Veel koppelingen Treinseries niet correct

Hier kunnen vragen worden gesteld of discussies worden gehouden over de wiki. Inhoudelijke wijzigingen kunnen in de wiki zelf gemaakt worden.
Plaats reactie
tjitte19
Berichten: 77
Lid geworden op: zo 04 dec 2011, 23:27
Locatie: Delfgauw

Veel koppelingen Treinseries niet correct

Bericht door tjitte19 »

Ik kom nog regelmatig treinseries tegen die nog op 2011 of nog erger op 2010 staan. Kan iemand dit misschien uitzoeken, ik ben net nieuw op de site dus ik weet nog niet hoe alles werkt.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8679
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Veel koppelingen Treinseries niet correct

Bericht door Milco »

Bedoel je hiermee de treinserie-pagina's op de wiki?
Want op de wiki maken we voor treinseries bij iedere dienstregeling een nieuwe pagina aan, omdat de treinseries per nieuwe dienstregeling nogal kunnen wijzigen. In 2010 hadden we bijv. Treinserie 2800 (2010), in 2011 hebben we een nieuwe pagina "Treinserie 2800 (2011)" van gemaakt en voor 2012 gold hetzelfde.
De pagina's van de treinseries van eerdere jaren blijven gewoon op de wiki staan, en de infobox (informatiebox) wordt dan een voormalige infobox, waarbij alles op de treinpagina in verleden tijd wordt gezet. Dus op de pagina's van de treinseries van dienstregeling 2011, staat de tekst in de verleden tijd.

Ik hoop dat je dit beoelde en dat je nu wat meer hierover weet. :)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39190
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Veel koppelingen Treinseries niet correct

Bericht door Daniel »

De dienstregeling (zie bv. t2818) verwijst inderdaad nog naar die van 2011 op Somda. Excuses voor het ongemak, ik had toegezegd de link te updaten maar dat ben ik vergeten.
De links naar de treinseriepagina (bv. s2800) lopen via de pagina's als "Serie 2800" op de wiki en zijn momenteel wel actueel (tenzij iemand vergeten is de doorverwijspagina te updaten van een serie, als je zoiets bedoelt laat het dan even weten).
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
tjitte19
Berichten: 77
Lid geworden op: zo 04 dec 2011, 23:27
Locatie: Delfgauw

Re: Veel koppelingen Treinseries niet correct

Bericht door tjitte19 »

Dat laatste bedoelde ik, sorry dat de niet niet echt duidelijk was. Sommige doorverwijspagina's kloppen niet, dit zie ik ook regelmatig bij de buslijnen.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Veel koppelingen Treinseries niet correct

Bericht door Chauf21 »

Over welke pagina's heb je het dan?
Het kan best zijn dat een bepaalde treinserie nog verkeerd doorverwijst. Als je het hier even meldt, kan iemand het wel aanpassen.
Hetzelfde geldt voor de buslijnen. Die zijn wat meer onderhevig aan naamsveranderingen, dus daar kunnen dubbele doorverwijzingen gaan ontstaan. Als je zeker weet dat een doorverwijzing aangepast moet worden, mag je dat ook zelf doen. Een doorverwijzing maak je door de volgende tekst toe te voegen/aan te passen:

Code: Selecteer alles

#REDIRECT [[titel van de pagina waarnaar verwezen moet worden]]
Maar goed, zou je wat links naar pagina's kunnen geven waarvan je denkt dat ze aangepast moeten worden?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39190
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Veel koppelingen Treinseries niet correct

Bericht door Daniel »

De koppelingen van specifieke treinnummers naar de dienstregeling van de bewuste trein zijn nu gecorrigeerd, zodat naar de dienstregeling 2012 wordt verwezen.
Dit werkt alleen in nieuwe berichten (of nadat je een oud bericht bewerkt).
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
tjitte19
Berichten: 77
Lid geworden op: zo 04 dec 2011, 23:27
Locatie: Delfgauw

Re: Veel koppelingen Treinseries niet correct

Bericht door tjitte19 »

Alles klopt!
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten