OVer je reiservaringen in januari 2012

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Bericht door Milco »

Connexxion 9143 is ontdaan van zijn grijze kleuren en heeft nu ook MAXX-logo's. Maar hij heeft nog wel gele bestemmingsdsplay's i.p.v. oranje.
Ik zag 'm vanmidadg twee keer, de eerste keer met de motorkap open :roll:
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Bericht door Daantje »

Vanmiddag rond 17.15 uur kwam er weer een nieuwe Fyra trein door station Delft in de richting van Amsterdam. Zag het een tijdje terug ook al een keer, toen zaten de stoelen nog in plastic, dat was voor zover ik het nu kon zien, nu niet zo.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Bericht door Dexter »

Agressie tegen machinisten komt niet veel voor, het zijn eerder de hc's die daarmee worden geconfronteerd. Dus kennelijk viel ik vorige week met mijn neus in de boter. :roll:

Ik stond tijdens de avondspits met mijn ICM viertje op Apn te wachten, toen de conductrice me om assistentie vroeg. Er zaten twee Oostbloktypes met mutsen en Lidl-tasjes in de trein, die geen kaartje hadden. De ene had zich in de wc verschanst. Toen we de wc openden en de man eruit haalden, volgde een tafereel dat ik nog nooit had gezien: De man opende zijn gulp en urineerde vervolgens in de afvalbak op het balkon. :shock:

Nadat we de twee uit de trein hadden gezet, sloot de hc de deuren omdat ze weer opnieuw probeerden in te stappen. Toen ik weer boven in de cabine zat, hoorde ik later gerommel aan mijn cabinedeur, die ging vervolgens open en de ene meneer probeerde via mijn cabine de trein te betreden. Dus ik naar beneden om hem de doorgang te versperren en toen begon hij me opzij te duwen, waardoor ik met mijn gezicht tegen de grijpstang kwakte.

Daarna volgde een trek- en duwpartij en de mannen bleven roepen: "LEIDEN! LEIDEN!" Ik weet niet of het Polen of Roemenen waren, maar ze verstonden geen Nederlands en ik verstond hen niet. Gelukkig kon ik ze op een gegeven moment van de deur afduwen, naar binnen gaan en de deur op slot draaien.

Ik ben in al mijn spoorjaren wel vaker stijfgescholden door reizigers, maar als ze op je afkomen wordt het wel even een ander verhaal. Gelukkig hadden ze geen messen en werden er geen klappen uitgedeeld, maar niettemin was het wel een nare ervaring. :| Helaas is er op Apn geen Service & Veiligheid-ploeg en aangifte doen had ook niet veel zin.
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Bericht door Suus »

De problematiek van overlast door (dronken) mensen uit landelijk oostelijker in Europa speelt al wat langer in die regio. Ik adviseer je alsnog aangifte te doen omdat alleen op die manier duidelijk wordt dat ze echt overlast geven, je komt in ieder geval in de statistieken terecht.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Bericht door Jef400 »

Daantje schreef:Vanmiddag rond 17.15 uur kwam er weer een nieuwe Fyra trein door station Delft in de richting van Amsterdam. Zag het een tijdje terug ook al een keer, toen zaten de stoelen nog in plastic, dat was voor zover ik het nu kon zien, nu niet zo.
Ik zag om 14.34 uur een nieuwe bij Amsterdam Sloterdijk. Dus wie weet?
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Bericht door M57 »

@Dexter, vervelende ervaring zeg. Wees maar blij dat het meeste van dat soort grappen aan je voorbij gaan op de bok. Was het geen optie om de regiopolitie op te roepen? Kan me ook goed voorstellen dat je dan gewoon weg wilt wezen, hoor. En een eventuele aangifte kan alsnog tegen ze gebruikt worden mochten ze een andere keer ergens voor gepakt worden. Hoe dan ook, veel sterkte!
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Bericht door iljitsch »

Ik had vandaag in de Madridse metro iets heel bizars. (Het was onderweg naar huis terug van de Nederlandse ambassade (waar de consulaire afdeling overigens op woensdag dicht is zodat ik morgen nog een poging om m'n nieuwe paspoort te halen kan wagen) dus het leek me dat het wel kon.)

We stonden even stil bij een halte en ineens reed de metro een paar meter achteruit! Ik was even bang dat de route ingekort was om de een of andere reden, maar het was dus maar een paar meter. Toen hoorde ik ergens nog een deur dichtgaan geloof ik, en in elk geval waren de groene lichtjes bij de deurknoppen nog aan. Dus wellicht was dit alles nog met open deuren ook. En toen reden we gewoon verder (de goede kant op).
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Bericht door mb90 »

Etienne schreef: Op dit moment vraag ik me dan af waarom er bijvoorbeeld geen metro's tussen Rotterdam Centraal en Den Haag Centraal kunnen rijden, op Centraal Station heb je in ieder geval 1 spoor beschikbaar. Nu heb ik +- 30 minuten staan wachten op de metro, waar deze normaal elke 10 minuten rijdt.
Die metro's komen vrijwel allemaal (op 3 van de 11 diensten na, die komen vanaf Leidschendam) vanaf de Waalhaven en dan moeten ze dus langs de Slinge waar dus al vroeg de wisselstoring was. Dan vallen er al een heleboel weg om een pendel tussen Rotterdam Centraal en Den Haag uit te kunnen voeren.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Bericht door ODRAIL »

mb90 schreef:
Etienne schreef: Op dit moment vraag ik me dan af waarom er bijvoorbeeld geen metro's tussen Rotterdam Centraal en Den Haag Centraal kunnen rijden, op Centraal Station heb je in ieder geval 1 spoor beschikbaar. Nu heb ik +- 30 minuten staan wachten op de metro, waar deze normaal elke 10 minuten rijdt.
Die metro's komen vrijwel allemaal (op 3 van de 11 diensten na, die komen vanaf Leidschendam) vanaf de Waalhaven en dan moeten ze dus langs de Slinge waar dus al vroeg de wisselstoring was. Dan vallen er al een heleboel weg om een pendel tussen Rotterdam Centraal en Den Haag uit te kunnen voeren.
Drie diensten maar uit Leidschendam, is dit niet een beetje weinig vraag ik mij af?
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Bericht door Thom91 »

Sterkte dex!
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Bericht door Suus »

Het nadeel van aangifte doen voor Dexter is echter wel dat hij dan langs moet komen op het politiebureau voor het desbetreffende district, oftewel het politiebureau in Alphen-Nieuwesloot.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Bericht door Klaasje »

Sterkte Dexter! Jammer dat het zo moet gaan. -o-
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Bericht door Geert »

De brutaliteit ook om de cabinedeur open te duwen :X Sterkte Dex!
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Bericht door Wubbo »

Och, ik heb ook al eens iemand gezien die te laat aan kwam rennen voor zijn trein, de deuren voor zijn neus dicht zag gaan, op de cabinedeur ging kloppen en vervolgens nog ging schelden ook omdat de machinist niet open deed...

Reizigers, je hebt er rare figuren tussen zitten ;-)
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Bericht door microshit »

Is het dan niet zo dat de cabinedeur altijd op slot zit?
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Bericht door Ardan »

Welnee. Ik kan me er juist iets bij voorstellen om hem niet op slot te doen om er sneller uit te kunnen als het nodig is.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Bericht door Meltrain »

Heel veel sterkte Dexter. :pos: Ik hoop maar dat je er niks (lichamelijk en/of geestelijk) aan over hebt gehouden. :shock:

Vanmiddag zat ik in trein t5145 en wat had die trein een leuke conductrice aan boord. :D

Verder vanmiddag om 14:45 nog een 'grappige' situatie bij de bushalte bij Rlb: er reden twee gelede Citaro's vlak achter elkaar. :) De voorste reed op lijn 70 en de achterste reed op lijn 663.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Bericht door Daniel »

Nogal een zooitje op Utrecht C door de storing rond Gouda Goverwelle... De t557 reed met +10 waardoor de t2859 naar 8a gestuurd werd. Die stond vervolgens daar nog een flinke tijd door allerlei kruisende treinen en is net met +11 vertrokken. Daarmee waarschijnlijk ook weer treinen ri. Asd / Shl hinderend.
Drukte door de terugkerende stakende docenten valt overigens nog redelijk mee.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Cygnum
Berichten: 70
Lid geworden op: za 12 dec 2009, 11:33

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Bericht door Cygnum »

Rare jongens, die Roemenen...

Kan je hiervoor geen internetaangifte doen?
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Bericht door microshit »

Afbeelding

Grote uitstapcontrole op Utrecht CS :)
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Bericht door Justin »

Sinds gisteren zijn de poortjes op Zwd zo goed als af. Alleen daardoor staan huidige CICO's nogal op een vreemde plaats:

Afbeelding

Er staat in het midden op de foto een CICO: links (vanuit mij gezien) kan je nergens naar toe, door de glazen wanden, en rechts is er een afgesloten deur. Waarschijnlijk is die ook aangestuurd op de CICO die daarnaast weer staat (is niet zichtbaar, staat namelijk precies in de lijn achter de Service/SOS zuil), maar heb dat niet uitgeprobeerd. Lekker handig...
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Bericht door Meltrain »

O ja, vergeten te melden: op Rlb staan ze ook.
Gisterochtend stonden ze al aan de Lombardijen-kant van het sattion en was men aan de IJsselmonde-kant net begonnen met plaatsen. Gistermiddag (rond kwart voor één) waren de meeste aan de IJsselmonde-kant al geplaatst en was men nog bezig met jet afwerken.Ik vermoed dat nu alle poortjes er wel zullen staan.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Etienne
Donateur
Berichten: 7909
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Bericht door Etienne »

Op Zoetermeer Oost inmiddels ook, verder staat er ook al een hok voor de poortjes waar op termijn een automaat in moet komen te staan.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Bericht door Karl »

Door verstoringen zooitje vanaf Ledn. Net vanaf Ssh naar Ledn in een trein die vanaf Ledn IC naar Gvc werd, nu de 2255 (als IC?) met SLT VI. Al 5 treinen naar Gvc gezien, ben benieuwd.
Het is een spectrum.
TLP
Berichten: 1554
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Bericht door TLP »

Vanmiddag kwam ik er op de Jan van Galenstraat doodleuk achter dankzij de PID dat de metro waarin ik zat maar tot de Henk Sneevlietweg reed (op Isolatorweg stond nog dat 'ie naar Gein reed, alhoewel hoorde ik een of andere medewerker van het GVB door de spoedtelefoon beneden wel iets brabbelen). De oorzaak was een gaslek op de Amstelveenseweg.
Het zorgde voor een galamise van paniekerige reizigers op de Ottho Heldringstraat, velen van hen moesten juist op de Amstelveenseweg zijn (waaronder ik) dus dat was extra vervelend. Door de galamise heeft bus 145 richting de Marnixstraat waarin ik uiteindelijk in stapte een minuutje of 5 vertraging opgelopen... :N
Het ongeluk was om 16:00 weer voorbij, de trams en bussen reden een tijdje niet voor de veiligheid, evenals uiteraard de treinen en metro's. Auto's mochten wel onder het metrostation doorrijden.
Lees verder over het probleem

Ik had er zelf in eerste instantie behoorlijke hinder van, omdat ik om 16:00 uur weer op de roeitraining moest zijn maar eigenlijk eerst nog naar huis moest om me om te kleden. Mijn vertraging zou uiteindelijk slechts 15 minuten zijn, maar gelukkig bood mijn moeder me aan om mijn roeikleding te komen brengen waardoor ik toch nog (ruim) op tijd kon zijn... :D
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten