Het Grote Blundertopic #8

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #8

Bericht door webguy »

Ik kreeg vandaag weer een pakketje van Amazon, maar weer was de postcode doorgestreept...

Controleer ik online m'n adres, heb ik gewoon 2-4 pakketjes verstuurd met omgedraaide eerste twee cijfers... Tja...
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Het Grote Blundertopic #8

Bericht door Fles »

Ewbguy?

"Het postcode"? :?:

Ik snap er niks van :N
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Het Grote Blundertopic #8

Bericht door Dexter »

Niet 1 maar wel 2 blunders op 1 avond vanavond:

1: Ik vertrok met stel m2650 als s6300 van Hlm naar Gvc en ik merkte dat het RIS niet werkte, na het instellen stond er 'Station 0' in het diagnosescherm en bleven de displays en de schermen blanco. Dus besloot ik maar om zelf handmatig om te roepen: "Dames en heren, welkom in de Sprinter naar Ledn en Gvc, deze trein stopt voor u op alle tussengelegen stations. Helaas werkt door een technische storing het reizigersinformatiesysteem in dit treinstel niet, dus doe ik het vanavond maar weer lekker ouderwets met de hand!" *O*

Daarna steeg er een heleboel gegiechel op uit de trein achter me en de hc piepte me op met de portofoon: "Dat is goed, maar hou je dan wel je rolgordijntjes dicht?" :@ :X

2: Ik was op mijn volgende trein bezig mijn stoel in te stellen en wilde de voetenplank omhoog zetten, toen ik per ongeluk het pedaal van de typhoon intrapte (die zitten in een SLT bijna naast het pedaal om de voetenplank mee te verstellen) en mijn hc die buiten naast de cabine stond, kreeg zowat een hartinfarct en riep: "SOOW mijn hart!" :shock:

Aaaargh houd het dan nooit op? Dit waren wel weer genoeg blunders voor het komende jaar. :')
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3265
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Het Grote Blundertopic #8

Bericht door marvinkok »

Ontdekte tijdens de volksliederen vanmiddag dat mn spijkerbroek uitgescheurd was, vanaf mn kruis TOT aan mn linker achterzak... zat gelukkig een donkerblauwe boxer onder... gelukkig een extra broek in de koffer gestopt.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6031
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Het Grote Blundertopic #8

Bericht door AppleMoose »

Fantastisch weer Dexter :mrgreen:
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Het Grote Blundertopic #8

Bericht door Fles »

Dexter schreef:2: Ik was op mijn volgende trein bezig mijn stoel in te stellen en wilde de voetenplank omhoog zetten, toen ik per ongeluk het pedaal van de typhoon intrapte (die zitten in een SLT bijna naast het pedaal om de voetenplank mee te verstellen)
Dat gebeurde gistermiddag in Gdm ook iemand dus :D
Gertjan
Berichten: 302
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:30
Locatie: Zwijndrecht

Re: Het Grote Blundertopic #8

Bericht door Gertjan »

Dexter schreef:toen ik per ongeluk het pedaal van de typhoon intrapte (die zitten in een SLT bijna naast het pedaal om de voetenplank mee te verstellen)
In de GTW ook ... en die zijn heel gevoelig :lol:
Heel leuk als je een leerling machinist hebt, die de voetplaat omlaag wil hebben, maar er nog niet helemaal bij is met zn gedachte en dus per ongeluk de knop voor de lage typhoon tot op de grond toe intrapt en vervolgens een minuut lang om zich heen kijkt wie er nou zoveel herrie maakt. En als vervolgens zn mentor zegt dat hij het is antwoorden met "oh, ik dacht al, waarom gaat die voetplaat niet omlaag"
(Je kon mij buiten opvegen)
Most things are designed to be user friendly...
But nothing is ever designed to be idiot proof!
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #8

Bericht door STF »

Normaal gesproken als ik een middagje op pad ga met het OV rij ik vanuit Reisdorf altijd met de auto naar locaties waar veel bussen en/of treinen vertrekken, dan hoef ik tenminste niet altijd op te letten dat op de terugweg de tijden wel aansluiten op bus naar Reisdorf die maar 1x per uur gaat. Vandaag kon dat echter niet want de auto van mijn moeder staat bij de garage en de bestelbus had me vader nodig dus ben vanuit Reisdorf met een rondje OV gestart. Aan het begin van de avond wil ik huiswaarts keren en sta op een busstation nog even met een chauffeur na te praten om vervolgens richting auto te wandelen... Ehm oh nee ik ben niet met de auto vandaag, ik moet met de bus... Ehm die is 1 minuut geleden weggereden... :oops:

Fijn... :?
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Het Grote Blundertopic #8

Bericht door Meltrain »

Gisteravond wilde ik met de tram en volgens de DRI zou die over één minuut komen (en in de verte zag ik ook al een tram staan die uit de goede richting kwam), maar tegelijkertijd was ik een het bellen. Dus toen die tram eraan kwam, ben ik gewoon ingestapt. Toen die tram van de halte vertrok, ging hij rechtdoor, i.p.v. reachtsaf. Verdorie, ik was in de verkeerde tram gestapt. :oops:
Dus bij de eerste halte maar uitgestapt en gelukkig kwam er gelijk een tram in de tegenovergestelde richting, dus kon ik gelijk terug naar de halte waar ik zo'n 5 minuten daarvoor ook al was. :)
Uiteindelijk was ik een minuut of acht later dan ik had gepland, maar ik was nog wel op tijd. :P
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Het Grote Blundertopic #8

Bericht door Justin »

Dexter schreef:1: Ik vertrok met stel m2650 als s6300 van Hlm naar Gvc en ik merkte dat het RIS niet werkte, na het instellen stond er 'Station 0' in het diagnosescherm en bleven de displays en de schermen blanco. Dus besloot ik maar om zelf handmatig om te roepen: "Dames en heren, welkom in de Sprinter naar Ledn en Gvc, deze trein stopt voor u op alle tussengelegen stations. Helaas werkt door een technische storing het reizigersinformatiesysteem in dit treinstel niet, dus doe ik het vanavond maar weer lekker ouderwets met de hand!" *O*

Daarna steeg er een heleboel gegiechel op uit de trein achter me en de hc piepte me op met de portofoon: "Dat is goed, maar hou je dan wel je rolgordijntjes dicht?" :@ :X
Tja :'). Wat moet ik daar nou van zeggen :'). :mrgreen:
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Het Grote Blundertopic #8

Bericht door Fles »

Dexter schreef:1: Ik vertrok met stel m2650 als s6300 van Hlm naar Gvc en ik merkte dat het RIS niet werkte, na het instellen stond er 'Station 0' in het diagnosescherm en bleven de displays en de schermen blanco. Dus besloot ik maar om zelf handmatig om te roepen: "Dames en heren, welkom in de Sprinter naar Ledn en Gvc, deze trein stopt voor u op alle tussengelegen stations. Helaas werkt door een technische storing het reizigersinformatiesysteem in dit treinstel niet, dus doe ik het vanavond maar weer lekker ouderwets met de hand!" *O*

Daarna steeg er een heleboel gegiechel op uit de trein achter me en de hc piepte me op met de portofoon: "Dat is goed, maar hou je dan wel je rolgordijntjes dicht?" :@ :X
Nächster Halt: Bern WANKdorf :mrgreen:
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Het Grote Blundertopic #8

Bericht door Caspar »

Een maaltijdsalade bijna helemaal opeten en dan met je vork ineens een bakje met dressing lekprikken... Ik vond het al zo droog en dacht dat er iets aan ontbrak.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #8

Bericht door Daniel »

Deze past hier wel.... Staat er fraai bij die bus :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Het Grote Blundertopic #8

Bericht door Dexter »

Blunderdeblunder: Ik was vandaag met een nieuwe aspirant-machinist op pad en toen we voorbij Almere Strand reden, vertelde ik hem dat dit ook wel Station Labiele Zomerweek word genoemd. Ik bedoelde natuurlijk Station Libelle Zomerweek. :@ Het was vroeg dag vandaag.
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Het Grote Blundertopic #8

Bericht door Meltrain »

What's the difference? :D
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Het Grote Blundertopic #8

Bericht door Fles »

Dexter schreef:Blunderdeblunder: Ik was vandaag met een nieuwe aspirant-machinist op pad en toen we voorbij Almere Strand reden, vertelde ik hem dat dit ook wel Station Labiele Zomerweek word genoemd. Ik bedoelde natuurlijk Station Libelle Zomerweek. :@ Het was vroeg dag vandaag.
Gelukkig voor jou zijn daar onlangs bordjes geplaatst, zodat iedereen weet hoe het WEL heet :mrgreen:

Afbeelding
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13545
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Het Grote Blundertopic #8

Bericht door Wubbo »

Zo, ze hebben flink bijgebouwd bij Almere Strand in de paar weken dat ik er niet was ;-) :D
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #8

Bericht door Daniel »

Het was vanmiddag m'n bedoeling een plastic bekertje (met water) leeg te gieten in de gootsteen en het daarna weg te gooien... Tja, de bedoeling ja... In de praktijk goot ik het bekertje leeg in de prullenbak :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Het Grote Blundertopic #8

Bericht door Klaasje »

Dexter schreef:Blunderdeblunder: Ik was vandaag met een nieuwe aspirant-machinist op pad en toen we voorbij Almere Strand reden, vertelde ik hem dat dit ook wel Station Labiele Zomerweek word genoemd. Ik bedoelde natuurlijk Station Libelle Zomerweek. :@ Het was vroeg dag vandaag.
Dat mag.. Dat station bestaat over 11 maanden toch niet meer. :wink:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50898
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #8

Bericht door Suus »

Mijn collega heeft net voor 3200 euro aan post-its besteld. een pakje met zes grote stapels post-it's kost 12 euro...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Het Grote Blundertopic #8

Bericht door Justin »

Order maar annuleren? Of anders post-it war gaan doen op de ramen?
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50898
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #8

Bericht door Suus »

We hopen dat de afdeling inkoop de bestelling gaat tegenhouden, anders zijn we de sjaak :mrgreen:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Het Grote Blundertopic #8

Bericht door Stefan »

En mochten ze binnenkomen vraagt dat wel om een foto! :lol:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Het Grote Blundertopic #8

Bericht door Justin »

Mijn Nederlands klopt weer eens van geen kanten. In de pauze hier op m'n stage spelen we regelmatig met z'n allen Mario Kart Wii... Raak ik eerst in de war met de lidwoorden de/het (in reactie dat 'het' als lidwoord nauwelijks gebruikwoord), door 'het Birdo' en dat soort dingen te zeggen, heb ik het vervolgens over een 'zondagspiraat' in plaats van een zondagsrijder of wegpiraat :').
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50898
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #8

Bericht door Suus »

Een student zei dat haar computer kapot was, ze had hem aangezet maar er gebeurde niets. Had ze alleen de monitor aangezet.

Bij de Albert Heijn moest ik 10,nogwat betalen maar ik heb uiteindelijk slechts 5,nogwat betaald, de cassiere had de knop 5 euro contant aangeslagen, kon het niet ongedaan maken en ik zag dat ze er pas achter kwam toen ik al het hekje van de uitgang door was.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 64 gasten