Naar Londen

Hier kun je terecht met al je vragen over het openbaar vervoer, ook als je (nog) geen account op OVNL hebt. Bedenk je wel dat wij een forum met hobbyisten zijn en we geen banden hebben met OV bedrijven.
rovin1995
Berichten: 165
Lid geworden op: ma 07 nov 2011, 15:23

Naar Londen

Bericht door rovin1995 »

Hoi allemaal, op zondag 15 April moet ik vanuit Nijmegen naar Oxford in Engeland. Deze reis wil ik per trein gaan maken. Nou zou ik graag willen weten of iemand al ervaring met deze trip heeft. Vooral het stuk tot Londen. Bijvoorbeeld als ik wil reserveren waar kan ik dat dan het beste doen?

voorlopig plan:

Nijmegen IC > Roosendaal.
Roosendaal IC > Brussel Zuid
Brussel Zuid Eurostar > London st. Pancras
( transfer )> Padington station.
London Padington > Oxford.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Naar Londen

Bericht door Stefan »

Het stuk tot Londen is vrij eenvoudig te boeken via de NS Hispeedplanner, gewoon kijken wat het beste uit komt en wat het goedkoopste is. :)

Voor het stuk Paddington - Oxford raad ik je wel aan om online een ticket te kopen. Als je die nu al boekt, waarvoor je wel een credit card nodig hebt, kun je voor 4 pond van Paddington naar Oxford reizen, mét reservering. Je hebt de credit card die je gebruikt hebt bij de betaling echter wel nodig wanneer je de kaartjes uit de automaat wil trekken in de UK.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: Naar Londen

Bericht door iljitsch »

Ik heb onlangs een eurostarkaartje op het station gekocht, maar da's 10 euro extra en vaak lang wachten, online bij de NS kan ook en er zijn ook nog allemaal andere opties (rechtstreeks bij eurostar ofzo, Deutsche Bahn) waar ik geen verstand van heb.

Het enige advies dat ik je kan geven is dat de intercity Roosendaal - Brussel op kritieke momenten nog wel eens laat afweten, ik zou eea zo plannen dat als die trein uitvalt je vanaf Roosendaal de stoptrein naar Antwerpen en dan een Belgische intercity naar Brussel kan nemen. Dat betekent waarschijnlijk een uur eerder weg. En zoals altijd in het weekeinde: pas op voor werkzaamheden.
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: Naar Londen

Bericht door iljitsch »

Stefan schreef:Voor het stuk Paddington - Oxford raad ik je wel aan om online een ticket te kopen. Als je die nu al boekt, waarvoor je wel een credit card nodig hebt, kun je voor 4 pond van Paddington naar Oxford reizen, mét reservering.
Heb je links voor dit soort kaartjes? Ik moet zelf in maart van Gatwick naar Londen. De vorige keer dat ik dat deed kocht ik een kaartje op het station en dat was duurder dan m'n vlucht met Easyjet...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50856
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Naar Londen

Bericht door Suus »

Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Naar Londen

Bericht door Stefan »

Die voor 4 pond heb ik gevonden op de website van First Great Western, fgw.co.uk. :)
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50856
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Naar Londen

Bericht door Suus »

Stefan schreef:Die voor 4 pond heb ik gevonden op de website van First Great Western, fgw.co.uk. :)
Via de site die ik aangaf vind je hem ook voor 4 pond :D
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
rovin1995
Berichten: 165
Lid geworden op: ma 07 nov 2011, 15:23

Re: Naar Londen

Bericht door rovin1995 »

Oke, heel erg bedankt allemaal!! Ik heb geen creditkaart dus moet effe kijken hoe ik dat ga oplossen of dat ik gewoon een kaartje in Londen koop. :D

Heeft iemand verder nog enig of er in Oxford nog eenigzins iets speciaals op OV gebied te zien is?
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: Naar Londen

Bericht door iljitsch »

Ja alle bussen rijden aan de verkeerde kant van de weg. *bus*
rovin1995
Berichten: 165
Lid geworden op: ma 07 nov 2011, 15:23

Re: Naar Londen

Bericht door rovin1995 »

Verkeerd?? Waar reden er eerder motorvoertuigen ? in Engeland of west Europa *O* *bus*
( grapje ), Had verder wel gezien dat stagecoach enkele mooie routes richting the cotswolds uitvoerd. mooie plattelandsritjes zal maar zeggen.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Naar Londen

Bericht door Justin »

iljitsch schreef:Ja alle bussen rijden aan de verkeerde kant van de weg. *bus*
Of wij rijden aan de verkeerde kant van weg, 't is maar hoe je het ziet :p.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: Naar Londen

Bericht door iljitsch »

No, we drive on the right side.

Ik ben overigens ooit nog in Cambridge door een geïrriteerde Brit uitgescholden voor "stomme buitenlander" toen ik op de fiets om een dubbelgeparkeerde vrachtwagen heen reed en zo op de rechter weghelft terechtkwam...
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Naar Londen

Bericht door Stefan »

Vanuit Oxford is er genoeg te zien met OV, overigens is het ook leuk om te zien dat ze daar 12 meter Citaro's (het gefacelifte model, dus niet het állernieuwste) op de stadsdienst hebben. :Y
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Naar Londen

Bericht door deadlock »

iljitsch schreef:No, we drive on the right side.
Er is een Willem Wever aflevering over ;)
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: Naar Londen

Bericht door iljitsch »

Nu we het toch over Londen hebben, daar is natuurlijk veel te beleven, maar heeft iemand nog tips over iets echt bijzonders en misschien niet voor de hand liggends daar?

Als het lukt wil ik kijken of ik nog een ritje met zo'n oude dubbeldekker kan maken.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Naar Londen

Bericht door Stefan »

De Routemasters rijden mee in de dienstregelingen van lijn 9 en 15. :)
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
VIRM
Berichten: 7571
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Naar Londen

Bericht door VIRM »

Rovin: zorg ervoor dat je genoeg overstaptijd/marge hebt op Brussel-Zuid. Volgensmij moet je iets van 15-30 minuten vant evoren inchecken bij Eurostar. Mocht de Benelux een lichte vertraging oplopen, dan is het wel prettig om die Eurostar te halen natuurlijk. :) Als je te vroeg in Brussel bent, dan kun je er altijd nog even bij Brussel Centraal uit en even de binnenstad induiken (als het goed is zijn je kaartjes ook geldig in de NMBS-treinen tussen Brussel Centraal en Zuid, maar als dat niet klopt verbetert iemand mij vast wel!).
Beul van de blindegeleidelijn
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: Naar Londen

Bericht door iljitsch »

Wat ik in dat geval zou doen is richting de Grote Markt gaan en daarna de tram naar het Zuidstation pakken op de Anspachlaan. Tram door Brussel kan erg leuk zijn, je ziet allemaal onverwachte kanten van de stad. Hoewel je dan wel een wat langere rit moet maken.

(En je hoeft zo niet meer dan een kilometer ofzo te lopen, tijd genoeg dus om terug naar Brussel Centraal te gaan als het met de tram niet lukt. Ik zou voor de zekerheid wel een kaart van de omgeving uitprinten.)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50856
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Naar Londen

Bericht door Suus »

Vanaf daar met de tram naar het Zuidstation is iets minder leuk, die rijdt daar in een heel donkere tunnel :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast