NS blij met Fyra Breda, extra tegenvaller Rijk 166 miljoen

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Plaats reactie
Michael
Berichten: 11765
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

NS blij met Fyra Breda, extra tegenvaller Rijk 166 miljoen

Bericht door Michael »

NS blij met Fyra Breda, extra tegenvaller Rijk 166 miljoen

BREDA/DEN HAAG – NS en KLM, die samen de HSL-Zuid exploiteren onder de naam High Speed Alliance, zijn tevreden over de Fyra-verbinding tussen Breda en Amsterdam. Het Rijk heeft daarnaast 166 miljoen euro extra apart gelegd voor financiële schade.

Lees verder op: http://www.bredavandaag.nl/nieuws/econo ... 66-miljoen
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13667
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: NS blij met Fyra Breda, extra tegenvaller Rijk 166 miljo

Bericht door Vinny »

Ik zou ook erg blij worden als ik slecht presteer en de rekening kan neer leggen bij het rijk voor 166 miljoen euro. Sterker nog, daar word ik zelfs superblij van. Waar kan ik intekenen? :mrgreen:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50912
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: NS blij met Fyra Breda, extra tegenvaller Rijk 166 miljo

Bericht door Suus »

Het is werkelijk van de zotte hoe een bedrijf zoveel geld kan verliezen in een paar jaar en dat het handje ophouden bij de overheid direct wordt geaccepteerd door de... VVD?!?

Het is dat ik weet dat de minister van verkeer uit Leiden komt, maar je zou bijna denken dat ze het vak heeft geleerd in Limburg :roll:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Klaasje
Berichten: 7129
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: NS blij met Fyra Breda, extra tegenvaller Rijk 166 miljo

Bericht door Klaasje »

Lieve mensen,

Vergeten we niet dat NS eigendom is van de staat? Dat betekent dat de waarde van de aandelen en de mate van uitkering van dividend afhangt van het succes van het bedrijf en dat dit invloed heeft op de schatkist van de staat? Bij een lagere winst krijgt de staat dus minder geld. Dat heeft op zich weinig te maken met problemen bij NS maar vooral veel met de financiële constructie van het geheel.
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: NS blij met Fyra Breda, extra tegenvaller Rijk 166 miljo

Bericht door R-Flow »

Bee schreef:Het is dat ik weet dat de minister van verkeer uit Leiden komt, maar je zou bijna denken dat ze het vak heeft geleerd in Limburg :roll:
"Beledig" je hier nou met een "stereotype" de Limburgers? (A)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50912
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: NS blij met Fyra Breda, extra tegenvaller Rijk 166 miljo

Bericht door Suus »

Nee, ik bekritiseer hiermee het beleid dat de provincie Limburg voert ten aanzien van Veolia Limburg, die meerdere keren vrij eenvoudig een financiële injectie hebben gekregen van de provincie zonder veel kritiek omdat het bedrijf "op omvallen" zou staan en maak een vergelijking met het beleid dat de minister nu voert ten aanzien van de HSA.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 114 gasten