OVer je reiservaringen in januari 2012

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Bericht door mb90 »

Vanmiddag op de A9 richting Haarlem haalde ik een splinternieuwe TCR Citaro LE in Connexxion-kleuren in die vanaf de oprit bij Schiphol-Oost kwam als de welbekende lijn 999. Een fraaie bus zo op het eerste (en snelle) gezicht. Een Lion's City van TCR heb ik overigens ook nog gezien als lijn 164 bij het station van Sassenheim, dus die zijn nog niet allemaal vervangen.
Achter de Citaro reed overigens een TCR Volvo (dacht de 442) die als lijn 611 met scholierenvervoer reed. Aardige lege ritten maakt TCR nu dan van en naar Waterland.
TLP
Berichten: 1559
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Bericht door TLP »

Dat klinkt heel goed! Zat je in de 175 toen je de bus inhaalde?
Ik had echter liever geledes gezien, die moeten echt uitgebreid en vervangen worden...
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Bericht door mb90 »

Nee, ik haalde ze met de auto in opweg vanaf een werkje bij Amstelveen naar huis.
stefanos
Berichten: 36
Lid geworden op: do 10 nov 2011, 15:00
Locatie: Oud-Beijerland

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Bericht door stefanos »

Vandaag dagje naar Voorhout geweest. De heenweg vanaf Schiedam. Stapte daar uit de metro en zag de trein binnenrijden. Miste hem dus net. 15 minuten wachten op de IC naar Leiden. En vanaf daar de sprinter naar Voorhout.

De terugweg ging via de Randstadrail vanaf laan van NOI. Was daar nooit geweest, heb dus het gehele station afgelopen opzoek naar de metro. Uitendelijk 45 minuten in de metro gezeten naar Zuidplein, aldaar om naar huis te gaan.

Op zuidplein werken die borden die Meltrain(toch) laatst had gepost, waar alle vetrektijden van de bussen op staan en de perrons.
Dagelijks Oud-Beijerland <->Zuid-Beijerland(lijn 162)
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21346
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Bericht door Meltrain »

Ik was het in elk geval niet. :P
Volgens mij had Stefan daar eens een foto van gemaakt.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50895
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Bericht door Suus »

TLP schreef:Dat klinkt heel goed! Zat je in de 175 toen je de bus inhaalde?
Ik had echter liever geledes gezien, die moeten echt uitgebreid en vervangen worden...
TCR rijdt niet de drukke ritten maar juist de wat rustigere lijnen volgens mij.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
stefanos
Berichten: 36
Lid geworden op: do 10 nov 2011, 15:00
Locatie: Oud-Beijerland

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Bericht door stefanos »

Meltrain schreef:Ik was het in elk geval niet. :P
Volgens mij had Stefan daar eens een foto van gemaakt.
Kan ook. OF MB90. Zou het echt niet weten (A)
Dagelijks Oud-Beijerland <->Zuid-Beijerland(lijn 162)
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Bericht door Stefan »

Dat was Mb90 inderdaad. :P Viel me afgelopen donderdag inderdaad ook al op dat de borden werkten. :)
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Bericht door mb90 »

Inderdaad dat was ik. Hier nog 2 foto's van de schermen, maar dan dus werkend. Een mooi overzicht geeft het, alleen mis ik nog wel de metro.
Eerst de noordzijde waar er 4 hangen:
Afbeelding

En de zuidzijde waar er 2 hangen (met dezelfde haltes als de 2 linker borden aan de noordzijde):
Afbeelding
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39181
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Bericht door Daniel »

Wow, DRIPs die gewoon info van vier vervoerders met drie verschillende soorten boordcomputers tonen... als die info ook nog voor alle vervoerders actueel is dan is het echt het achtste wereldwonder :P
(DRIPs in Utrecht tonen ook Arriva-bussen, maar da's daar bv. weer statische info)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Bericht door mb90 »

Ze zijn ook nog actueel ja. Tenminste die van RET, Qbuzz en Arriva. Op die van Veolia heb ik nooit zo gelet. Wel duurt het bij de Arriva-lijnen wat langer totdat de bus na vertrek van het scherm verdwijnt, maar bij vertragingen wordt de tijd wel aangepast.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39181
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Bericht door Daniel »

Veolia zal ook wel actueel zijn, het systeem kan immers blijkbaar met Prodata-data overweg (dat gebruikt Arriva immers ook)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Bericht door Geert »

Het zal wel via GOVI werken, dat is de landelijke standaard methode om dit soort informatie uit te wisselen :)
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Bericht door webguy »

Denk het eigenlijk niet, geloof dat de stadsregio een apart systeem heeft. Dat is namelijk terug te lezen in de PvE voor bussen Rotterdam, en op de GOVI site staat Rotterdam niet als deel van GOVI, maar alleen dat Qbuzz data levert aan GOVI die het weer aan de stadsregio levert.
Utrecht gaat wel via GOVI. Arriva heeft ook actuele data, maar dat is weer niet (allemaal?) via GOVI gekoppeld/
stefanos
Berichten: 36
Lid geworden op: do 10 nov 2011, 15:00
Locatie: Oud-Beijerland

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Bericht door stefanos »

Wel lang over gedaan om naar de andere trap te lopen :lol: :X
Dagelijks Oud-Beijerland <->Zuid-Beijerland(lijn 162)
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21346
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Bericht door Meltrain »

Daniel schreef:Wow, DRIPs die gewoon info van vier vervoerders met drie verschillende soorten boordcomputers tonen... als die info ook nog voor alle vervoerders actueel is dan is het echt het achtste wereldwonder :P
Er komen zelfs vijf vervoerders op het Zuidplein (ook nog lijn 395 van Connexxion ;) ). :P
Al zag ik die laatste dan weer niet op het scherm staan, maar dat zou best kunnen als mb90 die foto in het weekend gemaakt heeft.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
VIRM
Berichten: 7601
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Bericht door VIRM »

Gisteren (28 januari) een aanvaring gehad met een reiziger op Amsterdam Centraal.

Ik stond op het tramperron aan de Oostzijde op 4 te wachten. Even later kwam hij eraan en de trambestuurder zorgde er voor dat de deur netjes voor mijn snufferd was :pos:.
En toen kwam een vage gast die vanmiddag even de verpersoonlijking is van 'haastige spoed maakt zelden goed'. Met een 'pardon' glipte hij voorbij (en, zoals ik zou merken, naar binnen).
Ik stapte in, wenste de bestuurder uiteraard een 'goeiemiddag!' en checkte in. De man die naar binnen was geglipt stond in het gangpad net achter de bestuurder (geen idee waarom, misschien om z'n chipkaart te pakken, of misschien om geld uit z'n portemonnee te vissen om een kaartje te kopen). In ieder geval kreeg ik van hem meteen een grote mond toen ik door wilde lopen: "Had je niet even kunnen wachten, zoals ik je had gevraagd?"
De trambestuurder hoorde dit en de man kreeg van hem toen de volle laag. :mrgreen: Het ging iets als: "Kan je niet zien dat die meneer blind is?" De man van "sorry sorry" en ik voegde er nog aan toe dat ik niet mensen expres in de weg loop. Ik liep door en hoorde de trambestuurder hem nog even verder de les wijzen en die eistte ook dat hij z'n excuses zou aanbieden, wat die man ook deed. Ik heb maar geknikt.
Ofwel: goede trambestuurder! :pos: *O*
Beul van de blindegeleidelijn
Citaro
Berichten: 206
Lid geworden op: di 01 nov 2011, 13:21
Locatie: Breda

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Bericht door Citaro »

Zaterdagavond strandde de Fyra ri. Breda op Schiphol (vertrektijd 22:11) met een 'deuren'probleem. In eerste instantie werd getracht een oplossing te vinden en werd er zelfs omgeroepen dat overwogen werd om met alleen de voorste 3 rijtuigen verder te rijden. Dit leek mij een hele vreemde en onpraktische optie. Hoe koppelen ze die rijtuigen 123 af? Achtergebleven rijtuigen moeten dan weer opgepikt worden door een losse loc, etc., onpraktisch leek me. Na een klein half uur stil gestaan te hebben moest iedereen uitstappen en werd geadviseerd om de volgende Fyra van 23:11 te nemen. En zo geschiede.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39181
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Bericht door Daniel »

Wat betreft het met de voorste drie rijtuigen vertrekken: waarschijnlijk was het plan dan ze niet daadwerkelijk af te koppelen, maar om ze simpelweg afgesloten en wel mee te nemen. Dat gebeurd wel vaker als er deurproblemen zijn, die zijn in feite immers niet gevaarlijk als er niemand in de buurt van de bewuste deur kan komen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Bericht door Stefan »

mb90 schreef:Ze zijn ook nog actueel ja. Tenminste die van RET, Qbuzz en Arriva. Op die van Veolia heb ik nooit zo gelet. Wel duurt het bij de Arriva-lijnen wat langer totdat de bus na vertrek van het scherm verdwijnt, maar bij vertragingen wordt de tijd wel aangepast.
De Arriva lijnen verdwijnen van de displays zodra de Albatros op de volgende halte gesprongen is.. In theorie. :P

Overigens.. Ze maken wel een mooi onderscheid tussen Stadsregio Rotterdam en 'de rest' op die borden. :mrgreen:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Bericht door mb90 »

stefanos schreef:Wel lang over gedaan om naar de andere trap te lopen :lol: :X
Ja ik ben kruipend gegaan. :P Nee zonder gekheid, ik heb de ene op de heenweg en de ander op de terugweg gedaan.
Meltrain schreef:Al zag ik die laatste dan weer niet op het scherm staan, maar dat zou best kunnen als mb90 die foto in het weekend gemaakt heeft.
De foto's zijn van gisteren, dus toen reed lijn 395 inderdaad niet. Die heeft er wel op gestaan (de halte zelf dan), maar of dat nu nog zo is weet ik niet.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50895
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Bericht door Suus »

Hey, mensen, noteer even, vandaag is het 29 januari en wat hangt er nog steeds op station Amsterdam Bijlmer ArenA?

Inderdaad, de kerstversiering :shock:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39181
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Bericht door Daniel »

De t558 liep vandaag op Zwolle ca. +10 op als gevolg van een probleempje na het combineren: aldus de omroep kreeg men door een los contactje tussen twee treinstellen de deuren van een deel van de trein niet open.
Uiteindelijk konden we wel vertrekken, maar het probleem leek nog niet echt opgelost. Vermoed dat men heeft willen proberen zoveel mogelijk aansluitingen te behouden. Bij Wezep kwamen we nog even achter de stoptrein terecht, maar die was bij 't Harde aan de kant gezet en zodoende was in Amersfoort de aansluiting naar Amsterdam nog behouden gebleven (wat dat betreft wel knullig dat de trein naar Schiphol niet was opgehouden, we hadden immers nog nieteens +5)

Het achterste treinstel, vermoedelijk degene die problemen gaf, werd er in Amersfoort pas afgehaald. Dat scheelde ook aardig in de drukte trouwens, want de trein zat goed gevuld.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
stefanos
Berichten: 36
Lid geworden op: do 10 nov 2011, 15:00
Locatie: Oud-Beijerland

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Bericht door stefanos »

Meltrain schreef:
Daniel schreef:Wow, DRIPs die gewoon info van vier vervoerders met drie verschillende soorten boordcomputers tonen... als die info ook nog voor alle vervoerders actueel is dan is het echt het achtste wereldwonder :P
Er komen zelfs vijf vervoerders op het Zuidplein (ook nog lijn 395 van Connexxion ;) ). :P
Al zag ik die laatste dan weer niet op het scherm staan, maar dat zou best kunnen als mb90 die foto in het weekend gemaakt heeft.
Vandaag stond de 395 wel op het scherm. Het komt dus door het weekend.
Dagelijks Oud-Beijerland <->Zuid-Beijerland(lijn 162)
VIRM
Berichten: 7601
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Bericht door VIRM »

Eerder vanmidag (tussen 13:10 en 13:15) holde ik met een vriendin van mij op Leiden Centraal richting spoor 4/5. Aan de andere kant van de hal klonk het alsof er iets naar beneden kieperde. De genoemde vriendin (die wel goed ziet :P) vertelde dat er bij de Smullers glas van die grote ruiten die voor de winkels staan was gebroken en dat er een vrouw dichtbij met open mond stond te kijken.
Iemand enig idee hoe en wat?
Beul van de blindegeleidelijn
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten