Dienstregeling GVB 2012 #3

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Dienstregeling GVB 2012 #3

Bericht door Ardan »

Volgens mij zijn die juist het beste met de 9 bereikbaar, en het zuiden van Diemen-Zuid en het noorden van Diemen-Centrum met de trein, of ben ik nou gek :') (niet allemaal tegelijk 'ja' gaan roepen :P)
Ik doe ook maar wat
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: Dienstregeling GVB 2012 #3

Bericht door R-Flow »

Vinny schreef:Het is het baksteenfundamentalisme wat in Amsterdam regeert. Daar ageer ik dus tegen.
Dan zou ik lekker naar Almere of Rotterdam verhuizen, daar heb je dat probleem niet. Persoonlijk heb ik liever behoud van de oude architectuur dan een extra metrolijntje.
Vinny schreef:Voor zover ik weet levert het ook geen problemen op. Een op Centraal gericht OV structuur is hooguit vanuit systeem-technisch oogpunt minder wenselijk, de reiziger (zoals je zelf aangeeft) vindt het ook een gezelliger station dan bijv. Zuid. Het zou natuurlijk mooi zijn als op langere termijn er meer rechtstreekse tramverbindingen zouden zijn met Amsterdam Zuid, maar strikt noodzakelijk is dit dus helemaal niet.
Tal van rapporten die dat dus tegenspreken. Het feit dat al die tramlijnen door het centrum geperst moeten worden leveren op zichzelf al een probleem.
Ardan schreef:Juist door die hoge frequenties is het overal willen aanbieden van een aansluiting niet echt nodig vind ik. Als je je volgende tram net om de hoek ziet verdwijnen dan is de volgende er toch wel snel.
Laten we hopen dat dat zo blijft en we niet een situatie zoals in Rotterdam krijgen waar zo'n beetje het hele tramnet nog maar 3x per uur gaat 's avonds.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Dienstregeling GVB 2012 #3

Bericht door Vinny »

Tal van rapporten die dat dus tegenspreken. Het feit dat al die tramlijnen door het centrum geperst moeten worden leveren op zichzelf al een probleem.
Moeilijkheden zien die er niet zijn. Met een veel handigere dienstregeling kun je ook al een eind komen. En reizigers er op attenderen dat ze tussen Centraal en Leidseplein ook het streekvervoer kunnen gebruiken. Sowieso ben ik van mening dat het Amsterdamse openbaar vervoer genoeg capaciteit aanbiedt. Japanse toestanden maak ik weinig mee (en ik ben wat gewend hoor, probeer maar eens een 21 te nemen als er een feestje is in het Westerpark...)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: Dienstregeling GVB 2012 #3

Bericht door R-Flow »

Capaciteit zie ik ook niet direct problemen mee, enkel tram 5 en metro 50/51 kan een hoop verbeterd worden. Vooral in de spits.

Nog effe aan Bee: Aan de binnenkant van de Combino zijn stickers geplaatst dat er 120 staanplaatsen en 60 zitplaatsen beschikbaar zijn. Maximum capaciteit van 180 mensen dus.
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Dienstregeling GVB 2012 #3

Bericht door hauptbahnhof »

Lijn 25 is weer grotendeels verlost van de ouwe wagens. Dit i.v.m. klachten over geluidsoverlast en de snelheid waarmee de trams door de Hunzestraat rijden...

Tenminste iemand blij met de zeikerds daar :D
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Dienstregeling GVB 2012 #3

Bericht door hauptbahnhof »

Vandaag tram 833 in de Lekstraat gezien, die de nieuwe deuren (als proef) krijgt...
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: Dienstregeling GVB 2012 #3

Bericht door R-Flow »

hauptbahnhof schreef:Vandaag tram 833 in de Lekstraat gezien, die de nieuwe deuren (als proef) krijgt...
Enig idee wanneer ie weer in dienst komt en of er ook andere aanpassing aan die tram gemaakt worden? 8-)

Zat zaterdag in de 24 vanaf Olympiaplein richting CS, we dachten met z'n allen dat die trapwagen ter plekke uit elkaar zou sodemieteren zoveel herrie maakte dat ding. Op kruispunten moest je het gesprek simpelweg onderbreken omdat je niet boven het gerammel uit kwam. Een vrouw naast me stapte zelfs eerder de tram uit omdat ze het niet meer trok. Moest daar een beetje om lachen, maar begreep het op zich wel.
FLJ
Berichten: 476
Lid geworden op: vr 05 feb 2010, 16:06

Re: Dienstregeling GVB 2012 #3

Bericht door FLJ »

Op een ander forum werd gemeld dat ombouw twee maanden in beslag zou nemen, dus reken maar uit.
TLP
Berichten: 1554
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: Dienstregeling GVB 2012 #3

Bericht door TLP »

hauptbahnhof schreef:Lijn 25 is weer grotendeels verlost van de ouwe wagens. Dit i.v.m. klachten over geluidsoverlast en de snelheid waarmee de trams door de Hunzestraat rijden...

Tenminste iemand blij met de zeikerds daar :D
Ik vraag me af of hier überhaupt iemand is die denkt dat de bestuurdersplaats in een Blokkendoos fantastisch is...
Trouwens, wat voor deuren krijgt de 833 dan?

Overigens vanmiddag in de 12: GONG Van Barlestraat. Overstappen op lijn 2, 3, 5, Van Gogh Museum
Misschien loop ik wat achter, is deze afroep iemand eerder al opgevallen?
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: Dienstregeling GVB 2012 #3

Bericht door R-Flow »

In de 2 en 5 was het vandaag nog steeds "Van Baerlestraat, overstappen op lijn 2/5, 3, 12. Streekvervoer". Beetje jammer dat niet de moeite wordt genomen "Van Goghmuseum" netjes achter "Van Baerlestraat" te plaatsen zoals het hoort, maar goed.

Fijn dat ze na een maand eindelijk dat "streekvervoer" weghalen bij de Van Baerlestraat. Kunnen ze die gelijk bij de Amstelveenseweg erbij plakken want daar ontbreekt ie. :wink:
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Dienstregeling GVB 2012 #3

Bericht door hauptbahnhof »

TLP schreef:Ik vraag me af of hier überhaupt iemand is die denkt dat de bestuurdersplaats in een Blokkendoos fantastisch is...
Trouwens, wat voor deuren krijgt de 833 dan?

Overigens vanmiddag in de 12: GONG Van Barlestraat. Overstappen op lijn 2, 3, 5, Van Gogh Museum
Misschien loop ik wat achter, is deze afroep iemand eerder al opgevallen?
Zaterdag toen ik op de 12 reed zat streekvervoer er nog. De keren dat ik eraan dacht heb ik het weggedrukt maar jah, soms ben je druk bezig met wissels en stoplichten en fietsers en taxi's dat het er ff kan schieten. Maar jah, het is maandag geweest dus dan worden updates geladen.
Sinds vandaag worden de trams op de buitenring ook begrensd tussen Overtoom en Kinkerstraat. Lekker met het binnenlopen dus :|

Wat voor deuren de 833 krijgt, geen idee. Hij stond daar in de Lekstraat, helemaal ontdaan van zijn deuren, maar geen andere deuren in nog. Zal de komende dagen opletten als ik in de Lekstraat ben weer.
Laatst gewijzigd door hauptbahnhof op ma 30 jan 2012, 20:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Dienstregeling GVB 2012 #3

Bericht door Vinny »

Net nu het een vrije trambaan geworden is... :roll:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Dienstregeling GVB 2012 #3

Bericht door hauptbahnhof »

Het is natuurlijk tijdelijk he... (werkzaamheden).
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Dienstregeling GVB 2012 #3

Bericht door Vinny »

Oh ja natuurlijk. Die werkzaamheden zijn al een half jaartje oud of zo..., maar goed "bijna klaar" is het idd niet. Ze zijn pas in april klaar... :evil:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Dienstregeling GVB 2012 #3

Bericht door hauptbahnhof »

Het leuke is dat de tramsporen allang klaar zijn. Hierdoor werd er ook te hard gereden.... Dus jah, we hebben het toch te danken aan de bestuurders die daar rijden...
OVAMS
Berichten: 56
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 22:52
Locatie: Amsterdam

Re: Dienstregeling GVB 2012 #3

Bericht door OVAMS »

Vanmiddag rond 17:00 weer proppen in een volle bus 48 op A'dam CS :X. Ik mis de 42 echt die was lekker rustig, en ik kon (bijna) altijd zitten. Nu mag ik als ik de bus van 07:42 op het Azartplein al gaan staan, en de 48 is best vaak laat de mensen op het Java, Borneo, en KNSM Eiland lopen vaak te klagen over de verbinding met het CS :neg: Ook zat ik vanmiddag in tram 9 waar de oude omroep van het GVB nog werd gebruikt.
Laatst gewijzigd door OVAMS op ma 30 jan 2012, 20:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Dienstregeling GVB 2012 #3

Bericht door Suus »

Je moet in Amsterdam even geduld hebben met werkzaamheden, dat weet je toch?

In juli 2009 gingen het Meester Visserplein en de Muiderstraat open, in april 2010 was het pas af.
De Nieuwe Doelenstraat (zo'n 350 meter lang) heeft ook slechts 7 maanden opengelegen toen men van asfalt naar tegels ging
Aan de Wibautstraat begon men in september 2010 en die was in mei 2011 af, al moest men hier wel een nieuw gat in de metrotunnel boren.

De Middenweg was wel snel gedaan, men deed het telkens in etappes van drie maanden :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Dienstregeling GVB 2012 #3

Bericht door Vinny »

hauptbahnhof schreef:Het leuke is dat de tramsporen allang klaar zijn. Hierdoor werd er ook te hard gereden.... Dus jah, we hebben het toch te danken aan de bestuurders die daar rijden...
Tja, ik weet nog wel jaren geleden dat ik in een oude tram zat waarmee op dat stuk (gewoon tussen het verkeer in) op zondagochtend de 70 km/h hebben aangetikt. De veiligheidsjihad zal dat ongetwijfeld niet leuk hebben gevonden, maar goed er zullen wel weer een paar prinsessen tegen hun erwt zijn geknalt in de afgelopen maanden... (De Middenweg nabij het voormalige Ajaxstadion was ook zo'n scheurstuk voor trams). Heerlijk, eindelijk een beetje opschieten... (A)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Dienstregeling GVB 2012 #3

Bericht door Klaasje »

Ik vond de Middenweg toch echt achterlijk lang duren hoor. Als je kijkt voor hoeverre de straat open getrokken was vind ik het toch bijzonder hoe lang ze daarover gedaan hebben. Maarja :') Ik ben vast wat anders gewend..
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Dienstregeling GVB 2012 #3

Bericht door Suus »

Klaasje schreef:Ik vond de Middenweg toch echt achterlijk lang duren hoor. Als je kijkt voor hoeverre de straat open getrokken was vind ik het toch bijzonder hoe lang ze daarover gedaan hebben. Maarja :') Ik ben vast wat anders gewend..
Nee joh, die was razendsnel klaar vergeleken met de Muiderstraat.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Dienstregeling GVB 2012 #3

Bericht door Klaasje »

Het is maar wat je gewend bent nietwaar? Als je een bejaarde met een looprekje gaat vergelijken met een slak is een bejaarde wel snel natuurlijk. Je kan toch echt beter Lance Armstrong op de fiets hebben...
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: Dienstregeling GVB 2012 #3

Bericht door R-Flow »

Gewoon ieder project vergelijken met de Noord/Zuidlijn, komst van nieuwe metro's of renovatie van het Rijksmuseum. Dan valt alles mee! :D
TLP
Berichten: 1554
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: Dienstregeling GVB 2012 #3

Bericht door TLP »

hauptbahnhof schreef:Sinds vandaag worden de trams op de buitenring ook begrensd tussen Overtoom en Kinkerstraat. Lekker met het binnenlopen dus :neutral:
Dat was echt ziekelijk en mij ook heel erg opgevallen. Wat is er nou erger dan op een traject 8-10 minuten vertraging oplopen waar je normaal gesproken 1-2 minuten over doet...
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Dienstregeling GVB 2012 #3

Bericht door hauptbahnhof »

Nou nou.. niet overdrijven. Ik heb vandaag even opgelet...
Ik vertrok met -1 aan op Kinkerstraat en vertrok met +2 vanuit Overtoom (rekening houdende met het stoplicht bij kruising Overtoom die niet altijd meteen wit. Uiteindelijk wel steeds gewoon op tijd aangekomen op het eindpunt.

Overigens is de vraag of de trams met 15 wel erlangs mogen (blijven) rijden. Officieel mag de tram op dat stuk (tussen bordjes A en E) 5 km/u. Het display halverwege die de snelheid van de tram toont, toont ook een sad smiley bij 6km/u of hoger. Dus de kans bestaat dat het ook nog wordt verlaagd.. We will see.
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: Dienstregeling GVB 2012 #3

Bericht door R-Flow »

Johan Huizingalaan aangepast met bus 62 erbij, maar vervolgens ook Slotervaartziekenhuis er achter gezet en weggehaald bij Louwesweg... Zullen de bezoekers van dat ziekenhuis op prijs stellen want de hoofdingang is toch echt aan de Louwesweg. Het Antoni van Leeuwenhoek heeft daar echter wel z'n hoofdingang maar van dat ziekenhuis wordt al jaren geen melding gemaakt... Aardige wandeling vanaf halte Johan Huizingalaan (helemaal als je iets mankeert) met gezellig uitzicht op de trams die voorbij komen rijden en vervolgens gewoon voor de deur stoppen. Nog steeds geen melding van al het streekvervoer dat er stopt...

Interessante manier van "corrigeren" dit.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Google [Bot] en 40 gasten