OVer je reiservaringen in januari 2012
Re: OVer je reiservaringen in januari 2012
Ik reisde vanmiddag van station Breda naar het Centrum en toen ik uitcheckte gaf de kaartlezer aan Freeexit expired. En de ritprijs was 0,00. Iemand een idee wat daarmee bedoeld wordt?
Re: OVer je reiservaringen in januari 2012
Het Utrechtse tramnetwerk heeft net een kwartier tot 20 minuten (minimaal) stil gelegen, iemand enig idee waardoor? Ik stond bij 5 Mei Plein, daar stond een tram stil met alarmlichten aan, zag verderop (voor zover het mogelijk was met dit weer) bij 24 Oktoberplein ook een tram stil staan. Bij de halte uiteraard. Verder geen extra info op de DRIP's
Re: OVer je reiservaringen in januari 2012
Geen idee, maar ik heb het ook een keertje gehad van Rta naar Amf (dit was op 29 december 2011).Michael schreef:Ik reisde vanmiddag van station Breda naar het Centrum en toen ik uitcheckte gaf de kaartlezer aan Freeexit expired. En de ritprijs was 0,00. Iemand een idee wat daarmee bedoeld wordt?
Re: OVer je reiservaringen in januari 2012
Het was vandaag redelijk donker om 15:30 op Rotterdam Centraal als gevolg van de stroomstoring - alle cico's, kaartautomaten, en aanliggende panden: niks werkte...
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Ach, zak er toch allemaal in
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39192
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in januari 2012
Dat betekend dat de kaartlezer is blijven hangen op de halte waar je ingecheckt hebt, maar dat er teveel tijd tussen de check-in en -out heeft gezeten volgens het systeem volgens mij.Michael schreef:Ik reisde vanmiddag van station Breda naar het Centrum en toen ik uitcheckte gaf de kaartlezer aan Freeexit expired. En de ritprijs was 0,00. Iemand een idee wat daarmee bedoeld wordt?
Al moet 'ie dan al wel een aardig eindje voor het station zijn blijven hangen in jouw geval (en ik neem aan dat je op een product dat vrij-reizen geeft reisde?). Zelf ooit zoiets gehad op een reis van Gorinchem naar Vianen, die kostte me toen slechts de 79 cent instaptarief
@Justin: er werkte kennelijk nog wel meer niet... de s2800 lag er door deze stroomstoring uit tussen Utrecht en Rotterdam. Was wel lekker rustig daardoor in de t2861, gereden door het materieel van de t2856 wat in Utrecht keerde.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je reiservaringen in januari 2012
De metrolijnen ABC reden ook niet tussen blaak en schiedam. De trams die door west-rotterdam rijden reden ook bijna niet.. Heb erg geluk gehad, was 1 uur voor de storing weg uit die hoek *O*Justin schreef:Het was vandaag redelijk donker om 15:30 op Rotterdam Centraal als gevolg van de stroomstoring - alle cico's, kaartautomaten, en aanliggende panden: niks werkte...
Dagelijks Oud-Beijerland <->Zuid-Beijerland(lijn 162)
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39192
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in januari 2012
Zie hiermicroshit schreef:Het Utrechtse tramnetwerk heeft net een kwartier tot 20 minuten (minimaal) stil gelegen, iemand enig idee waardoor? Ik stond bij 5 Mei Plein, daar stond een tram stil met alarmlichten aan, zag verderop (voor zover het mogelijk was met dit weer) bij 24 Oktoberplein ook een tram stil staan. Bij de halte uiteraard. Verder geen extra info op de DRIP's
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je reiservaringen in januari 2012
Ik reisde gewoon op saldo. Heb wel het dalkorting Brabant product op mijn ov chip staan. Maar het systeem stond wel gewoon op de halte Centrum volgens mij. Zal het van de week effe nakijken op internetDaniel schreef:Dat betekend dat de kaartlezer is blijven hangen op de halte waar je ingecheckt hebt, maar dat er teveel tijd tussen de check-in en -out heeft gezeten volgens het systeem volgens mij.Michael schreef:Ik reisde vanmiddag van station Breda naar het Centrum en toen ik uitcheckte gaf de kaartlezer aan Freeexit expired. En de ritprijs was 0,00. Iemand een idee wat daarmee bedoeld wordt?
Al moet 'ie dan al wel een aardig eindje voor het station zijn blijven hangen in jouw geval (en ik neem aan dat je op een product dat vrij-reizen geeft reisde?). Zelf ooit zoiets gehad op een reis van Gorinchem naar Vianen, die kostte me toen slechts de 79 cent instaptarief
Re: OVer je reiservaringen in januari 2012
Beetje een apart sfeertje aan het einde van de middag op Rtd: Door een stroomstoring was de verlichting op de perrons, in de tunnel en in de winkels gedoofd. En boven in het personeelsverblijf zaten we met kaarsjes om wat te kunnen zien.
De dame van de bedrijfskantine moest in allerijl van haar bederfelijke waren af (yoghurt, melk, karnemelk, broodjes met filet americain) en die schonk ze daarom aan het personeel dat er zat. Geluk bij een ongeluk dus. :Y
De dame van de bedrijfskantine moest in allerijl van haar bederfelijke waren af (yoghurt, melk, karnemelk, broodjes met filet americain) en die schonk ze daarom aan het personeel dat er zat. Geluk bij een ongeluk dus. :Y
Vallend blad maakt rails glad.
Re: OVer je reiservaringen in januari 2012
@Dexter: dus jij hebt even flink zitten bunkeren?
Beul van de blindegeleidelijn
Re: OVer je reiservaringen in januari 2012
was volgens mij niet echt nodig geweest, want de kachel was ook uit, die yoghurt was vast goed gebleven die 3 uurtjesDexter schreef:Beetje een apart sfeertje aan het einde van de middag op Rtd: Door een stroomstoring was de verlichting op de perrons, in de tunnel en in de winkels gedoofd. En boven in het personeelsverblijf zaten we met kaarsjes om wat te kunnen zien.
De dame van de bedrijfskantine moest in allerijl van haar bederfelijke waren af (yoghurt, melk, karnemelk, broodjes met filet americain) en die schonk ze daarom aan het personeel dat er zat. Geluk bij een ongeluk dus. :Y
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Re: OVer je reiservaringen in januari 2012
Plus dat het buiten gewoon koud genoeg was :DEnnes schreef:was volgens mij niet echt nodig geweest, want de kachel was ook uit, die yoghurt was vast goed gebleven die 3 uurtjes
Re: OVer je reiservaringen in januari 2012
Overdreven gedoe altijd. Basisregel 1 bij stroomuitval is dat je de koelkast gesloten moet houden tot de stroom weer aan gaat.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: OVer je reiservaringen in januari 2012
Misschien was het wel zo'n open koelvitrine of zo he ;)
Re: OVer je reiservaringen in januari 2012
Wat er vanochtend gebeurde was werkelijk te gek voor woorden en ook nog eens gevaarlijk te noemen:
Toen mijn metro 50 vanuit de Jan van Galenstraat vertrok ri. Vlugtlaan reden we met 30 km/h. Tussen Vlugtlaan en Sloterdijk remde de metro af tot bijna stilstand maar reden we uiteindelijk toch naar Sloterdijk. Even voor Sloterdijk hoorde ik via de microfoon een bericht dat de bestuurder niet verder moest rijden. Dat werd dus wachten op Sloterdijk. Het duurde en duurde maar voordat we gingen vertrekken, maar het werd ook nog eens gevaarlijk toen de deuren LETTERLIJK een 'deurtje open-deurtje dicht' spel gingen spelen (enkelen kwamen bijna bekneld te zitten :shocked:). Uiteindelijk vertrokken we na bijna 8 minuten halteren op Sloterdijk en we gingen onder de A10 weer stapvoets want er kwam een metro aan.
De uiteindelijke oorzaak van het wachten was volgens mij dat er op Isolatorweg tijdelijk maar 1 spoor werd gebruikt...
Toen mijn metro 50 vanuit de Jan van Galenstraat vertrok ri. Vlugtlaan reden we met 30 km/h. Tussen Vlugtlaan en Sloterdijk remde de metro af tot bijna stilstand maar reden we uiteindelijk toch naar Sloterdijk. Even voor Sloterdijk hoorde ik via de microfoon een bericht dat de bestuurder niet verder moest rijden. Dat werd dus wachten op Sloterdijk. Het duurde en duurde maar voordat we gingen vertrekken, maar het werd ook nog eens gevaarlijk toen de deuren LETTERLIJK een 'deurtje open-deurtje dicht' spel gingen spelen (enkelen kwamen bijna bekneld te zitten :shocked:). Uiteindelijk vertrokken we na bijna 8 minuten halteren op Sloterdijk en we gingen onder de A10 weer stapvoets want er kwam een metro aan.
De uiteindelijke oorzaak van het wachten was volgens mij dat er op Isolatorweg tijdelijk maar 1 spoor werd gebruikt...
Laatst gewijzigd door TLP op di 31 jan 2012, 19:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: OVer je reiservaringen in januari 2012
De conducteur die vandaag aankondigde dat we in Zl aankwamen en de overstaps omriep klonk PRECIES als Rita Verdonk
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: OVer je reiservaringen in januari 2012
Zijn er (bekende) problemen met de toiletten van de ÖBB-stam?
Vanaf ongeveer 21:15 weer namelijk op Gv omgeroepen dat er in de Intercity naar Rotterdam, Antwerpen en Brussel van 21:27 geen functionerende toiletten aanwezig waren en dat men gebruik kon maken van de toiletten op het station...
Dit is tot binnenkomst van de trein nog een aantal keer herhaald...
Vanaf ongeveer 21:15 weer namelijk op Gv omgeroepen dat er in de Intercity naar Rotterdam, Antwerpen en Brussel van 21:27 geen functionerende toiletten aanwezig waren en dat men gebruik kon maken van de toiletten op het station...
Dit is tot binnenkomst van de trein nog een aantal keer herhaald...
Re: OVer je reiservaringen in januari 2012
Ik zag vanmiddag in Alkmaar een DDZ staan, en ben er eventjes omheen gewandeld over het parkeerterrein aan de achterkant van het station. Van een afstand ziet het er niet uit vind ik, maar naar mate je dichterbij de trein komt viel me op dat het best mooi en stoer eruit ziet van buiten :)
Verder staat de s3400 ´s avonds ruim 10 minuten stil in Alkmaar en rijdt ie met SGMm, de buitendeuren sloten helaas niet automatisch waardoor het een tochtgat was vanavond. Na 2x de deuren te hebben gesloten vond ik het wel mooi geweest, iedere keer kwam er weer iemand die ze opende na een paar seconde.
Verder viel me nog wat anders op, ik zag in Hoorn 2 bussen van Connexxion op de buffer (met chauffeur erin) een minuut of 10 wachten tot het 1 minuut voor vertrektijd was, en dan kwamen ze pas voorgereden op de halte. Bij de haltes stonden een stuk of 20 mensen al die tijd te kleumen in de kou omdat je nergens binnen kan wachten. Ik snap niet waarom zo'n chauffeur dan niet alvast de bus voorrijdt om de mensen vast in te laten stappen als ie toch alleen maar in de lucht aan het staren is in zijn lege bus 100 meter verderop.
Verder staat de s3400 ´s avonds ruim 10 minuten stil in Alkmaar en rijdt ie met SGMm, de buitendeuren sloten helaas niet automatisch waardoor het een tochtgat was vanavond. Na 2x de deuren te hebben gesloten vond ik het wel mooi geweest, iedere keer kwam er weer iemand die ze opende na een paar seconde.
Verder viel me nog wat anders op, ik zag in Hoorn 2 bussen van Connexxion op de buffer (met chauffeur erin) een minuut of 10 wachten tot het 1 minuut voor vertrektijd was, en dan kwamen ze pas voorgereden op de halte. Bij de haltes stonden een stuk of 20 mensen al die tijd te kleumen in de kou omdat je nergens binnen kan wachten. Ik snap niet waarom zo'n chauffeur dan niet alvast de bus voorrijdt om de mensen vast in te laten stappen als ie toch alleen maar in de lucht aan het staren is in zijn lege bus 100 meter verderop.
Re: OVer je reiservaringen in januari 2012
Staat er al ruim een week voor instructie maar is volgens berichten op Somda nu volledig defect...Caspar schreef:Ik zag vanmiddag in Alkmaar een DDZ staan, en ben er eventjes omheen gewandeld over het parkeerterrein aan de achterkant van het station. Van een afstand ziet het er niet uit vind ik, maar naar mate je dichterbij de trein komt viel me op dat het best mooi en stoer eruit ziet van buiten :)
.
Komt wel goed schatje.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39192
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in januari 2012
's avonds is dat de s14800, wat in feite gewoon een verlengde s4800 is (vandaar dus het SGMm). Die stilstand zal wel komen doordat het anders niet past op het enkelspoor tussen Heerhugowaard en Obdam.Caspar schreef:Verder staat de s3400 ´s avonds ruim 10 minuten stil in Alkmaar en rijdt ie met SGMm
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je reiservaringen in januari 2012
Ja ik weet ook wel dat het door onder andere de aansluitingen in Hoorn etc komt, maar ik doelde er in dit geval op dat het koud was dat al die tijd alle deuren van de trein open bleven staan met de wind erop... En een sprinter is dankzij het mooie transparante interieur nou niet bepaald een beschutte schuilplaats in zo'n geval.
Re: OVer je reiservaringen in januari 2012
Heb je in Hoorn vaste vertrekhaltes? Als er meerdere bussen van een halte vertrekken, kan het zijn dat je andere bussen gaat hinderen als je vroeg voorrijdt. Daarnaast kan je bij langere wachttijden ook het probleem van rij-/rusttijden hebben. Een bus een paar meter verplaatsen betekent al dat je niet meer voldoet aan de pauzeregeling, maar dat is in de meeste gevallen enkel theoretisch geneuzel. De meest waarschijnlijke verklaring is dat de chauffeur er niet aan heeft gedacht of dat hij of zij even een momentje voor zichzelf wilde.Caspar schreef:Verder viel me nog wat anders op, ik zag in Hoorn 2 bussen van Connexxion op de buffer (met chauffeur erin) een minuut of 10 wachten tot het 1 minuut voor vertrektijd was, en dan kwamen ze pas voorgereden op de halte. Bij de haltes stonden een stuk of 20 mensen al die tijd te kleumen in de kou omdat je nergens binnen kan wachten. Ik snap niet waarom zo'n chauffeur dan niet alvast de bus voorrijdt om de mensen vast in te laten stappen als ie toch alleen maar in de lucht aan het staren is in zijn lege bus 100 meter verderop.
-
- Berichten: 3928
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: OVer je reiservaringen in januari 2012
Ik zeg altijd maar: als die mensen een halte verder stonden, dan stonden ze ook in de kou te wachten. Het is lullig maar wel de werkelijkheid. Dus dat de bus er al was, geeft niemand het recht om erover te klagen.
Re: OVer je reiservaringen in januari 2012
Als het even kan wil ik wel alvast wat vroeger voorrijden. Dat wordt in de meeste gevallen wel positief ontvangen. Ik vind het ook een vorm van gastvrijheid waarvan het zonde is om 'm te laten liggen. Zeker als je toch alleen maar op de vertrektijd staat te wachten.
Re: OVer je reiservaringen in januari 2012
Waarschijnlijk is de trein daar overgenomen door een andere mcn en heeft de afstappende mcn in de tussentijd de stuurstroom in de 0-stand gezet, dan blijven de deuren openstaan. Blijft de stuurstroom instaan of zet je hem in de S(-choonmaak)-stand, dan blijven de deuren wel automatisch sluiten.Caspar schreef:Ja ik weet ook wel dat het door onder andere de aansluitingen in Hoorn etc komt, maar ik doelde er in dit geval op dat het koud was dat al die tijd alle deuren van de trein open bleven staan met de wind erop... En een sprinter is dankzij het mooie transparante interieur nou niet bepaald een beschutte schuilplaats in zo'n geval.
Vallend blad maakt rails glad.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 65 gasten