Onzin. Stoelen zijn vaak goor en/of beschadigd, ramen/deuren/panelen helemaal onder gekrast waar niks/amper wat aan gedaan wordt (vooral dit begint extreme vormen aan te nemen), binnenkant onder de graffiti/stiften etc. In de vloerbedekking zitten gaten en grote donkerbruine plekken omdat de stoelen ooit in een andere configuratie stonden. Om maar van die defecte koersborden te zwijgen. Heeft helemaal noppes met die staking te maken.Vinny schreef:Dat komt omdat er wat schoonmakers staken, en reizigers niet weten hoe ze met gratis krantjes om moeten gaan. Als het materieel schoongehouden wordt dan voldoet het prima.
Ben inmiddels toch wel heel erg benieuwd wat het is dat Amsterdam zo ongelofelijk uniek en moeilijk maakt dat zaken die elders wel gewoon kunnen hier maar niet mogelijk zijn. En in trams en bussen speelt vandalisme blijkbaar geen rol...Vinny schreef:Digitale reisinformatie zou wel fijn zijn, maar het GVB heeft dat expres niet ingebouwd in oude metro's omdat dit te vandalismegevoelig zou zijn. In nieuw materieel wordt het zodanig weggewerkt dat het niet sloopbaar is...
PS Volgens hauptbahnhof hebben de metro's geen moderne reizigersinformatie simpelweg omdat GVB het te duur vond. Vind dat verhaal een stuk geloofwaardiger...