Revisie DDAR #2
Re: Revisie DDAR
@Klaasje: is dat zo?
Als ik voor een sprinter mag kiezen dan kies ik toch echt voor SLT. SGM(m) heeft een slechte isolatie en is door zijn korte lengte vaak behoorlijk vol. SLT is toch iets langer en heeft comfortabele stoelen, als het materieel het een beetje doet gaat mijn voorkeur daar toch echt naar uit.
Als ik voor een sprinter mag kiezen dan kies ik toch echt voor SLT. SGM(m) heeft een slechte isolatie en is door zijn korte lengte vaak behoorlijk vol. SLT is toch iets langer en heeft comfortabele stoelen, als het materieel het een beetje doet gaat mijn voorkeur daar toch echt naar uit.
Re: Revisie DDAR
SGM heeft ramen die open kunnen, een fatsoenlijke afscheiding van zitplaatsen en balkons, fatsoenlijke beenruimte bij de vierzitters, warmere binnenverlichting (meer gelig), een betere locatie van de informatievoorzieningen en de omroepen beginnen niet met die irritante gong en dat eeuwige gedames-en-meneren.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Revisie DDAR
SLT heeft toch gewoon airco, dat vind ik in de zomer een stuk prettiger.Bee schreef:SGM heeft ramen die open kunnen, een fatsoenlijke afscheiding van zitplaatsen en balkons, fatsoenlijke beenruimte bij de vierzitters, warmere binnenverlichting (meer gelig), een betere locatie van de informatievoorzieningen en de omroepen beginnen niet met die irritante gong en dat eeuwige gedames-en-meneren.
Re: Revisie DDAR
Ongeveer.. Het is 123 om 128 kilometer. Naar Zwolle zijn er voor Zwolle geen echt krappe bogen. Bij Zwolle zit er eentje na het station richting de IJssel. In Flevoland kan je sowieso wel doorkarren en de eerste boog die er dan weer enigszins toe doet (bij Wp) is ook wel geschikt te maken voor 130 km/h. Het enige knelpunt van deze route is de enkelsporigheid op Wierden-Zwolle die een snelle dienstregeling voor een sneltrein/IC onmogelijk maakt.TLP schreef:@Klaasje: is dat zo?
Daarentegen heb je op de andere route bij Dv twee krappe bogen, bij Amf krappe bogen, bij Hvs en Ndb een krappe boog en over de gehele lengte een lagere baanvaksnelheid.
Re: Revisie DDAR
Als het werkt is het prettig ja.The best schreef:SLT heeft toch gewoon airco, dat vind ik in de zomer een stuk prettiger.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Re: Revisie DDAR
In een SLT is de airco geen probleem hoor, tot nu toe 1x eentje meegemaakt waarbij de airco niet goed werkte, maar na een reset deed die het ook weer prima.Stefan schreef:Als het werkt is het prettig ja.The best schreef:SLT heeft toch gewoon airco, dat vind ik in de zomer een stuk prettiger.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Re: Revisie DDAR
Een airco vereist veel en vakkundig schoonmaakwerk, helaas schort dat zeer vaak bij airco-installaties waardoor ik toch een beetje huiverig voor die systemen ben.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Revisie DDAR
Somda:
De 7538 (ex=7801) heeft op 27/1 zijn eerste proefrit gemaakt vanuit Haarlem.
Het beste nieuws: DDZ krijgt de toelating tot de gewone dienst.
Gepland: overdracht van de eerste stam(men) aan NSR op 13/2, stammen ter kennismaking twee weken in Asd en Gv en vanaf 27/2 inzet in de daluren in de 2600. En als dat goed gaat, permanent in de 2600 vanaf midden maart.
De 7538 (ex=7801) heeft op 27/1 zijn eerste proefrit gemaakt vanuit Haarlem.
Het beste nieuws: DDZ krijgt de toelating tot de gewone dienst.
Gepland: overdracht van de eerste stam(men) aan NSR op 13/2, stammen ter kennismaking twee weken in Asd en Gv en vanaf 27/2 inzet in de daluren in de 2600. En als dat goed gaat, permanent in de 2600 vanaf midden maart.
Komt wel goed schatje.
Re: Revisie DDAR
Ja, dat is voor het eerst bekend geworden via de informatie van Dexter op de vorige pagina
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Revisie DDAR
Dan is de hamvraag nu..: Welke serie volgt na de s2600? Ik denk dat de s3900 en s4500 wel kans maken.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39191
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Revisie DDAR
Volgens Somda de s4500
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Revisie DDAR
Als ze dan maar niet het IRM de s3900 inschuiven vind ik het allemaal best.
Re: Revisie DDAR
Op http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2734/Fot ... kers.dhtml een fotoverslag van de perspresentatie van de nieuwe dubbeldekker.
Het ziet er wel goed afgewerkt uit, maar het is wel erg zakelijk.
Het ziet er wel goed afgewerkt uit, maar het is wel erg zakelijk.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Revisie DDAR
Ziet er fraai uit. Zakelijk ziet het er prima uit, geen bezwaar op.
Het enige waar ik altijd van gruwel (= voor vrees), is dat binnen 1 maand (of nou ja, 1 week), de toiletten megasmerig zijn, en de spuitverf overal in en op de trein te vinden is.
Het enige waar ik altijd van gruwel (= voor vrees), is dat binnen 1 maand (of nou ja, 1 week), de toiletten megasmerig zijn, en de spuitverf overal in en op de trein te vinden is.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Ach, zak er toch allemaal in
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6237
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Revisie DDAR
Dat komt omdat ze nog relatief nieuw zijn. Als ze net zo onderhouden worden als de gemiddelde airco in een OV modaliteit dan vrees ik voor aanstaande zomer al het ergste.Ennes schreef:In een SLT is de airco geen probleem hoor, tot nu toe 1x eentje meegemaakt waarbij de airco niet goed werkte, maar na een reset deed die het ook weer prima.Stefan schreef:Als het werkt is het prettig ja.The best schreef:SLT heeft toch gewoon airco, dat vind ik in de zomer een stuk prettiger.
Die DD-AR ziet er verder goed uit. Heeft de kop overigens een verbouwing gehad of maakt alleen dat kleurverschil het gevoel dat hij er anders uitziet?
"Een touringcar is geen bus"
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Revisie DDAR
De grote verandering van de kop is dat de zijruitjes van de cabine zijn verdwenen.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Revisie DDAR
Ik vrees vooral voor de reizigersaantallen die we met name in de spits vervoeren, dat commercie zijn doel voorbijstreeft door treinen met een dergelijke luxe uitstraling, wat naar mijn idee ten koste gaat van de functionaliteit.Justin schreef:Ziet er fraai uit. Zakelijk ziet het er prima uit, geen bezwaar op.
Het enige waar ik altijd van gruwel (= voor vrees), is dat binnen 1 maand (of nou ja, 1 week), de toiletten megasmerig zijn, en de spuitverf overal in en op de trein te vinden is.
Erg leuk hoor lounche-banken, maar functioneel? Ik denk dat reizigers helemaal geen behoefte hebben aan een lounche-bank, maar gewoon met een zitplaats op tijd van A naar B gebracht willen worden.
en de stilte zone boven? Ik zie toch in de praktijk (en vooral in de 1e klas) met name dat dan juist de benedenverdieping is gevuld met (werkende) reizigers, en kinderen altijd boven willen zitten, nu heeft men wel de stoelopstellingen iets aangepast al zijn er nog steeds via-a vis zitjes, maar of het werkt??? ik betwijfel het.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Re: Revisie DDAR
Uhm, geen idee wat die lounche-banken inhouden (ben slecht met foto's).
Maar een trein moet gewoon denk ik gewoon aan een aantal dingetjes voldoen: veilig van A naar B, redelijk comfortabele stoelen, goede inrichting (dus geen wisselende stoelindelingen als je van cabine naar cabine loopt a la VIRM, geen schuine plafonds bij de trappen a la VIRM en doe iets aan de glazen deuren) en goede reisinformatie aan boord. Verder gewoon prullenbakje hier, tafeltje daar. Bonusje is dat je met de machinist mee kan kijken (zonder dat er een 1ste klas cabine ertussen zit), maar dat is leuk en niet essentieel.
Maar een trein moet gewoon denk ik gewoon aan een aantal dingetjes voldoen: veilig van A naar B, redelijk comfortabele stoelen, goede inrichting (dus geen wisselende stoelindelingen als je van cabine naar cabine loopt a la VIRM, geen schuine plafonds bij de trappen a la VIRM en doe iets aan de glazen deuren) en goede reisinformatie aan boord. Verder gewoon prullenbakje hier, tafeltje daar. Bonusje is dat je met de machinist mee kan kijken (zonder dat er een 1ste klas cabine ertussen zit), maar dat is leuk en niet essentieel.
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Revisie DDAR
Nou zal ik je een geheimpje verklappen, maar die loungebank is er eigenlijk gewoon omdat er daar geen stoelen paste doordat de deur erop uit komt. Dat NS het dan als innovatie voor de reiziger verkoopt is natuurlijk gewoon marketingpraat.Ennes schreef: Erg leuk hoor lounche-banken, maar functioneel? Ik denk dat reizigers helemaal geen behoefte hebben aan een lounche-bank, maar gewoon met een zitplaats op tijd van A naar B gebracht willen worden.
Re: Revisie DDAR
Als ze in dat gehele gedeelte geen stoelen kunnen plaatsen, dan lijkt me dat ze beter zandkoekjes kunnen gaan bakken als treinen ontwerpen. want dan zou dat zo in elk rijtuig moeten zijn ;)RoelZ1 schreef:Nou zal ik je een geheimpje verklappen, maar die loungebank is er eigenlijk gewoon omdat er daar geen stoelen paste doordat de deur erop uit komt. Dat NS het dan als innovatie voor de reiziger verkoopt is natuurlijk gewoon marketingpraat.Ennes schreef: Erg leuk hoor lounche-banken, maar functioneel? Ik denk dat reizigers helemaal geen behoefte hebben aan een lounche-bank, maar gewoon met een zitplaats op tijd van A naar B gebracht willen worden.
foto lounchebank 2e klas (bron volkskrant)
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Revisie DDAR
Het gaat dus om een deel van dag gedeelte waar dus geen gewone stoelen geplaatste kunnen worden. Die lounge bank staat voor de helft in wat bij DDAR dat rare krappe hokje met klapstoeltjes onderaan de trap is.
Op deze foto lijkt die loungebank ook niet overdreven groot:
http://www.flickr.com/photos/orgelgek/6 ... otostream/
Op deze foto lijkt die loungebank ook niet overdreven groot:
http://www.flickr.com/photos/orgelgek/6 ... otostream/
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Revisie DDAR
Laatst nog zoiets gezien hier bij ons.Bee schreef:Een airco vereist veel en vakkundig schoonmaakwerk, helaas schort dat zeer vaak bij airco-installaties waardoor ik toch een beetje huiverig voor die systemen ben.
Vorige zomer zag in een dubbeldekker van de NMBS dat het hele aircorooster op het balkon vol hing met een bruin tot gelige substantie. Leek me niet bepaald gezond. Als ik dat rooster zou opendoen kwam de installatie volgens mij vanzelf naar buiten wandelen.
Een winterse dag:
De trein in België: Het enige dat niet gekker doet dan anders.
De trein in Nederland: Het enige dat echt gekker doet dan anders.
De trein in België: Het enige dat niet gekker doet dan anders.
De trein in Nederland: Het enige dat echt gekker doet dan anders.
Re: Revisie DDAR
Kijk eens goed naar de deur. Die staat schuin en zou een te smalle doorgang overhouden als er twee stoelen zouden staan. Er kan daar dus al hooguit 1 stoel tegen de zijwand staan. Ook is te zien dat de achterwand zo'n 70cm achter de deur is. Als daar twee stoelen worden neergezet met weer stoelen daarvoor kan je dus niet bij die stoelen. Er kunnen dus hooguit 2 stoelen tegen de achterwand en dan één losse stoel daarvoor. Bij elkaar dus 3 reizigers. Op deze loungebank kan je met een beetje wil met zijn vijven zitten.Ennes schreef: Als ze in dat gehele gedeelte geen stoelen kunnen plaatsen, dan lijkt me dat ze beter zandkoekjes kunnen gaan bakken als treinen ontwerpen. want dan zou dat zo in elk rijtuig moeten zijn ;)
foto lounchebank 2e klas (bron volkskrant)
Re: Revisie DDAR
Het klinkt misschien gek. Maar voor mijn gevoel is het een speelgoedtreintje qua kleurstelling
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 183 gasten