OVer je reiservaringen in februari 2012
-
- Berichten: 766
- Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
- Locatie: Zwijndrecht
Re: OVer je reiservaringen in februari 2012
Ik heb het aan mijn bron bij deze afdeling die er aan werkt aangegeven, en die ging er mee bezig, dat het bij een "toekomstige" update verwerkt zou moeten zijn. Dat gaat dan toch iets sneller/makkelijker/directer als via een panel...
-
- Berichten: 766
- Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
- Locatie: Zwijndrecht
Re: OVer je reiservaringen in februari 2012
Maar vanochtend waren ze in de waan dat er sneeuw zou liggen!
Te Utrecht CS. Was vrij snel weer van de borden verdwenen.
NEE. Dit is niet gefotoshopt.
Te Utrecht CS. Was vrij snel weer van de borden verdwenen.
NEE. Dit is niet gefotoshopt.
Re: OVer je reiservaringen in februari 2012
Vannacht + morgen zijn er wel sneeuwbuien. ;)
Komt wel goed schatje.
Re: OVer je reiservaringen in februari 2012
Ik stapte in Nijmegen uit vanoggel, rechter handschoen (een zwarte) aan, want het was bruut koud. Linker handschoen uit, want ik moest nog een paar keer bij m'n portemonnee om met die OV-flipflop die schandpaal te onaneren... Loop ik op het perron, ligt daar ineens een zwarte handschoen :o
In de 50 meter daarna spraken VIER mensen mij onafhankelijk van elkaar aan of ik een handschoen verloren was
In de 50 meter daarna spraken VIER mensen mij onafhankelijk van elkaar aan of ik een handschoen verloren was
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39115
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in februari 2012
Plan V 919 op de Valleilijn is van kleur verschoten :)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 6431
- Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
- Locatie: Reisdorf - Luxemburg
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in februari 2012
Wegens wegwerkzaamheden moeten een tweetal buslijnen in de buurt van Luxemburg-stad even omrijden via o.a. een industrieterrein, kennelijk was de chauffeur die ik vanavond had, daar totaal niet van op de hoogte want die gooide de richtingaanwijzer naar links aan en zou bijna de opgebroken weg in rijden. Midden op de kruising heeft hij een aantal minuten lopen overleggen met de verkeersleiding wat hij nu moest doen, tot groot ongenoegen van het andere verkeer dat er al toeterend voorbij wist te komen.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39115
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in februari 2012
Vanaf nu geldt een licht aangepaste dienstregeling op het spoor i.v.m. de sneeuwval...
NS schreef:Vanaf 11 uur rijdt NS op een aantal trajecten in de brede Randstad minder Sprinters vanwege het winterweer. De Intercity’s rijden bijna overal zoals gebruikelijk. Met deze aanpassingen in de dienstregeling willen we filevorming op het spoor voorkomen en de kans verkleinen dat het treinverkeer vastloopt. Wel wordt het hierdoor, vooral in de spits, drukker in de treinen en kan uw reis langer duren.
Voor een actueel reisadvies: raadpleeg de Reisplanner, deze is vanaf 11 uur bijgewerkt.
Trajecten waar vanaf 11 uur minder Sprinters rijden:
- Den Haag Centraal – Dordrecht
- Rotterdam Centraal – Maassluis West
- Breukelen – Utrecht
- Hoofddorp – Leiden Centraal
- Amsterdam Centraal – Uitgeest
Trajecten waar in de avondspits minder Sprinters rijden:
- Veenendaal Centrum – Utrecht
- Breukelen – Amsterdam Centraal
- Leiden Centraal – Alphen a/d Rijn
- Rotterdam Centraal – Gouda Goverwelle
Tussen Amsterdam Centraal en Enkhuizen rijden in de avondspits minder Intercity's.
NS Hispeed rijdt volgens de normale dienstregeling. Reizigers voor NS Hispeed-treinen adviseren we indien nodig eerder op reis te gaan, en meer tijd in te plannen voor eventuele overstappen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 1198
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36
Re: OVer je reiservaringen in februari 2012
Even los van de discussie of dit terecht is of niet; gelukkig dit keer geen uurdiensten in bijvoorbeeld de s7600 en s4400 zoals men een jaar geleden deed. Dat was echt heel vervelend. Op al deze trajecten rijden nog minstens 2 sprinters per uur.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39115
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in februari 2012
Ook wel logisch als de sneeuw vooral in het westen en noorden in grotere hoeveelheden valt. Wat dat betreft trouwens apart dat de s19800 wel blijft rijden en de s9700 niet.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je reiservaringen in februari 2012
Tja, mij ook een raadsel...
Doet bij jullie de ns.nl / m.ns.nl het ook niet? Of ligt het aan mij?
Doet bij jullie de ns.nl / m.ns.nl het ook niet? Of ligt het aan mij?
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Ach, zak er toch allemaal in
-
- Berichten: 1198
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36
Re: OVer je reiservaringen in februari 2012
Hij deed het eventjes niet; nu weer wel. :)
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in februari 2012
Hij lijkt het beter te doen als je even ververst daarna, hij valt af en toe uit ja.
Verder reed vanochtend al de t3021 met +50, waardoor alle mensen daarvoor de s7600 bestorden. Stond helemaal voorin en het was sardientjes met een enkele SGM-III (meestal tweetje erachter...). Mcn had iig geen vluchtroute meer...
Verder reed vanochtend al de t3021 met +50, waardoor alle mensen daarvoor de s7600 bestorden. Stond helemaal voorin en het was sardientjes met een enkele SGM-III (meestal tweetje erachter...). Mcn had iig geen vluchtroute meer...
Re: OVer je reiservaringen in februari 2012
Jammer wel... want daardoor doet ook de AV en Geert's Vertrektijden het nauwelijk :(.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Ach, zak er toch allemaal in
Re: OVer je reiservaringen in februari 2012
Mooi, dan kunnen we vanaf nu spreken van een algeheel vervoersinfarct. Zowel met de auto als met het OV heeft geen zin meer.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Re: OVer je reiservaringen in februari 2012
Nee, inderdaad. Alhoewel... het ging op mijn thuisreis bijzonder voorspoedig ondanks het winterweer! Waar ik vanochtend nog in de bittere droge kou een kwartier op een bomvolle metro heb staan wachten, reisde ik vanmiddag samen met een klasgenoot in een vrij rustige metro (de A10 en A4 stonden overigens uiteraard nokkie-vol), en had ik vervolgens een normale overstap van 1 minuut op de bus die ook rustig was (de 172 was wonderbaarlijk op tijd, maar toch liepen we enkele plusminuten op door de gladde weg), waardoor ik er niet veel langer dan 40 minuten over deed (en dat is wel zo'n beetje de normale reistijd voor mij).
Re: OVer je reiservaringen in februari 2012
Gaat NS trouwens de nooddienstregeling winterweer nog doorvoeren? :?
Re: OVer je reiservaringen in februari 2012
Is al sinds 11:00 s'ochtends van kracht Tim.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Re: OVer je reiservaringen in februari 2012
TLP bedoelt de echte nooddienstregeling: alles in stoptreinpatroon 2x per uur. Dus bijvoorbeeld stopper Ut-Gvc, Gd-Rtd, Rtd-Ddr, Ddr-Rsd, Zlw-Bd, etc. etc. etc.
Amsterdam meldde net:
16:16 - 4061 > Rotterdam Centraal [4b] +14
16:17 - 4050 > Uitgeest [7a] +31
16:26 - 852 > Schagen [7]
16:27 - 952 > Breda [15a]
16:27 - 2165 > Vlissingen [2a]
16:33 - 3959 > Lelystad Centrum [Opgeheven]
16:33 - 4750 > Uitgeest [Opgeheven]
16:34 - 129 > Frankfurt (M) H [2]
16:34 - 3252 > Hoofddorp [11a]
16:34 - 4863 > Uitgeest [2a]
16:36 - 5859 > Amersfoort Vathorst [8a]
16:38 - 4554 > Enkhuizen [10a]
16:38 - 861 > Heerlen / Maastricht [Opgeheven]
16:41 - 3052 > Den Helder [7]
16:42 - 2267 > Dordrecht [Opgeheven]
Ut:
Ut - Utrecht [16:28]
16:14 - 1752 > Den Haag Centraal [Opgeheven]
16:25 - 854 > Schagen [8]
16:28 - 4956 > Almere Centrum [2]
16:29 - 2054 > Den Haag Centraal [Opgeheven]
16:32 - 17452 > Breukelen [Opgeheven]
16:32 - 2859 > Deventer [Opgeheven]
16:32 - 2854 > Rotterdam Centraal [Opgeheven]
16:34 - 5559 > Baarn [Opgeheven]
16:35 - 9854 > Den Haag Centraal [12a]
16:38 - 859 > Heerlen / Maastricht [Opgeheven]
16:38 - 5758 > Leiden Centraal [Opgeheven]
16:38 - 3159 > Nijmegen [Opgeheven]
16:40 - 3054 > Den Helder [Opgeheven]
16:41 - 16061 > Breda [Opgeheven]
16:43 - 7459 > Rhenen [Opgeheven]
Amf:
16:16 - 5654 > Utrecht Centraal [7] +14
16:24 - 146 > Schiphol [Opgeheven]
16:26 - 5855 > Amersfoort Vathorst [5b] +14
16:27 - 31447 > Barneveld Centrum [4b]
16:34 - 4557 > Amersfoort Schothorst [Opgeheven]
16:36 - 5856 > Amsterdam Centraal [7] +29
16:38 - 1657 > Enschede [1]
16:38 - 557 > Groningen / Leeuwarden [2]
16:41 - 2856 > Rotterdam Centraal [Opgeheven]
16:42 - 31347 > Ede-Wageningen [4b]
16:44 - 5657 > Zwolle [2b]
16:46 - 5656 > Utrecht Centraal [7] +3
16:49 - 2859 > Deventer [Opgeheven]
16:51 - 12756 > Utrecht Centraal [Opgeheven]
16:54 - 1756 > Den Haag Centraal [Opgeheven]
Shl:
15:11 - ?? > Breda [5] +78
15:22 - ?? > Den Haag Centraal [5] +70
15:52 - ?? > Den Haag Centraal [5] +56
16:08 - ?? > Lelystad Centrum [1] +28
16:09 - ?? > Amsterdam Centraal [3] +25
16:31 - 9370 > Paris Nord [5]
16:33 - 648 > Amsterdam Centraal [Opgeheven]
16:36 - 2665 > Den Haag Centraal [Opgeheven]
16:38 - 4352 > Den Haag Centraal [Opgeheven]
16:38 - 3761 > Lelystad Centrum [1] +3
16:39 - 3261 > Amsterdam Centraal [3]
16:41 - 952 > Breda [5]
16:41 - 5759 > Utrecht Centraal [Opgeheven]
16:44 - 3361 > Hoofddorp [Opgeheven]
16:45 - 3561 > Eindhoven [Opgeheven]
Kortom, het loopt lekker vast allemaal
Amsterdam meldde net:
16:16 - 4061 > Rotterdam Centraal [4b] +14
16:17 - 4050 > Uitgeest [7a] +31
16:26 - 852 > Schagen [7]
16:27 - 952 > Breda [15a]
16:27 - 2165 > Vlissingen [2a]
16:33 - 3959 > Lelystad Centrum [Opgeheven]
16:33 - 4750 > Uitgeest [Opgeheven]
16:34 - 129 > Frankfurt (M) H [2]
16:34 - 3252 > Hoofddorp [11a]
16:34 - 4863 > Uitgeest [2a]
16:36 - 5859 > Amersfoort Vathorst [8a]
16:38 - 4554 > Enkhuizen [10a]
16:38 - 861 > Heerlen / Maastricht [Opgeheven]
16:41 - 3052 > Den Helder [7]
16:42 - 2267 > Dordrecht [Opgeheven]
Ut:
Ut - Utrecht [16:28]
16:14 - 1752 > Den Haag Centraal [Opgeheven]
16:25 - 854 > Schagen [8]
16:28 - 4956 > Almere Centrum [2]
16:29 - 2054 > Den Haag Centraal [Opgeheven]
16:32 - 17452 > Breukelen [Opgeheven]
16:32 - 2859 > Deventer [Opgeheven]
16:32 - 2854 > Rotterdam Centraal [Opgeheven]
16:34 - 5559 > Baarn [Opgeheven]
16:35 - 9854 > Den Haag Centraal [12a]
16:38 - 859 > Heerlen / Maastricht [Opgeheven]
16:38 - 5758 > Leiden Centraal [Opgeheven]
16:38 - 3159 > Nijmegen [Opgeheven]
16:40 - 3054 > Den Helder [Opgeheven]
16:41 - 16061 > Breda [Opgeheven]
16:43 - 7459 > Rhenen [Opgeheven]
Amf:
16:16 - 5654 > Utrecht Centraal [7] +14
16:24 - 146 > Schiphol [Opgeheven]
16:26 - 5855 > Amersfoort Vathorst [5b] +14
16:27 - 31447 > Barneveld Centrum [4b]
16:34 - 4557 > Amersfoort Schothorst [Opgeheven]
16:36 - 5856 > Amsterdam Centraal [7] +29
16:38 - 1657 > Enschede [1]
16:38 - 557 > Groningen / Leeuwarden [2]
16:41 - 2856 > Rotterdam Centraal [Opgeheven]
16:42 - 31347 > Ede-Wageningen [4b]
16:44 - 5657 > Zwolle [2b]
16:46 - 5656 > Utrecht Centraal [7] +3
16:49 - 2859 > Deventer [Opgeheven]
16:51 - 12756 > Utrecht Centraal [Opgeheven]
16:54 - 1756 > Den Haag Centraal [Opgeheven]
Shl:
15:11 - ?? > Breda [5] +78
15:22 - ?? > Den Haag Centraal [5] +70
15:52 - ?? > Den Haag Centraal [5] +56
16:08 - ?? > Lelystad Centrum [1] +28
16:09 - ?? > Amsterdam Centraal [3] +25
16:31 - 9370 > Paris Nord [5]
16:33 - 648 > Amsterdam Centraal [Opgeheven]
16:36 - 2665 > Den Haag Centraal [Opgeheven]
16:38 - 4352 > Den Haag Centraal [Opgeheven]
16:38 - 3761 > Lelystad Centrum [1] +3
16:39 - 3261 > Amsterdam Centraal [3]
16:41 - 952 > Breda [5]
16:41 - 5759 > Utrecht Centraal [Opgeheven]
16:44 - 3361 > Hoofddorp [Opgeheven]
16:45 - 3561 > Eindhoven [Opgeheven]
Kortom, het loopt lekker vast allemaal
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Ach, zak er toch allemaal in
Re: OVer je reiservaringen in februari 2012
Hoorde net van een familielid dat het op Amsterdam Sloterdijk zwart ziet van de mensen.
Ondanks de nooddienstregeling loopt het dus weer lekker spaak als ik zo naar AV kijk. Volgensmij is dit de derde jaar op rij dat NS/ProRail beweerde winterklaar te zijn. En het derde jaar op rij dat het tegendeel wordt bewezen.
Ondanks de nooddienstregeling loopt het dus weer lekker spaak als ik zo naar AV kijk. Volgensmij is dit de derde jaar op rij dat NS/ProRail beweerde winterklaar te zijn. En het derde jaar op rij dat het tegendeel wordt bewezen.
Beul van de blindegeleidelijn
Re: OVer je reiservaringen in februari 2012
Een kwartier later stond de s19800 er ook niet meer bij.Daniel schreef:Ook wel logisch als de sneeuw vooral in het westen en noorden in grotere hoeveelheden valt. Wat dat betreft trouwens apart dat de s19800 wel blijft rijden en de s9700 niet.
Maar ik vind het eigenlijk gewoon onterecht dat men alleen in de stoptreinen snijdt en niet in de IC's.
Als men bijvoorbeeld de s2200 tussen Gv en Ddr opheft, kan de s5000 wel gewoon blijven rijden op dat stuk. Zo zijn meer mensen tevreden: weliswaar krijgen IC reizigers een iets langere reistijd, maar in elk geval krijgen minder stations een minder frequente bediening en geen enkel station wordt qua frequentie gehalveerd.
Ik heb dit op Facebook ook al aan de NS gevraagd, maar nog steeds geen antwoord gekregen, terwijl andere mensen wel antwoord krijgen op hun vraag. :? Kan iemand op Twitter het niet eens vragen? Misschien krijg je dan wel antwoord.
En iets heel anders:
In Citadis 2059 deden de deuren het vanmiddag ineens niet meer, waardoor iedereen bij de eerste deur moest in- en uitstappen, aangezien die deur handmatig door de bestuurder bediend kan worden.
Verder was werkwagen 2605 vandaag weer op de baan te vinden.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: OVer je reiservaringen in februari 2012
Nou denk ik dat ik het wel weet, maar toch ga ik het nog een keer vragen: Gaat NS de nooddienstregeling winterweer nog doorvoeren?Justin schreef:TLP bedoelt de echte nooddienstregeling: alles in stoptreinpatroon 2x per uur. Dus bijvoorbeeld stopper Ut-Gvc, Gd-Rtd, Rtd-Ddr, Ddr-Rsd, Zlw-Bd, etc. etc. etc.
Amsterdam meldde net:
[..]
Kortom, het loopt lekker vast allemaal
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5861
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in februari 2012
Ik denk het niet want daarvoor is het nu al te laat. Die nooddienstregeling is bedacht als preventieve maatregel om te voorkomen dat de boel in de (erwten)soep loopt, en dat gaat alleen als ze een dag van te voren weten dat er "te veel" sneeuw gaat vallen. Probleempje: dat weet je dus nooit van te voren. In de vorige winter is die nooddienstregeling (die we op 10-10-10 zo mooi geoefend hadden) ook niet gebruikt.
Volgens mij is dit het eerste jaar dat ze juist niet van te voren hebben gezegd dat er geen winterproblemen zouden komen.VIRM schreef:Volgensmij is dit de derde jaar op rij dat NS/ProRail beweerde winterklaar te zijn.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
Re: OVer je reiservaringen in februari 2012
Volgensmij hebben ze dat ergens ind 2011 juist wel gezegd, dat ze winterklaar zijn.reisthijs schreef:Volgens mij is dit het eerste jaar dat ze juist niet van te voren hebben gezegd dat er geen winterproblemen zouden komen.VIRM schreef:Volgensmij is dit de derde jaar op rij dat NS/ProRail beweerde winterklaar te zijn.
Beul van de blindegeleidelijn
Re: OVer je reiservaringen in februari 2012
Exact 5 minuten later aangekomen dan normaal, op een reis Enschede, winkelcentrum Stadsveld naar Apeldoorn, soldeniersveld.
Dat kwam overigens omdat in Apeldoorn de wegen niet waren gestrooid en lijn 1 +15 had, dus op de tijd van lijn 2
Dat kwam overigens omdat in Apeldoorn de wegen niet waren gestrooid en lijn 1 +15 had, dus op de tijd van lijn 2
Bij twijfel: gebruik beton.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten