Het grote computertopic! #5
Re: Het grote computertopic! #5
De mogelijkheid om een boek aan te bieden en dat constant te kunnen updaten terwijl het wel een gebruikersvriendelijk systeem is bestond nog niet, net zo min als een boek waarin interactieve fotogallerijen en quizzen die zelf het antwoord kunnen controleren nog niet in de vorm van een boek bestonden die bovendien ook nog eens door de docent op afstand bijgewerkt kunnen worden.
Op mijn werk bestaat bijna 40% van onze bestellingen uit boeken die een gewijzigde druk hebben, soms maar heel licht, maar alle oude drukken moeten dan direct vervangen worden omdat het principe is dat wij altijd de nieuwste druk aanbieden. Ook met colleges heb ik gehad dat er een nieuwe druk van het lesboek verscheen halverwege de collegereeks. De docent had graag de nieuwe druk willen gebruiken maar dan zouden studenten hun boek, soms voor meer dan 50 euro gekocht, nogmaals opnieuw moeten kopen e.d. Met deze iBooks kan op afstand het boek bijgewerkt worden zonder dat de student al zijn aantekeningen, notities e.d. kwijt is en zonder dat hij opnieuw hoeft te betalen.
Op mijn werk bestaat bijna 40% van onze bestellingen uit boeken die een gewijzigde druk hebben, soms maar heel licht, maar alle oude drukken moeten dan direct vervangen worden omdat het principe is dat wij altijd de nieuwste druk aanbieden. Ook met colleges heb ik gehad dat er een nieuwe druk van het lesboek verscheen halverwege de collegereeks. De docent had graag de nieuwe druk willen gebruiken maar dan zouden studenten hun boek, soms voor meer dan 50 euro gekocht, nogmaals opnieuw moeten kopen e.d. Met deze iBooks kan op afstand het boek bijgewerkt worden zonder dat de student al zijn aantekeningen, notities e.d. kwijt is en zonder dat hij opnieuw hoeft te betalen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Het grote computertopic! #5
Hmmm, Apple heeft eventjes het hele configuratieprogramma voor de Airport opnieuw ontworpen :o
Ziet er gelikt uit
Ziet er gelikt uit
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Het grote computertopic! #5
Boterbloem? :')
Re: Het grote computertopic! #5
Lang verhaal
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Het grote computertopic! #5
De computer op het werk heeft sinds hij een virusje heeft gehad (het is niet helemaal duidelijk hoe dat is gebeurt, maar het was er opeens) een nieuwe image gehad zodat hij weer helemaal schoon en frips is. Helaas zijn er sindsdien grote problemen met de drivers die op de een of andere manier niet stabiel te krijgen zijn. Hierdoor bevriest de computer, werkt de muis opeens niet meer of crashen de belangrijke computerprogramma's zoals het bibliotheeksysteem en de rfid-lezer continue.
Nouja, computerprobleempje 1144 bellen! Dus ik bellen.
B: Ik krijg de computer niet meer stabiel na het plaatsen van een image. Er is al een monteur geweest maar die lukt het na herhaalde pogingen ook niet. Wat zouden we nu kunnen doen?
T: Wat is het nummer van uw computer?
B: Eh, dat is 76, 4...
T: Ja, stop maar, ik kan u probleem niet oplossen. U krijgt binnen 4 tot 12 maanden vanzelf een nieuwe computer, tot die tijd doen we geen onderhoud meer.
B: Ja, maar het is toch geen doen om nog een heel jaar met een instabiele computer te werken. Het belangrijkste programma crasht om de haverklap!
T: Waar staat die computer dan?
B: Bij de balie van de bibliotheek
T: Dat is geen bedrijfskritische computer, u krijgt geen voorrang op wat dan ook.
B: Laat ook maar, ik laat mijn baas wel bellen.
Die monteur hadden we eerder al besteld via een andere telefonist, en in de melding stond dat het echt snel afgehandeld moest worden omdat het dus een belangrijke computer is, alleen deze computer kan het computersysteem echt gebruiken. Maar die monteur kwam pas 4 uur later. Dus mijn collega had gemaild dat ze dat niet echt snel vond voor een situatie waardoor er eigenlijk niet gewerkt kon worden en kreeg ze een mailtje terug: Er staan 48 kantooruren voor de reparatie van computerproblemen, uw probleem is binnen een tiende van deze tijd opgelost (niet dus) dus uw klacht is ongegrond en wordt daarom afgesloten. :')
Overigens van de klantenservice vernomen dat het aantal ICT-problemen in absolute aantallen het hoogste is in het gebouw waar wij werken (mede veroorzaakt door het feit dat werkelijk iedereen een computernoob is) maar dat wij geen vaste ICT-medewerker krijgen omdat het onderwijs dat te duur vind...
Nouja, computerprobleempje 1144 bellen! Dus ik bellen.
B: Ik krijg de computer niet meer stabiel na het plaatsen van een image. Er is al een monteur geweest maar die lukt het na herhaalde pogingen ook niet. Wat zouden we nu kunnen doen?
T: Wat is het nummer van uw computer?
B: Eh, dat is 76, 4...
T: Ja, stop maar, ik kan u probleem niet oplossen. U krijgt binnen 4 tot 12 maanden vanzelf een nieuwe computer, tot die tijd doen we geen onderhoud meer.
B: Ja, maar het is toch geen doen om nog een heel jaar met een instabiele computer te werken. Het belangrijkste programma crasht om de haverklap!
T: Waar staat die computer dan?
B: Bij de balie van de bibliotheek
T: Dat is geen bedrijfskritische computer, u krijgt geen voorrang op wat dan ook.
B: Laat ook maar, ik laat mijn baas wel bellen.
Die monteur hadden we eerder al besteld via een andere telefonist, en in de melding stond dat het echt snel afgehandeld moest worden omdat het dus een belangrijke computer is, alleen deze computer kan het computersysteem echt gebruiken. Maar die monteur kwam pas 4 uur later. Dus mijn collega had gemaild dat ze dat niet echt snel vond voor een situatie waardoor er eigenlijk niet gewerkt kon worden en kreeg ze een mailtje terug: Er staan 48 kantooruren voor de reparatie van computerproblemen, uw probleem is binnen een tiende van deze tijd opgelost (niet dus) dus uw klacht is ongegrond en wordt daarom afgesloten. :')
Overigens van de klantenservice vernomen dat het aantal ICT-problemen in absolute aantallen het hoogste is in het gebouw waar wij werken (mede veroorzaakt door het feit dat werkelijk iedereen een computernoob is) maar dat wij geen vaste ICT-medewerker krijgen omdat het onderwijs dat te duur vind...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Het grote computertopic! #5
Welke rokende puinschool is dat? Ik sein wel even een accountmanager van ons in en dan komt het goed
Re: Het grote computertopic! #5
Je weet dat het een Novell-omgeving is he... Het bedrijf waar mijn vader werkt is er ook al mee bezig zover ik weet dus ik hoop dat er binnenkort verbetering komt. Al heb ik er voorlopig nog een hard hoofd in.
Nog zo'n mooie: in de nacht van dinsdag op woensdag was er onderhoud aan Eduroam om de stabiliteit te verbeteren. Echter, de gehele woensdag was het netwerk verkeerd geconfigureerd waardoor de stabiliteit wel beter was, maar door een verkeerde oorzaak want niemand kon er op met de benodigde inloggegevens :') . Uiteindelijk gaf men pas laat in de middag toe dat er iets aan de hand was en vandaag werkte het netwerk weer...
Nog zo'n mooie: in de nacht van dinsdag op woensdag was er onderhoud aan Eduroam om de stabiliteit te verbeteren. Echter, de gehele woensdag was het netwerk verkeerd geconfigureerd waardoor de stabiliteit wel beter was, maar door een verkeerde oorzaak want niemand kon er op met de benodigde inloggegevens :') . Uiteindelijk gaf men pas laat in de middag toe dat er iets aan de hand was en vandaag werkte het netwerk weer...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Het grote computertopic! #5
Dat geeft niet, we hebben ook zat heul kundige Novell-jongens in dienst. En -meiden geloof ik zelfs :DBee schreef:Je weet dat het een Novell-omgeving is he...
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Het grote computertopic! #5
Ik ben nog steeds van mening dat dat soort ICT-eilandjes beter decentraal geregeld kunnen worden. Dit soort dingen werken echt niet...
Re: Het grote computertopic! #5
Bee welke school is dat en wie moeten we daar hebben? :)
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Het grote computertopic! #5
Jawel, dat weten we ook, de sociale studies...
Re: Het grote computertopic! #5
Aii, drama ook
Ik had geen geklaag gehoord over Eduroam op de Leeuwenburg, dus die zal wel gewerkt hebben ;)
Ik had geen geklaag gehoord over Eduroam op de Leeuwenburg, dus die zal wel gewerkt hebben ;)
Komt wel goed schatje.
Re: Het grote computertopic! #5
Het was in ieder geval op alle locaties volgens de storinginformatie op een intranet (ik vergeet altijd welk intranet dat is, maar volgens mij is het intranet voor de handleiding al kan het op op het intranet voor de klantenservice zijn)Thom91 schreef:Aii, drama ook
Ik had geen geklaag gehoord over Eduroam op de Leeuwenburg, dus die zal wel gewerkt hebben ;)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Het grote computertopic! #5
Blijkbaar zat er iets in de koffie want warempel, wie kwamen er vandaag opeens binnenlopen op het werk: twee mensen van de ICT die een "nieuwe" computer kwamen plaatsen. Nouja, nieuw, hij stond al sinds 2010 werkloos in de opslag :')
Na gezeik met de image en 120 updates voor Windows later ging ik de randapparatuur installeren: Een muis, een rfid-plaat en een barcodescanner. Echter, de computer kon alleen de RFID-plaat in een keer installeren, het meest bizarre was nog dat de ene medewerker naast me de krant zat te lezen en de ander zat te kijken hoe ik de hardware aan het installeren was :')
Toen nog maar een andere computer gepakt, die onder het bureau neergepleurd, de muis met een PS2-verloopstukje aangesloten en de RFID-plaat niet. Toen deed de barcodescanner het opeens. Daarna de RFID-plaat erin, computer opnieuw opstarten en toen deed alles het opeens (de ICT-mensen waren ondertussen koffie aan het drinken...)
Na afloop heeft mijn collega nog wel even die mensen een veeg uit de pan gegeven dat zij er zijn om dat soort dingen te doen, niet ik :')
Na gezeik met de image en 120 updates voor Windows later ging ik de randapparatuur installeren: Een muis, een rfid-plaat en een barcodescanner. Echter, de computer kon alleen de RFID-plaat in een keer installeren, het meest bizarre was nog dat de ene medewerker naast me de krant zat te lezen en de ander zat te kijken hoe ik de hardware aan het installeren was :')
Toen nog maar een andere computer gepakt, die onder het bureau neergepleurd, de muis met een PS2-verloopstukje aangesloten en de RFID-plaat niet. Toen deed de barcodescanner het opeens. Daarna de RFID-plaat erin, computer opnieuw opstarten en toen deed alles het opeens (de ICT-mensen waren ondertussen koffie aan het drinken...)
Na afloop heeft mijn collega nog wel even die mensen een veeg uit de pan gegeven dat zij er zijn om dat soort dingen te doen, niet ik :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Het grote computertopic! #5
Ja dat heb ik ook al een paar keer geroepen :D Er is daar geen structuur, geen communicatie.Fles schreef:Welke rokende puinschool is dat? Ik sein wel even een accountmanager van ons in en dan komt het goed
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: Het grote computertopic! #5
Ik moet mijn computer updaten want er is een nieuwe versie voor het besturingssysteem maar ik heb er geen zin in -o-
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Het grote computertopic! #5
Bee schreef:Ik moet mijn computer updaten want er is een nieuwe versie voor het besturingssysteem maar ik heb er geen zin in -o-
Je komt hier een hele post typen omdat je geen zin hebt om op "ok" te klikken? :')
Re: Het grote computertopic! #5
Dan moet ik de computer opnieuw opstarten maar voordat het gebeurt is kan ik de computer ook al niet gebruiken terwijl de 1,3 GB grote update wordt gedownload.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Het grote computertopic! #5
Op wat voor prehistorisch systeem werk jij?
Re: Het grote computertopic! #5
In principe wordt de update op de achtergrond gedownload maar dat is nog niet gebeurd omdat de update zo groot is.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Het grote computertopic! #5
MacOSX :DDaan schreef:Op wat voor prehistorisch systeem werk jij?
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: Het grote computertopic! #5
Jaja mensen, de vreemde ICT-dingen komen gewoon vanzelf op mij af alsof ik een magneet ben *O*
De volgende e-mail verscheen zojuist in mijn digitale brievenbus
De volgende e-mail verscheen zojuist in mijn digitale brievenbus
Dus eerst communiceer je als instelling altijd naar een door de instelling gegeven e-mailadres. Daarna hef je al die e-mailadressen gewoon op maar eis je wel dat iedereen zijn e-mailadres in de administratie aanpast :X :')Beste Bee , studentnummer XXXXXXX
Door een wijziging vervallen vanaf maart 2012 de UvA e-mailadressen die gebaseerd zijn op het studentnummer. In jouw geval is dat XXXXXXX@student.uva.nl
Dit e-mail adres gebruikt de UvA om in contact met je te komen. Je dient je e-mail adres vóór 29 februari 2012 aan te passen in Studielink.
UvA studentenmail verdwijnt niet
We continueren het gebruik van een @student.uva.nl e-mail account met je huidige account en mailbox . Hierover krijg je tijdig bericht.
Waarom moet je dit doen?
Anders ben je niet meer per e-mail bereikbaar voor de UvA. We raden je aan een privé e-mailadres op te geven waarop je langere tijd bereikbaar bent.
Hoe moet je dit doen?
Via Studielink
Login bij www.uva.studielink.nl
Klik op Mijn Gegevens
Klik op Persoonsgegevens wijzigen
Verander je e-mail adres en klik op Ga naar de volgende stap
Je e-mail adres is hiermee aangepast.
Met vriendelijke groet
Universiteit van Amsterdam
Informatiseringscentrum
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Het grote computertopic! #5
Haha, op de HAN gaven ze als hint inderdaad dat het makkelijker is om een niet-school adres op te geven op studielink zodat je geen gezeur hebt als je van ICT-middelen mocht worden afgesloten.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39208
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Het grote computertopic! #5
Kennelijk had de printer op het werk iets tegen me vanmiddag... ik had de instellingen op m'n computer toch echt gewoon op A4 vanuit de handinvoer staan, maar als ik vervolgens m'n A4-vel met labels in de handinvoer legde begon de printer op z'n display te klagen dat er iets anders in lag dan het ingestelde formaat van 8 x 11 inch :? (Waarom geeft zo'n printer dan ook als enige optie de taak te annuleren, kon nergens in de menu's iets vinden om het ding op A4 te zetten...)
Vervolgens laat ik een collega het proberen, krijgt 'ie ze er probleemloos uit met exact dezelfde instellingen op de computer
Vervolgens laat ik een collega het proberen, krijgt 'ie ze er probleemloos uit met exact dezelfde instellingen op de computer
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 151 gasten