Mag ik even kwijt #104

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Mag ik even kwijt #103

Bericht door Stefan »

JeffreyMeijer schreef:Dat ik aan het kijken ben voor een andere school......
Ik zit ondertussen ook een beetje met school in m'n maag. :') Inmiddels zit ik braaf in jaartje 2 van 3 en het is nog even afwachten of ik dit jaar haal.. Maar goed, we doen ons best. :')

Wel ben ik er inmiddels achter dat wat ik nu doe eigenlijk niet is wat ik had verwacht.. Maar daar hoor ik er meer over. :P
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #104

Bericht door deadlock »

Ik sta gezellig stil aan de rand van het pittoreske Olst. Te wachten tot er een spoor vrijkomt :') Lang leve koperdiefstal. In Olst moeten we nog overstappen op een andere trein ook.

Feest dus.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1971
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: Mag ik even kwijt #103

Bericht door Anne »

Justin schreef:Hehe, ik zit even een fictieve aanvoerroute te bedenken, zo'n 27000km over zee. Enig idee hoe hard een zeecontainerschip vaart? 10 knopen ofzo?
Lees even de guardian
Langer wachten is dus beter voor het milieu :D
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50903
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #104

Bericht door Suus »

Je zou verwachten dat het in een kantoortje met drie radiatoren toch enigszins behaaglijk is, maar toch zit ik her met een povere veertien graden en een straalkachel op het bureau nog klappertandend een Excel-sheet in elkaar te knutselen :?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Mag ik even kwijt #103

Bericht door Justin »

avl schreef:
Justin schreef:Hehe, ik zit even een fictieve aanvoerroute te bedenken, zo'n 27000km over zee. Enig idee hoe hard een zeecontainerschip vaart? 10 knopen ofzo?
Lees even de guardian
Langer wachten is dus beter voor het milieu :D
Sowieso is het economisch efficiënter, doordat alles kan worden geassembleerd en gedistribueerd, i.p.v. individuele zendingen. Zelfde verhaal als een containertrein van bijvoorbeeld de Maasvlakte naar Polen - dat scheelt sowieso een heleboel vrachtwagens op dat stuk. Het hebben van minder tijd-kritische goederen is daarbij wel belangrijk; medicijnen of bederflijke waar heeft meestal een ander tijdspad nodig :D.

Maar nou hoop ik niet dat Webguys scenario uitkomt, van 7 jaar :P. Dan had ik net zo goed twee forumleden even kunnen bellen en geld toezenden :P.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50903
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #104

Bericht door Suus »

De verwarming van het gebouw heeft het nu helemaal begeven, maar ter compensatie krijgen we maandag warme chocolademelk van de directie :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Mag ik even kwijt #104

Bericht door Justin »

Dan zijn jullie allang klompjes ijs :P.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Mag ik even kwijt #103

Bericht door Jef400 »

Stefan schreef:
JeffreyMeijer schreef:Dat ik aan het kijken ben voor een andere school......
Ik zit ondertussen ook een beetje met school in m'n maag. :') Inmiddels zit ik braaf in jaartje 2 van 3 en het is nog even afwachten of ik dit jaar haal.. Maar goed, we doen ons best. :')

Wel ben ik er inmiddels achter dat wat ik nu doe eigenlijk niet is wat ik had verwacht.. Maar daar hoor ik er meer over. :P
Ik heb dus het probleem dat ik naar het speciaal onderwijs moet en dat de dichtstbijzijnde school in Wijk aan Zee is.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #104

Bericht door Fles »

deadlock schreef:Ik sta gezellig stil aan de rand van het pittoreske Olst. Te wachten tot er een spoor vrijkomt :') Lang leve koperdiefstal. In Olst moeten we nog overstappen op een andere trein ook.

Feest dus.
Daardoor was ik vanochtend dus genoodzaakt tot een taxi om op tijd op mijn werk te kunnen zijn. Welke gasdebiel gaat er nou bij min twintig naar buiten om een beetje koper te lopen jatten? :X Ik hoop dat ie dood is nu.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15352
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #104

Bericht door ODRAIL »

Fles schreef:Daardoor was ik vanochtend dus genoodzaakt tot een taxi om op tijd op mijn werk te kunnen zijn. Welke gasdebiel gaat er nou bij min twintig naar buiten om een beetje koper te lopen jatten? :X Ik hoop dat ie dood is nu.
Zo, doe maar duur. Naar welke plaats ging de reis naar toe vanuit Dv.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #104

Bericht door Fles »

Noviomagums.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15352
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #104

Bericht door ODRAIL »

Bee schreef:Je zou verwachten dat het in een kantoortje met drie radiatoren toch enigszins behaaglijk is, maar toch zit ik her met een povere veertien graden en een straalkachel op het bureau nog klappertandend een Excel-sheet in elkaar te knutselen :?
Hmm, bij een oud werkgever mocht je als het buiten vroor en het was binnen onder de 15 graden (boven nul) naar huis.

Is het nog geluk met het Excel-sheet?
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15352
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #104

Bericht door ODRAIL »

Fles schreef:Noviomagums.
Nm dus :wink:.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Mag ik even kwijt #104

Bericht door Jef400 »

Dan probeer ik mij de laatste tijd in te houden. Komt die fles er steeds over heen :wink:
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #104

Bericht door Fles »

huh wat? :D Doe ik iets verkeerd? :P
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50903
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #104

Bericht door Suus »

KM46 schreef:
Bee schreef:Je zou verwachten dat het in een kantoortje met drie radiatoren toch enigszins behaaglijk is, maar toch zit ik her met een povere veertien graden en een straalkachel op het bureau nog klappertandend een Excel-sheet in elkaar te knutselen :?
Hmm, bij een oud werkgever mocht je als het buiten vroor en het was binnen onder de 15 graden (boven nul) naar huis.
Het onderwijs is net een liefdadigdheidsinstelling. Ik had tenminste nog een straalkachel, iedereen die niet ooit voor de facilitaire dienst heeft gewerkt mocht het doen met een excuus :')
Is het nog geluk met het Excel-sheet?
Excel kent niet heel geheimen, het is vooral opletten met de formules met heel veel veldcodes zoals deze:

Code: Selecteer alles

=IF(DC6>0;((CX6-CO33)/2)+(((CY6-CP33)+(CZ6-CQ33)+(DA6-CR33)+(DB6-CS33))/2)+((DC6-CT33)/2);0)
of deze

Code: Selecteer alles

=IF(CY34>0;((CY34-CY6)/2)+((CZ34-CZ6)/2)+((DA34-DA6)/2)+((DB34-DB6)/2);"NNB")
Maar de opdrachtgever was tevreden dus nu kan het weer mee tot 31 december (elk jaar is er een nieuwe nodig)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15352
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #104

Bericht door ODRAIL »

Fles schreef:huh wat? :D Doe ik iets verkeerd? :P
JeffreyMeijer schreef:Dan probeer ik mij de laatste tijd in te houden. Komt die fles er steeds over heen :wink:
@ JeffreyMeijer: De heer Fles heeft op dit forum al vanaf de oprichting een zeer hoog aanzien en verdient zeer veel respect. Dus een beetje kalm aan met de heer Fles :wink:.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39189
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #104

Bericht door Daniel »

Ik heb de verwarming in "mijn" lab op 't werk nog nieteens aan staan... de voorverwarming van de lucht die door het ventilatiesysteem wordt ingeblazen voldoet nogsteeds ondanks de kou.
Wel wat frisjes toen ik de deur open deed voor een levering plastic bekertjes en de palletwagen wilde ook niet zo best sturen in de sneeuw :P Om het gedoe compleet te maken liep ik ook nog vast op de drempel naar binnen toe.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15352
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #104

Bericht door ODRAIL »

Bee schreef:Excel kent niet heel geheimen, het is vooral opletten met de formules met heel veel veldcodes zoals deze:

Code: Selecteer alles

=IF(DC6>0;((CX6-CO33)/2)+(((CY6-CP33)+(CZ6-CQ33)+(DA6-CR33)+(DB6-CS33))/2)+((DC6-CT33)/2);0)
of deze

Code: Selecteer alles

=IF(CY34>0;((CY34-CY6)/2)+((CZ34-CZ6)/2)+((DA34-DA6)/2)+((DB34-DB6)/2);"NNB")
Maar de opdrachtgever was tevreden dus nu kan het weer mee tot 31 december (elk jaar is er een nieuwe nodig)
Ja inderdaad. Een teken verkeerd en je kunt je de tandjes gaan zoeken waar het zit (of op nieuw beginnen).
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #104

Bericht door Fles »

KM46 schreef:
Fles schreef:huh wat? :D Doe ik iets verkeerd? :P
JeffreyMeijer schreef:Dan probeer ik mij de laatste tijd in te houden. Komt die fles er steeds over heen :wink:
@ JeffreyMeijer: De heer Fles heeft op dit forum al vanaf de oprichting een zeer hoog aanzien en verdient zeer veel respect. Dus een beetje kalm aan met de heer Fles :wink:.

:D doe niet zo raar :P
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15352
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #104

Bericht door ODRAIL »

:P Dat doe ik ook niet hoor :D.

Ben volkomen normaal (op mijn handicap na dan).
Laatst gewijzigd door ODRAIL op vr 03 feb 2012, 21:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #104

Bericht door Thom91 »

met 10000 posts heb je toch wel een beetje aanzien?
Komt wel goed schatje.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #104

Bericht door Fles »

Thom91 schreef:met 10000 posts heb je toch wel een beetje aanzien?

Mwoa. Aanzien is niks. Je hebt nog steeds normaal te doen :) Ook met 10.000 posts :)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50903
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #104

Bericht door Suus »

KM46 schreef:
Bee schreef:Excel kent niet heel geheimen, het is vooral opletten met de formules met heel veel veldcodes zoals deze:

Code: Selecteer alles

=IF(DC6>0;((CX6-CO33)/2)+(((CY6-CP33)+(CZ6-CQ33)+(DA6-CR33)+(DB6-CS33))/2)+((DC6-CT33)/2);0)
of deze

Code: Selecteer alles

=IF(CY34>0;((CY34-CY6)/2)+((CZ34-CZ6)/2)+((DA34-DA6)/2)+((DB34-DB6)/2);"NNB")
Maar de opdrachtgever was tevreden dus nu kan het weer mee tot 31 december (elk jaar is er een nieuwe nodig)
Ja inderdaad. Een teken verkeerd en je kunt je de tandjes gaan zoeken waar het zit (of op nieuw beginnen).
Alle haakjes hebben een andere kleur dus opzich zit daar het probleem niet en Excel controleert de formule ook, alleen zijn de cellen net te breed om een goed overzicht te hebben als een ik sprong maak zoals in de eerste formule.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15352
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #104

Bericht door ODRAIL »

Thom91 schreef:met 10000 posts heb je toch wel een beetje aanzien?
Ben het helemaal met jou eens :wink: (ook met Fles).
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 65 gasten