Aangepaste dienstregeling treinen rond Utrecht

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Aangepaste dienstregeling treinen rond Utrecht

Bericht door Daniel »

Aangepaste dienstregeling treinen rond Utrecht
Geplaatst op: zaterdag 4 februari 2012 16:53
Laatst bijgewerkt: zaterdag 4 februari 2012 16:55


RIJSWIJK - De NS en ProRail hebben zaterdagmiddag de dienstregeling in de regio Utrecht aangepast vanwege de winterse verstoringen van de dienstregeling. De intercitytreinen van en naar Utrecht rijden zaterdag niet meer.
In plaats daarvan rijden er in een ring om de stad stoptreinen, die de reizigers in iedere plaats om Utrecht heen oppikken en af zetten. Vanuit daar kunnen mensen in alle richtingen verder reizen. Dat meldt de NS om 16.00 uur.
Lees verder
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: Aangepaste dienstregeling treinen rond Utrecht

Bericht door R-Flow »

Hebben jullie dit gezien?

http://www.dumpert.nl/mediabase/1985581 ... l_uit.html

Om je te bescheuren en héél herkenbaar als ik weer eens een woordvoerster voor me heb.

NS-logica en conclusie van het interview: We [NS] creëren ruimte tussen treinen door treinen uit de dienstregeling te schrappen. Zodoende hebben minder treinen last van een defecte trein, maar de treinen zijn en gaan niet defect.

GE-NI-AAL, hoe verzint ze het? Ik zou er in ieder geval niet op komen! :D :D :D
Laatst gewijzigd door R-Flow op za 04 feb 2012, 17:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Aangepaste dienstregeling treinen rond Utrecht

Bericht door Jef400 »

De afkorting is toch niet voor niets de Nederlandse Stoorwegen..........
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: Aangepaste dienstregeling treinen rond Utrecht

Bericht door R-Flow »

Dat ze op deze manier de pers nog te woord durven te staan is onbegrijpelijk. Het gezichtsverlies dat je lijdt binnen zo'n interview is fenomenaal, velen malen erger dan wanneer je zegt "Tja sorry mensen, niet alle problemen met X of Y zijn opgelost. Onze welgemeende excuses hiervoor." Er zijn dus volgens de NS GEEN problemen, ALLE treinen rijden gewoon zoals ze horen te rijden en GEEN vertragingen.

Kijk die woordvoerster is gewoon gewoon zielig, die heeft waarschijnlijk van d'r baas te horen gekregen dat ze het woord "vertraging" niet mag noemen en vooral niet mag toegeven dat de problemen die ze beloofd hebben op te lossen nog steeds bestaan. Dan krijg je dus zo'n gesprek.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Aangepaste dienstregeling treinen rond Utrecht

Bericht door webguy »

Het sprinter-treintype vs sprinter-materieel (SLT en SGMm) is ook niet echt handig omdat de pers weet dat er eerder dingen fout gingen en dat graag wil gebruiken... Niemand snapt dat verschil met de term "sprinter"
RoelZ1
Berichten: 473
Lid geworden op: za 18 jun 2011, 15:58

Re: Aangepaste dienstregeling treinen rond Utrecht

Bericht door RoelZ1 »

R-Flow schreef:
NS-logica en conclusie van het interview: We [NS] creëren ruimte tussen treinen door treinen uit de dienstregeling te schrappen. Zodoende hebben minder treinen last van een defecte trein, maar de treinen zijn en gaan niet defect.
Dit is niet alleen de schuld van de woordvoerdster. Ja, ze kan het niet uitleggen, maar ze heeft wel gelijk. De Sprinters worden er uit gehaald omdat zij nou eenmaal het meeste spoorcapaciteit verbruiken (1) en de kleinste reizigerscapaciteit hebben. Dit is zodat er bij een verstoring (9/10 keer een wisselstoring, veel defecte treinen waren er gisteren niet) er geen files op het spoor ontstaan. Dat heeft helemaal niets met het wel of niet winterhard zijn van SLT te maken. Alle SLT-jes zouden nog steeds moeten rijden, want NS probeerde wel de overgebleven Sprinters te verlengen of de uit dienst gehaalde Sprinters te gebruiken als ze ergens ineens materieel nodig hebben.

(1) Een stoptrein kost meer capaciteit dan een IC op een traject waar meer IC's dan Sprinters rijden. Dit kan ik het beste illustreren door het voorbeeld van een wissel wat 30 minuten vast heeft gezeten. Voor de wissel wachten dus de treinen van het afgelopen half uur. Als dit IC-IC-SPR-IC-IC-SPR-IC-IC is, en alles kan weer rijden kunnen de eerste twee IC's doorrijden, de andere IC's moeten achter de Sprinters aan sukkelen. Door een IC eruit te halen worden alle treinen die erachter rijden 3 minuten sneller (minimum opvolgtijd). Door een Sprinter eruit te halen worden de IC's die er achter zitten veel sneller doordat ze daar niet achteraan hoeven te sukkelen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Aangepaste dienstregeling treinen rond Utrecht

Bericht door Daniel »

Naar het schijnt (las het op Soma) reden er vandaag minder dan 20 van de aanwezige 60 SLT-VI's, dat geeft toch wel enige indruk van een defectenstand.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Aangepaste dienstregeling treinen rond Utrecht

Bericht door Meltrain »

RoelZ1 schreef: Als dit IC-IC-SPR-IC-IC-SPR-IC-IC is, en alles kan weer rijden kunnen de eerste twee IC's doorrijden, de andere IC's moeten achter de Sprinters aan sukkelen. Door een IC eruit te halen worden alle treinen die erachter rijden 3 minuten sneller (minimum opvolgtijd). Door een Sprinter eruit te halen worden de IC's die er achter zitten veel sneller doordat ze daar niet achteraan hoeven te sukkelen.
Klopt. Maarrr...
Als er een Sprinter uit wordt gehaald worden alle reizigers op de stations_waar_geen_IC_stopt harder gedupeerd dan de reizigers in de Intercity. Hierdoor kun je dan beter een Intercity opheffen, de reizigers uit die Intercity verdelen over de overige IC's en de Sprinters en zoveel mogelijk plekken bedenken waar IC's de mogelijkheid hebben om een Sprinter in te halen. Zo kun je de vertraging (gemiddeld) zo klein mogelijk houden en tóch ervoor zorgen dat stoptrein reizigers tenminste ook op hun plaats van bestemming kunnen komen, zonder extra vertraging en/of propvolle treinen (omdat één Sprinter nu ineens het aantal reizigers van twee Sprinters te verwerken krijgt).
En tja, je hebt toch al veel vertraging door die verstoring. Wat boeit dat kleine beetje extra vertraging dan omdat je achter een Sprinter aanrijdt? Kun je net zo goed die IC ook op elk station laten stoppen, zodat er tegelijkertijd meer capaciteit naar de kleinere (/ volgens NS minder belangrijke) stations ontstaat.


Wat ik me verder afvraag: hoe komt het dat het de afgelopen twee jaren nog niemand is opgevallen dat de wissels kunnen bevriezen van ijs wat van de treinen afvalt? Misschien omdat men toen andere problemen had?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: Aangepaste dienstregeling treinen rond Utrecht

Bericht door Raymond »

Je laatstgenoemde probleem kwam volgens mij vorige winter ook al nadrukkelijk onder de aandacht, maar dat heeft men blijkbaar niet kunnen aanpakken (hoe dat ook zou moeten)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Aangepaste dienstregeling treinen rond Utrecht

Bericht door Suus »

Dat is gewoon een onoplosbaar probleem. Je kan niet voorkomen dat opstuivend sneeuw onder de trein blijft plakken en je kan niet voorkomen dat er brokken ijs los komen als de trein schokkend over de wissels gaat. Vorig jaar is het geconstateerd, er zijn dit jaar meer wisselwachters maar het zal er altijd blijven.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Aangepaste dienstregeling treinen rond Utrecht

Bericht door webguy »

Er is toch geexperimenteerd met coatings? Lijkt me dat als je een telfon coating op de onderkant van de trein spuit er geen ijs meer blijft plakken. Bij auto's geld toch hetzelfde probleem?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Aangepaste dienstregeling treinen rond Utrecht

Bericht door Daniel »

Auto's rijden niet over wissels natuurlijk :mrgreen:

Beste oplossing lijkt mij toch nogsteeds dat men bij sneeuwval zo snel mogelijk omschakelt naar pendeldiensten. Desnoods laat je daarbij het personeel nog overstappen om dat niet ook allemaal bij te hoeven gaan sturen.
Op die manier kan je het omzetten van wissels beperken tot de emplacementen waar je dan voldoende storingsploegen in de buurt kunt hebben, zodat die niet over ondergesneeuwde wegen naar een wissel ergens in de middle of nowhere hoeven te rijden.
Zolang je wissels niet om hoeft te zetten maakt het immers niet uit dat er ijsklompen tussen vallen. Die wissels kan je dan in de aanloop naar de volgende dag weer bruikbaar maken, mits er dan niet nog meer sneeuwval verwacht wordt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Aangepaste dienstregeling treinen rond Utrecht

Bericht door Meltrain »

Bee schreef:Dat is gewoon een onoplosbaar probleem. Je kan niet voorkomen dat opstuivend sneeuw onder de trein blijft plakken en je kan niet voorkomen dat er brokken ijs los komen als de trein schokkend over de wissels gaat.
Je kunt toch een soort verwarmingselement onder de trein maken zodat de onderkant van de trein warm blijft en er geen ijs aan vast kan plakken (want dat smelt door de warmte)?
Of denk ik nu weer te simpel?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Aangepaste dienstregeling treinen rond Utrecht

Bericht door Daniel »

Het probleem is juist dat de treinen relatief warm zijn (motoren die warmte afgeven en de passagiers vinden verwarming wel zo prettig). Dat zorgt ervoor dat de sneeuw die eraan plakt deels gaat smelten en er daardoor bv. door een schok in een wissel vanaf valt :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Aangepaste dienstregeling treinen rond Utrecht

Bericht door Klaasje »

Daniel schreef:Beste oplossing lijkt mij toch nogsteeds dat men bij sneeuwval zo snel mogelijk omschakelt naar pendeldiensten. Desnoods laat je daarbij het personeel nog overstappen om dat niet ook allemaal bij te hoeven gaan sturen.
Als de personeelsplanning alsnog in duigen valt omdat die niet is bijgestuurd dan zit je natuurlijk net zo hard met de gebakken peren. Daarnaast moet zo'n pendeldienst ook maar net kunnen keren op een station. Als dat niet kan moet de dienstregeling aangepast worden en dan moeten de personeelsdiensten sowieso al over de kop.
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: Aangepaste dienstregeling treinen rond Utrecht

Bericht door R-Flow »

RoelZ1 schreef:Dit is niet alleen de schuld van de woordvoerdster. Ja, ze kan het niet uitleggen, maar ze heeft wel gelijk. De Sprinters worden er uit gehaald omdat zij nou eenmaal het meeste spoorcapaciteit verbruiken (1) en de kleinste reizigerscapaciteit hebben. Dit is zodat er bij een verstoring (9/10 keer een wisselstoring, veel defecte treinen waren er gisteren niet) er geen files op het spoor ontstaan. Dat heeft helemaal niets met het wel of niet winterhard zijn van SLT te maken. Alle SLT-jes zouden nog steeds moeten rijden, want NS probeerde wel de overgebleven Sprinters te verlengen of de uit dienst gehaalde Sprinters te gebruiken als ze ergens ineens materieel nodig hebben.
Het gaat niet om wie er gelijk heeft, de nieuwslezeres stelt een vraag waar telkens een wazig antwoord op komt. Als de aanname van haar niet klopt moet je dat op een normale manier kunnen uitleggen i.p.v. direct in de verdediging te schieten en talloze rookschermen op te gooien. Dat is de taak van een goede woordvoerster.

Maar nogmaals, ik weet niet wat zij van d'r baas te horen heeft gekregen. Zoals ik al eerder zei kan het heel goed zijn dat die woordvoerster van alles opgelegd is door haar superieuren wat een dergelijk dramatisch interview als gevolg heeft.

EDIT Als de SLT's in principe goed functioneren de afgelopen dagen snap ik d'r manier van communiceren al helemaal niet.
Laatst gewijzigd door R-Flow op zo 05 feb 2012, 17:16, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Aangepaste dienstregeling treinen rond Utrecht

Bericht door Daniel »

@Klaasje: die pendels moet je uiteraard wel rijden tussen de grotere stations, daar kan je over het algemeen wel keren.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Aangepaste dienstregeling treinen rond Utrecht

Bericht door Klaasje »

En juist die grotere stations worden kwetsbaarder door daar massaal te keren. Zolang de boel altijd in duigen valt op grote stations doordat het daar allemaal niet meer geregeld kan worden kan je toch beter een ander plan verzinnen.
RoelZ1
Berichten: 473
Lid geworden op: za 18 jun 2011, 15:58

Re: Aangepaste dienstregeling treinen rond Utrecht

Bericht door RoelZ1 »

R-Flow schreef: Het gaat niet om wie er gelijk heeft, de nieuwslezeres stelt een vraag waar telkens een wazig antwoord op komt. Als de aanname van haar niet klopt moet je dat op een normale manier kunnen uitleggen i.p.v. direct in de verdediging te schieten en talloze rookschermen op te gooien. Dat is de taak van een goede woordvoerster.

Maar nogmaals, ik weet niet wat zij van d'r baas te horen heeft gekregen. Zoals ik al eerder zei kan het heel goed zijn dat die woordvoerster van alles opgelegd is door haar superieuren wat een dergelijk dramatisch interview als gevolg heeft.

EDIT Als de SLT's in principe goed functioneren de afgelopen dagen snap ik d'r manier van communiceren al helemaal niet.
De eerste keer had ze niet moeten antwoorden met: 'De Sprinters zijn treinen voor de korte trajecten'. Daarna heeft ze gewoon uitgelegd dat het ging over trajecten in plaats van daadwerkelijke treinen, maar kon de presentator niet geloven dat een Sprinter als treinserie en een SLT-treinstel twee totaal verschillende dingen zijn. Zij bleef dus maar na elke uitleg de conclusie vragen: 'dus die Sprinters, die vorig jaar zo slecht werkten, gaan weer allemaal kapot?'. Ik vind dat die woordvoerster nog aardig rustig bleef. Na de derde keer uitleggen zou ik waarschijnlijk gewoon vragen:'U wilt het gewoon niet snappen he, u wilt gewoon dat ik hier ga zeggen dat deze treinen net als vorig jaar kapot gaan en we ze daarom uit dienst nemen, maar dat is niet de reden voor het schrappen van een aantal sprinterseries. Als u even de wikipediapagina's van Sprinter(treinserie) en SLT doorleest en mij voor de uitzending van het volgende uur terugbelt praten we verder.
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: Aangepaste dienstregeling treinen rond Utrecht

Bericht door iljitsch »

Wat misschien een idee is is om niet sprinters of intercity's eruit te nemen, maar de sprinters minder en de intercity's meer te laten stoppen zodat alles even snel rijdt.

In de steden kan je de kleinere stations laten lopen want die zijn ook wel met stadsvervoer te bereiken. (Als dat nog rijdt...)

Ik vraag me af hoe een dienstregeling Amsterdam/schiphol/Haarlem/Den Haag/Rotterdam eruit zou zien geoptimaliseerd voor minimaal wisselgebruik. Ik zou denken Rotterdam - Den Haag HS - Leiden - schiphol - Amsterdam CS aan de ene kant en Den Haag CS - Leiden - Haarlem - Amsterdam CS aan de andere kant. Maar ik kan me vergissen. Als je alles uit 't zuiden dat op Den Haag CS keert schrapt kan je op HS waarschijnlijk met één perron per richting uit de voeten en kunnen de wissels richting Leiden blijven staan, dan zou je daar de wissels dus helemaal niet hoeven te verzetten.
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: Aangepaste dienstregeling treinen rond Utrecht

Bericht door R-Flow »

RoelZ1 schreef:De eerste keer had ze niet moeten antwoorden met: 'De Sprinters zijn treinen voor de korte trajecten'. Daarna heeft ze gewoon uitgelegd dat het ging over trajecten in plaats van daadwerkelijke treinen, maar kon de presentator niet geloven dat een Sprinter als treinserie en een SLT-treinstel twee totaal verschillende dingen zijn. Zij bleef dus maar na elke uitleg de conclusie vragen: 'dus die Sprinters, die vorig jaar zo slecht werkten, gaan weer allemaal kapot?'. Ik vind dat die woordvoerster nog aardig rustig bleef. Na de derde keer uitleggen zou ik waarschijnlijk gewoon vragen:'U wilt het gewoon niet snappen he, u wilt gewoon dat ik hier ga zeggen dat deze treinen net als vorig jaar kapot gaan en we ze daarom uit dienst nemen, maar dat is niet de reden voor het schrappen van een aantal sprinterseries. Als u even de wikipediapagina's van Sprinter(treinserie) en SLT doorleest en mij voor de uitzending van het volgende uur terugbelt praten we verder.
Ik ga hier toch echt effe op in: Je moet als woordvoerster gewoon een duidelijk verhaal kunnen neerzetten, iets dat de grootste leek zonder problemen zal volgen. Op het moment dat een interviewer vraagt "Gaat het hier om dezelfde Sprinters waarmee paar jaar terug zoveel problemen waren?" geef je dit als mogelijk antwoord:

"De Sprinter-treinen waar destijds zoveel problemen mee waren functioneren nu goed. De reden waarom we diezelfde, en andere, Sprinters nu van het spoor halen is omdat er problemen zijn met de wissels en bovenleidingen en we andere treinen, zoals de Intercity's, voorrang willen geven. Het gaat om een compleet andere situatie."

Dit is een voorbeeld, weet verder niet of dat ook de daadwerkelijke reden was. Het gaat erom dat het duidelijk wordt dat er met de treinen zelf geen (of weinig) problemen zijn, maar het probleem juist bij het spoor zelf ligt. :!: De woordvoerster anticipeert totaal niet op het feit dat de nieuwslezeres (en veelal ook de gemiddelde kijker) de term "Sprinter" met het treinmaterieel linkt, de NS heeft het blijkbaar over Sprinter-trajecten. Er ontstaat hier dus direct al een misverstand. In plaats van een verduidelijking te geven, waar om gevraagd werd, zegt de woordvoerster:

"Alle treinen doen wat ze moeten doen en dat is rijden."

Dit is het tweede moment dat ze d'r geloofwaardigheid om zeep helpt door een ongelukkige manier van antwoorden; de werkelijke situatie was immers dat heel veel treinen niet reden of met gigantische vertraging. Het waarom komt nog steeds niet naar boven, daardoor lijkt het net alsof die Sprinter-treinen wel voor de zoveelste keer problemen leveren en de woordvoerster de boel probeert te verhullen door tal van rookschermen op te gooien. Heel apart want er zijn geen echte problemen met de NS-treinen zelf, waarom ze dat niet gewoon helder uitlegt is mij een raadsel. Dit wekt in ieder geval bij zowel de nieuwslezers en kijker frustratie op, wat je dus ook ziet gebeuren. De nieuwslezeres (inmiddels geïrriteerd) vraagt wederom om verduidelijking, het antwoord dat ze krijgt?

"Sprinter is een term voor stoptrein. Dus het gaat niet zozeer om het materieel, daar waar de Sprinter Light Train rijdt zijn meerdere Sprinter vormen."


Geen leek (99% van de Nederlanders) die wat kan met dit antwoord... En zo gaat het gesprek maar door.
Tot overmaat van ramp beweert de woordvoerster óók nog eens op het einde dat er geen vertragingen zijn en dat het gaat om treinen die of vroeger of later vertrekken. Wederom een retoriek waar het gros van de kijkers de ballen van zal snappen. Die denken waarschijnlijk: "Hoe kan je in godsnaam beweren dat er geen vertraging is als ieder groot station in Nederland uit z'n voegen barst van de gestrande reizigers? Treinen die vroeger of later vertrekken vertrekken dus niet op tijd."

Wat jij blijkbaar niet helemaal begrijpt is het verschil tussen een technisch lastig verhaal vol NS-jargon en een duidelijk verhaal naar de kijker/luisteraar toe die niet bekend zijn met alle details van het treinverkeer. Pas na het doorprikken van dat rookscherm en héél goed luisteren naar wat er gezegd wordt begreep ik ook pas dat volgens de NS het probleem bij de infrastructuur lag i.p.v. bij de treinen. Het is de taak van een woordvoerster dat je dit direct binnen de eerste 20-30 seconden van het interview zonder ruimte voor misverstanden weet uit te leggen. Dat gebeurde dus niet. Bij de nieuwslezeres was dit echt geen kwestie van niet willen begrijpen maar het simpelweg niet begrijpen.
Laatst gewijzigd door R-Flow op ma 06 feb 2012, 16:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Aangepaste dienstregeling treinen rond Utrecht

Bericht door Vinny »

Het is allemaal nog veel simpeler uit te leggen:
- Probleem bij Utrecht:
= heel Nederland plat qua treinverkeer.

:evil:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: Aangepaste dienstregeling treinen rond Utrecht

Bericht door R-Flow »

Nog simpeler: "De NS-treinen functioneren goed, het is de infrastructuur van ProRail die voor problemen zorgt."

Als die woordvoerster dat nou direct duidelijk had gemaakt had je ook niet zo'n achterlijk interview gehad.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Aangepaste dienstregeling treinen rond Utrecht

Bericht door Suus »

iljitsch schreef:Wat misschien een idee is is om niet sprinters of intercity's eruit te nemen, maar de sprinters minder en de intercity's meer te laten stoppen zodat alles even snel rijdt.
Geen oplossing, elk station dient vanaf andere stations bereikbaar te zijn omdat je anders heel veel ongewenste overstappen op stations creëert. Liever flikkert men er wat meer intercities uit zodat het materieel gebruikt kan worden voor sprinters met extra capaciteit.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: Aangepaste dienstregeling treinen rond Utrecht

Bericht door iljitsch »

Met de huidige oplossingen binnen de huidige eisen wordt het dus iedere keer een puinhoop, lijkt me toch tijd om eens wat anders te proberen.

Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen. Slimme beesten.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: nhanngdw en 62 gasten