Trolleyficering Lijn 4 hangt af van Stadsregio

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Plaats reactie
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Trolleyficering Lijn 4 hangt af van Stadsregio

Bericht door Frank »

Trolleyficering Lijn 4 hangt af van Stadsregio

ARNHEM - Lijn 4 in Arnhem (Arnhem Centraal-Vredenburg) wordt in navolging van Lijn 2 (Arnhem Centraal-Hoogkamp) opnieuw een trolleylijn.

Wanneer dat gebeurt hangt mede af van de financiële die de Stadsregio Arnhem- Nijmegen eraan wil leveren.

De gemeente Arnhem heeft niet genoeg geld voor de operatie, nu ook het hele nieuwe stadsdeel Schuytgraaf voorzien wordt van een trolleynet. Aanvankelijk zou Lijn 5 alleen in het noordelijke deel als trolley rijden en in de rest van de nieuwe wijk als diesel.

Lijn 4 moet ergens in 2010 weer als trolley gaan rijden. De infrastructuur is er nog, maar die moet wel onderhanden genomen worden. Het idee om de lijn door te trekken naar Huissen leeft nog altijd. Of het ook gebeurt, hangt af van de bijdrage van de Stadsregio.

Bron: De Gelderlander
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13545
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Trolleyficering Lijn 4 hangt af van Stadsregio

Bericht door Wubbo »

Nou nog eens een artikel maken zonder spellingsblunders, en ik ga misschien geloven wat er staat...
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Trolleyficering Lijn 4 hangt af van Stadsregio

Bericht door Ruben »

Tsja alles hangt af van de Stadsregio.
Arnhem krijgt ook een metrolijn, als de Stadsregio met geld over de brug komt. :pos:

*dacht dat de komkommertijd nu wel afgelopen was.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Trolleyficering Lijn 4 hangt af van Stadsregio

Bericht door Frank »

Wubbo schreef:Nou nog eens een artikel maken zonder spellingsblunders, en ik ga misschien geloven wat er staat...
Het is niet het beste artikel ooit geschreven, maar dat lijn 2 vanaf (ergens) volgend jaar weer trolley wordt lijkt meer en meer waar te worden.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Trolleyficering Lijn 4 hangt af van Stadsregio

Bericht door Daantje »

Wat is het voordeel van het trolleyficeren (wat een woord :P ) van een lijn? Het lijkt mij alleen maar lastiger en aflexibeler.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Trolleyficering Lijn 4 hangt af van Stadsregio

Bericht door webguy »

Het is per km goedkoper, helemaal met de hoge dieselprijs van tegenwoordig. Verder is het mileuvriendelijker.
Daarnaast is het ook kapitaalvernietiging om niet trolleys in te zetten: de bovenleiding hangt er al en het ontbreekende stukje is geloof ik een paar honderd meter. Wel is het zo dat er nogal veel wordt gesloopt/gebouwd in de wijk waar lijn 4 z'n rondje maakt (Malburgen, geloof ik een van de wijken uit 't kabinetsplan) en dan kan het in de weg zitten.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 49 gasten