OVer je treinreiservaringen in september 2008
OVer je treinreiservaringen in september 2008
Vers topic voor de verse maand!
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in september 2008
Vanmorgen (nou ja, eigenlijk eind vorige week al) viel me op dat de Argos-borden in Utrecht weer "Welkom op station Utrecht Centraal" toonden in plaats van "Van harte welkom op dit station. ProRail en NS". Het beviel kennelijk niet?
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39192
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in september 2008
Hmm, in Dordrecht stond afgelopen vrijdag nog gewoon de welkomsttekst van Prorail, NS en Arriva maar vanmorgen inderdaad weer de oude versie...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- Daantje
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 6471
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in september 2008
Het was te merken dat alle studenten weer moeten beginnen zeg. Het was vanmorgen echt afgeladen druk in de s2200 van Laan van NOI naar Schiedam Centrum en werkelijk drie kwart van de trein ging er bij Delft uit.
Re: OVer je treinreiservaringen in september 2008
Vanmorgen toen de intercity richting Heerlen/Maastricht in Roermond binnenreed, zaten er aan de linker voorkant duidelijk bloedrestanten. Ik hoop maar dat het van een vogel o.i.d. was... :?
Re: OVer je treinreiservaringen in september 2008
Dat moet haast wel. Als het een aanrijding met een persoon zou zijn, dan had de trein helemaal niet als reizigerstrein mogen rijden voordat alles is schoongemaakt. Bij een aanrijding met een dier wordt de trein ook wel eens opgeheven; maar kennelijk vond men het dit keer van een zodanige aard dat het vervoeren van reizigers belangrijker werd gevonden dan de bloederigheid van de voorkant.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: OVer je treinreiservaringen in september 2008
De trein opheffen zou in dit geval ook wel wat overdreven zijn geweest. Als je er eens met zo'n ramenlapper over gestreken had, zoals die op de meeste grotere stations aanwezig zijn aan het eind van de perrons, was dat ook wel voldoende geweest.
Daarbij zag ik een tijd terug een VIRM het station binnenrijden met een complete duif in de automatische koppeling. Dat zag er heel wat smeriger/ongepaster uit.
Daarbij zag ik een tijd terug een VIRM het station binnenrijden met een complete duif in de automatische koppeling. Dat zag er heel wat smeriger/ongepaster uit.
Re: OVer je treinreiservaringen in september 2008
Zelf heb ik twee keer een duif gezien die met z'n kop in een frontsein zat...
In Rotterdam riep Tuffie enkele keren om dat een trein over enkele minuten zou vertrekken, en dat terwijl deze optijd vertrok. De handmatige omroep had een nieuwe treinsoort: de Internationale sneltrein.
Vandaag had de NS weer iets bedacht: trein t849 kwam met twee VIRM-stellen aan in Utrecht. Hier werd de trein gesplitst, het voorste viertje ging verder naar het zuiden, het achterste zesje ging terug naar Alkmaar als (300)846. In Eindhoven werd er aan de voorzijde weer een zesje bijgeplaatst voor Maastricht.
In Rotterdam riep Tuffie enkele keren om dat een trein over enkele minuten zou vertrekken, en dat terwijl deze optijd vertrok. De handmatige omroep had een nieuwe treinsoort: de Internationale sneltrein.
Vandaag had de NS weer iets bedacht: trein t849 kwam met twee VIRM-stellen aan in Utrecht. Hier werd de trein gesplitst, het voorste viertje ging verder naar het zuiden, het achterste zesje ging terug naar Alkmaar als (300)846. In Eindhoven werd er aan de voorzijde weer een zesje bijgeplaatst voor Maastricht.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in september 2008
De Benelux wordt in Rotterdam altijd omgeroepen als internationale sneltrein. Op de oude halaanwijzer stond dat ook als treinsoort vermeld.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39192
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in september 2008
Vanmiddag rond 17.20 uur stond er een Spurtje (de 10.503 voor de liefhebbers) in de tuin te Rotterdam Centraal, wat een minuut of tien later door het station kwam op weg richting Dordrecht.
Geen idee waar het ding uiteindelijk nog heen gegaan is, in ieder geval niet naar de Kijfhoek Zuid want daar stond 'ie toen ik er later langs kwam niet
Geen idee waar het ding uiteindelijk nog heen gegaan is, in ieder geval niet naar de Kijfhoek Zuid want daar stond 'ie toen ik er later langs kwam niet
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je treinreiservaringen in september 2008
Vandaag in Zutphen gezien dat er nieuwe prullenbakken zijn geplaatst, afgelopen donderdag stonden ze er nog niet. Nieuw was ook dat er een blauwe prullenbak voor papier was naast gezet. Verder werd dit omgeroepen, aangekondigd met de ns-hispeed dingdong: "NS en ProRail werken samen aan een beter milieu. Wilt u zo vriendelijk zijn uw krant in de daarvoor bestemde blauwe prullenbak te doen" Of tekst van soort gelijke strekking. Is dit ook al elders in het land, in Arnhem en Nijmegen is het me nog niet opgevallen.
Verder vandaag niet kunnen genieten van de nieuwe VIRM in de 3700. Wel van een oude 4 baks VIRM, in de ochtend had ik een goed gevulde 6 baks. Morgen weer een kans.
Verder vandaag niet kunnen genieten van de nieuwe VIRM in de 3700. Wel van een oude 4 baks VIRM, in de ochtend had ik een goed gevulde 6 baks. Morgen weer een kans.
Re: OVer je treinreiservaringen in september 2008
Nou ja, de Spitsbakken waren om 9.15 uur al leeg, terwijl die normaal gesproken dan nog helemaal vol is bij de Bruna in eindhoven. Maar in Eindhoven noch Breda heb ik zowel het omroepbericht als de bakken niet gezien/gehoord. Of het zin heeft weet ik niet, de meeste kranten blijven tenslotte achter in de trein volgens mij en veel minder op het perron.
Re: OVer je treinreiservaringen in september 2008
Goed initiatief! In Duitsland hebben ze overal driehoekige prullenbakken voor restafval, papier en glas. Ik hoop dat ze dat laatste hier in Nederland niet in zullen voeren, want dat trekt zwervers aan. Lijkt misschien overdreven, maar als ik in Duitsland ben, zie ik iedere keer op vrijwel iedere stations een of meerdere zwervers in de glasbakken rommelen om te kijken of ze er statiegeldflessen aantreffen.Freek schreef:Vandaag in Zutphen gezien dat er nieuwe prullenbakken zijn geplaatst, afgelopen donderdag stonden ze er nog niet. Nieuw was ook dat er een blauwe prullenbak voor papier was naast gezet. Verder werd dit omgeroepen, aangekondigd met de ns-hispeed dingdong: "NS en ProRail werken samen aan een beter milieu. Wilt u zo vriendelijk zijn uw krant in de daarvoor bestemde blauwe prullenbak te doen" Of tekst van soort gelijke strekking. Is dit ook al elders in het land, in Arnhem en Nijmegen is het me nog niet opgevallen.
Re: OVer je treinreiservaringen in september 2008
En jij hebt last van die thuislozen die op die wijze toch nog proberen aan wat geld te komen. Dat heb ik liever als bedelaars!
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39192
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in september 2008
Kennelijk gebrek aan Mat'64 in de zuidelijke randstad vanmorgen... materieel voor de t5016 dat normaal in z'n geheel uit Roosendaal naar Dordrecht komt kwam vandaag in twee delen. Eén stelletje was hier al, de rest kwam zoals gebruikelijk dus uit Rsd.
Dat ene stelletje Plan V had men trouwens in het kader van de gezondheid van de reizigers maar helemaal aan het uiterste puntje van spoor 3a neergezet Zag nog net een geel stipje in de verte toen ik 't perron op kwam.
Verder een solo V'tje in de t5121, zal op de terugweg middenin de spits vast gezellig geweest zijn (neem althans aan dat de s5100 niet vanaf Bergen op Zoom rijdt in de vroege spits omdat 't zo rustig is )
Daarnaast stond er in Rotterdam een SGMm-III klaar voor de eerste s14100, de andere omloop was waarschijnlijk wel gewoon een banaan maar die stond nog in de tuin.
Dat ene stelletje Plan V had men trouwens in het kader van de gezondheid van de reizigers maar helemaal aan het uiterste puntje van spoor 3a neergezet Zag nog net een geel stipje in de verte toen ik 't perron op kwam.
Verder een solo V'tje in de t5121, zal op de terugweg middenin de spits vast gezellig geweest zijn (neem althans aan dat de s5100 niet vanaf Bergen op Zoom rijdt in de vroege spits omdat 't zo rustig is )
Daarnaast stond er in Rotterdam een SGMm-III klaar voor de eerste s14100, de andere omloop was waarschijnlijk wel gewoon een banaan maar die stond nog in de tuin.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je treinreiservaringen in september 2008
Gisterenavond op Roosendaal bracht de aankomende s3600 een complete reiger mee aan de voorkant van de ICRm . Die werd even verwijderd en in een blauwe vuilniszak gestopt, heel onopvallend door die meneer .
Het viel me gisteren op dat alles op de Zeeuwse Lijn ineens VIRM was. Moest het mat '64 ergens anders naar toe, of hebben ze een overschot in Roosendaal? Of een wijzigingblad? Of toeval?
Het viel me gisteren op dat alles op de Zeeuwse Lijn ineens VIRM was. Moest het mat '64 ergens anders naar toe, of hebben ze een overschot in Roosendaal? Of een wijzigingblad? Of toeval?
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Ach, zak er toch allemaal in
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in september 2008
Vanmorgen zag ik bij Rotterdam Noord een ICRm-stam voorbij flitsen richting Gouda. Bleek een LM-rit voor een gezelschapstrein te zijn. Leuk, normaal komt daar nooit ICRm :)
-
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 1472
- Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
- Locatie: Leeuwarden
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in september 2008
Ik had vanmorgen controle van zowel HC's als de douane in de trein van Heerlen naar Aachen. Moet ik na 5x heen en weer zijn geweest een nieuw kaartje kopen. Flauw hoor :)
Re: OVer je treinreiservaringen in september 2008
Ik heb er geen last van, maar ik hoef niet uit te leggen dat het niet wenselijk is dat deze taferelen zich massaal op stations afspelen. Nu zal het hier ook niet zo snel zo erg worden als in Duitsland, want daar zit zo ongeveer overal statiegeld op. Ook bijvoorbeeld op de 0,5liter frisdrankflesjes die bij ons gewoon als eenmalig gebruik/wegwerp uitgevoerd worden.Jurjen schreef:En jij hebt last van die thuislozen die op die wijze toch nog proberen aan wat geld te komen. Dat heb ik liever als bedelaars!
Re: OVer je treinreiservaringen in september 2008
Vandaag wederom geen nieuwe VIRM getroffen in de 3700, ook andere setjes vertoonden geen sporen van nieuw VIRM materiaal. Wat betreft de nieuwe prullenbakken, het papier wat daar in moet hangt in de tunnel van Staion Zutphen, dat is vol gespamd met posters over de nieuwe prullenbak.
Re: OVer je treinreiservaringen in september 2008
Nee, het is planmatig. Er rijdt overigens ook DDAR in de s12100. :) Dubbeldekscapaciteit op de Zeeuwse lijn is ook geen overbodige luxe.Justin schreef:Het viel me gisteren op dat alles op de Zeeuwse Lijn ineens VIRM was. Moest het mat '64 ergens anders naar toe, of hebben ze een overschot in Roosendaal? Of een wijzigingblad? Of toeval?
Laatst gewijzigd door Cookie op di 02 sep 2008, 18:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: 's' bij treinserie gezet t.b.v. mouse-over
Reden: 's' bij treinserie gezet t.b.v. mouse-over
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39192
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in september 2008
Weliswaar een materieelwisseltje geweest (de 2952 die vanmorgen klaar stond zat vanmiddag in de t4154), maar zag vlak voor ik vanmiddag Rotterdam Centraal binnenreed een SGMm-III als t14164 kruisen En de andere omloop was inderdaad een banaan (de 2007).Reiziger Ddrs schreef:Daarnaast stond er in Rotterdam een SGMm-III klaar voor de eerste s14100, de andere omloop was waarschijnlijk wel gewoon een banaan maar die stond nog in de tuin.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je treinreiservaringen in september 2008
Vanmiddag reed er weer een Lourdestrein en dat gaf enkele problemen in Maastricht:
Trein 13241 (Lourdestrein) kwam met +15 aan in Maastricht en vertrok met +30 weer. Tijdens de stop op spoor 6 werd het andere treinverkeer ook gestoord. Trein t6862 kwam pas om 16:09 aan in Maastricht. Trein t32055 vertrok volgens de AV ook van 5b, maar moest eigenlijk op spoor 5a wachten totdat spoor 5b vrij was. De MCN ontgrendelde de deuren toch en dus moest een grote groep reizigers naar spoor 5a verhuizen. Ondertussen kwam trein t32054 binnen op spoor 4b en stond hier te wachten (zonder de deuren te ontgrendelen) op het vertrek van de t32055. Deze reed pas om 16:19 weg en dus vertrok de trein naar Randwijck ook met +6. Trein t6849 kwam met +6 aan in Maastricht (16:25), maar tijdens de stilstand werd door Tuffie omgeroepen dat de sneltrein naar Heerlen ook van spoor 5b vertrok. En dus moest de HC eerst alle reizigers naar Heerlen uit de trein jagen. Vertrk werd om 16:34 (met +13!).
Trein 13241 (Lourdestrein) kwam met +15 aan in Maastricht en vertrok met +30 weer. Tijdens de stop op spoor 6 werd het andere treinverkeer ook gestoord. Trein t6862 kwam pas om 16:09 aan in Maastricht. Trein t32055 vertrok volgens de AV ook van 5b, maar moest eigenlijk op spoor 5a wachten totdat spoor 5b vrij was. De MCN ontgrendelde de deuren toch en dus moest een grote groep reizigers naar spoor 5a verhuizen. Ondertussen kwam trein t32054 binnen op spoor 4b en stond hier te wachten (zonder de deuren te ontgrendelen) op het vertrek van de t32055. Deze reed pas om 16:19 weg en dus vertrok de trein naar Randwijck ook met +6. Trein t6849 kwam met +6 aan in Maastricht (16:25), maar tijdens de stilstand werd door Tuffie omgeroepen dat de sneltrein naar Heerlen ook van spoor 5b vertrok. En dus moest de HC eerst alle reizigers naar Heerlen uit de trein jagen. Vertrk werd om 16:34 (met +13!).
Re: OVer je treinreiservaringen in september 2008
Rond 13:40 stond er in Gouda een vierdelige SLT, die daarna richting Utrecht vertrok.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: OVer je treinreiservaringen in september 2008
Niet alleen zwervers doen het, ook "normale" burgers. Liep afgelopen week een stuk buiten het stadje Oranienburg ten noorden van Berlijn, waar je als zwerver zelfs niet voor je lol gaat bivakeren. En toch liep er 50m verderop een vent in de bak te graaien. Vervolgens was het enige dat ie er uit trok een 0,5 liter PET flesje...Dubbele P schreef:Ik heb er geen last van, maar ik hoef niet uit te leggen dat het niet wenselijk is dat deze taferelen zich massaal op stations afspelen. Nu zal het hier ook niet zo snel zo erg worden als in Duitsland, want daar zit zo ongeveer overal statiegeld op. Ook bijvoorbeeld op de 0,5liter frisdrankflesjes die bij ons gewoon als eenmalig gebruik/wegwerp uitgevoerd worden.
Naja het bedeltarief is ook omlaag gegaan, men vraagt nu altijd om 20 cent enzo. Zogenaamd voor een buskaartje verzinnen ze dan.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten