OVer je reiservaringen in februari 2012

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2012

Bericht door STF »

Ik begin geloof ik een bekende Nederlander in Luxemburg te worden; ik stapte vanmiddag in een bus waarvan de chauffeur vrijwel direct vroeg hoe koud het vannacht in Reisdorf was geweest? En hoe het met de camping ging?
Opzich geen gekke vraag maar ik heb die chauffeur nog nooit eerder gesproken dus een andere chauffeur zal wel hebben omschreven hoe ik er ongeveer uit zie.

Een halte verder stapte een oude vrouw in, die na een paar kilometer aan mij vroeg of er nog veel sneeuw was gevallen in Nederland?
Ook die vrouw had ik nog nooit gesproken, maar ongeveer een maand geleden zat ze ook in de bus toen de buschauffeuse en ik Nederlands met elkaar spraken. Die vrouw heeft ondanks haar hoge leeftijd nog een behoorlijk goed geheugen...

Zit STF ineens met een pruik en donkere zonnebril op in de bus... :mrgreen:
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je reiservaringen in februari 2012

Bericht door Caspar »

NS Hispeed rijdt zondag 5 februari volgens de normale dienstregeling
Ik ben blij dat NS-Hispeed meldt dat de treinen van hun morgen volgens de normale dienst rijden. Geen Thalys via Breukelen zoals vandaag dus? Zou mij benieuwen... Je kan zonder kaartje in de 1e klas gaan zitten, kaartje kopen bij de conducteur, dat vervolgens declareren via 'Geld terug bij vertraging' en hoppa je bent gratis in Parijs in de 1e klas. Alleen even voorschieten dus.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in februari 2012

Bericht door Fles »

Beetje belachelijk idd. Het hele land ligt op zijn reet en UITGEREKEND NS HiSpeed, de meest onbetrouwbare vervoerder aan deze kant van de dampkring, gaat even bekendmaken "de normale dienstregeling te zullen rijden" :')

Dat betekent dat de Fyra eigenlijk toch totaal niet gaat rijden, de helft van de ritten van de Pimpel uitvalt en de andere helft gemiddeld +172 heeft, en de ICE uit Frankfurt keert gewoon op Oberhausen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2012

Bericht door Suus »

Oberhausen, niet Emmerich?

Overigens heeft Bild nog steeds geen sneeuwchaos slagzin op hun website geplaatst de afgelopen twee dagen, zou men na twee winters daar wel de boel onder controle hebben?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in februari 2012

Bericht door Fles »

UIT Frankfurt he ;)
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je reiservaringen in februari 2012

Bericht door Caspar »

Hispeed maakt het wel erg makkelijk, ik hoef niet eens lang de zoeken voor een opgeheven trein:

Afbeelding
De allereerste trein die ik probeer rijdt in ieder geval niet... :lol:
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je reiservaringen in februari 2012

Bericht door Dexter »

Op mijn dienstkaartje van vandaag staan al 3 treinen die volgens de nooddienstregeling niet rijden. Ik ben benieuwd...
Vallend blad maakt rails glad.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: OVer je reiservaringen in februari 2012

Bericht door Stefan »

Elk weekend valt het me weer op.. Als ik RET Bob-bus 8 zie rijden richting Spijkenisse zit dat ding echt stámpensvol. En da's al best lang zo... :')
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Thomas
Berichten: 223
Lid geworden op: do 26 jun 2008, 16:52
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2012

Bericht door Thomas »

Fles schreef:Beetje belachelijk idd. Het hele land ligt op zijn reet en UITGEREKEND NS HiSpeed, de meest onbetrouwbare vervoerder aan deze kant van de dampkring, gaat even bekendmaken "de normale dienstregeling te zullen rijden" :')

Dat betekent dat de Fyra eigenlijk toch totaal niet gaat rijden, de helft van de ritten van de Pimpel uitvalt en de andere helft gemiddeld +172 heeft, en de ICE uit Frankfurt keert gewoon op Oberhausen.
Dan in ieder geval in Mönchengladbach, want er wordt dit weekend weer omgereden. Althans, dat is de bedoeling. Gisteren hoopte ik daar om 18:30 de ICE naar Amsterdam te nemen, maar die kwam aanzetten met een stel dat Nederland niet in mocht. Dus iedereen mocht met de Eurobahn mee, die (gelukkig voor de mensen uit de ICE) ruim een kwartier vertraging had door spoorlopers ergens op het traject voor Düsseldorf [zonder die vertraging zou hij al vertrokken zijn voordat de ICE aankwam en had men dus 55 minuten moeten wachten].
In Venlo aangekomen kon daar gelukkig nog net (=2 minuten overstaptijd) de IC naar Eindhoven en verder gehaald worden. De extra overstaps in 's-Hertogenbosch en Utrecht gingen ook goed, al was het in Utrecht meer geluk dan wijsheid. De trein uit 's-Hertogenbosch kwam om 21:17 aan op spoor 19 en de treinen naar Amsterdam zouden volgens de mobiele planner vertrekken om 21:17 en :47 van spoor 4. Die stonden beide niet aangekondigd op het grote scherm in de hal en op de schermen op spoor 4. Uiteraard had ik me erop ingesteld dat dat een half uur wachten zou worden, maar om 21:32 kwam er ineens een VIRM aanrijden op spoor 4, met nog steeds blanco TBP's en zonder omroepbericht op het perron, die naar Amsterdam bleek te rijden. Ook op de andere stations onderweg waar TBP's hangen, stond de trein blanco op de schermen of stond de volgende trein al aangekondigd.
Uiteindelijk maar 35 minuten later dan gepland op Amsterdam Amstel aangekomen, dat viel me nog erg mee.

De informatievoorziening in Mönchengladbach was trouwens helemaal beroerd: de treinaanwijzer in de hal was blanco, er was geen enkel DB-personeelslid in de stationshal of -tunnel, en geen enkel omroepbericht over die uitgevallen ICE. Ik was achter de uitval gekomen omdat ik van tevoren even op een kaartautomaat had opgezocht van welk spoor de ICE zou vertrekken en er in die automaat stond dat hij uitviel vanwege 'een technische storing aan het treinstel', wat dus gewoon neerkwam op een BR403 in plaats van een BR406.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2012

Bericht door Suus »

De informatievoorziening rondom omgeleide ICE's in Mönchengladbach is altijd hondsberoerd, op dat punt geen verschil t.o.v. de NS.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Thomas
Berichten: 223
Lid geworden op: do 26 jun 2008, 16:52
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2012

Bericht door Thomas »

Nou ja, op Eindhoven werd er rond 20:00 eentje per omroep aangekondigd voor 20:15. Of die ook daadwerkelijk gereden heeft weet ik niet, toen zat ik alweer in een volgende trein...
Wel met een aparte tekst: "vanwege werkzaamheden vertrekt ICE International vandaag van spoor 1", alsof die op andere dagen ook in Eindhoven komt.
Jurre
Berichten: 1044
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in februari 2012

Bericht door Jurre »

Vrijdag stond ik om 15.15 op Rotterdam CS en kwam ik pas om 19.45 in Hilversum aan. Om een lang verhaal kort te houden: halte Groenlandse Kade in Vinkeveen deugt niet. Bus 121 rijdt er voorbij terwijl anders wordt aangegeven, hierdoor de laatste 121 gemist. Iemand die wat van deze halte kan vertellen? Op de halte zelf staat lijn 121 wel aangegeven, en je moet er zelfs voor op een stopknop drukken (ook gedaan).
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2012

Bericht door Daniel »

Volgens 9292 zou om 6.54 uur een lijn 296 naar Utrecht Rijnsweerd Zuid moeten vertrekken vanaf halte van Stolbergpark in Amersfoort, maar in werkelijkheid kwam op dat tijdstip een lijn 276 aangereden. Goed, maakt uiteindelijk niet uit maar het aparte is wel dat ik heel die lijn 296 niet meer gezien heb. Ook niet tijdens het wachten op lijn 71 bij halte AZU, waar hij zelfs niet op de DRIP te vinden was...

Verder was in de bewuste bus de halteaankondiging blijven hangen bij halte P+R Soesterberg, terwijl wel het tarief voor het juiste traject werd afgeboekt van m'n OVC. Wist niet dat die combinatie ook nog mogelijk was (gezien het allemaal uit hetzelfde systeem komt)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: OVer je reiservaringen in februari 2012

Bericht door Stefan »

Jurre schreef:Vrijdag stond ik om 15.15 op Rotterdam CS en kwam ik pas om 19.45 in Hilversum aan. Om een lang verhaal kort te houden: halte Groenlandse Kade in Vinkeveen deugt niet. Bus 121 rijdt er voorbij terwijl anders wordt aangegeven, hierdoor de laatste 121 gemist. Iemand die wat van deze halte kan vertellen? Op de halte zelf staat lijn 121 wel aangegeven, en je moet er zelfs voor op een stopknop drukken (ook gedaan).
Ja, wat je zegt klopt inderdaad.. Normaal gesproken hoort de 121 er ook gewoon te stoppen.. Gevalletje 'per ongeluk' (?) doorgereden. Ik heb ook geen idee hoe dat met die stopknoppen werkt, of je dat op de kruising al ziet of niet..
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: OVer je reiservaringen in februari 2012

Bericht door Karl »

Vanochtend de trein van 6h52 (Rtd) naar Ledn genomen om daar over te stappen op de Sprinter naar Ssh. Te Rtd stond een NS-medewerker tegen twee reizigers een heel verhaal te houden over afgelopen weekend(dat mensen twee uur moesten wachten op een Thalys bij -15 graden tot over bovenleidingen in Rusland). Vervolgens kwam de trein met +5 binnenrijden, was het gelukkig wel 2*VIRM VI. In Ledn de trein willen nemen naar Ssh (die dus daarna ook te Shl en Asdz stopt), kwam er een SLT VI aanrijden. Dat was echt veel te krap. De trein daarvoor was namelijk 'planmatig' uitgevallen en ik heb geen idee of er ook nog een IC die kant uitviel, maar het paste allemaal maar net. Op de site van NS staat dat de IC's "waar mogelijk" worden verlengd, dat geldt duidelijk niet voor de sprinters. :(
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2012

Bericht door Daniel »

Ik las op Somda al diverse meldingen van ICs die juist korter dan gepland waren :roll:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
TLP
Berichten: 1554
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: OVer je reiservaringen in februari 2012

Bericht door TLP »

Nou jongens, afhankelijk van wat je 'krap' noemt was het vanochtend echt weer bal, maar eerst bijna twintig minuten op een metro moeten wachten zonder dat er ook maar IETS omgeroepen of visueel aan vertrektijden wordt getoond (dat deel van alle PID's op de Amstelveenseweg was stuk) en vervolgens zowat letterlijk gesandwiched worden (d.w.z. platgedrukt worden) is al helemaal belachelijk! Nou, ik heb het vanochtend allemaal moeten meemaken in de bittere kou!

Vanmiddag viel het qua rituitval en vertraging allemaal wel mee maar ik kwam erachter dat er afgelopen weekend(?) weer een aantal vandalen zijn bezig geweest in één van de Connexxion-MAN streekbussen (weet niet welk nummer). De achterste drie rijen stoelen waren beschadigd door vernieling en verwijderde graffiti, de rechter twee en de middelste zetels van de vijfzits waren los, en op de meest linkerstoel was er een krabbel nog niet verwijderd. Ook valt het me de laatste paar dagen op dat er steeds meer bussen van zowel CXX als GVB volledig onder het roet zitten. Iemand enig idee waarom?
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je reiservaringen in februari 2012

Bericht door Vinny »

Dat laatste komt omdat de voertuigen niet schoongemaakt worden in de wasstraat. Dan zou het water namelijk bevriezen en rij je in een ijsbus...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2012

Bericht door Daniel »

Dat gebeurd toch al wel... ik had vanmorgen een bus met niet zomaar beslagen ruiten, nee, er zat gewoon ijs op aan de binnenkant :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer je reiservaringen in februari 2012

Bericht door Justin »

Lekker handig weer... Ben onderweg van Zwd naar Ddzd, en we gaan netjes op tijd weg uit Ddr (V 15:57). De s2100 naar Vs heeft +4 (dus 15:55+4) en we wachten niet ff voor overstappers. Nee, rijden we net Ddr uit, moeten we alsnog wachten op deze IC tot die ons inhaalt... Laat hem dan ff wachten op Ddr voor die overstappers... Lekker fijn voor reizigers naar Zvb en Odb...
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je reiservaringen in februari 2012

Bericht door Vinny »

Zit Dordrecht krap in zijn perroncapaciteit?
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2012

Bericht door Daniel »

Nee, de volgende trein na die Sprinter komt pas een kwartier later...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in februari 2012

Bericht door VIRM »

Vanochtend de s33000 van 07:26 genomen en in Sloterdijk de s2600 van 07:55 genomen. De eerstgenoemde trein was ietwat telaat, de tweede trein ook.
Op de terugweg reden de s2100 van 13:28 uit Leiden en de daarop 'aansluitende' s3000 goed op tijd.

Wat opviel was weer het gebruikelijke (lage) niveau van de omroepen: zo werd op Sloterdijk bijvoorbeeld omgeroepen dat de treinen richting Haarlem/Leiden/Den Haag/Rotterdam/Dordrecht van :18 en :48 niet reden en dat je die van :02 en :32 kon gebruiken, maar er werd niks gezegd over de alternatieve mogelijkheid via Schiphol om Leiden te bereiken. Tevens werd er omgeroepen dat er minder treinen naar Amsterdam reden en dat je gebruik kon maken van de overige treinen. Maar dat een groot deel van de treinen richting de Zaanstreek/Alkmaar waren geschrapt en dat er geen directe IC naar Den Bosch en verder reed, werd maar even weggelaten. Ook viel het op Sloterdijk heel erg op dat Tuffy uitstond, ondanks dat er van alles en nogwat +5 of meer had en er werd ook niet overgeschakeld op de 'handmatige' omroep. Het is een beetje van bandje met 'wij hebben een aangepaste dienstregeling, kijk op ns.nl'. Zoek het lekker zelf maar uit, naast die paar automatische bandjes.
Daarnaast vandaag slechts één thee/koffie omroep gehoord.

Al met al was het wel te doen, maar over de informatievoorziening (betere automatische omroepbandjes, NIET pas de avond/late middag van tevoren je reisplanner updaten) kan wel wat beter over worden nagedacht.
Beul van de blindegeleidelijn
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in februari 2012

Bericht door Fles »

Wet van behoud van maximale ellende vandaag. De bus van 17.36 reed om 17.33 net voor mijn neus weg, volgende was dan weer 8 minuten te laat. Daardoor miste ik de trein van 18.15, die strak op tijd reed. Die van 18.45 is vervolgens n kwartier te laat. Maar we komen er wel, ooit :')
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: OVer je reiservaringen in februari 2012

Bericht door Stefan »

Heeeerlijk. :') Achja, ik trof weer eens een RET chauffeur die 't weer eens presteerde om met 6 minuten vertraging uit de kantine op Zuidplein te vertrekken.. Ongelofelijk. :')
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten