Hoe staat het met de RijnGouweLijn?

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50910
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Hoe staat het met de RijnGouweLijn?

Bericht door Suus »

Ik zit mij al een tijdje af te vragen of er nog voortgang zit in het project rondom de RijnGouweLijn?

De website heeft sinds april 2011 nog maar een echte update gehad, namelijk dat afgelopen december het projectbureau van Leiden naar Den Haag verhuisde, maar verder heerst er doodse stilte.

De laatste zichtbare werkzaamheden was de ruwbouw van station Boskoop Snijdelwijk dat nu echter al maanden werkloos langs de spoorlijn ligt, aangezien het niet eens eens bruikbaar is voor het huidige sprintermaterieel...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
RoelZ1
Berichten: 473
Lid geworden op: za 18 jun 2011, 15:58

Re: Hoe staat het met de RijnGouweLijn?

Bericht door RoelZ1 »

De laatste 'update' die ik heb komt uit de documenten voor de aanbesteding van het busvervoer in Zuid Holland-Noord. Die documenten zijn aan te vragen op de site van de aanbestedingskalender (wel registreren). Daarin staat dat het plan is om voorlopig de huidige dienstregeling te blijven rijden, met hogevloerstreinen, maar dan met de nieuwe stations Snijdelwijk en Goudse Poort. De volgende stap is de uitbreiding naar een kwartierdienst overdag, waarbij 2x per uur naar Leiden door wordt gereden en de andere 2x per uur aansluiting op de IC wordt geboden. De ambitie is om in 2015 de stations Hazerswoude-Koudekerk en mogelijk Zoeterwoude te openen, die alleen door de Sprinters zullen worden bediend.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Hoe staat het met de RijnGouweLijn?

Bericht door Karl »

Volgens is bijgevoegde link is er 13 februari een informatieavond voor raadsleden (zie pagina ongveer op het midden). De Bondt komt een verhaaltje vertellen.

http://www.hollandrijnland.net/holland- ... 976bca8be7
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15353
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Hoe staat het met de RijnGouweLijn?

Bericht door ODRAIL »

Bee schreef:De website heeft sinds april 2011 nog maar een echte update gehad, namelijk dat afgelopen december het projectbureau van Leiden naar Den Haag verhuisde, maar verder heerst er doodse stilte.
Waar zitten ze nu (is er een adres bekend)?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50910
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Hoe staat het met de RijnGouweLijn?

Bericht door Suus »

In het provinciehuis op het Zuid-Hollandplein. :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15353
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Hoe staat het met de RijnGouweLijn?

Bericht door ODRAIL »

Bee schreef:In het provinciehuis op het Zuid-Hollandplein. :)
Bedankt, zo'n idee had ik al. Ik ben in 2008 al eens op het projectbureau in Leiden geweest. En daar werd ik toen al voor een simpele vraag doorverwezen naar het provinciehuis :shock:.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15353
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Hoe staat het met de RijnGouweLijn?

Bericht door ODRAIL »

RoelZ1 schreef:De laatste 'update' die ik heb komt uit de documenten voor de aanbesteding van het busvervoer in Zuid Holland-Noord. Die documenten zijn aan te vragen op de site van de aanbestedingskalender (wel registreren). Daarin staat dat het plan is om voorlopig de huidige dienstregeling te blijven rijden, met hogevloerstreinen, maar dan met de nieuwe stations Snijdelwijk en Goudse Poort. De volgende stap is de uitbreiding naar een kwartierdienst overdag, waarbij 2x per uur naar Leiden door wordt gereden en de andere 2x per uur aansluiting op de IC wordt geboden. De ambitie is om in 2015 de stations Hazerswoude-Koudekerk en mogelijk Zoeterwoude te openen, die alleen door de Sprinters zullen worden bediend.
Zijn deze documenten ergens op het internet te raadplegen? Bij voorbaad dank.
RoelZ1
Berichten: 473
Lid geworden op: za 18 jun 2011, 15:58

Re: Hoe staat het met de RijnGouweLijn?

Bericht door RoelZ1 »

Euh.. er staat toch zelfs in de tekst die jij quotete hoe je ze kan raadplegen?
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15353
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Hoe staat het met de RijnGouweLijn?

Bericht door ODRAIL »

Ja..., maar ik wilde vragen of deze documenten ook op een andere plaats zijn te raadplegen. Ik heb er geen zin in om mij (overal te moeten) te registreren.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50910
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Hoe staat het met de RijnGouweLijn?

Bericht door Suus »

Ik snap dat het hinderlijk kan zijn, maar in dit geval hoef je niets meer dan een e-mailadres op te geven. Met behulp van een fatsoenlijke wachtwoordenbeheerder heb je verder ook geen omkijken meer naar moeilijke wachtwoorden e.d.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
D.J. de Vink
Berichten: 1
Lid geworden op: do 16 feb 2012, 15:43

Re: Hoe staat het met de RijnGouweLijn?

Bericht door D.J. de Vink »

De laatste stand van zaken leest u op:

http://www.zuid-holland.nl/contentpagina.htm?id=89533
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 72 gasten