OVer je reiservaringen in februari 2012

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2012

Bericht door Daniel »

Ah, we hebben weer wat nieuws... tussen Arnhem en Nijmegen staat nu een trein met een olielekkage als gevolg van een aanrijding met een ijsblok :lol:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer je reiservaringen in februari 2012

Bericht door Justin »

Daniel schreef:Nee, de volgende trein na die Sprinter komt pas een kwartier later...
En door die afwijkingen in de dienstregeling vertrekt die volgende sprinter steeds van spoor 2b, en niet van 3b of 4b :P. Dus qua capaciteit past het prima!
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Cygnum
Berichten: 70
Lid geworden op: za 12 dec 2009, 11:33

Re: OVer je reiservaringen in februari 2012

Bericht door Cygnum »

Stefan schreef:Heeeerlijk. :') Achja, ik trof weer eens een RET chauffeur die 't weer eens presteerde om met 6 minuten vertraging uit de kantine op Zuidplein te vertrekken.. Ongelofelijk. :')
Rijtijdenwet en rustpauzes misschien?
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: OVer je reiservaringen in februari 2012

Bericht door Stefan »

De rusttijden zijn verwerkt in de diensten van de chauffeurs zelf, hij kwam overigens prima op tijd binnen rollen op Zuidplein, dus dat was het probleem niet..
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
The best
Berichten: 503
Lid geworden op: wo 01 jun 2011, 10:21

Re: OVer je reiservaringen in februari 2012

Bericht door The best »

Het was lekker chaotisch vandaag.

Doordat de intercity naar Enschede een kwartier vertraging had, moest de stoptrein naar Enschede in Almelo aan de andere kant van het perron worden afgehandeld, maar daardoor moest de sprinter richting Deventer van de A-zijde van dat perron vertrekken in plaats van de B-zijde. Ik snap dat dit vervelend is, maar het werd een aantal keer omgeroepen en het stond duidelijk op alle borden, maar dan heb je nog steeds mensen die het niet begrijpen en in de verkeerde trein gaan zitten.

In Deventer was het ook een beetje chaotisch, vooral omdat iedereen daar in de kiosk ging staan. Dat deden ze in Almelo ook, maar de kiosk in Almelo is nog wel redelijk groot, in Deventer is hij dat totaal niet.

Voor de rest in Zwolle nog een kwartier vertraging opgelopen omdat er geen personeel op de trein was.

De NS heeft in ieder geval wel een van zijn beloften gehouden, alle treinen waarin ik vandaag heb gezeten waren belachelijk lang. Het is toch echt een beetje overdreven om 's middags met VIRM-VI+VIRM-IV naar Groningen te gaan rijden, ik zat tot aan Meppel in mijn eentje in een coupé.
VIRM
Berichten: 7602
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in februari 2012

Bericht door VIRM »

Vanmiddag nam ik de s4000 van 12:00 van Zaandam naar A'dam Holendrecht. 20 minuten voor vertrek stond deze trein op +14. Eenmaal op het station aangekomen bleek dat hij gewoon op tijd rijd; ook op de AV was de vertraging ineens verdwenen...
Op station Zaandam hebben ze overigens tapijt aangelegd op het schuine gedeelte bij de uitgang Centrum tegen glijpartijen, zo vertelde de man die ermee bezig was. Goed idee van NS! :D
De desbetreffende s4000 liep op A'dam Centraal +4 op doordat de conductrice uit een vertraagde IC moest komen. Vlak voor Duivendrecht werd er omgeroepen dat wegens een defecte bovenleiding hij niet verder zou rijden dan Breukelen en dat je voor Rotterdam moest overstappen op Schiphol.

Op de terugweg had ik de trein van 16:21, die +9 had en met een DDAR werd gereden. Voor Sloterdijk werd er omgeroepen dat er veel mensen in de trein zouden komen en er werd verzocht door te lopen. Op Sloterdijk werd ook in de trein omgeroepen dat de s3000 aan de overzijde van het perron eerder in Zaandam zou zijn en dat deze s4000 daardoor even zou wachten.
Dus met heel Noord-Holland in de trein gepropt (en er bleven mensen op het perron achter). En toen riep de machinist om dat de tractie-installatie het had begeven. Inmiddels was de s4000 waar ik net in had gezeten er gewoon doodleuk vandoor gegaan. -o-
De daaropvolgende s3000 zat afgeladen vol (ik hoorde iemand zeggen dat er zelfs mensen uit werden gehaald omdat de deuren anders niet dichtkonden), dus dat werd geprop in de s4000 daarna...
Lekker hoor, die aangepaste dienstregeling in de avondspits...
Beul van de blindegeleidelijn
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: OVer je reiservaringen in februari 2012

Bericht door iljitsch »

En de NS kan nu naar de vertragingen wijzen en zeggen dat het wel zo slim was dat ze al die treinen hebben laten vervallen, zonder daarbij te vermelden dat de vertragingen kwamen door de overvolle treinen.
VIRM
Berichten: 7602
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in februari 2012

Bericht door VIRM »

iljitsch schreef:En de NS kan nu naar de vertragingen wijzen en zeggen dat het wel zo slim was dat ze al die treinen hebben laten vervallen, zonder daarbij te vermelden dat de vertragingen kwamen door de overvolle treinen.
Zeker. De tweede s3000 (waar ik niet meer bij pastte) heeft meer dan 5 minuten op Sloterdijk gestaan en daardoor nog meer vertraging opgelopen...
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2012

Bericht door Daniel »

De t1759 kostte het ookal de nodige tijd voordat deze weg kon uit Utrecht... nadat op een zeker moment doorschuiven naar de gangpaden niet meer hielp werd de reizigers op het balkon via de omroep gevraagd zelf even op het knopje voor het sluiten van de deur te drukken, zodat de HC een beter zicht had op mogelijke problemen door overvolle balkons.

Wel had men de reizigers al te veel extra vertraging bespaard door de stoptrein vast te houden bij Blauwkapel en in Amersfoort de t759 te laten wachten.

En owja, de Connexxion 3220 op lijn 71 leek vanmorgen wel te beschikken over een transponder die de verkeerslichten automatisch voor de bus op rood zette i.p.v. op groen. Zelden zoveel rode stoplichten gehad tijdens een busritje.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
midnet
Berichten: 671
Lid geworden op: di 07 jul 2009, 12:38

Re: OVer je reiservaringen in februari 2012

Bericht door midnet »

uit een ver tropisch buitenland waar sneeuw enkel als plestik rond de Kerst op nepbomen wordt getoond. ZA 4/2 geprobeerd hoe vlot het zou gaan door gewoom lukraak wat rond te reizne met de gratis rode bussen- iong. de helft hiervan is gratis ''als steun aan de armen'', al kost normaal een kaartje 6,5 THB=ca. 16/17 ct (snachts 8,5 THB).
Kort na 7.00. nog lekker koel, en bij de eerste ronde (vanwege rode lichten verder komen er meest 5-10 bussen tegelijk aanracen) zat de 2-he bah, al zo vaak gehad en de nogal zeldzame 59. Die rijdt naar de oude airport, langsheen de weekendmarkt-nog te vroeg om daar al die vervelende nietwetende buitenlanders voor te hebben. Vanwege de floods en lang gesloten scholen in nov/dec '11 zijn de scholen nu inhalen op ZA en er waren dus volop scholieren. Aan die weekendmarkt=eindpunt BTS skytrain eraf-er is daar een afgezet busspoor, en al zeer snel kwam een 145-koppel, gratis rood en de luxere oranje AC. Die maakt een erg lange rit door de buitenwijken-dus die werd het. Over Lard Prao naar bangkapi, de hoek om en steeds meer van die hele mooie winkelmeiden kwamen erin-verderop liggen van die gigantiese winkelcentra waar ze om 9.00 moeten beginnen. Tegen daar was het mudjevol en stroomde bus geheel leeg. Hoe goedkoper de bus, hoe gezelliger het meestal is en vaak krijg je sjans. Als er 2 op een bankje passen kunnen er ook 3 op-niks dat hyperverwende aso NL studentengedoe van ''ik mot 4 plekken voor mijn vuile poten en mijn lapjetop en kijk je weg''-ik heb daar allang geleerd Aziatisch op te reageren en nog eens geniepig te knijpen als het moet. Oudere mensen hier doen soms nog wel eens hun slippertjes af als ze in de luxe bussen gaan zitten-ook dat is erg netjes. De gratis bussen hebben nog steeds vaak een conduceur/trice, die de instappers noteert en de haltes afroept. De 145 eindigt in Pak Nam-waar geen overstroming was en al snel kwam om de hoek de rode 25 (er zijn op die lijn ook witte private bussen=betalen). Vrij kort stukje racend over een 6-8 baans weg tot net voor Sam Rong-de ex carrefour nu BigC hypermarket, tijd voor wat koffie en wat erbij. OOk dat ging snel en half uurtje later kwam nog een verrassing- een 2 via xpressway (hooggelegen tolweg) en nog free ook. Binnen het uur weer op startpunt terug.
Als je dit op de kaart van NL zou leggen heb ik dan ongeveer gedaan (stad BKK is ca provincie Utrecht, ''centrum'' ca de stad): Urecht-59-Zeist-145=via Woudenberg naar A'foort, dan Soesterberg en via rijksweg snel naar Utr terug. Gehaal gratis en in zo'n 4,5 uur.
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: OVer je reiservaringen in februari 2012

Bericht door Edwin »

Gister in de IC van Almere Centrum naar Amsterdam Centraal met een extra stop op Weesp. Komt de controleur langs, roept-ie: Effe Controle!. Daarna bij Amsterdam Centraal: "Lieve mensen, het volgende station...". Een echte Amsterdammer volgens mij.

Verder op Zuid zag ik de 176 in zowel "grote Volvo's" als met "kleine LIONs" richting Haarlem rijden. Ook op de A10 rond 4 uur t.h.v. Amsterdam Zuid/P15 (RAI) een gelede GVB-bus gezien met lijnnummer 2xx. Iemand die weet welke dat kan zijn. Over de 2 ben ik ook niet zeker. Wel dat het 3 cijfers waren.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: OVer je reiservaringen in februari 2012

Bericht door find_your_spot »

Edwin schreef:Ook op de A10 rond 4 uur
Bedoel je hier 04:00 of 16:00?
For Your Railroad Adventures
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2012

Bericht door Michael »

Ik zou er vanuit gaan dat hij 16.00 bedoeld
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in februari 2012

Bericht door Fles »

bedoelT
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2012

Bericht door STF »

Een paar dagen geleden stond ik op de bushalte te wachten, komt er tot me verbazing een Mercedes Conecto aanrijden als lijn naar dat kleine dorpje waar ik weleens over verteld heb; daar is geen eindlus of andere rondrij-mogelijkheid, dus moet elke bus straatje keren.
Mercedes Conecto's staan bekend om hun dramatisch grote draaicirkel, waardoor ze nooit en te nimmer op die bewuste lijn worden ingezet, maar de chauffeur vertelde me dat er die ochtend door strenge vrieskou extreem veel bussen niet wilden starten, zodoende was de materieelinzet een puinhoop geworden. Nieuwe Integro's heb je met een beetje handigheid zo omgekeerd, die draaien keurig langs de lantaarnpaal die daar staat, oude Integro's komen ter hoogte van de richtingaanwijzer klem voor de lantaarnpaal te staan, dus met nogmaals een heel klein stukje achteruitrijden en daarna nogmaals proberen, kom je er wel langs maar pff die Conecto's...wat een ramp...
De chauffeur had nog nooit eerder een Conecto daar hoeven keren, dus hij was net zo benieuwd als mij hoe dat zou verlopen; pff staan we precies met het midden van het voorraam klem voor die lantaarnpaal, tot de allerlaatste millimeter blijven doorrijden en toen net zo ver achteruit tot de achterbumper zachtjes tegen een stenen muurtje tikte, weer vooruit en nogmaals proberen; ja de spiegel ging ternauwernood langs de lantaarnpaal maar ondertussen reden we wel bijna iemands tuin in en de halve bus moest noodgedwongen door de boomtakken heen worden gereden, KRAAK KRAAK, SCHUUR SCHUUR...

Geen enkele chauffeur is blij met die Conecto's, je hebt daar haast een vaarbewijs voor nodig, ze sturen namelijk ongeveer als de Titanic...
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: OVer je reiservaringen in februari 2012

Bericht door Stefan »

Laat die krengen lekker in Polen blijven, dat ze überhaupt een logo van Mercedes mógen hebben. :lol: -o-
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in februari 2012

Bericht door Fles »

HC met humor vanochtend in de s3600 :')

Gangpaden staan ramvol, wat denk je? "Beste mensen, als er nog zitplaatsen zijn, gaat u alstublieft zitten, we willen niet dat u de hele reis moet staan" :idea:

Zeg dan niks, idioot :X
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: OVer je reiservaringen in februari 2012

Bericht door Edwin »

find_your_spot schreef:
Edwin schreef:Ook op de A10 rond 4 uur
Bedoel je hier 04:00 of 16:00?
16:00 uur, excuus.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
010jongen
Berichten: 717
Lid geworden op: ma 25 apr 2011, 19:56

Re: OVer je reiservaringen in februari 2012

Bericht door 010jongen »

vanochtend wederom een wisselstoring bij rotterdam centraal (metro). oponthoud van 10 minuten. verbaasd me echt hoe druk het is op de D en E lijn. tijdens de ochtendspits komt er een 4 wagen trein op D voorbij helemaal vol gevolgd door E die dan ook nog eens vol zit. als je bij Rijnhaven instapt moet je tijdens de ochtendspits vaak 1 of 2 metro's voorbij laten gaan :!: de E lijn heeft tegenwoordig ook te maken met flink volle metro's. echt een grote pluspunt dat je vanaf pijnacker etc. rechtstreeks naar het centrum en zuid kan, dit soort verbindingen zouden er meer moeten komen.
wouter15
Berichten: 1157
Lid geworden op: di 24 jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Re: OVer je reiservaringen in februari 2012

Bericht door wouter15 »

Ze kregen het vanochtend in woerden wel echt goed vor elkaar (maar niet heus) Omdat er een bovenleiding stuk was bij rotterdam en den haag reden de sprinters van ut naar den haag maar tot woerden alleen kwam de sprinter dus op spoor 5 aan terwijl daar nog wat treinen moesten komen en bleef daar ook gewoon doodleuk staan om om 8:10 weer weg te gaan (het was toen 7:50) En toen kwamen er ook nog eens op een ander spoor 2 ic's naar ut aan rijden 2 minuten na elkaar. Bleek een extra trein te zijn (wat voor nut heeft dat?)
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in februari 2012

Bericht door Klaasje »

010jongen schreef:Echt een grote pluspunt dat je vanaf pijnacker etc. rechtstreeks naar het centrum en zuid kan, dit soort verbindingen zouden er meer moeten komen.
Het mooie is dat men in Amsterdam nu juist met de tegengestelde beweging bezig is. Altijd leuk: Afbraak van het ov terwijl de belastingbetaler daar nog geld aan kwijt is ook... :pos:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2012

Bericht door Daniel »

@Wouter15: defecte bovenleiding was op spoor 8 in Gouda. Hierdoor waren ook slechts twee sporen bruikbaar tussen Gouda en Goude Goverwelle (i.v.m. uitschakelen van de bewuste bovenleidingssectie).
In Gouda moest hierdoor alles via de perronsporen 3 en 5, de Sprinter uit Den Haag Centraal zal vermoedelijk op kopspoortje 4 in Gouda kopgemaakt hebben.

Wat betreft de twee IC's naar Utrecht: eentje was de IC Leiden - Utrecht (die er altijd al stopt), de extra trein de IC Den Haag - Utrecht. Voor de reizigers richting Utrecht had die extra trein inderdaad niet veel nut, maar de reizigers die in Gouda uit de opgeheven stoptrein vanuit Den Haag kwamen konden op deze manier wel redelijk snel overstappen op een alternatieve trein naar Woerden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Daelea
Berichten: 1112
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: OVer je reiservaringen in februari 2012

Bericht door Daelea »

De afgelopen week twee keer een noodremming in de s8800 gehad vanwege een kudde schapen die uit de bosjes ineens op het spoor sprong (een keer t.h.v. Apn en de andere keer bij Wd) en ook diezelfde s8800 die extra stopte te Vtn en Utt.

Én nu al drie keer m8661 (VIRM-VI met Wifi en OBIS) in de s3000 getroffen (di/do t3018 en do t3065) waarvan de OBIS steeds na Klp blijft hangen op "Verwachte aankomsttijd 07:17 Veenendaal-De Klomp"
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: OVer je reiservaringen in februari 2012

Bericht door iljitsch »

Even RET-metro heeft tussen Den Haag CS en LvNOI z'n pantograaf verloren waardoor RR3 en 4 kans de route van lijn 2van CS naar LvNOI rijden. Beide richtingen keren aldaar (beneden cq boven) en RRE rijdt tot Leidschenveen. De HTM-bestuurders legden dit allemaal geduldig uit maar de elektronische haltebordjes deden niet veel nuttigs.
Etienne
Donateur
Berichten: 7942
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2012

Bericht door Etienne »

Het is de laatste tijd wel raak qua verstoringen op de RandstadRail.

Mijn tram 4 werd op Centraal Station enige tijd vastgehouden, totdat duidelijk werd dat we naar Laan van NOI laag gestuurd werden. Reizigers naar Zoetermeer werd aangeraden om op Gvc op de trein naar Zoetermeer te stappen.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten