NS-site rariteiten

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: NS-site rariteiten

Bericht door Justin »

De overstap van de s5100 op de Noordoost in Rotterdam haal je ook altijd met gemak. 3 minuten de tijd heb je, en die haal je vaak ook wel. Toch stuurt hij je altijd naar de s2800. Andersom is dat ook zo het geval dacht ik.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5861
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: NS-site rariteiten

Bericht door reisthijs »

Tja, iemand heeft bedacht dat een station met "Centraal" in de naam per definitie te groot is om in minder dan 5 minuten over te kunnen stappen, dan krijg je dat soort dingen. Al heb je die 5 minuten voor sommige overstappen echt wel nodig (in Utrecht van 1 naar 19b enzo), als je het zonder rennen wil kunnen halen.

't Zou beter zijn als die reisplanner per combinatie van sporen een overstaptijd had ofzo.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: NS-site rariteiten

Bericht door Daniel »

Die overstap die ik eerder vandaag noemde is ook van 8 naar 1 hoor, zo'n beetje de krapste overstap op de s4100-serie.

Krapste is t4019 -> t4114: dan moet je in dezelfde tijd van spoor 16 naar 1 :shock:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: NS-site rariteiten

Bericht door Vinny »

Rotterdam Centraal
Rotterdam Centraal heeft dan ook een normtijd overstappen van 5 minuten ;)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Thijs
Berichten: 471
Lid geworden op: za 15 mar 2008, 14:27
Locatie: Nijmegen

Re: NS-site rariteiten

Bericht door Thijs »

Terugkomend op Deventer: de overstaptijd is daar 2 minuten en juist de knoop in Deventer zorgt voor goede overstappen. Ik vind het dan ook héél erg raar dat de planner deze overstap niet meer aangeeft, terwijl ze er wel degelijk zijn. Er is niets veranderd in de tijden en de treinen wachten nog steeds op elkaar. Ik denk dat er dus een fout is gemaakt. Maar dat zo'n foutje al dagen duurt... :cry:
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: NS-site rariteiten

Bericht door Chauf21 »

reisthijs schreef:'t Zou beter zijn als die reisplanner per combinatie van sporen een overstaptijd had ofzo.
Maar dan zit je ook met lengte van treinen. Wanneer je helemaal achteraan bent ingestapt, maar de trap bij het overstapstation in het midden/vooraan zit -en de niet dagelijkse treinreiziger heeft daar geen weet van-, zijn kortere normtijden niet praktisch ;) Dat is een beetje het probleem met normtijden die aangehouden worden: je bent altijd afhankelijk van (een van de) zwakste schakels. M.i. zou een optie in de reisplanner waarbij het wel of niet haalbaar zijn van een overstap aan de reiziger overgelaten wordt, welkom zijn.
Linkerspoor
Berichten: 349
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 19:46

Re: NS-site rariteiten

Bericht door Linkerspoor »

Prorail op zijn verstoringen site: (link)
Politie Den Bosch - Geldermalsen
Tussen Den Bosch en Geldermalsen moeten reizigers rekening houden met een vertraging van meer dan 60 minuten.
Op last van de politie rijden er tussen Den Bosch en Geldermalsen geen treinen.
*Doorgaande reizigers tussen Breda en Amsterdam Centraal, tussen Eindhoven en Amsterdam Centraal en tussen Tilburg en Amsterdam Centraal kunnen omreizen via Rotterdam Centraal.
*Doorgaande reizigers tussen Utrecht Centraal en Den Bosch kunnen omreizen via Arnhem.
NS op zijn storingen site: (link)
Utrecht Centraal-s-Hertogenbosch Dinsdag 2 September 16:46
Oorzaak Tussen s-Hertogenbosch en Zaltbommel rijden geen treinen in opdracht van de politie.
Verwachting De verstoring is naar verwachting rond 17:30 uur verholpen.
Reisadvies


En dat terwijl er tussen Den Bosch en Geldermalsen geen treinen rijden. Info op ns-site klopt dus niet.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: NS-site rariteiten

Bericht door Vinny »

En dat terwijl er tussen Den Bosch en Geldermalsen geen treinen rijden. Info op ns-site klopt dus niet.
In zoverre niet, dat de verstoring zich voordoet tussen Zaltbommel en 's Hetogenbosch (om precies te zijn: Hedel). De bijsturing meent dan ook het stuk Geldermalsen - Zaltbommel buiten dienst te moeten stellen... :roll: :wink:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: NS-site rariteiten

Bericht door Daniel »

NOS Teletekst 754 schreef: 6 op 7 september

Den Haag CS (nachtnet)

Op zondag van 01:25 tot 06:55 uur
stoppen de nachtnettreinen niet in
Den Haag CS.

* De nachtnettreinen stoppen niet in
Den Haag CS maar stoppen in Den
Haag Laan van NOI. Tussen Den Haag CS
en Den Haag HS rijden pendeltreinen.

Extra reistijd: ongeveer 30 minuten.
Wat heb je nu aan pendeltreinen Den Haag Centraal - Hollands Spoor als het nachtnet niet op Hollands Spoor maar op Laan van NOI stopt :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: NS-site rariteiten

Bericht door Chauf21 »

Dat bericht is sowieso om je wenkbrauwen even te frontsen: door werkzaamheden rijden er geen treinen, er worden pendeltreinen ingezet... :wink:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: NS-site rariteiten

Bericht door Daniel »

Aah, de NS-site biedt hier helderheid... de pendeltreinen rijden naar Laan van NOI. Klein verschil :wink: Maarja dan zou je toch zeggen dat ook het nachtnet via de boog daarvandaan naar Centraal heen en weer kan. Da's wisseltechnisch gewoon mogelijk namelijk.

Lees daar trouwens ook dat er een vroege stoptrein Den Haag C. - Roosendaal en een stoptrein Rotterdam C. - Den Haag C. worden omgeleid tussen Den Haag C. en Den Haag HS... kopmaken op Laan van NOI of de Binckhorst dus waarschijnlijk.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: NS-site rariteiten

Bericht door Vinny »

Maarja dan zou je toch zeggen dat ook het nachtnet via de boog daarvandaan naar Centraal heen en weer kan. Da's wisseltechnisch gewoon mogelijk namelijk
Dat achterlijk gedoe kwam vroeger nog wel eens voor ja. Gelukkig dat vanaf volgend jaar Den Haag HS nachtnetstation wordt in plaats van Den Haag Centraal. De doorgaande reiziger zit nou niet bepaald te wachten op twee keer kopmaken in Den Haag... :evil:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Reiziger Delft
Berichten: 1198
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: NS-site rariteiten

Bericht door Reiziger Delft »

Ach, ik heb wel eens meegemaakt dat m'n nachtnettrein de route Leiden --> HS --> Centraal --> Laan van NOI --> Delft reed, 3 keer kopmaken! Die paar minuten zijn niet zo erg. Vervelender is het dat je van Utrecht naar Delft via Amsterdam moet, waar gelukkig eind dit jaar een eind aan komt (donderdag/vrijdag/zaterdag). Hopelijk sluit het netjes op elkaar aan in Rotterdam.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: NS-site rariteiten

Bericht door Daantje »

Vinny schreef:Dat achterlijk gedoe kwam vroeger nog wel eens voor ja. Gelukkig dat vanaf volgend jaar Den Haag HS nachtnetstation wordt in plaats van Den Haag Centraal. De doorgaande reiziger zit nou niet bepaald te wachten op twee keer kopmaken in Den Haag... :evil:
'Gelukkig' ? Voor reizigers naar Den Haag is dat helemaal niet zo omdat alle nachtbussen etc vanaf Den Haag Centraal rijden en niet vanaf Den Haag HS. Ik vind het jammere van het nachtnet vaak al dat je dan wel van station naar station kunt reizen maar er op die tijdstippen nauwelijks nachtbussen enzo rijden waardoor je er vaak alleen iets aan hebt als je op loop/fietsafstand van het station moet zijn. Wanneer je met het nachtnet nou ook nog eens naar een station gaat rijden waar je helemaal geen voor en natransport hebt op dat tijdstip dan sla je naar mijn idee de plank een beetje mis. Het is weliswaar leuk voor doorgaande reizigers maar die stop maak je toch voor de mensen die in Den Haag moeten zijn en die dupeer je op deze manier.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: NS-site rariteiten

Bericht door Karl »

En net of het je op dat tijdstip uitmaakt dat je er vijf minuten meer of minder over doet.

Idee is natuurlijk om de nachtbussen in Den Haag vanaf HS te laten gaan, of is dat niet mogelijk?
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: NS-site rariteiten

Bericht door Vinny »

En net of het je op dat tijdstip uitmaakt dat je er vijf minuten meer of minder over doet.
Toen ik nog wel eens Delft-Amsterdam deed met de nachttrein (wilde studententijd :oops: :lol: ) stoorde ik me uitermate veel aan de passage van Den Haag. Dat kon soms wel een half uur duren... :roll:

@ Daantje: Volgens de NS stoppen alle nachtbussen ook op HS, en daarnaast bestaan er voor het na-transport ook taxi's :idea:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: NS-site rariteiten

Bericht door tsov »

Ja, hallo, een taxi is wel een stukkie duurder dan de nachtbus, hè :roll:
Ik was blij dat toen ik nog in Leiden woonde en in Amsterdam studeerde ik in beide steden een fiets had :) Veel makkelijker 8-)
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: NS-site rariteiten

Bericht door mb90 »

Vinny schreef:Volgens de NS stoppen alle nachtbussen ook op HS, en daarnaast bestaan er voor het na-transport ook taxi's :idea:
Dan zit de NS er aardig naast, want ook bij CS stoppen niet alle lijnen. Bij CS komen alleen maar N2 en N6, terwijl bij HS alleen N4 richting het centrum komt.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: NS-site rariteiten

Bericht door Meltrain »

Tja, de enige oplossing is dan om ook de lijnen N2 en N6 langs HS te laten rijden.
Of is dat te veel moeite?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: NS-site rariteiten

Bericht door Geert »

Vinny schreef:
En net of het je op dat tijdstip uitmaakt dat je er vijf minuten meer of minder over doet.
Toen ik nog wel eens Delft-Amsterdam deed met de nachttrein (wilde studententijd :oops: :lol: ) stoorde ik me uitermate veel aan de passage van Den Haag. Dat kon soms wel een half uur duren... :roll:
Nou, woei. Als ik van Rotterdam naar Utrecht reis (of andersom) 's nachts doe ik er ongeveer anderhalf uur langer over dan normaal, dat is pas irritant :roll:
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: NS-site rariteiten

Bericht door Chauf21 »

meltrain schreef:Tja, de enige oplossing is dan om ook de lijnen N2 en N6 langs HS te laten rijden.
Of is dat te veel moeite?
Neuh, dat is wel mogelijk. Scheelt je misschien een paar minuten rijtijd, maar 's nachts kan je overal doorkarren dus uiteindelijk zal het niet veel uitmaken.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: NS-site rariteiten

Bericht door Meltrain »

Geert schreef:Nou, woei. Als ik van Rotterdam naar Utrecht reis (of andersom) 's nachts doe ik er ongeveer anderhalf uur langer over dan normaal, dat is pas irritant :roll:
Ach, vanaf 14 december is dat op donderdag-, vrijdag- en zaterdagnacht ook voorbij. :D
Laatst gewijzigd door Wubbo op do 04 sep 2008, 11:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote ingekort
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Linkerspoor
Berichten: 349
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 19:46

Re: NS-site rariteiten

Bericht door Linkerspoor »

Bij mij werken de stationsafkortingen ook niet meer op de mobiele website van ns! :( Hoop dat het tijdelijk is, en anders maar een brief sturen of zo...
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: NS-site rariteiten

Bericht door M57 »

Vreemd, bij mij werkt het gewoon.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: NS-site rariteiten

Bericht door Geert »

Bij mij ook...
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten