OVer Afwijkingen in Materieelinzet #14

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #14

Bericht door Daniel »

Nogal knullig dan dat de AV van Amersfoort meldt bij de NoordOost "Rijdt in zijn geheel naar Rotterdam Centraal". Althans, dat stond er gisteren, nu staat er gewoon helemaal niks meer...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #14

Bericht door Meltrain »

Meltrain schreef: Dat was wel te zien, want de t5118 reed met slechts 8 bakken SLT, wat echt te weinig is als die het aantal reizigers van twee treinen te verwerken krijgt. Hallo, de s5000 en s2200 rijden niet, dus verleng zoveel mogelijk s5100 tot 10 à 12 bakken SLT
Blijkbaar is er door de NS meegelezen, want vandaag reed de t5118 met 10 bakken SLT.
Als ik dan nog iets te zeuren heb, is het de volgorde van de treinstellen: de IV die voorop reed zat echt propvol, terwijl de achterop rijdende VI nog wel wat ruimte had. Pas bij Sdm raakte de VI ook vol, waarschijnlijk omdat er in de IV absoluut geen plek meer was, werd men naar achteren gestuurd (ik zag in elk geval een hoop mensen over het perron naar de VI lopen).
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
lint41
Berichten: 441
Lid geworden op: ma 09 jun 2008, 19:49

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #14

Bericht door lint41 »

Breng 4493 (Citaro CNG van stadsdienst Nijmegen) mocht een keertje naar Tiel op lijn 85/42, gezien in Tiel om 13:13
Amazonous
Berichten: 53
Lid geworden op: wo 12 okt 2011, 00:54

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #14

Bericht door Amazonous »

Gister 4 bakjes ICMm net voor station Zwolle op serie 500, 10.08uur. Iemand een idee van de materieelinzet op dit traject, aangezien ik morgenochtend wou proberen via 500 van Zwolle naar Hilversum te komen. Maar met 4 bakken ICMm wordt dat wel héél druk ben ik bang -o- Gezien het feit dat het spoor veel wisselt van "1" naar "1a" lijkt het op een krappe materieelinzet, of lijkt dat maar zo?
The best
Berichten: 503
Lid geworden op: wo 01 jun 2011, 10:21

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #14

Bericht door The best »

Vandaag tussen Almelo en Deventer twee keer 2xVIRM-VI gezien als de intercity, een keer 3xICM als stoptrein en nog een ICM-III als stoptrein. Dat is toch allemaal een klein beetje overkill en tussen Zwolle en Groningen kwamen ze aanzetten met een VIRM-VI+VIRM-IV, ook een klein beetje overkill.
Amazonous
Berichten: 53
Lid geworden op: wo 12 okt 2011, 00:54

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #14

Bericht door Amazonous »

The best schreef:en tussen Zwolle en Groningen kwamen ze aanzetten met een VIRM-VI+VIRM-IV, ook een klein beetje overkill.
Heb je enig idee hoe laat dit was?
The best
Berichten: 503
Lid geworden op: wo 01 jun 2011, 10:21

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #14

Bericht door The best »

Amazonous schreef:
The best schreef:en tussen Zwolle en Groningen kwamen ze aanzetten met een VIRM-VI+VIRM-IV, ook een klein beetje overkill.
Heb je enig idee hoe laat dit was?
12.48. Het komt waarschijnlijk doordat ze de treinen in Zwolle splitsen voor een deel richting Groningen en een deel richting Leeuwarden, maar dat deden ze vandaag niet.
Amazonous
Berichten: 53
Lid geworden op: wo 12 okt 2011, 00:54

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #14

Bericht door Amazonous »

Aah, richting Gr/Lw. Die is er natuurlijk ook nog :) Ik zal het morgenochtend eens gaan proberen, afgelopen dagen thuis gewerkt. Hopelijk is er nog een beetje in H'sum te komen.
Laatst gewijzigd door Chauf21 op di 07 feb 2012, 16:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quotes verwijderd
TLP
Berichten: 1554
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #14

Bericht door TLP »

Vanochtend 7 ÖBB rijtuigen in de t9205, plus een HST-Prio (ICRmf)!

Ook viel het me op dat de Infoxx van lijn 170 richting Uithoorn vandaag Uithoorn Meerwijk aangeven op hun bestemming. Hey, ik moet eens even gaan kijken...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #14

Bericht door Daniel »

Vandaag een losse IRM-VI in de t1759... materieel klopt al, maar halve lengte past natuurlijk nogsteeds niet. Zeker gezien er drie VI's aan reizigers in moeten...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
TLP
Berichten: 1554
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #14

Bericht door TLP »

Ook viel het me op dat de Infoxx van lijn 170 richting Uithoorn vandaag Uithoorn Meerwijk aangeven op hun bestemming. Hey, ik moet eens even gaan kijken...
Nee, er staat gewoon net zoals normaal Uithoorn Amstel op de bestemmingsdisplay...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #14

Bericht door Daniel »

Nog een kort treintje in de NoordOost: de t759 met 10 bakken ICM i.p.v. 12 bakken IRM. Al leek het daar met vrij weinig staanplaatsen wel te passen. Op dat stuk is de frequentie natuurlijk ook niet verlaagd om die tijd...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #14

Bericht door webguy »

Vanmorgen was de s3000 juist lang. Eindelijk, want een V-IRM-VI voor veel studenten rond 8:00 is een ramp. Nu er een 4tje voorop zat paste het allemaal beter.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5861
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #14

Bericht door reisthijs »

Wanneer was de s3000 dan wel te kort? Ik had vanochtend, net als gisteren, gewoon de normale lengte van 10 bakken.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #14

Bericht door webguy »

De t3021 is maar een zesje meestal, en vanochtend weer.

Verder een Arnhemse gelede Citaro gespot op lijn 300 in Nijmegen, volgens mij ook niet planmatig...
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #14

Bericht door Vinny »

Lijn 172 Aalsmeer-Amsterdam Centraal werd vandaag aangeboden door de provincie Utrecht -o-
Verder viel op dat de bestemming Amsterdam CS scrollend vermeld werd. Waarschijnlijk net ietsje te lang, maar in zulke gevallen verlang ik naar de analoge bestemmingsdisplay's die niet alleen duidelijker leesbaar waren, maar dit soort geintjes ook niet konden...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Daelea
Berichten: 1110
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #14

Bericht door Daelea »

Gaat goed vandaag:
VIRM-IV in de s7500 (zowel vanochtend als vanmiddag, dus die zal daar wel de hele dag in zitten)
DDAR in de s7400
Alleen maar VIRM's in de s8800, voor zover ik kan zien... Zijn hier alle ICM's uitgehaald om de NO te verlengen? -o-
Amazonous
Berichten: 53
Lid geworden op: wo 12 okt 2011, 00:54

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #14

Bericht door Amazonous »

Thom69 schreef:Zijn hier alle ICM's uitgehaald om de NO te verlengen? -o-
Ik heb er geen problemen mee, vandaag op s700 gewoon weer 12 bakjes ICMm en vanmiddag op s500 10 bakjes ICMm. Hele verbetering ten opzichte van de afgelopen twee dagen! Want ik hoorde van veel reisgenoten dat het vooral maandag maar een paar bakjes ICMm in de spits waren. Al moest s700 vandaag wel ook de s500 opvangen, want die viel uit vanmorgen.

Helaas, krijg de linkjes bij de serienummers niet werkend.......
Edit: Thanks Stefan, het werkt!
Laatst gewijzigd door Amazonous op wo 08 feb 2012, 23:10, 2 keer totaal gewijzigd.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #14

Bericht door Stefan »

Even een spatie achter de smiliey in de quote zetten, dan werkt het wel. ;)
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #14

Bericht door Suus »

ICM in de s8800 is doordeweeks ook niet altijd een daverend succes, een aantal treinen zijn eigenlijk te vol.

Komt nog bij dat aan de lobbyist van de Leidenlijn was beloofd dat er altijd dubbeldekkers zouden rijden...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #14

Bericht door Daniel »

De t1759 reed vandaag weer in dezelfde samenstelling als maandag (9 bakken ICM), maar kennelijk is NS erin geslaagd genoeg reizigers weg te jagen uit die trein. Waar het afgelopen maandag nog een overvolle trein opleverde, bleven de staanplaatsen vandaag beperkt tot een enkele op het balkon (achterin tenminste, en vanaf Amersfoort waren er zelfs nog amper staanplaatsen)

In de t759 reden vandaag, voor het eerst deze week, trouwens weer de planmatige 12 bakken IRM.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #14

Bericht door mb90 »

Normaal zitten de gelede Citaro's van de RET dacht ik alleen op de lijnen 70 en 73, maar vanochtend rond 8:20 uur reed de 402 op een korte rit van lijn 68 van Slinge Metro naar Industriegebied Waalhaven Zuid. Geen slechte keuze. :)
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #14

Bericht door Michael »

Gisteren reed er Plan V in de t13658.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #14

Bericht door Daniel »

Nieuwe variant: vandaag 10 bakken ICM in de t1759... uiteraard past dat nogsteeds niet :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #14

Bericht door Jef400 »

Zag meerdere koplopers ICMIII over de spoorlijn Amsterdam - Schiphol ( Westtak ) rijden
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten