Winter in Nederland

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: Winter in Nederland

Bericht door iljitsch »

:D

Maar het trieste is dat al die autorijders geloven dat het echt zo erg is en dus liever urenlang stilstaan achter de uitlaat van degene voor zich dan een keer de trein te pakken.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Winter in Nederland

Bericht door Aking »

deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Winter in Nederland

Bericht door deadlock »

Trouwens over die pauzes; ik zou het bij grote calamiteiten niet in mijn hoofd durven halen om te pauzeren. Stfu.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Winter in Nederland

Bericht door Fles »

Aking schreef:filmpje
Die is echt goed _O_
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: Winter in Nederland

Bericht door iljitsch »

Knoeiers ook bij de NS.

Ik moet vrijdag van schiphol naar richting Zoetermeer. Kan ik via Den Haag CS, 2 x per uur een rechtstreekse trein. Of Laan van NOI, 2 x per uur met overstap in Leiden. Maar wel 2 minuten na die trein naar CS, en vervolgens 28 minuten NIKS. (Tenzij je 1 x per uur terugsteekt van HS naar CS wat ondanks de overstap maar een minuut trager is dan rechstreeks naar CS waardoor je 4 minuten sneller op CS bent.)
waldo79
Berichten: 7602
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Winter in Nederland

Bericht door waldo79 »

Is het niet toegestaan om via Ut naar Ztm te reizen vanuit de luchthaven?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Winter in Nederland

Bericht door Suus »

Ik weet niet waar hij in Zoetermeer moet zijn, maar vanaf Leiden kan snelbus 206 ook nog een alternatief zijn. Deze bus rijdt in een recordtijd naar Zoetermeer en met een behoorlijk hoge frequentie.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: Winter in Nederland

Bericht door iljitsch »

Waar ik moet zijn is randstadrail-halte Leidschenveen. Alleen richting Zoetermeer dus.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Winter in Nederland

Bericht door Fles »

iljitsch schreef:Waar ik moet zijn is randstadrail-halte Leidschenveen. Alleen richting Zoetermeer dus.
:?: Dat rukt toch niks? Desnoods steek je een keer een straat over -o-
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Winter in Nederland

Bericht door Vinny »

Tja pech, de dienstregeling kan niet geoptimaliseerd worden op alle mogelijke reizen die binnen het NS netwerk kunnen worden afgelegd, en 2x per uur naar Schiphol vind ik best netjes. Er zijn grotere plaatsen die het met minder moeten doen (Leeuwarden bijvoorbeeld)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
The best
Berichten: 503
Lid geworden op: wo 01 jun 2011, 10:21

Re: Winter in Nederland

Bericht door The best »

Vinny schreef:Tja pech, de dienstregeling kan niet geoptimaliseerd worden op alle mogelijke reizen die binnen het NS netwerk kunnen worden afgelegd, en 2x per uur naar Schiphol vind ik best netjes. Er zijn grotere plaatsen die het met minder moeten doen (Leeuwarden bijvoorbeeld)
Met overstappen zit je toch ook gewoon op 2x per uur?
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: Winter in Nederland

Bericht door iljitsch »

Sinds wanneer is Leeuwarden groter dan Den Haag?

Er zijn momenteel 2 x per uur treinen van schiphol naar Den Haag CS zonder echt zinnige alternatieven met overstappen en 1 x per uur een trein naar HS. Netto 3 per uur dus.

Mijn bezwaar is niet zozeer dat er zo weinig rechtstreekse treinen zijn, maar vooral dat de niet-rechtstreekse opties zo slecht zijn dat je er niks aan hebt.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Winter in Nederland

Bericht door Chauf21 »

In de normale situatie is er wel ieder kwartier een verbinding. Nu tijdelijk even wat minder.
Je kan eventueel ook nog naar Rotterdam en vanaf daar met de Fyra.
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: Winter in Nederland

Bericht door iljitsch »

Ik ben bang van niet. De snelste verbinding schiphol - Rotterdam morgen tussen 13 en 14 u is de benelux en dan overstappen op de s1900 op Den Haag HS, en de enige verbinding zonder overstappen is in de benelux blijven zitten en dan doe je er 48 ipv 45 minuten over.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Winter in Nederland

Bericht door Chauf21 »

De Fyra staat gepland voor 13.11 uur en 13.41 uur, reistijd naar Rtd 27 minuten.
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: Winter in Nederland

Bericht door iljitsch »

Ah, blijkbaar onthoudt de site 't als je hogesnelheidstreinen ooit uitgevinkt hebt.

Typisch wel dat ook de fyra vlak na die treinen naar Den Haag gaat, dus nog steeds 20 minuten wachten als je die groep treinen tussen x.01 en x.11 of x.31 - x.41 mist.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Winter in Nederland

Bericht door Fles »

Aking schreef:[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=43YBJ9Q6Jig[/youtube]

Die sopraan op 4 is wel erg nadrukkelijk aanwezig. Toevalligerwijs zullen ook de doven onder ons het daarmee eens zijn _O_
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 41 gasten