Dubbeldekker vast bij Woerden door geknapte bovenleiding
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39181
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Dubbeldekker vast bij Woerden door geknapte bovenleiding
Dubbeldekker vast bij Woerden door geknapte bovenleiding
Geplaatst op: dinsdag 7 februari 2012 12:07
Laatst bijgewerkt: dinsdag 7 februari 2012 12:08
WOERDEN - Een dubbeldekkertrein is dinsdagochtend bij Woerden gestrand door een geknapte bovenleiding. De 'bomvolle' trein vertrok als laatste staartje van de ochtendspits vanuit Utrecht naar Den Haag. Een diesellocomotief haalt de trein op. Dat zei een woordvoerster van NS.
Lees verder
Geplaatst op: dinsdag 7 februari 2012 12:07
Laatst bijgewerkt: dinsdag 7 februari 2012 12:08
WOERDEN - Een dubbeldekkertrein is dinsdagochtend bij Woerden gestrand door een geknapte bovenleiding. De 'bomvolle' trein vertrok als laatste staartje van de ochtendspits vanuit Utrecht naar Den Haag. Een diesellocomotief haalt de trein op. Dat zei een woordvoerster van NS.
Lees verder
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Dubbeldekker vast bij Woerden door geknapte bovenleiding
Mooi ook dat er een plaatje van een ICM bij het artikel staat :')
Re: Dubbeldekker vast bij Woerden door geknapte bovenleiding
Bomvol ook lekker tussen aanhalingstekens gezet dus daar valt nog over te twijfelen. Wel bomvol waren bijna alle metro's vanochtend bij het GVB, ik moest in het hoekje naast de deur staan. Ook leuk dat je eerst nog verrast wordt met 20 minuten wachttijd omdat er te pas en te onpas ritten uitvallen...
Gelukkig is er niemand onderkoeld geraakt in de trein en lijkt de vertraging enigszins mee te zijn gevallen...
Gelukkig is er niemand onderkoeld geraakt in de trein en lijkt de vertraging enigszins mee te zijn gevallen...
Re: Dubbeldekker vast bij Woerden door geknapte bovenleiding
Heeft een gemiddelde dieselloc nog moeite om 12 bakken VIRM op sleeptouw te nemen? (Ik weet niet of het er hier 12 waren.)
Ik heb vaak genoeg nieteens ontzettend lange DDARs zien rijden met twee 1700s. Ik herinner me met name een keer in Delft waar ik zat te wachten en ze steeds met twee locs langskwamen, en dan uiteindelijk eentje met maar 1 locomotief, en die vertrok duidelijk langzamer dan die anderen.
Ik heb vaak genoeg nieteens ontzettend lange DDARs zien rijden met twee 1700s. Ik herinner me met name een keer in Delft waar ik zat te wachten en ze steeds met twee locs langskwamen, en dan uiteindelijk eentje met maar 1 locomotief, en die vertrok duidelijk langzamer dan die anderen.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Dubbeldekker vast bij Woerden door geknapte bovenleiding
Natuurlijk heeft een 6400 daar geen moeite mee, die zijn tenslotte gemaakt om veel zwaardere lasten te trekken dan een lege reizigerstrein. Echt snel zal die combinatie niet optrekken maar dat is hier niet belangrijk.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Dubbeldekker vast bij Woerden door geknapte bovenleiding
Wat is niet ontzettend lang?iljitsch schreef:Heeft een gemiddelde dieselloc nog moeite om 12 bakken VIRM op sleeptouw te nemen? (Ik weet niet of het er hier 12 waren.)
Ik heb vaak genoeg nieteens ontzettend lange DDARs zien rijden met twee 1700s. Ik herinner me met name een keer in Delft waar ik zat te wachten en ze steeds met twee locs langskwamen, en dan uiteindelijk eentje met maar 1 locomotief, en die vertrok duidelijk langzamer dan die anderen.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
-
- Berichten: 2252
- Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
- Locatie: Schijndel
Re: Dubbeldekker vast bij Woerden door geknapte bovenleiding
Uhm.... het kan aan mij liggen, maar de 6400 is niet meer in dienst bij NS :S. Geen enkele dieselloc is trouwens nog dienst bij NS.reisthijs schreef:Natuurlijk heeft een 6400 daar geen moeite mee, die zijn tenslotte gemaakt om veel zwaardere lasten te trekken dan een lege reizigerstrein. Echt snel zal die combinatie niet optrekken maar dat is hier niet belangrijk.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39181
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Dubbeldekker vast bij Woerden door geknapte bovenleiding
ProRail heeft enkele 6400's van Railion ingehuurd die op strategische plekken als winterwegsleepdienst staan opgesteld.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Dubbeldekker vast bij Woerden door geknapte bovenleiding
2 x 2 bakken? Maar ik durf het niet met zekerheid te zeggen.deadlock schreef:Wat is niet ontzettend lang?
Re: Dubbeldekker vast bij Woerden door geknapte bovenleiding
Dan heb je met hoge waarschijnlijkheid twee gekoppelde setjes DDAR zien rijden. Per setje een 1700, dan zijn ze ook weer zo te splitsen en apart in te zetten.iljitsch schreef:Ik heb vaak genoeg nieteens ontzettend lange DDARs zien rijden met twee 1700s. Ik herinner me met name een keer in Delft waar ik zat te wachten en ze steeds met twee locs langskwamen
NS 1720-7331+1707+7414 @ Maarssen by Sicco Dierdorp, on Flickr
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Re: Dubbeldekker vast bij Woerden door geknapte bovenleiding
Overigens rijdt die loc+3 bakken stam op de foto al een tijdje niet meer. Het minimum aantal bakken wat je nu met twee locs aan kunt treffen is 2x4. Dat er dan twee locs meerijden is overigens niet omdat dat nodig is (1 loc zou voor 8 bakken ook genoeg zijn, ze rijden immers ook rond met 10 bakken ICR), maar omdat het gewoon twee gekoppelde treinstammen zijn. De locs horen bij de bakken en het is veel te veel moeite om de loc af te koppelen als er in de spits een stam bij wordt geplaatst.
Re: Dubbeldekker vast bij Woerden door geknapte bovenleiding
Worden dan wel beide locs voor tractie gebruikt of is één alleen passagier?
Re: Dubbeldekker vast bij Woerden door geknapte bovenleiding
Ze geven wel allebei tractie. Ze rijden gewoon alsof ze twee gekoppelde treinstellen zijn.
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Dubbeldekker vast bij Woerden door geknapte bovenleiding
Als de tweede loc geen tractie zou geven zou die trein langzaam optrekken: de loc is het zwaartste van de hele trein...
Re: Dubbeldekker vast bij Woerden door geknapte bovenleiding
Is al bekend waardoor die bovenleiding geknapt is? Ken het namelijk niet lezen in het artikel.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Re: Dubbeldekker vast bij Woerden door geknapte bovenleiding
Dat moet aardig wat electriciteit kosten om een locomotief van meer dan 50 ton voor niks mee te nemen.
Hoe wordt overigens de stroomrekening verdeeld tussen de vervoerders?
Hoe wordt overigens de stroomrekening verdeeld tussen de vervoerders?
Re: Dubbeldekker vast bij Woerden door geknapte bovenleiding
Ga maar uit van de kouJeffreyMeijer schreef:Is al bekend waardoor die bovenleiding geknapt is? Ken het namelijk niet lezen in het artikel.
Dat zal je nog meevallen, je hebt vooral last van luchtwrijving, de rolwrijving is relatief gering ;)iljitsch schreef:Dat moet aardig wat electriciteit kosten om een locomotief van meer dan 50 ton voor niks mee te nemen.
Komt wel goed schatje.
Re: Dubbeldekker vast bij Woerden door geknapte bovenleiding
Thom91: inertie is ook een factor bij het optrekken. Ik neem aan dat die dingen niet zodanig goed regeneratief remmen (zo überhaupt) dat dit het weer goedmaakt.
Re: Dubbeldekker vast bij Woerden door geknapte bovenleiding
Moet wel bij gezegd worden dat ze allebei op halve kracht werken. Qua vermogen heb je dus eigenlijk nog steeds één loc, alleen heb je wel 4 assen extra om die kracht op de rails te zetten.RoelZ1 schreef:Ze geven wel allebei tractie. Ze rijden gewoon alsof ze twee gekoppelde treinstellen zijn.
Re: Dubbeldekker vast bij Woerden door geknapte bovenleiding
Het schijnt trouwens dat het betreffende treinstel propvol eerste en tweede kamerleden zat
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39181
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Dubbeldekker vast bij Woerden door geknapte bovenleiding
Dat blijkt nog nieteens zo'n gekke keuze te zijn... er stond vandaag een foto in het AD van de gestrande trein achter de wegsleeploc. En dat was, jawel, een setje ICMmAking schreef:Mooi ook dat er een plaatje van een ICM bij het artikel staat :')
@Bee: volgens het AD zes Tweede Kamerleden en één senator. En verder nog wat ambtenaren.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Dubbeldekker vast bij Woerden door geknapte bovenleiding
Ik kwam ook net een krantenartikel in de Volkskrant tegen, die hadden het over treinstel m4093.
Verder stonden er nog wat namen bij zoals Ronald Plasterk, Paul Janssen en Kathleen Ferrier.
Verder stonden er nog wat namen bij zoals Ronald Plasterk, Paul Janssen en Kathleen Ferrier.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Dubbeldekker vast bij Woerden door geknapte bovenleiding
Als het door de kou komt moeten ze het maar net zo doen als bij de Bizzliners :( . Deurbedieningkabels over de verwarming leggen *O* . Met het kleine beetje verstand wat ik van Natuurkunde heb gaat dat geheid fout
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Re: Dubbeldekker vast bij Woerden door geknapte bovenleiding
Kijkt er hier dan ook helemaal niemand naar PownewsBee schreef:Het schijnt trouwens dat het betreffende treinstel propvol eerste en tweede kamerleden zat
Klik!
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 69 gasten