Dienstregeling GVB 2012 #3

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Dienstregeling GVB 2012 #3

Bericht door hauptbahnhof »

Neu, want wat doe je dan als er een reis wordt gemaakt tijdens het 25e uur?

Het beste is gewoon het basistarief betalen.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Dienstregeling GVB 2012 #3

Bericht door JWM »

Je kan dat ding toch ook zo instellen dat als je incheckt met het 24 uurs product je die rit gewoon mag afmaken zonder het saldo van de kaart aan te spreken? Ritten langer dan een uur zijn er niet bij GVB.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Dienstregeling GVB 2012 #3

Bericht door Suus »

Eerlijk gezegd vind ik die meneer een beetje zeuren om het zeuren. Hij kan het GVB de schuld geven maar iedereen lijdt onder de bezuinigingen, niet specifiek zijn wijk :roll:

Dat de kruising Admiraal de Ruyterweg/Bos en Lommerweg een puinhoop is kwa haltes ben ik wel met hem eens.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Dienstregeling GVB 2012 #3

Bericht door JWM »

De instaphalte van deze man is of de Haarlemmerweg of de Wiltzanghlaan. Hemelsbreed maar een paar honderd meter vanaf het Bos en Lommerplein -o-
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Dienstregeling GVB 2012 #3

Bericht door Suus »

Hij wordt nu gedwongen de auto te nemen :') Heeft hij geen fiets in de schuur staan dan?

Overigens, als hij tram 12 naar de halte Bos en Lommerweg neemt zal hij daar op 100 meter loopafstand ook een supermarkt vinden op Bos en Lommerweg 117.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Dienstregeling GVB 2012 #3

Bericht door JWM »

En zo vaak gaat deze man met zijn kinderen ook niet naar het voor de wijk zo belangrijke Bos en Lommerplein met die educatieve Bibliotheek anders had hij dit vast al eerder ontdekt. :X
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Dienstregeling GVB 2012 #3

Bericht door Vinny »

Bee schreef:Eerlijk gezegd vind ik die meneer een beetje zeuren om het zeuren. Hij kan het GVB de schuld geven maar iedereen lijdt onder de bezuinigingen, niet specifiek zijn wijk :roll:

Dat de kruising Admiraal de Ruyterweg/Bos en Lommerweg een puinhoop is kwa haltes ben ik wel met hem eens.
Tja, de bus- en tramverbindingen in Bos en Lommer zijn en niet efficient gerouteerd. Dat komt mede omdat de bussen over de snelweg moeten en dus niet meer de onderliggende wijken kunnen bedienen, terwijl er in de Burg. de Vlughtlaan een totale overbevissing is van OV aanbod..., ik zeg: Westtangent :Y
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Dienstregeling GVB 2012 #3

Bericht door Suus »

De Westtangent lost niet de problemen in die hoek op. Je ziet dat er nu al een overcapaciteit is waar de 61 en 69 samen rijden, en ook waar de 61 alleen rijdt.

Ik heb overigens ook vernomen dat de Raadhuisstraat, Rozengracht, De Clercqstraat, het begin van de Admiraal de Ruyterweg en de Jan Evertsenstraat wordt gedegradeerd tot 30 kilometerzone, inclusief al het OV dat van deze route gebruik maakt en lijn 13 in het bijzonder. De reden hiervoor is dat er teveel snorfietsen op het fietspad rijden en er is geen andere mogelijkheid om deze van het fietspad te krijgen dan door de gehele route de snelheid te verlagen tot 30 kilometer per uur, dan moeten de snorfietsen namelijk de straat op.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Dienstregeling GVB 2012 #3

Bericht door Vinny »

De "Fact free politics" beginnen me zo onderhand behoorlijk de keel uit te hangen.
http://maps.google.nl/maps?q=Rozengrach ... .12,,0,5.8

http://maps.google.nl/maps?q=Rozengrach ... 6,,0,15.64

Kan iemand mij hier uitleggen waar de fietspaden zijn? :evil:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Dienstregeling GVB 2012 #3

Bericht door Vinny »

Bee schreef:De Westtangent lost niet de problemen in die hoek op. Je ziet dat er nu al een overcapaciteit is waar de 61 en 69 samen rijden, en ook waar de 61 alleen rijdt.
.
Gaat me vooral om deze doorsteek:
http://maps.google.nl/?ll=52.384008,4.8 ... 6,,0,10.56

Als hier een busbaan naast het fietspad komt te liggen kan de Kolenkitbuurt veel beter OV technisch gesproken op Station Sloterdijk worden aangesloten. Een buslijn als de 64 kan een veel efficientere route krijgen, of gewoon worden opgeheven als andere lijnen de functie (ontsluiting Wiltzanghlaan) gaan overnemen.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: Dienstregeling GVB 2012 #3

Bericht door R-Flow »

Bee schreef:De Westtangent lost niet de problemen in die hoek op. Je ziet dat er nu al een overcapaciteit is waar de 61 en 69 samen rijden, en ook waar de 61 alleen rijdt.
De 69 begint toch steeds meer aan te trekken hoor qua reizigers, althans ik zie de bussen steeds voller langskomen. De 61 is nog steeds een spooklijn, althans in Nieuw Sloten en gros van Osdorp. Waarom GVB op die lijn met gelede bussen blijft rijden is me een raadsel. Hebben ze een overschot daarvan t.o.v. standaardbussen?
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Dienstregeling GVB 2012 #3

Bericht door Jef400 »

Waarom wisselen ze dan niet de bussen tussen de 48 en de 61. Kan ik lekker zitten van school naar CS.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Dienstregeling GVB 2012 #3

Bericht door Suus »

Toen ik van de week de 61 van kwart over acht 's ochtends op Sloterdijk nam had deze bus gedurende de tijd dat ik in de bus zat lege zitplaatsen. En dat terwijl er toch nog aardig wat studenten voor de ALO meereden (ik moest zelf ook naar de ALO maar dan om voor een collega in te vallen). Richting Osdorp waren er geen uitstappers in Geuzenveld en slechts bij twee haltes ook instappers.

Op de terugweg had ik ook de 61 van half twee vanaf de Halte Herman Bonpad, alleen omdat de 69 die ervoor had moeten rijden was uitgevallen en deze bus reed met meer dan de helft aan lege zitplaatsen door Geuzenveld. Er waren wel iets meer mensen bij de haltes maar de meeste mensen bleven op de halte staan als de 61 er stopte en waren dus aan het wachten op de 21. De grootste groep mensen die de bus inkwamen waren medewerkers van het GVB of de NS.
Laatst gewijzigd door Suus op ma 13 feb 2012, 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Dienstregeling GVB 2012 #3

Bericht door JWM »

R-Flow schreef:Waarom GVB op die lijn met gelede bussen blijft rijden is me een raadsel.
61 en 69 zitten in een gezamenlijke omloop...
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Dienstregeling GVB 2012 #3

Bericht door Jef400 »

Handig.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Dienstregeling GVB 2012 #3

Bericht door hauptbahnhof »

Sja, men wilt toch dat de vervoerders het belastinggeld nuttig besteden? :twisted:
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: Dienstregeling GVB 2012 #3

Bericht door R-Flow »

JWM schreef:61 en 69 zitten in een gezamenlijke omloop...
Dat verklaart het. Maar handig idd.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Dienstregeling GVB 2012 #3

Bericht door STF »

Vebruikt een lege gelede-bus nou eigenlijk nog aanmerkelijker minder of meer diesel dan een lege standaard bus?

Ik ken de verbruikswaarden van 18 meter bussen niet goed, je zou denken dat de extra nutteloze lengte ook meer diesel verbruikt maar daar kom je soms nog weleens bedrogen mee uit. Ik weet van de Mercedes Integro dat de 15 meter uitvoering zuiniger is dan de 12 meter uitvoering, klinkt gek maar het is toch echt zo.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Dienstregeling GVB 2012 #3

Bericht door Suus »

De exploitatiekosten van een gelede bus zijn ongeveer 1,5 keer die van een standaardbus als ik mij een berekening van enige tijd geleden goed herinner. Dat ging toen over de kosten van gelede bussen op lijn 360 in Alkmaar.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Dienstregeling GVB 2012 #3

Bericht door Klaasje »

Een gelede bus naar de stalling rijden om te vervangen door een ongelede (als die er al is) is natuurlijk duurder dan een paar uurtjes met een gelede in de dienst blijven rijden. Het scheelt vooral veel personeelskosten.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Dienstregeling GVB 2012 #3

Bericht door Stefan »

Een Citaro G van de Zuidtangent zit gemiddeld op 1 op 4, 1 op 4,5 geloof ik. Net als 12 meter Citaro of een Ambassador. Zal op de stadsdienst wel anders zijn, dat wel. ;)
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Dienstregeling GVB 2012 #3

Bericht door STF »

Maar het komt er dus wel op neer dat er weinig verschil is in het brandstofverbruik tussen een korte of een lange bus.
Zit je natuurlijk wel met een hogere aanschafprijs en hogere onderhoudskosten (extra assen, banden, remmen, geleding, e.d.). En het blijft natuurlijk zonde dat andere lijnen met standaard bussen worden gereden terwijl ze soms uitpuilen van de reizigers terwijl de 61 halfleeg op en neer pendelt met een gelede wagen.

Klinkt een beetje als de voormalige nachtbus 360; volledig leeg op en neer tussen CS en het Olaf Palmeplein met een gelede wagen, terwijl de 348 met een standaard (sternet)wagen werd gereden en dat echt wel aan de krappe kant was.
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: Dienstregeling GVB 2012 #3

Bericht door R-Flow »

STF schreef:En het blijft natuurlijk zonde dat andere lijnen met standaard bussen worden gereden terwijl ze soms uitpuilen van de reizigers terwijl de 61 halfleeg op en neer pendelt met een gelede wagen.
Dat is het vooral denk ik.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Dienstregeling GVB 2012 #3

Bericht door Klaasje »

Probeer maar eens een goede materieelomloop te maken. Die geledes op de 61 zijn vroeg of laat vast nodig bij een drukke rit van de 61/69. Die drukke rit zal dan drukker zijn dan op de andere lijnen die wel ongeleed rijden.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 94 gasten