Het Grote Blundertopic #8

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Het Grote Blundertopic #8

Bericht door Stefan »

Dat was geheid in een MAN zeker? Mensen drukken vaak te kort op het knopje en tsja.. Dan werkt het niet nee.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Het Grote Blundertopic #8

Bericht door Vinny »

Doet me trouwens denken aan toen een onervaren oudere mevrouw niet besefte dat ze in een sneldienst zat en dacht dat ze bij de Graaf Florislaan wel afgezet kon worden. Maar goed, da's een iets ander verhaal...
Daar heb ik bij de Connexxion klantenservice ook al eens over geklaagd. Uit het nummer, noch uit andere gemakkelijk af te leiden elementen kun je halen dat 142 een sneldienst is. De oplossing van Connexxion is dus de niet-sneldienst ritten voortaan onder nummer 174 te laten rijden... :')

Waarom niet een 2xx nummer..., zoals vroeger gebruikelijk bij sneldiensten, of een 3xx regionet nummer?
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #8

Bericht door Suus »

Een buslijn mag geen 3xx nummer krijgen zolang de bus niet rood is en daar is de R-NET politie heel streng in hoor '-) :X
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
TLP
Berichten: 1554
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: Het Grote Blundertopic #8

Bericht door TLP »

Stefan schreef:Dat was geheid in een MAN zeker? Mensen drukken vaak te kort op het knopje en tsja.. Dan werkt het niet nee.
Nee, het was in een Citaro G (de 9100). De mevrouw was volgens mij echt vergeten om te drukken. Dat gebeurde ook al een keer eerder, maar met een andere mevrouw, dat was dan volgens mij weer bij de Graaf Florislaan...

Oh ja, die dames die begonnen te praten dachten ook nog eens dat de mevrouw de knop wél ingedrukt had, maar ze waren waarschijnlijk verward met de rode kleur die de letters STOP in de oude Citaro G's standaard hebben...
Vinny schreef:Waarom niet een 2xx nummer..., zoals vroeger gebruikelijk bij sneldiensten, of een 3xx regionet nummer?
Was een 2xx-nummer bij sneldiensten zo gebruikelijk dan? Ik weet niks anders dan dat spits-/sommige nachtbussen 2xx-nummers hebben...
En de infrastructuur en route van de 142 moet echt als het al überhaupt mogelijk is upgegrade worden, in de huidige toestand kan de lijn niet onderdeel worden van R-net...
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Het Grote Blundertopic #8

Bericht door MdJ »

200 -> Snelbus Zwolle-Elburg
231 -> Snelbus Apeldoorn-Arnhem
293 -> Spitsbus Apeldoorn-Arnhem
294 -> Spits-(inmiddels snel~)bus Apeldoorn-Zwolle
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #8

Bericht door Daniel »

Ligt nogal aan de regio wat er gebruikelijk is...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Het Grote Blundertopic #8

Bericht door Jef400 »

In de regio waterland is het zelfs enige jaren zo geweest dat de 2xx serie voor de spitsbus Amsterdam - Landsmeer én de nachtbus is gebruikt
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #8

Bericht door Suus »

Vinny schreef:
Doet me trouwens denken aan toen een onervaren oudere mevrouw niet besefte dat ze in een sneldienst zat en dacht dat ze bij de Graaf Florislaan wel afgezet kon worden. Maar goed, da's een iets ander verhaal...
Daar heb ik bij de Connexxion klantenservice ook al eens over geklaagd. Uit het nummer, noch uit andere gemakkelijk af te leiden elementen kun je halen dat 142 een sneldienst is. De oplossing van Connexxion is dus de niet-sneldienst ritten voortaan onder nummer 174 te laten rijden... :')
Een niet helemaal slapende reiziger had vroeger kunnen vaststellen dat een 14x nummer een sneldienst was.

De lijnen 142, 144 en 146 reden allemaal een sneldienst. Eerst werd de 144 opgeheven t.b.v. een frequentieverdubbeling van de 170. Daarna werd de route van de 146 verlegd waardoor het een stopdienst werd langs In de wolken e.d. Het enige restant is nu de 142 die op de rol staat de 370 te worden als er niet wordt ingegrepen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Het Grote Blundertopic #8

Bericht door Caspar »

Dit is toch ook wel heel ernstig te noemen :lol: :shock:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Het Grote Blundertopic #8

Bericht door Meltrain »

Bee schreef:Een buslijn mag geen 3xx nummer krijgen zolang de bus niet rood is en daar is de R-NET politie heel streng in hoor '-) :X
Dan mag het GVB toch heel snel beginnen de nachtlijnen om te nummeren. :roll:

@ Caspar: ja, die foto had ik op Facebook gezien. :P
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Het Grote Blundertopic #8

Bericht door Fles »

Wat is daar erg aan Caspar? :?:
Oh microfoon upside down :') okee :') _O-
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #8

Bericht door STF »

Die draadloze gastankmeter van ons, is toch ook een blunderding zeg; maandenlang zakte hij geen procentje, na verloop van tijd begon hij weer te werken en is in de afgelopen periode naar 42 procent gedaald, slaat dat ding nu net ineens alarm dat er nog maar 3 procent in de tank zit... Flauwekul natuurlijk, de analoge meter op de tank zelf staat ergens rond 40 procent.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Het Grote Blundertopic #8

Bericht door Vinny »

Bee schreef:
Vinny schreef:
Doet me trouwens denken aan toen een onervaren oudere mevrouw niet besefte dat ze in een sneldienst zat en dacht dat ze bij de Graaf Florislaan wel afgezet kon worden. Maar goed, da's een iets ander verhaal...
Daar heb ik bij de Connexxion klantenservice ook al eens over geklaagd. Uit het nummer, noch uit andere gemakkelijk af te leiden elementen kun je halen dat 142 een sneldienst is. De oplossing van Connexxion is dus de niet-sneldienst ritten voortaan onder nummer 174 te laten rijden... :')
Een niet helemaal slapende reiziger had vroeger kunnen vaststellen dat een 14x nummer een sneldienst was.

De lijnen 142, 144 en 146 reden allemaal een sneldienst. Eerst werd de 144 opgeheven t.b.v. een frequentieverdubbeling van de 170. Daarna werd de route van de 146 verlegd waardoor het een stopdienst werd langs In de wolken e.d. Het enige restant is nu de 142 die op de rol staat de 370 te worden als er niet wordt ingegrepen.
Ik hoop dat je wel door hebt dat je een doorgewinterde OV-nerd moet zijn om dit als parate kennis te hebben? En bovendien werden deze lijnen geïntroduceerd bij de uitgifte van de concessie in 2008 als ik het wel heb. Zo lang is dat dus nog niet.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #8

Bericht door Suus »

Ik was vandaag te laat op college omdat ik twee toeristen de weg moest wijzen (A) Ze waren op zoek naar het Vondelpark maar toen ze mij de weg vroegen stonden ze bij de Stopera :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Het Grote Blundertopic #8

Bericht door Jef400 »

Juist ja
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
htm_tram
Berichten: 1369
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 08:35

Re: Het Grote Blundertopic #8

Bericht door htm_tram »

Stopera, was dat?
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #8

Bericht door Suus »

De Stopera is een gebouw waarin zowel het stadhuis van Amsterdam als de Nederlandse Opera in gevestigd zijn op het Waterlooplein in Amsterdam. De naam is oorspronkelijk bedacht door een actiegroep die tegen de bouw van het reusachtige complex was en verzon de naam als STOPera. De naam sloeg aan en is blijven hangen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #8

Bericht door webguy »

Ik fietste zaterdag naar het postkantoor dat postNL dichtbij vindt. Kwam ik erachter dat het zo'n balie in een winkel was (opzich niet raar), die natuurlijk weer tot 12:00 open was op zaterdag. Als iemand met een 8-5 baan mag je dus op zaterdag van de TNT geen eens uitslapen, want dan kan je nog je pakje niet ophalen. Overigens zijn er altijd buren thuis, en had 'ie de volgende dag weer kunnen proberen, maar nee, de postbode moest het postkantoor kiezen dat in de naast gelegen wijk ligt (ipv het centrum).
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #8

Bericht door Daniel »

Wat dat betreft is DPD nog een tikkeltje erger... twee keer een pakketje gehad wat via hun verzonden was en dat werd toen ik niet thuis was afgeleverd bij een nabijgelegen winkel. Was beide keren gelukkig nog wel net op tijd thuis om het daar voor sluitingstijd af te halen, maar verder is 't natuurlijk nog onpraktischer dan het bij de buren afgeven.
PostNL had laast overigens juist een pakketje voor m'n voordeur achtergelaten, een keer kort daarop kwamen ze juist weer ineens vroeg in de avond langs.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: Het Grote Blundertopic #8

Bericht door microshit »

Vanavond op m'n werk even naar de WC gemoeten, had m'n werktelefoon (zo'n draadloos DECT ding) in m'n kontzak zitten, wat ik normaal nooit doe. Dus, je raadt het al... ding valt uit m'n zak in de pot :P Direct eruit geplukt, droog gemaakt, en deed het wonder boven wonder nog. Alleen de speaker blijkt een beetje gaar te zijn, hopen dat ie vannacht goed opdroogt :P Anders zal een collega het morgen wel merken.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #8

Bericht door Daantje »

Die dingen kunnen volgens mijn echt superveel hebben. Denk dat de onze van het werk al heel wat keren in de wc, wasbak, emmer sop, etc is gevallen. Ook heb ik hem wel eens laten vallen toen er allemaal onderdelen vanaf schoten maar die heb ik er weer aan vast gemaakt en nu doet ie het gewoon weer.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Het Grote Blundertopic #8

Bericht door Caspar »

Voor de kinderboerderij waar ik als vrijwilliger werk had ik een 'To do' lijstje gemaakt, omdat ik een etentje ga organiseren voor alle vrijwilligers. Punt ervan is een bosje bloemen kopen voor een vrijwilliger met een vrouw die terminaal ziek is, en dat bloemetje te geven tijdens het etentje.
Nu is dat etentje volgende week vrijdag pas dus dat duurt nog eventjes.
Ik dacht echter voortvarend aan de slag te gaan en was met het bovenste punt begonnen en dus de bloemenwinkel ingedoken om een boeket te kopen. Pas bij het rondkijken kreeg ik een heldere ingeving dat het niet zo verstandig is om bloemen al anderhalve week van te voren te kopen :oops:
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #8

Bericht door Michael »

Weer 2 blunders op het werk:

Donderdagnacht na sluitingstijd was ik de steeg (daar staan de afvalcontainers, stapels met broodkratten en dergelijke) aan het opruimen en moest een stapel van ongeveer 10 dolly's naar een andere plek brengen. Maar de tegels in de steeg liggen alles behalve recht en de onderste dolly bleef hangen waardoor de hele stapel omdonderde en ik vervolgens alles weer opnieuw kon op gaan stapelen.

afgelopen nacht was ik op het werk in de lobby een vuilniszak aan het verwisselen en de volle vuilniszak gooi ik naast de prullenbak neer. Maar aan die prullenbak hangt ook zo'n koker waar je je beker met ijsblokjes/frisdrank in moet legen. Toen ik die zak neergooide kwam die zak tegen het kraantje aan en ging die leeglopen. Ik werd er door een gast op gewezen want ik had zelf (nog) niks door :oops:
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #8

Bericht door tsov »

Ik zat net een beetje met het sluitclipje van de stroopwafels te spelen, valt dat ding in m'n thee... :')
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #8

Bericht door Milco »

Ik zit nu lekker achter mijn bureau te laptoppen, ik pakte net een glas cola en zette die op mijn bureau neer, en kom tot de conclusie dat ik cola loop te knoeien/lekken... Nu plakt dus mijn halve bureau en mijn laptopmuis... :oops:
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 41 gasten