Nieuwe consessie Rotterdam, bijlagen?

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Plaats reactie
Skinkie
Berichten: 122
Lid geworden op: di 05 apr 2011, 17:43

Nieuwe consessie Rotterdam, bijlagen?

Bericht door Skinkie »

Ik heb het nieuwe programma van eisen van Rotterdam gevonden. Maar wat nogal ontbreekt zijn de bijlagen. Wie heeft de bijlage van Reisinformatie gevonden?
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Nieuwe consessie Rotterdam, bijlagen?

Bericht door webguy »

Even verplaatst naar West-Nederland

Het PvE is via Google hier te vinden, zonder de bijlagen dus.
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: Nieuwe consessie Rotterdam, bijlagen?

Bericht door mb90 »

Hier zijn rechtsonder de bijlagen, de definities en het PvE zelf te vinden:
http://www.stadsregio.info/#pagina=2828
Skinkie
Berichten: 122
Lid geworden op: di 05 apr 2011, 17:43

Re: Nieuwe consessie Rotterdam, bijlagen?

Bericht door Skinkie »

mb90 schreef:Hier zijn rechtsonder de bijlagen, de definities en het PvE zelf te vinden:
http://www.stadsregio.info/#pagina=2828
Bedankt :) Helaas een beetje een tegenvaller wat er in staat.
hidihi
Berichten: 536
Lid geworden op: za 30 okt 2010, 00:10

Re: Nieuwe consessie Rotterdam, bijlagen?

Bericht door hidihi »

Ik heb begrepen dat de bus goed toegangkelijk moet zijn voor minder valide en ook dat het materiaal modern moet zijn maar maximale leeftijd gemiddelde leeftijd en euronorm van het materiaal heb ik niet gelezen. Zelf vindt ik vreemd dat je het eerste jaar niet te veel aan de dienstregeling mag verranderen. Want er zijn zeker nog verbeteringen te maken in Rotterdam en Langsingerland en ik vindt het zonde die je niet in 2013 zou kunnen maken.
ICE105
Berichten: 371
Lid geworden op: ma 19 dec 2011, 15:34

Re: Nieuwe consessie Rotterdam, bijlagen?

Bericht door ICE105 »

Moeten de inschrijvingen voor deze concessie niet al binnen zijn? Ik heb er nog niets over gehoord.

Voor Den Haag stad is de inlever deadline uitgesteld tot 2 feb.
TLP
Berichten: 1554
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: Nieuwe consessie Rotterdam, bijlagen?

Bericht door TLP »

hidihi schreef:Ik heb begrepen dat de bus goed toegangkelijk moet zijn voor minder valide en ook dat het materiaal modern moet zijn maar maximale leeftijd gemiddelde leeftijd en euronorm van het materiaal heb ik niet gelezen. Zelf vindt ik vreemd dat je het eerste jaar niet te veel aan de dienstregeling mag verranderen. Want er zijn zeker nog verbeteringen te maken in Rotterdam en Langsingerland en ik vindt het zonde die je niet in 2013 zou kunnen maken.
- Dat staat er wel in, tenminste 64% van de bussen moet EEV zijn en de rest tenminste Euro 5. Dat komt denk ik overeen met de verhoudingen aan emissienormen van de aanwezige bussen op dit moment, m.u.v. de Alliances van RET die dus op zullen moeten doeken. Dat statement over die verhoudingen die ik net maakte komt ook aardig terug in de leeftijdsnormen. 64% minimaal bouwjaar 2008 (toen zijn de Qbuzz MAN's gebouwd en later weer de laatste series van de RET-Citaro's) en de rest minimaal uit 2007 (bouwjaar eerste serie RET Citaro's). Voor buurtbussen geldt minimaal Euro-4, vervangende bussen bij calamiteiten mogen max. 12 jaar oud zijn.
- We zijn op dit moment in een crisis dus er zal eerder geneigd worden naar bezuinigingen i.p.v. verbeteren. Veel vervoerders hebben sinds de afgelopen 2-3 jaar weten te bezuinigen door hun lijnnennet voor een groot deel om te gooien en anders in te delen zodat er zo min mogelijk negatieve gevolgen voor reizigers waren, maar dit zorgde wel voor veel verwarring. Een ander alternatief is een (groot) deel van het net wegbezuinigen maar je weet wat de gevolgen daarvan zijn. Beide alternatieven vindt de Stadsregio blijkbaar no go dus vandaar dat ze deze mededeling in het PvE zetten.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Nieuwe consessie Rotterdam, bijlagen?

Bericht door Chauf21 »

ICE105 schreef:Moeten de inschrijvingen voor deze concessie niet al binnen zijn? Ik heb er nog niets over gehoord.
Er zijn drie bieders op deze concessie: RET, Q-buzz en Connexxion. De uitslag komt 14 maart.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Nieuwe consessie Rotterdam, bijlagen?

Bericht door Meltrain »

Ik las het vanochtend inderdaad.
Grote afwezige is voor mij toch Arriva. :shock: Volgens mij zit dat bedrijf al jaren op het busvervoer in de grote steden te azen, maar dan schrijft men nu niet in op één van de eerste twee steden waar het busvervoer vrijkomt. :?
Nu ja, het zijn in elk geval drie bedrijven waar prima mee kan leven. :)

En 14 maart vind ik vrij vroeg. Ik dacht eerder dat de uitslag rond 4 april zou komen.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Nieuwe consessie Rotterdam, bijlagen?

Bericht door Daniel »

Meltrain schreef:Grote afwezige is voor mij toch Arriva. :shock: Volgens mij zit dat bedrijf al jaren op het busvervoer in de grote steden te azen, maar dan schrijft men nu niet in op één van de eerste twee steden waar het busvervoer vrijkomt. :?
Niet alleen dat... 'tis ook nog een concessie die mooi aansluit op en zelfs deels overlapt met de grote concessies DAV én HWGO. Daar lijken me toch wat aardige grote voordelen voor Arriva te liggen, ook voor wat betreft de stallingen.
Ben wat dat betreft wel zeer benieuwd wat ze heeft weerhouden om in te schrijven.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Nieuwe consessie Rotterdam, bijlagen?

Bericht door Suus »

En het is ook alleen de gevestigde orde. Waar zijn die nieuwe bedrijven als EBS en Keolis die elders in het land wel proberen voet aan de grond te krijgen als er nu echt een grote stad binnen te slepen valt?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Nieuwe consessie Rotterdam, bijlagen?

Bericht door Karl »

Een vervoerder heeft geen oneindige vooraad 'tenderteams', dus als zij op een andere concessie inzetten kunnen ze niet ook een aanbieding schrijven voor deze concessie. Welke concessie speelt rond deze tijd nog meer? Zuid-Holland Noord (voormalig Duin- en Bollenstreek/Leiden Rijnstreek/Midden Holland) met steden als Gouda, Alphen en Gouda en één van de beste concessies van het land? Wat nog meer?
Het is een spectrum.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Nieuwe consessie Rotterdam, bijlagen?

Bericht door webguy »

Wat ik overigens vermoed (zonder al te veel het PvE te hebben gelezen) is dat de stadsregio een vrij ingeperkt en voorgedefinieerd pakket heeft neergezet, zo van "rij maar", terwijl een concessie met meer opties, mogelijkheden, en profileringsruimte aantrekkelijker is omdat er meer speelruimte is voor wat ze precies aanbieden (en dus ook hier en daar kosten kunnen besparen).
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Nieuwe consessie Rotterdam, bijlagen?

Bericht door Daniel »

En ik gok, gezien de korte concessies die eraan vooraf gingen, dat al het materieel ook mee overgenomen moet worden. Dat scheelt natuurlijk ook al in de vrijheden die je als vervoerder hebt. Je zit immers grotendeels vast aan een bepaald wagenpark waardoor je minder flexibiliteit in de afmeting van het in te zetten materieel hebt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Nieuwe consessie Rotterdam, bijlagen?

Bericht door Karl »

Zoiets staat inderdaad wel in het PvE/bijlagen voor deze concessie. @Webguy; daarnaast zal de RET als ontwikkeltak van de Stadsregio ook wel iets in de melk te brokkelen hebben, terwijl de RET daarnaast ook vervoerder is, binnen hetzelfde (geografische) gebied.
Het is een spectrum.
ICE105
Berichten: 371
Lid geworden op: ma 19 dec 2011, 15:34

Re: Nieuwe consessie Rotterdam, bijlagen?

Bericht door ICE105 »

Karl schreef:Een vervoerder heeft geen oneindige vooraad 'tenderteams', dus als zij op een andere concessie inzetten kunnen ze niet ook een aanbieding schrijven voor deze concessie. Welke concessie speelt rond deze tijd nog meer? Zuid-Holland Noord (voormalig Duin- en Bollenstreek/Leiden Rijnstreek/Midden Holland) met steden als Gouda, Alphen en Gouda en één van de beste concessies van het land? Wat nog meer?
Den Haag stad, N+ZW Friesland en IJsselmond
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Nieuwe consessie Rotterdam, bijlagen?

Bericht door Daniel »

In Den Haag had Arriva toch ook niet ingeschreven? In dat geval hebben ze er waarschijnlijk twee lopen: NZW-Friesland zeker, IJsselmond is zeer waarschijnlijk gezien de inschrijving voor de tramconcessie Zwolle - Kampen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Nieuwe consessie Rotterdam, bijlagen?

Bericht door Chauf21 »

Karl schreef:Zoiets staat inderdaad wel in het PvE/bijlagen voor deze concessie. @Webguy; daarnaast zal de RET als ontwikkeltak van de Stadsregio ook wel iets in de melk te brokkelen hebben, terwijl de RET daarnaast ook vervoerder is, binnen hetzelfde (geografische) gebied.
Door de splitsing van rail en bus krijg je de situatie dat de bus als sluitpost wordt gezien. In combinatie met de verplichte afstemming met het railnet, kan ik me voorstellen dat vervoerders weinig heil in een aparte busconcessie zien.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Nieuwe consessie Rotterdam, bijlagen?

Bericht door Meltrain »

Morgen om 14:00 wordt de winnaar bekend gemaakt.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Nieuwe consessie Rotterdam, bijlagen?

Bericht door Geert »

Ik las dat het vanaf 12:30 uur openbaar zou worden gemaakt, ik ben benieuwd in ieder geval.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Nieuwe consessie Rotterdam, bijlagen?

Bericht door Meltrain »

Op de site van de SRR wordt (in een bericht van 12 maart 2012) de tijd van 14:00 genoemd.
Nou ja, we zullen zien. :) Ik ben ook erg benieuwd, maar mijn gok gaat naar Qbuzz.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Google [Bot] en 75 gasten