Het grote tramtopic, het tramparadijs, lijn 7 en de 9! #1

Voor OV-gerelateerde hobby's, computerspelletjes, gezelschapsspellen, etcetera
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50900
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Amsterdamse metro rijdt, ondanks asbest

Bericht door Suus »

Ik denk dat de VIRM dan heel snel door de bestrating zakt :X
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Amsterdamse metro rijdt, ondanks asbest

Bericht door Ardan »

Ik zeg ook, in theorie :) betur lezuh ofsow :D met de spoorverbinding trein-metro bij de HWR en metro-tram daar en op Zuid.
Over de praktijk had ik het niet , maar je hebt gelijk. DAAR GAAN DE WERELDERFGOEDBRUGGETJES!!! NOOOOOOOES!!! :shock:
Ik doe ook maar wat
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Amsterdamse metro rijdt, ondanks asbest

Bericht door Jef400 »

Tja. Wat moet ik ervan zeggen. Het tramnet in Amsterdam is net het busnetwerk in een provinciestad. Zoveel mogelijk mensen naar het station brengen met een paar verbindingslijntjes.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Amsterdamse metro rijdt, ondanks asbest

Bericht door Vinny »

Bee schreef:Ik denk dat de VIRM dan heel snel door de bestrating zakt :X
Ik geloof dat dat nog wel meevalt. De trambanen kunnen ook wel wat hebben. Ik maak me meer zorgen over de bruggen, die lijken me niet voldoende onderheid. Nou ja, een VIRM zal wel eerder zijn vastgelopen, het heeft een wat ruimer omgrenzingsprofiel dus ondertussen zijn heel wat bovenleidingen en straatlantaarns naar de andere wereld geholpen...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Het grote tramtopic, het tramparadijs, lijn 7 en de 9! #

Bericht door Ardan »

Lachen, met 12 bakken over het Weteringcircuit scheuren :D

Ow wacht, we dwalen een beetje af :mrgreen:
Ik doe ook maar wat
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: Amsterdamse metro rijdt, ondanks asbest

Bericht door R-Flow »

Stéphane schreef:Je kan ook trams door de metro duwen, een hatelijk Belgisch truckje.
Zal ik alvast de 100 voor R-Flow bellen? :lol:
Haha nou die Combino's rijden tenminste wel in de winter mét verwarming en functionerend omroepsysteem! Ik ben helemaal voor! :D Hoe doen we dat alleen bij de stations met hoge perrons? :P
JeffreyMeijer schreef:Tja. Wat moet ik ervan zeggen. Het tramnet in Amsterdam is net het busnetwerk in een provinciestad. Zoveel mogelijk mensen naar het station brengen met een paar verbindingslijntjes.
Amsterdam Centraal is dan ook gewoon de place to be in Nederland. Meer dan 250 duizend reizigers per dag! Ben benieuwd of dat inclusief of exclusief GVB & streekvervoer reizigers is die geen gebruik maken van NS.
Ardan schreef:Ik zeg ook, in theorie :) betur lezuh ofsow :D
Ieder grapje wordt direct serieus opgepikt, dat weet je toch? :D
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50900
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote tramtopic, het tramparadijs, lijn 7 en de 9! #

Bericht door Suus »

Ga toch ergens anders mensen lastig vallen :roll:

Anyway, er zijn nu foto's van het trammaterieel van Dijon.
Afbeelding
Afbeelding
Ik vind de gele kleur van Brest toch mooier als ik eerlijk ben.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: Het grote tramtopic, het tramparadijs, lijn 7 en de 9! #

Bericht door R-Flow »

Haha jongen toch... :roll: En tja, roze is inderdaad niet echt de meest neutrale kleur. Wordt haast een beetje kinderachtig hè voor zulke voertuigen? Het valt wel op.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50900
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote tramtopic, het tramparadijs, lijn 7 en de 9! #

Bericht door Suus »

Ze zijn in ieder geval wel consequent...

Afbeelding

De bouwhekken zijn ook roze :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Het grote tramtopic, het tramparadijs, lijn 7 en de 9! #

Bericht door Stefan »

Is het geen attractie in Disneyland ofzo? :lol:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Stéphane
Berichten: 790
Lid geworden op: do 22 dec 2011, 10:25
Locatie: België

Re: Het grote tramtopic, het tramparadijs, lijn 7 en de 9! #

Bericht door Stéphane »

Een van de betere traminterieurs vind ik toch wel die van Angers, onbekende stad in de Loire.
Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Chauf21 op wo 08 feb 2012, 18:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Eerste foto vervangen door een kleiner exemplaar
Een winterse dag:
De trein in België: Het enige dat niet gekker doet dan anders.
De trein in Nederland: Het enige dat echt gekker doet dan anders.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het grote tramtopic, het tramparadijs, lijn 7 en de 9! #

Bericht door webguy »

Dat roze vind ik wel OV-Chipkaart roze...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50900
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote tramtopic, het tramparadijs, lijn 7 en de 9! #

Bericht door Suus »

In Grenoble kon men niet echt kiezen voor een vaste kleur in het interieur :P
Afbeelding
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Het grote tramtopic, het tramparadijs, lijn 7 en de 9! #

Bericht door Stefan »

Serieus, hóe verzin je dit? :X :')
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Het grote tramtopic, het tramparadijs, lijn 7 en de 9! #

Bericht door Vinny »

Sinds "the Muppets" als extern OV deskundigen zijn aangetrokken zo te zien... :P
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50900
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote tramtopic, het tramparadijs, lijn 7 en de 9! #

Bericht door Suus »

Opzich is bekleding met kleuroverloop niet iets unieks, maar dit is wel een beetje een uit de hand gelopen LSD-trip ja :lol:

In Montpellier vinden ze stoelen maar ouderwets, dus hebben ze iets hip en ronds in de trams geplaatst
Afbeelding
In de tweede serie zijn ze niet alleen van buiten voorzien van Flower Power, maar ook van binnen :mrgreen:
Afbeelding

Toulouse doet het heel beschaafd
Afbeelding

Marseille ging voor harde materialen...
Afbeelding

En in Valenciennes is de kleurencombinatie nogal... apart
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Chauf21 op do 09 feb 2012, 13:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Foto vervangen door een kleiner exemplaar
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Het grote tramtopic, het tramparadijs, lijn 7 en de 9! #

Bericht door Chauf21 »

Erg leuk dat jullie allemaal foto's plaatsen, maar willen jullie in het vervolg verwijzen naar de thumbnails/kleine versies en niet direct naar foto's van 5MB per stuk? Bedankt alvast!
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Het grote tramtopic, het tramparadijs, lijn 7 en de 9! #

Bericht door Vinny »

Ik snap wel waarom het topic "tramparadijs" genoemd wordt. Wat een psychedelische kunstwerken zeg... :shock:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50900
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote tramtopic, het tramparadijs, lijn 7 en de 9! #

Bericht door Suus »

Chauf21 schreef:Erg leuk dat jullie allemaal foto's plaatsen, maar willen jullie in het vervolg verwijzen naar de thumbnails/kleine versies en niet direct naar foto's van 5MB per stuk? Bedankt alvast!
Mijn excuses.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
FLJ
Berichten: 476
Lid geworden op: vr 05 feb 2010, 16:06

Re: Het grote tramtopic, het tramparadijs, lijn 7 en de 9! #

Bericht door FLJ »

Wauw, dat ziet er in de meeste gevallen echt niet uit! Wel leuk voor de variatie, alleen toch jammer dat er bijna overal Citadissen rondrijden.
Stéphane
Berichten: 790
Lid geworden op: do 22 dec 2011, 10:25
Locatie: België

Re: Het grote tramtopic, het tramparadijs, lijn 7 en de 9! #

Bericht door Stéphane »

Marseille heeft iets weg van de refter bij ons op school en bij Montpellier dacht ik eerst dat het om de Utrechtse sneltram ging met dat Connexxion groen.
Een winterse dag:
De trein in België: Het enige dat niet gekker doet dan anders.
De trein in Nederland: Het enige dat echt gekker doet dan anders.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50900
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote tramtopic, het tramparadijs, lijn 7 en de 9! #

Bericht door Suus »

FLJ schreef:Wauw, dat ziet er in de meeste gevallen echt niet uit! Wel leuk voor de variatie, alleen toch jammer dat er bijna overal Citadissen rondrijden.
Van buiten vind ik dat niet zo erg, aangezien ze vaak toch een andere kopvorm en kleurstelling hebben. Ik kan een trambedrijf zoals dat vorig jaar geopend is in Reims moeilijk saai noemen met al die verschillende kleurtjes bijvoorbeeld.

Van binnen is het wel redelijk hetzelfde inderdaad (met uitzondering van Montpellier dan) met hooguit een ander stofje op de stoelen. En die driespaak bij deuren is wel een handelsmerk van Alstom zo ondertussen, ze zitten in een aangepaste variant ook in de nieuwe metro's voor Amsterdam :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: Het grote tramtopic, het tramparadijs, lijn 7 en de 9! #

Bericht door R-Flow »

Van die Franse trams wordt je toch helemaal neurotisch als je daar iedere dag in moet zitten? :? Dan geef ik het voorkeur aan de (dan maar saaie) interieurs hier in Nederland.

PS Marseille & Toulouse zijn overigens wel gewoon "normaal" te noemen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50900
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote tramtopic, het tramparadijs, lijn 7 en de 9! #

Bericht door Suus »

Wel eens een echte tram in R-NET kleuren gezien? Het kan vanaf eind dit jaar in Casablanca :P

Afbeelding

Er is nog iets anders bijzonders aan deze zeer lange tram, het zijn er eigenlijk twee! Casablanca heeft 74 trams besteld, maar elke tram bestaat eigenlijk uit twee delen die altijd gekoppeld in dienst rijden. Daardoor ontstaan voertuigen van 65 meter lang. Het zou mij niets verbazen als dit vanaf eind dit jaar de langste tramvoertuigen ter wereld zouden zijn, ze verslaan in ieder geval de 54 meter lange Combino's in Boedapest.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
FLJ
Berichten: 476
Lid geworden op: vr 05 feb 2010, 16:06

Re: Het grote tramtopic, het tramparadijs, lijn 7 en de 9! #

Bericht door FLJ »

In tunis rijden sinds 2007 ook dergelijke voertuigen, en aangezien het niet vastgekoppelde tramstellen zijn (onderling uitwisselbaar), zal de Combino Plus uit Boedapest voorlopig de titel behouden. Voor Tel Aviv zouden 72 meter lange trams gebouwd worden door Siemens (van het type Avenio) maar door de vertraging van dit project zal de aflevering nog wel een tijdje op zich laten wachten.

Leuk feit is dat de Amsterdamse metro's die binnenkort geleverd worden ook uit twee verschillende stellen bestaat die onderling gekoppeld zijn. Elk deel, bestaande uit een kopbak en twee tussenbakken worden met de rug aan elkaar gekoppeld en zijn ook onderling uitwisselbaar. Of hier nu sprake is van één stel van 116 meter of eigenlijk twee stellen van ieder 58 meter is voor mij nog niet helemaal duidelijk, want ieder volledig treinstel van 116 zou bestaan uit twee wagennummers (maar die kunnen denk ik niet afzonderlijk van elkaar rijden, wat in Casablanca en Tunis bij de Citadistrams wel zou moeten kunnen).
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 90 gasten