Treinen vanaf het ijs, omgeving Hoorn
Treinen vanaf het ijs, omgeving Hoorn
Vandaag ben ik gaan schaatsen in de omgeving van Hoorn, en heb wat foto´s gemaakt vanaf het ijs.
Hoorn- Haarlem bij Bobeldijk.
Ondanks dat het baanvak hier enkelsporig is, viel het me op dat de tunneltjes waar ik onderdoor schaatste gebouwd zijn voor dubbelspoor.
IC naar Amersfoort Schothorst op oorlogssterkte, en dat om half 1 's middags...
DDAR in de sprinter naar Hoofddorp.
Helaas is de horizon nogal scheef. Fotograferen op schaatsen met handschoenen aan blijkt best lastig...
En toen kwam er ineens een bus langs... Was te laat met fototoestel waardoor ie nogal wazig is geworden helaas.
Stationsbouwput deel zoveel? Station Hoorn is net als tig andere stations op dit moment een grote bouwput ten behoeve van de aanleg van nieuwe trappen en liften. Het valt me op dat de ov chipkaart paaltjes nog steeds onbeschadigd overeind staan (rechts naast het gele geval in beeld) En dat terwijl er toch heel wat grote en logge machines bezig zijn...
Hoorn- Haarlem bij Bobeldijk.
Ondanks dat het baanvak hier enkelsporig is, viel het me op dat de tunneltjes waar ik onderdoor schaatste gebouwd zijn voor dubbelspoor.
IC naar Amersfoort Schothorst op oorlogssterkte, en dat om half 1 's middags...
DDAR in de sprinter naar Hoofddorp.
Helaas is de horizon nogal scheef. Fotograferen op schaatsen met handschoenen aan blijkt best lastig...
En toen kwam er ineens een bus langs... Was te laat met fototoestel waardoor ie nogal wazig is geworden helaas.
Stationsbouwput deel zoveel? Station Hoorn is net als tig andere stations op dit moment een grote bouwput ten behoeve van de aanleg van nieuwe trappen en liften. Het valt me op dat de ov chipkaart paaltjes nog steeds onbeschadigd overeind staan (rechts naast het gele geval in beeld) En dat terwijl er toch heel wat grote en logge machines bezig zijn...
Re: Treinen vanaf het ijs, omgeving Hoorn
Heel veel duikers, viaducten en bruggetjes in enkelsporige spoorlijnen zijn al geschikt voor dubbelspoor, zelfs bij spoorlijnen waarvan je eigenlijk al weet dat het nooit meer zal gebeuren. Vaak is het om historische redenen gebeurd, de meeste spoorlijnen zijn ooit enkelsporig geopend en als het goed liep alsnog voorzien van een tweede spoor maar het is ook gewoon een vooruitziende blik.
Wel leuk zo'n ander perspectief :)
Wel leuk zo'n ander perspectief :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Treinen vanaf het ijs, omgeving Hoorn
Leuke foto's. :pos: :)
Maar dat tunneltje ziet er wel laag uit. Hoe kom je daar onderdoor (zonder op je knieën te hoeven)? :o
Maar dat tunneltje ziet er wel laag uit. Hoe kom je daar onderdoor (zonder op je knieën te hoeven)? :o
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Treinen vanaf het ijs, omgeving Hoorn
Ja dat gaat prima, ik denk dat de meeste soortgelijke tunneltjes ongeveer 1,5 meter hoog zijn. Beetje bukken dus :pos:
Re: Treinen vanaf het ijs, omgeving Hoorn
Jij liever dan ik. Als ik buk ga ik al gelijk op mijn snufferd.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Re: Treinen vanaf het ijs, omgeving Hoorn
Meltrain schreef:Leuke foto's. :pos: :)
Maar dat tunneltje ziet er wel laag uit. Hoe kom je daar onderdoor (zonder op je knieën te hoeven)? :o
Maar was het midden in dat tunneltje ook dik genoeg om overheen te schaatsen? :o Dat zijn notoire zwakke plekken natuurlijk
Re: Treinen vanaf het ijs, omgeving Hoorn
Ja ik zag dat er al anderen mij voor waren geweest. Dat heb ik vandaag maar als maatstaf voor veilig genomen.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39191
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Treinen vanaf het ijs, omgeving Hoorn
Leuke foto's zo, eens uit een ander perspectief :pos:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Treinen vanaf het ijs, omgeving Hoorn
Leuke plaatjes. En 2x DDAR, dat komt volgens mij niet zoveel voor, of vergis ik me?
Re: Treinen vanaf het ijs, omgeving Hoorn
2x DDAR is zeer normaal, ook vaak als SPR Ut-Zl en 'vroeger' in de s6000 / s16000 / s13600
tipje voor de scheve horizon: metg bijvoorbeeld Google Picasa is dit achteraf erg goed te corrigeren. Voor de rest een erg leuke serie, vooral voor de afwisseling! ;)
tipje voor de scheve horizon: metg bijvoorbeeld Google Picasa is dit achteraf erg goed te corrigeren. Voor de rest een erg leuke serie, vooral voor de afwisseling! ;)
Re: Treinen vanaf het ijs, omgeving Hoorn
Ook in de Intercity Amsterdam - Den Haag is 2x DDAR vaak van toepassing.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Re: Treinen vanaf het ijs, omgeving Hoorn
Wel eens in de buurt van de Flevolijn geweest in de spits?Ronald schreef:Leuke plaatjes. En 2x DDAR, dat komt volgens mij niet zoveel voor, of vergis ik me?
Re: Treinen vanaf het ijs, omgeving Hoorn
Er zijn dagen dat ik daar niet kom. Maar goed, dan vergis ik me dus .
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten