OVer Afwijkingen in Materieelinzet #15

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Reiziger Delft
Berichten: 1198
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

OVer Afwijkingen in Materieelinzet #15

Bericht door Reiziger Delft »

Pff, de afgelopen dagen heb ik me een paar keer in veel te krappe treinen moeten persen aangezien er een hele rits aan treinen geschrapt is en de treinen die wel reden (met vertraging) korter werden gemaakt. Intussen gaat het redelijk goed gelukkig.

Dan ga je je toch niet druk maken om ''te lange'' treinen? Liever dat dan de extreme drukte die er nog steeds is in bepaalde treinen.
Daelea
Berichten: 1110
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #14

Bericht door Daelea »

Reiziger Delft schreef:Dan ga je je toch niet druk maken om ''te lange'' treinen? Liever dat dan de extreme drukte die er nog steeds is in bepaalde treinen.
Nouja, de ene trein te lang geeft een grote kans op dat een andere trein te kort is... Als er bijvoorbeeld ineens een s7500 met VIRM-IV rijdt (ipv SGM-II), en een s3000 met een enkele VIRM-VI (ipv VIRM-VI + VIRM-IV) dan is er iets niet helemaal wenselijk gegaan..
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #14

Bericht door Vinny »

Met die aantekenening dat het met deze weersomstandigheden beter is om niet te veel aan aan- en afkoppelfestijnen te gaan doen. Als het materieel later nog een drukke spitsrichting rijdt, dan kan het juist goed zijn dat er eventjes voor het oog wat te veel mat. op een dunne treinserie rijdt. Voor Den Haag-Venlo lijkt me dat evident, die negen bakken zullen ongetwijfeld nodig zijn tussen Dordrecht en Den Haag tijdens de spits, en dus omlooptechnisch ook wel in de daluren terecht komen.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #14

Bericht door Edwin »

Gister reden er op lijn 197 enkele Van Hools.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Reiziger Delft
Berichten: 1198
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #14

Bericht door Reiziger Delft »

Thom69 schreef:Nouja, de ene trein te lang geeft een grote kans op dat een andere trein te kort is...
Het ging hier om de intercity Den Haag --> Venlo van 20.53 die uit 3 stellen ICMm bestond. Overdag is dat echt wel nodig in deze treinserie, en als zo'n trein dan 's avonds nog iets langer zo doorrijdt lijkt me dat niet echt een probleem.

Ben het met je eens dat een grote trein in een sprinter met weinig reizigers overdag niet heel efficiënt is.
The best
Berichten: 503
Lid geworden op: wo 01 jun 2011, 10:21

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #14

Bericht door The best »

Vanmiddag een DD-AR in Groningen. Ik zat al in de trein, maar hij ging op het spoor staan waar normaal gesproken de trein naar Schiphol staat.
TLP
Berichten: 1553
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #14

Bericht door TLP »

Vanmiddag één omloop van de 242 met de 4181 en in Uithoorn spotte ik een Amba met groene letterkast op lijn 142 naar Wilnis.
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #14

Bericht door Gekko123 »

Vandaag heeft er een VIRM gereden in de s4000 met +15 bij vertrek uit Rotterdam.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #14

Bericht door Daniel »

Ook vandaag reed de t1759 weer met 9 bakken ICM, maar er is werkelijk geen pijl meer op te trekken wanneer dat nu wel of geen probleem oplevert. Normaal zijn op een vrijdag 12 bakken IRM al bomvol, maar vandaag kon zo goed als iedereen gewoon zitten in de kortere trein.
Het hele probleem qua afwijkende materieelinzet lijkt er hier trouwens in te zitten dat er in de omlopen geen rekening is gehouden met de knip in Utrecht in de NoordOost. De t21759 rijdt namelijk al heel de week consequent met IRM, maarja, dat gaat weer terug naar Rotterdam nu :wink:

Verder reed er op lijn 50 in Utrecht een oude Amba (uit de 8400-serie) die tevens tunnelbus is. Zal wel in Wageningen op een verkeerde omloop beland zijn (handig herkenbaar, d'r stond een bordje "Tunnelbus stalling Wageningen" achter de voorruit :wink: )
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #14

Bericht door MdJ »

Die laatste: De 8427 is een tunnelbus geloof ik en is voorzien in Provincie Utrecht bestickering. De 8409-8426 en 8428-8432 zijn brengbussen, dus het is een buitenbeentje :wink:
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #14

Bericht door Daniel »

Volgens mij had 'ie wel de Utrechtse bestickering inderdaad ja... maar ik meen dat er meer 8400'en hier in de provincie rondrijden. Al zitten die dan weer niet in Wageningen, want die rijden niet op de stadsdienst Amersfoort zover ik weet.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
wouter15
Berichten: 1157
Lid geworden op: di 24 jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #14

Bericht door wouter15 »

Dat de trein langer zijn is natuurlijk heel goed maar van mij hoeft dat niet tussen de 2 spitsen door. Ik zat bv vandaag in een voor mijn gevoel lege trein. Was dan wel niet zo maar het was eigenlijk een veel te grote zijn voor dat handje vol mensen.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #14

Bericht door Justin »

Vandaag trof ik het om in trein t1958 van Ddr naar Rtd in 2xSGMm III te krijgen... Werd aardig proppen zo in de spits, dacht ik zo, maar het lukte gewoon net... Alle zit- en staplaatsen bezet, maar iedereen had wel nog enige ruimte... Om z'n kont te keren =).
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #14

Bericht door JeePee »

t10787 met 10 bakken VIRM. Was op zich best aan de ruime kant. Het betrof overigens de t787 die doorging naar Lw. Voor richting Gn stond een aparte trein klaar. Best opvallend, zou toch andersom moeten zijn met de weersomstandigheden. Er is ook geen elfstedentocht dus noodzakelijk is het niet echt ;)
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #14

Bericht door tsov »

Telefoontje leeggeschud en deze gevonden:
Afbeelding
Een groene bus op een R-Netlijn, ooooooh :N (A)
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #14

Bericht door Gekko123 »

Vandaag meerdere afwijkingen gezien in het busvervoer. Allereerst zag ik een GD-citaro van QBuzz rijden op lijn 19 in Leeuwarden.
Later op de dag zag ik een Amba rijden op lijn 170 (Amsterdam - Uithoorn) in plaats van een MAN Lion's City.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #14

Bericht door Michael »

Na de brand bij Qbuzz zijn er een paar Citaro´s vanuit de GD Concessie verhuisd naar Qbuzz Friesland
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #14

Bericht door Freek »

Rond 11.30 reed er nog een Arnhemse Citaro G op lijn 300 in Nijmegen, normaal is dat een Arnhemse Amba. Verder reed lijn 99 Nijmegen-Uden vanmiddag rond half 4 met een Wright ipv een Amba.
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #14

Bericht door MdJ »

Om 9:05 kwam er voor mij onbekende (syntus) volvo 7000/7700 het station van Apeldoorn oprijden, liet reizigers uitstappen op perron B (uitstapperron) en reed daarna richting Molendwarsstraat. (vermoedelijk garage). Volgens mij is dat een 108 of een 109.
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21266
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #14

Bericht door Meltrain »

Er reed (ondanks de uitgedunde dienstregeling) nog steeds minimaal één DD-AR-7800 rond in de s5100.

Verder zag ik rond 18:55 een Ambassador van TCR op de Spinozaweg in Rotterdam, rijdend op Lijn 163 Rotterdam Kralingse Zoom - Oud-Beijerland Sportlaan. Normaal is dit gewoon een bus van Arriva.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
TheKnitter
Berichten: 766
Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
Locatie: Zwijndrecht

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #14

Bericht door TheKnitter »

Waar afgelopen dagen de s5100 regelmatig met erg weinig bakjes reden, nu de s5000 ook al niet rijdt, is het in de spits wel een propzootje. Vanavond zat in de s5100 van 22:01 uit Rtd echter 12 bakjes SLT ri Ddr :?:
Je kon een kanon afschieten in de trein zonder dat je iemand zou raken & iemand het zou meren :lol:
010jongen
Berichten: 717
Lid geworden op: ma 25 apr 2011, 19:56

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #14

Bericht door 010jongen »

gister in een gelede bru gezeten op lijn 66 rond het middag uur.. iets wat totaal niet nodig is neem ik aan. snap het nut van lijn 66 eigenlijk al niet meer helemaal nu het stadshuis in nieuwegein zich in het centrum bevind. lijn 48 en 65 bieden een goede alternatief. vanaf het oude gemeentehuis rijdt 66 haast altijd leeg rond
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #14

Bericht door Daniel »

De 66 zit nog best aardig gevuld 's ochtends vanaf Utrecht Centraal naar het industriegebied van Nieuwegein en 's middags de andere kant op, maar daarvoor zou een rit als lijn 65 tot de Nijverheidsweg op zich ook volstaan.
Daarnaast is het natuurlijk de enige verbinding tussen Nieuwegein-Centrum en het industriegebied, maar daarvoor zou een spitslijn op zich ook volstaan. Bij het Oosterlichtcollege stopt lijn 48 inderdaad ook nog wel redelijk in de buurt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #14

Bericht door fogeltje »

Freek schreef:Rond 11.30 reed er nog een Arnhemse Citaro G op lijn 300 in Nijmegen, normaal is dat een Arnhemse Amba. Verder reed lijn 99 Nijmegen-Uden vanmiddag rond half 4 met een Wright ipv een Amba.
Een Citaro in de middag op lijn 300 is wel raar ja. In de spits zie ik ze wel eens, maar dan zullen ze ook nodig zijn. Blijft leuk om die voormalige Novio bussen dan weer in Heyendaal te zien.

In Brabant rijdt nu al enkele weken minstens een Commander rondjes. Weet niet hoeveel het zijn en of het een blijvertje is. Ik hoop niet, rotbussen zijn het. Denk dat Arriva wat bussen te kort komt in Brabant (recentelijk zijn enkele contracten met toerboeren opgezegd).
"Een touringcar is geen bus"
TLP
Berichten: 1553
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #14

Bericht door TLP »

Vanmiddag toen ik van het Busstation wegliep kwam er een Amba met groene letterkast binnen op lijn 142...
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten