OVer je reiservaringen in februari 2012

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: OVer je reiservaringen in februari 2012

Bericht door iljitsch »

Goede kans dat we in dezelfde tram zaten dan. Wel zo handig dat we eerst een paar meter wegreden voor er omgeroepen werd waar we heen gingen. Ik geloof dat ik op LvNOI in de eerste tram zat die daar keerde en terug naar Zoetermeer ging, bij iedere halte pikten we meer verdwaasde RRE-reizigers op nadat de bestuurder het verhaal over de buitenluidspreker toeterde.

Keren voor de metro's op Leidschenveen is goed geregeld overigens met een extra spoor in 't midden.
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: OVer je reiservaringen in februari 2012

Bericht door iljitsch »

Ik weet niet of het ligt aan het feit dat het vrijdagavond is of dat het door de aangepaste dienstregeling komt, maar de sprinter Roosendaal - Vlissingen is op volle oorlogssterkte met 4 bakken DDAR. De afgelopen keren dat ik 'm had (meestal in het weekeinde) was dit eerder 2 of 4 bakken mat'64.

Vreemd verhaal trouwens toen ik in Rotterdam in de benelux wilde stappen met mijn fiets: de conducteur vertelde dat dat niet mocht in een internationale trein, waarop ik vertelde dat ik dit specifiek opgezocht had en dat het WEL mocht, wat natuurlijk niet slim was omdat hij op het punt stond met z'n hand over z'n hart te strijken en me toch mee te laten gaan. De trein stond al meer dan 5 minuten voor tijd langs het perron maar dat maakten we wel weer goed door achter de verlate sprinter stil te moeten staan voor Oudenbosch.
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: OVer je reiservaringen in februari 2012

Bericht door hauptbahnhof »

wat natuurlijk niet slim was omdat hij op het punt stond met z'n hand over z'n hart te strijken en me toch mee te laten gaan.
Als jij gelijk had is er toch niks doms aan?
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je reiservaringen in februari 2012

Bericht door Caspar »

Zoiets is mij ook al eens overkomen toen ik met mijn fiets de OBB-stam trof in de s9200. Ik zet mijn fiets er in, en meldt bij de kaartcontrole dat ik mijn fiets aan het einde van het rijtuig op het balkon had staan. Zegt ie: Als Prorailer had je toch wel moeten weten dat je op deze rit geen fiets mag meenemen :roll:
Mijn eerste gedachte was: Ben geen Somda! Ik weet niet uit mijn hoofd welke ritten met welk mat worden gereden
De andere ritten met ICRm geen probleem, maar bij die OBB rijtuigen blijkbaar wel.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2012

Bericht door Daniel »

Voor de dorstige reizigers: op Utrecht Centraal was vandaag de omroep over de gratis koffie en thee aangepast... die is nu ook verkrijgbaar bij de AH to Go en de Broodzaak. Was ook wel "nodig", gisteren stonden er me toch een rijen wachtenden bij de Kiosken.

Al met al luxe reizen in deze nooddienstregeling. Op zich best prettig om...
- in Utrecht in een compleet lege trein te stappen
- warm de vertrektijd af te kunnen wachten, want doordat de trein uit de richting Amersfoort weer terug die kant op gaat komt 'ie eerder binnen
- dat afwachten te doen onder het genot van een gratis bakkie thee :)

Duurt alleen wat langer om er in Amersfoort weer uit te komen als de gangpaden dan inmiddels propvol staan.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
wouter15
Berichten: 1157
Lid geworden op: di 24 jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Re: OVer je reiservaringen in februari 2012

Bericht door wouter15 »

Daniel schreef:@Wouter15: defecte bovenleiding was op spoor 8 in Gouda. Hierdoor waren ook slechts twee sporen bruikbaar tussen Gouda en Goude Goverwelle (i.v.m. uitschakelen van de bewuste bovenleidingssectie).
In Gouda moest hierdoor alles via de perronsporen 3 en 5, de Sprinter uit Den Haag Centraal zal vermoedelijk op kopspoortje 4 in Gouda kopgemaakt hebben.

Wat betreft de twee IC's naar Utrecht: eentje was de IC Leiden - Utrecht (die er altijd al stopt), de extra trein de IC Den Haag - Utrecht. Voor de reizigers richting Utrecht had die extra trein inderdaad niet veel nut, maar de reizigers die in Gouda uit de opgeheven stoptrein vanuit Den Haag kwamen konden op deze manier wel redelijk snel overstappen op een alternatieve trein naar Woerden.
Aha! Nu weet ik dat ook weer. Vandaag was het anders ook weer raak. Vandaag werd mijn trein opgeheven omdat hij 30 minuten vertraging had en de volgende dan toch al zou komen.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer je reiservaringen in februari 2012

Bericht door Justin »

Vandaag Ddzd-Asd via Ddr en Rtd (Fyra) - geen enkel probleem.
Teruggaande Asd-Ddr via Rtd (Fyra):

eerst moest er op Ass-Asra langzaam gereden worden wegens "noodoproep van andere trein op baanvak" (eh, spoorlopers?). Hierdoor was m'n fyra met +5 aangekomen op Rtd. Geeft niets, kon nog wel de 1900 pakken, en dus stapte ik met m'n vriend in. Maar nadat een verlaatte 2100 en zelfs de 9200 ons voorgingen, c.q. inhalen (werd juist omgeroepen: de Thalys moet voor - ehhhh die Thalys zou toch pas om 19:58 eruit gegaan, en het was pas 19:49!), maakte ik me wel zorgen. Vervolgens werd er omgeroepen dat er een technische storing was te Ddr en dat reizigers richting Tb en Ehv en verder maar via Ut moesten gaan. Mja ,lekker dan, als ik dat had geweten was ik wel gaan switchen naar de vertraagde 2100. En dus ben ik maar de sprinter gaan vergezellen, en op Zwd uit gaan stappen...
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2012

Bericht door JeePee »

Conducteur van de IC uit Enschede naar Utrecht had honger en besloot kebab te halen in Hengelo. +8 bij vertrek en door de overwegstoring tussen Rijssen en Deventer (de zoveelste daar) was dat ook niet meer in te lopen uiteraard. +15 bij aankomst in Deventer en doei aansluitingen. Zonder vreetpauze was het +7 geweest en had in ieder geval de overstap richting Zwolle gehaald kunnen worden. Uurtje vertraging werd nog iets meer door vertraagde IC naar Groningen ehhh Leeuwarden. Blijkbaar is de wintermaatregel omgedraaid en mogen de Groningers overstappen.

Leeuwarden nu overigens VIRM bolwerk met 4 stellen. Elfstedentocht voorbereiding bij NS kennelijk zo goed gedaan dat men nog niet doorheeft dat ie niet komt. Of is het standaard voorbereidt zijn op een elfstedentocht onderdeel van het wintermaatregelenpakket 8-) . In ieder geval waren de 10! bakken VIRM ietwat overdreven voor de 30 reizigers die grotendeels toch naar Leeuwarden moesten en dus allemaal in de voorste bak zaten.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in februari 2012

Bericht door Fles »

JeePee schreef:Conducteur van de IC uit Enschede naar Utrecht had honger en besloot kebab te halen in Hengelo. +8 bij vertrek
Wait, whut? :shock: :X
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: OVer je reiservaringen in februari 2012

Bericht door Jef400 »

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2012

Bericht door Daniel »

Zit nu thuis weer een beetje te ontdooien na een reis eerder vanmiddag... aan 't eind van een tourtje trof ik het namelijk niet echt. Vraag me nog af hoe ik dit nu weer voor elkaar kreeg.

Het begon dus op Amstelveen Busstation met R-Netlijn 300 naar Amsterdam Bijlmer ArenA waarin het zowat kouder was dan buiten door een niet werkende verwarming. Vervolgens overgestapt op een metro naar Amsterdam Zuid met... juist ja, een niet werkende verwarming. En van Amsterdam Zuid naar Amersfoort ging het met IC t240 waarin... onderweg de verwarming uitviel :evil:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2012

Bericht door Michael »

Ik las vanochtend al thuis op Twitter dat er een wisselstoring was tussen Breda en Dordrecht. Ik moest om 11.00 op station Dordrecht zijn. Ben dus maar wat eerder van huis weggegaan. Zodoende kwam ik om 9.35 aan op station Breda en daar bleek dat de eerstvolgende trein naar Dordrecht de s5000 van 10.22 was. Ik dus maar in het wachthokje gaan zitten met uitzicht op de V250 die op spoor 5 stond. Om 9.50 werd er omgeroepen dat er om 9.52 een extra sprinter naar Dordrecht zou gaan. Dus heb ik die genomen. en was ik ruim op tijd in Dordrecht. Namelijk 10.15.
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2012

Bericht door JeePee »

Fles schreef:Wait, whut? :shock: :X
My thoughts exactly...
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: OVer je reiservaringen in februari 2012

Bericht door iljitsch »

Ik weet niet of die voorbereidingen voor de elfstedentocht toch nog even doorlopen, maar in elk geval zag ik vanmiddag in Rilland 2 x Plan V vertrekken richting Bergen op Zoom waarbij de voorste Heerenveen filmde en de achterste Roosendaal... Ik vraag me af of die oude spullen in de huidige inzet überhaupt nog een migratie van de ene naar de andere kant van 't land kunnen maken.

Nog een nagekomen observatie gister: metrolijn E reed langs met twee gekoppelde stellen, waarvan één in RET-stijl en de andere Randstadrail-stijl. Maar het blijkt dat de 5500 (RR) en 5600 (RET) series gewoon hetzelfde zijn dus mijn verbazing was ten onrechte.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2012

Bericht door STF »

Ik stapte vanmiddag om 14.40 uur in de bus, zegt de chauffeur tegen me; je bent me derde passagier van vandaag...
Pff, dat is wel heel erg weinig want hij reed al sinds 5.45 uur rond... Zul je net zien hoor; bij de volgende halte stonden vier passagiers! :lol:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2012

Bericht door Suus »

iljitsch schreef:Ik weet niet of die voorbereidingen voor de elfstedentocht toch nog even doorlopen, maar in elk geval zag ik vanmiddag in Rilland 2 x Plan V vertrekken richting Bergen op Zoom waarbij de voorste Heerenveen filmde en de achterste Roosendaal... Ik vraag me af of die oude spullen in de huidige inzet überhaupt nog een migratie van de ene naar de andere kant van 't land kunnen maken.
Noproblemo. De stellen die tussen Zwolle en Emmen rijden worden onderhouden in Maastricht :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: OVer je reiservaringen in februari 2012

Bericht door iljitsch »

Als je wel eens in Maastricht al die 1700s weg hebt zien roesten op zijspoortjes waar nieteens een bovenleiding boven hangt zou ik ze het onderhoud van klassiekers niet snel toevertrouwen...
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: OVer je reiservaringen in februari 2012

Bericht door Jef400 »

Dan had je tot een paar jaar terug op Nuth moeten kijken.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: OVer je reiservaringen in februari 2012

Bericht door iljitsch »

Zag ik nou net een fyra vanaf Tilburg richting het oosten rijden? Helaas niet gezien wat voor loc ervoor hing.

Helaas de s1900 net gemist, nu volgens het reisadvies naar Breda om daar in de fyra te stappen maar het lijkt erop dat die toch maar niet rijdt (en dat ik er met m'n fiets niet in mag).

Verder rijdt de volgende s1900 maar tot Rotterdam vanwege een aanrijding met persoon, ik hoop maar dat de metro naar Den Haag niet al te druk is.
Etienne
Donateur
Berichten: 7909
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2012

Bericht door Etienne »

iljitsch schreef:Verder rijdt de volgende s1900 maar tot Rotterdam vanwege een aanrijding met persoon, ik hoop maar dat de metro naar Den Haag niet al te druk is.
Een aanrijding op de welbekende overweg bij 't Haantje.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: OVer je reiservaringen in februari 2012

Bericht door iljitsch »

Waar is dat?
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2012

Bericht door tsov »

Net boven Delft, richting Rijswijk.
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2012

Bericht door Daniel »

iljitsch schreef:Zag ik nou net een fyra vanaf Tilburg richting het oosten rijden? Helaas niet gezien wat voor loc ervoor hing.
Zou gewoon een Benelux kunnen zijn die omrijdt vanwege de aanrijding tussen Delft en Den Haag, al zou het daarvoor toch logischer zijn om via Woerden - Breukelen te rijden
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1964
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: OVer je reiservaringen in februari 2012

Bericht door Anne »

Gisteren vanwege de wisselstoring tussen L-Zwaluwe en Breda naar Limburg omgereisd via Utrecht.
Omdat de t3533 naar Eindhoven als eerste binnen kwam helaas die alvast maar naar Eindhoven genomen.
Net na vertrek uit 's-Hertogenbosch, via rechterspoor kwam die tot stilstand.
Mededeling omgeroepen dat we vanwege defect wissel weer achteruit naar Den Bosch zouden gaan.
Na een tijdje dus weer in het station op een niet perronspoor.
Daarnaast stond langs het perron de volgende IC richting Eindhoven - Maastricht.
Die vertrok als eerste en dus in Eindhoven gemist.
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: OVer je reiservaringen in februari 2012

Bericht door iljitsch »

Toen mijn s1900 tegen 19 u in Rotterdam was was de storing tussen Rotterdam en Den Haag blijkbaar alweer voorbij want hij reed gewoon door. Maar ik moest eerst nog langs Nootdorp dus alsnog de metro in, die 4 x per uur met 1 stel rijdt op zondagavond en best flink vol was bij aankomst op Rtd en dat bleef ook grotendeels zo het hele eind dat ik erin zat.

Ik hoop trouwens dat die trappen naar de tunnel bij Rotterdam CS in de toekomst breder worden, want er was op het andere perron ook net een trein binnengekomen en het duurde best even (2 minuten?) voordat iedereen de trap af was (zodat ik zonder gevaar met m'n fiets op m'n nek naar beneden kon).
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten