Pfft, afbreken van de N/Z-lijn heeft ook geen zin. Ik wil niet dat ik de rest van mijn leven in een stad moet wonen die eeuwenlang opgebroken blijft, alleen maar omdat er een bouwwerk niet is afgemaakt. Kosten of kosten + baten is nu de keuze en dan kies ik voor dat laatste.
Ik zat net te denken: waarom lopen we eigenlijk zo te emmeren over de capaciteit? Zeker in het dal zijn de sneltrams niet vol (en ik heb een keer in de spits in een enkel stel gezeten en iedereen werd nóg niet gesandwiched) dus dat zegt wat over de gevraagde capaciteit. (ter vergelijking: ook in het dal merk ik regelmatig dat er mensen moeten staan in de 50 met 90m lang mat.) En wat betreft de spits: nou ja, we moeten het er mee doen hé. Met de Avenio-versie van 54m eneen iets hogere frequentie (zoals voorgesteld) denk ik dat je aardig bij de huidige capaciteiten in de buurt komt. En ja... vol is vol, waarom doet NS dat eigenlijk expres bij de SLT?
Ik denk dat we tevreden moeten zijn met het uiteindelijke resultaat. Ik ben in ieder geval blij dat de lijn eindelijk een opknapbeurt krijgt. Nog KAR en bij enkele kruisingen slagbomen (
) en we kunnen ook qua betrouwbaarheid weer ff vooruit. Ik had het ook anders gewild... maar als we inspraak willen moeten we maar een baan zoeken bij bijv. de Stadsregio of een belangrijke studie verrichten zoals RoelZ1 heeft gedaan. (al leek zijn studie eerlijk gezegd achteraf gezien niet te veel invloed hebben gehad op het uiteindelijke besluit...)
Enne, een sneltram die bijna altijd 30 rijdt moeten we ook niet hebben, dat is nu hopelijk iig op de vrije baan straks verholpen...
Nou, willen jullie nu nog verder hierover discussieren?
(zo ja, dan kunnen we misschien beter een apart topic hiervoor openen...
)