Onrust onder personeel van De Vries

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Cookie
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1671
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 17:06

Onrust onder personeel van De Vries

Bericht door Cookie »

Onrust onder personeel van De Vries

Ontevreden chauffeurs dreigen met staking

De spanning bij het bedrijf is dusdanig opgelopen dat ook FNV Bondgenoten zich ermee is gaan bemoeien. Vorige week ontving De Vries al een gepeperde brief van bestuurder beroepsgoederenvervoer Wieke Berends. Daarin riep ze hem op de "onrust weg te nemen door uw personeel serieus te nemen."

Gistermiddag had spoedoverleg plaats van de ondernemingsraad (OR) met De Vries. Het is onrustig onder het personeel van een van de grootste transporteurs van het Noorden, De Vries in Veendam. Een groep vaste chauffeurs dreigt met een staking. Volgens eigenaar/ directeur Edwin de Vries maken ze zich druk om niets. doordat diverse internationale chauffeurs hun vaste wagen hebben moeten inleveren. Daar zou bovendien de OR nog niet mee hebben ingestemd.

Daarnaast zou De Vries ongewoon veel ritten uitbesteden aan kleinere transporteurs. Gevolg daarvan is dat eigen chauffeurs amper nog inkomsten uit overuren hebben. De truckers verwijten De Vries dat hij over dit alles ook niet of nauwelijks uitleg verschaft aan zijn mensen. "Hij jojoot met ons", zegt een chauffeur, die anoniem wil blijven.

Verder zou de onderneming van haar tankdivisie af willen, waarmee 29 chauffeursbanen op de tocht staan. Volgens Edwin de Vries echter is het sop de kool niet waard: "Ik noem het een Babylonische spraakverwarring. Allereerst is al langer bekend dat wij steeds meer een treinbedrijf, in plaats van een vrachtwagenbedrijf, willen worden. Is de afstand meer dan 600 kilometer, dan kiezen we niet meer voor wielen maar voor rails.

De wereld is nu eenmaal aan het veranderen." Wat dat laatste betreft, wijst hij ook op de verplichte 48-urige werkweek die eraan komt: "Daardoor worden we gedwongen ons materieel nog efficiënter in te zetten." Over de tankdivisie zegt hij: "Die verdwijnt helemaal niet. Maar ook hier krijgt de trein de voorkeur." De Vries vindt ook niet dat hij ongewoon veel wegtransport uitbesteedt: "Het zijn 80 charters op 120 eigen auto's.

Net zo veel als een jaar geleden." 450 werknemers De Vries Transport Group, zoals de volledige naam luidt, werd eind vorig jaar opgericht. Het bedrijf is een voortzetting van Vos Logistics Noord. In juni van dit jaar lijfde De Vries de Coevordense vestiging van het Amerikaanse Penske, de vroegere transportgroep Van der Graaf, in. De onderneming van Edwin de Vries telt nu 450 man personeel.

Bron: Dagblad van het Noorden, 2 september 2008
waldo79
Berichten: 7634
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Onrust onder personeel van De Vries

Bericht door waldo79 »

Dit is toch een transportbedrijf met vrachtwagens?
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Onrust onder personeel van De Vries

Bericht door Caspar »

Volgens mij een touringcar bedrijf uit Hillegom?
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Onrust onder personeel van De Vries

Bericht door Daan »

waldo79 schreef:Dit is toch een transportbedrijf met vrachtwagens?
Wat bedoel je precies?
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Onrust onder personeel van De Vries

Bericht door tsov »

Trein-O-Fiel schreef:Allereerst is al langer bekend dat wij steeds meer een treinbedrijf, in plaats van een vrachtwagenbedrijf, willen worden. Is de afstand meer dan 600 kilometer, dan kiezen we niet meer voor wielen maar voor rails.
en
Trein-O-Fiel schreef:De Vries Transport Group, zoals de volledige naam luidt, werd eind vorig jaar opgericht. Het bedrijf is een voortzetting van Vos Logistics Noord.
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
waldo79
Berichten: 7634
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Onrust onder personeel van De Vries

Bericht door waldo79 »

Vos Logistics ken ik wel van naam in tegenstelling tot De Vries. In de toekomst gaan we qua railvervoer dan meer horen van de Vries?
playertwo
Berichten: 1179
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 20:01

Re: Onrust onder personeel van De Vries

Bericht door playertwo »

Zolang hun vrachtwagens nog steeds met de kleurstelling van 'Vos Logistics' rondrijden (zag er bij toeval vanmiddag een rijden), wordt het als bedrijf lastig om aan naamsbekendheid te komen.
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Onrust onder personeel van De Vries

Bericht door Daan »

waldo79 schreef:Vos Logistics ken ik wel van naam in tegenstelling tot De Vries. In de toekomst gaan we qua railvervoer dan meer horen van de Vries?
Vos Logistics = De Vries...
Gebruikersavatar
Cookie
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1671
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 17:06

Re: Onrust onder personeel van De Vries

Bericht door Cookie »

Alleen de Vos-bedrijven in Veendam zijn volgens mij overgenomen door De Vries, de rest is nog steeds gewoon Vos Logistics ;) .
waldo79
Berichten: 7634
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Onrust onder personeel van De Vries

Bericht door waldo79 »

Mysterie is opgelost wat mij betreft 8-)
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 158 gasten