Weer vertraging supersnelle HSL-trein
Weer vertraging supersnelle HSL-trein
Weer vertraging supersnelle trein
Maar liefst vijf jaar wacht de NS op supersnelle Italiaanse treinen voor op de hogesnelheidslijn. Tot op de dag van vandaag zijn ze nog niet eens uit de testfase. De deadline 'eerste helft van 2012' wordt niet gehaald, bevestigen bronnen aan RTL Nieuws. De Tweede Kamer eist nu keiharde garanties van de minister en de NS dat de trein snel gaat rijden.
meer
Bron RTL nieuws
Maar liefst vijf jaar wacht de NS op supersnelle Italiaanse treinen voor op de hogesnelheidslijn. Tot op de dag van vandaag zijn ze nog niet eens uit de testfase. De deadline 'eerste helft van 2012' wordt niet gehaald, bevestigen bronnen aan RTL Nieuws. De Tweede Kamer eist nu keiharde garanties van de minister en de NS dat de trein snel gaat rijden.
meer
Bron RTL nieuws
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Re: Weer vertraging supersnelle trein
Ze zijn in ieder geval druk bezig met testrijden. Dinsdag en donderdagavond heb ik de 4804 op Breda gezien. En vanochtend zag ik de 4805 op station Breda
Re: Weer vertraging supersnelle trein
Ze zijn inderdaad deze week flink bezig met testritten, maar pas na deze testritten kunnen de opleidingen van start gaan, dus voor het echt zover is zijn we nog even verder.Michael schreef:Ze zijn in ieder geval druk bezig met testrijden. Dinsdag en donderdagavond heb ik de 4804 op Breda gezien. En vanochtend zag ik de 4805 op station Breda
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Re: Weer vertraging supersnelle trein
In Maart gaan ze beginnen met het opleiden van machinisten aldus Bredavandaag.nl
http://www.bredavandaag.nl/nieuws/algem ... -fyratrein
http://www.bredavandaag.nl/nieuws/algem ... -fyratrein
-
- Berichten: 2252
- Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
- Locatie: Schijndel
Re: Weer vertraging supersnelle trein
Ik vraag me eigenlijk af waarom NS niet gewoon dezelfde fabrikant als die van de Thalys of ICE had benadert. Want 5 jaar is wel erg lang. Ik begrijp nu meer en meer waarom de HSL gewoon verliesgevend is.
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Weer vertraging supersnelle trein
Je moet het wel enigzins binnen (historische) context plaatsen - Siemens had en heeft met de ICE een gevuld orderboek. Wil je nu een nieuwe ICE-achtige trein, dan ben je nog steeds veel tijd en/of geld kwijt (eerder = kost meer)
Re: Weer vertraging supersnelle trein
Keiharde garanties :') En dan? :DDe Tweede Kamer eist nu keiharde garanties van de minister en de NS dat de trein snel gaat rijden.
-
- Berichten: 2252
- Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
- Locatie: Schijndel
Re: Weer vertraging supersnelle trein
Uhm..... ik heb het eens nagekeken en het bedrijf wat nu de V250 levert heeft een heel erg slechte ervaring met betijds en dan vooral goed leveren van materieel. Ik doelde vooral op waarom NS niet een (ietwat betrouwbaarder) bedrijf benaderde die (veel meer) ervaring heeft met hogesnelheidstreinen. Niet lullig bedoelt voor het bedrijf, maar de reputatie wordt steeds slechter.webguy schreef:Je moet het wel enigzins binnen (historische) context plaatsen - Siemens had en heeft met de ICE een gevuld orderboek. Wil je nu een nieuwe ICE-achtige trein, dan ben je nog steeds veel tijd en/of geld kwijt (eerder = kost meer)
Re: Weer vertraging supersnelle trein
De NS moest wel met de falende treinenbouwer uit Italië in zee gaan, doordat zij de openbare aanbesteding hadden gewonnen. Dan heb je geen keuze meer als bedrijf, waardoor we nu met de gebakken peren zitten
Re: Weer vertraging supersnelle trein
Duurder, Ansaldo was goedkoper en dat was de belangrijkste eis bij de aanbesteding. Dat Ansaldo al een decennia geen deugelijk materiaal kan afleveren* speelde geen enkele rol.Michael 1988 schreef:Ik vraag me eigenlijk af waarom NS niet gewoon dezelfde fabrikant als die van de Thalys of ICE had benadert. Want 5 jaar is wel erg lang. Ik begrijp nu meer en meer waarom de HSL gewoon verliesgevend is.
* Ansaldo probeert nog steeds IC4 af te leveren in Denemarken. Sinds mei 2011 zijn er geen nieuwe stellen meer afgeleverd, sinds november 2011 zijn alle stellen buiten dienst.De steden Birmingham en Oslo zijn niet te tevreden over de trams van deze fabrikant en gaan ze versneld vervangen en de trams die Ansaldo levert aan Göteborg hebben een flinke defectenstand en allerhande vage klachten. De trackrecord is slecht zeg maar :?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Weer vertraging supersnelle trein
Helemaal off-topic, sorry.
Maar ik blijf het, sterker, ik vind het steeds meer een lelijk gedrocht die trein.
Maar ik blijf het, sterker, ik vind het steeds meer een lelijk gedrocht die trein.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Re: Weer vertraging supersnelle trein
Hij straalt ook totaal niet iets snels uit. Ik vind het meer lijken op een mislukte poging om een moderne versie van de hondekop te ontwikkelen. (hij heeft dan ook het uiterlijk van een teckel)isadora schreef:Helemaal off-topic, sorry.
Maar ik blijf het, sterker, ik vind het steeds meer een lelijk gedrocht die trein.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Re: Weer vertraging supersnelle trein
Zou de V250 graag eens willen spotten op station Breda, is er een planning o.i.d. voor de proef-, instructie- en wegleerritten met de V250?
Re: Weer vertraging supersnelle HSL-trein
Doe effe normaal zeg, die dingen hadden in 2007 moeten rijden...
Re: Weer vertraging supersnelle trein
Ik kan alleen maar zeggen dat ze met de V250 test gaan rijden op de rustige momenten ('s avonds). Althans dat heb ik begrepenCitaro schreef:Zou de V250 graag eens willen spotten op station Breda, is er een planning o.i.d. voor de proef-, instructie- en wegleerritten met de V250?
-
- Berichten: 2252
- Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
- Locatie: Schijndel
Re: Weer vertraging supersnelle HSL-trein
Tja waarschijnlijk zal de NS deze vertraging ook aangekondigt hebben om hun bonussen niet aan te tasten ;).
Re: Weer vertraging supersnelle trein
Vanochtend kwam er nota bene om 07.50 (dus midden in de drukke spits) eentje langsrazen bij Sloterdijk! Dus ze rijden niet meer alleen in de avond en rond Breda...Michael schreef:Ik kan alleen maar zeggen dat ze met de V250 test gaan rijden op de rustige momenten ('s avonds). Althans dat heb ik begrepenCitaro schreef:Zou de V250 graag eens willen spotten op station Breda, is er een planning o.i.d. voor de proef-, instructie- en wegleerritten met de V250?
Nu je het zegt... de kop lijkt er inderdaad sprekend op...Ennes schreef:Hij straalt ook totaal niet iets snels uit. Ik vind het meer lijken op een mislukte poging om een moderne versie van de hondekop te ontwikkelen.
Re: Weer vertraging supersnelle HSL-trein
Ik vind het uiterlijk van de trein zo slecht nog niet (hence mijn avatar), het idee van een 'moderne snelle hondenkop' vind ik juist wel passen bij de NS. Ik begrijp alleen onbegripvol over de keuze van NS voor ansaldo. Aanbedesting winnen of niet, volgens mij was het al langer duidelijk dat ze van het bouwen van treinen daar geen kaas hebben gegeten.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 65 gasten