geen OV meer op 9292!

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: geen OV meer op 9292!

Bericht door Daniel »

In de categorie bizar: als ik als vertrekpunt "Juliana van Stolbergpark, Amersfoort" invoer dan kan 9292 de halte niet vinden (of tenminste, ik krijg 'm niet als keuzemogelijkheid in de dropdown).
Typ ik echter "Stolbergpark" in dan krijg ik een dropdown met één keuzemogelijkheid. Je raad het al... die is "Juliana van Stolbergpark, Amersfoort" :roll:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
TheKnitter
Berichten: 766
Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
Locatie: Zwijndrecht

Re: geen OV meer op 9292!

Bericht door TheKnitter »

Nog een aparte. 9292.nl krijg ik in Friesland de haltes bij Oude Bildtzijl (lijntje 73) niet uit de Reisplanner -o-
Of als ik vanaf halte Gemeentehuis cq Warmoesstraat in Sint Anneparochie via lijntje 73 naar Stiens (overstap ri Dokkum) wil, stuurt hij mij uit sint annaparochie eerst naar Leeuwarden, en daarna met de 73 weer naar Sint Jacobiparochie, en terug naar Leeuwarden om naar Dokkum te gaan.

Hoe moeilijk kan het zijn om gewoon lijn 70 of 72, en overstap op 73 aan te bieden op Zuideinde, sint Jacobiparochie (ik geef nog een tussenhalte op van lijn 73) naar Stiens met een overstap op lijntje 54 of 60 -o-

Edit: Ik zie dat lijntje 73 gedegradeerd is tot Spits bus. Ik dacht dat 't een volwaardige bus was. Dan maar gewoon met de 72 naar Stiens.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: geen OV meer op 9292!

Bericht door Justin »

TheKnitter schreef:
zone5324bericht... schreef: kies ik keurig de voor mij dichtsbijzijnde halte (dus niet mijn eigen adres), laat dat stomme programma me eerst 15 minuten lopen...
Herkenbaar. Heb het zelf in Zwijndrecht. Selecteer ik halte Fazantplein, laat dat ding mij lopen (15 minuten?!?!) naar halte Sweelinckplantsoen, om daar met baggerlijntje taxibus 17 naar station Zwijndrecht te karren. Terwijl ik vaak enkele minuten eerder de bus gewoon kan nemen vanaf de halte Fazantplein.

Maar ik keek nu weer, en "ineens" krijg ik lijntje 17 niet meer te zien. Vorige week nog wel 3x gehad...
Ja ik vertrouw dat ook niet meer. Het klopt heel vaak niet, en gezien de rare dienstregeling van lijn 11/12 's avonds en in het weekend, doe ik het vaak maar intuïtief (ik woon 1-2 haltes verderop ;)).
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
TheKnitter
Berichten: 766
Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
Locatie: Zwijndrecht

Re: geen OV meer op 9292!

Bericht door TheKnitter »

Afbeelding
Oftewel: Geen reductie meer ? :P
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: geen OV meer op 9292!

Bericht door webguy »

Die fout zit er al weken in -o- Als je het tabelletje uitklapt eronder wordt wel de goede prijs weergegeven...
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: geen OV meer op 9292!

Bericht door Chauf21 »

Ik vind de term reductie ook wat vreemd, want over welke reductie gaat het dan? Aannemelijk de 34%-leeftijdskorting voor ouderen, maar je hebt ook de OV-chipkaart Altijd Korting/RET Maandkorting/Dalkorting Oost-Nederland (20%) en in Noord-Brabant een kortingsproduct van 40%.
hauptbahnhof
Berichten: 3922
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: geen OV meer op 9292!

Bericht door hauptbahnhof »

ReductieTARIEF is altijd leeftijdskorting.
De anderen zijn Kortingen.

Ik neem aan dat men niet een hoog IQ moet hebben om dat te snappen...
Plus het wordt uitgelegd na een beetje doorklikken...
Laatst gewijzigd door hauptbahnhof op di 07 feb 2012, 12:13, 2 keer totaal gewijzigd.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: geen OV meer op 9292!

Bericht door webguy »

Maar op treinreizen berekenen ze reductie als 40%, terwijl er ook mensen zijn die maar 20% korting krijgen, etc. Snap dat je niet eenduidig kan zijn met de wirwar van combinaties en producten maar consequentie zou wel fijn zijn. En reductie dan als niks weergeven, terwijl er vlak daaronder wel een prijs met een korting staat, is niet consequent.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: geen OV meer op 9292!

Bericht door Chauf21 »

Gereduceerd tarief betekent niets anders dan een tarief waar een korting in zit verwerkt. Er staat niet bij welke korting dat is. Sterker nog, als ik een reis met zowel de trein als een bus of tram plan, dan wordt 'gereduceerd tarief' als volgt berekend: vol tarief BTM + NS-korting 40%. Er wordt dus helemaal geen leeftijdskorting gehanteerd, maar wel een van de kortingsproducten van de NS. Bij het uitgebreide overzicht wordt wel de leeftijdskorting gepresenteerd, maar bij de treinreis wordt enkel 'korting' gepresenteerd, terwijl er drie kortingspercentages bestaan en leeftijdskorting niet van belang is.

Wat ik vreemd vind, is dat nergens wordt gesproken over de gangbare ov-chipkortingen van 20 en 40%. Er staat bij het uitgebreide overzicht wederom 'korting', maar niet welke korting. Ik vind dat opmerkelijk. Ter vergelijking: de NS heeft bij haar prijsoverzicht drie kolommen: vol tarief, 20% korting, 40% korting. Kijk, dan weet ik waar het over gaat.

9292 kan dus best een tabelletje presenteren met: vol tarief | korting 20%, korting 34%, korting 40% | met eventueel een uitleg welke korting wanneer geldt.
Het presenteren van een 'gereduceerd tarief' vind ik dan ook een wassen neus; er zijn meerdere kortingspercentages mogelijk en er zijn, in tegenstelling tot voorheen, veel meer combinaties van kortingen en niet-kortingen mogelijk bij een gecombineerde reis. Het gereduceerde tarief zal voor veel mensen dan ook niet de daadwerkelijke prijs zijn.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: geen OV meer op 9292!

Bericht door fogeltje »

Daniel schreef:In de categorie bizar: als ik als vertrekpunt "Juliana van Stolbergpark, Amersfoort" invoer dan kan 9292 de halte niet vinden (of tenminste, ik krijg 'm niet als keuzemogelijkheid in de dropdown).
Typ ik echter "Stolbergpark" in dan krijg ik een dropdown met één keuzemogelijkheid. Je raad het al... die is "Juliana van Stolbergpark, Amersfoort" :roll:
Dat heb ik ook al gehaald met sommige haltes.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1130
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: geen OV meer op 9292!

Bericht door Tochjo »

Chauf21 schreef:9292 kan dus best een tabelletje presenteren met: vol tarief | korting 20%, korting 34%, korting 40% | met eventueel een uitleg welke korting wanneer geldt.
Die suggestie heb ik half december al gedaan, waarop als reactie kwam dat mijn reactie was "doorgestuurd naar de verantwoordelijke afdeling binnen onze organisatie" en dat zij mijn opmerkingen zullen onderzoeken.
hauptbahnhof
Berichten: 3922
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: geen OV meer op 9292!

Bericht door hauptbahnhof »

Waarom geeft 9292 de omleiding van de bussen 44 en 46 in Diemen niet aan? :evil:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: geen OV meer op 9292!

Bericht door Suus »

Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
hauptbahnhof
Berichten: 3922
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: geen OV meer op 9292!

Bericht door hauptbahnhof »

Jawel, maar in de reisadviezen.
Voor mij is reizen naar het eindpunt van lijn 9, makkelijk om met lijn 44 of 46 naar Prins Bernhardlaan te reizen en dan het stukje naar de andere kant van het treinviaduct te lopen. Nu moet ik dus overstappen op Schoolstraat op lijn 9.

En aangezien ik, samen met mijn diensten in Outlook altijd het reisadvies voor de heen en terugweg erbij zet, is het een beeeeeetje lastig. :wink:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: geen OV meer op 9292!

Bericht door Suus »

Let wel op he, want lijn 44 en 46 doen de halte Schoolstraat alleen aan richting Diemen Noord of Amstelstation, de andere kant op kunnen gaan ze via de noodhalte Burgemeester Bickerstraat :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
hauptbahnhof
Berichten: 3922
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: geen OV meer op 9292!

Bericht door hauptbahnhof »

Ja, dat had ik vorige keer gemerkt.
Maar op de terugweg pak ik de tram naar Schoolstraat en dan loop ik wel naar de Beukenhorst. Heb ik lijn 44 en 46 naar huis.
TheKnitter
Berichten: 766
Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
Locatie: Zwijndrecht

Re: geen OV meer op 9292!

Bericht door TheKnitter »

Ik ga 9292.nl maar boycotten... -o-
Lijntje 11 en 12 in Zwijndrecht komen 9 van de 10x niet uit de reisplanner, terwijl ze volgens de busboekjes van Arriva toch echt rijden. 9292 stuurt je met lijntje 17, en dan mag je 15 minuten lopen. Kan ik net zo goed naar huis 5 minuten langer lopen.
The best
Berichten: 503
Lid geworden op: wo 01 jun 2011, 10:21

Re: geen OV meer op 9292!

Bericht door The best »

Ik ging laatst maar eens via 9292ov kijken hoe ik het beste van Almelo naar Groningen kon reizen en het reisadvies sloeg echt helemaal nergens op. Ik moest in eerste instantie in Almelo lijn 24 (ipv 23) nemen, vervolgens moest ik via Mariënberg en Emmen (op zich nog begrijpbaar), dan moest ik in Groningen met lijn 11 naar Station Noord en dan overstappen op lijn 7 naar de Elzenlaan (terwijl lijn 11 dat traject ook gewoon berijd).

Echt een irritante site.
hauptbahnhof
Berichten: 3922
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: geen OV meer op 9292!

Bericht door hauptbahnhof »

Waarom klopt er zo weinig van de dienstregeling op 9292? M51 rijdt al een paar weken op zondag om de 10 minuten (na 11 uur) en dat is nog steeds niet aangepast. Zo nog meer lijnen waar de dienstregeling half maar is veranderd maar dat niet op 9292 is aangepast...
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: geen OV meer op 9292!

Bericht door webguy »

Je schijnt het te kunnen melden en ze doen er wat aan... Heb even de link niet paraat, maar je krijgt dan geen reactie, behalve als ze die wel sturen. Maar dat is beetje mosterd na de maaltijd.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: geen OV meer op 9292!

Bericht door Daniel »

Tja, hun app gaf ooit op tweede paasdag de bustijden van een normale maandag... sindsdien vertrouw ik de tijden op 9292 eigenlijk al voor geen meter meer.
En dan ook nog de recente gevallen van bussen die 4 minuten voor vertrek al met "is weg" op hun zogenaamd actuele vertrektijden staan terwijl de bus nog gewoon bij de halte staat... Dat laatste is eigenlijk gewoon een gevalletje van niet kunnen omgaan met de buffer die connexxion in de dienstregeling heeft ingebouwd. Komt soms ook al naar voren in de reisadviezen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Skinkie
Berichten: 122
Lid geworden op: di 05 apr 2011, 17:43

Re: geen OV meer op 9292!

Bericht door Skinkie »

Daniel schreef:Tja, hun app gaf ooit op tweede paasdag de bustijden van een normale maandag... sindsdien vertrouw ik de tijden op 9292 eigenlijk al voor geen meter meer.
Tweede paasdag is trouwens een algemene OV fuckup geweest. Niet alleen 9292 ging op z'n plaat, ook Arriva. En ja het is 'netjes' een special day. Kan de volgende ook even opzoeken als je wilt.
En dan ook nog de recente gevallen van bussen die 4 minuten voor vertrek al met "is weg" op hun zogenaamd actuele vertrektijden staan terwijl de bus nog gewoon bij de halte staat... Dat laatste is eigenlijk gewoon een gevalletje van niet kunnen omgaan met de buffer die connexxion in de dienstregeling heeft ingebouwd. Komt soms ook al naar voren in de reisadviezen.
Volgens mij is dit een bug in KV19 dat 9292 gebruikt. De integrator (hier CXX) maakt een feed met actuele vertrektijden, 9292 representeert dat. Bij GOVI hadden we bij KV55 hetzelfde probleem dat is pas heel recent gefixed. De fout zit hem in < TargetDepartureTime vs < ExpectedDepartureTime.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: geen OV meer op 9292!

Bericht door Daantje »

Vandaag ook weer gezeik met 9292. Typ ik in 'Sint Fransiscus Gasthuis, Rotterdam' Krijg ik 'Airportbaan' (dat krijg ik overigens altijd als suggestie :? ) St Fransiscus Gasthuis en ziekenhuis Sint Fransiscus Gasthuis kent ie ook niet. Als ik ziekenhuis intyp krijg ik alle ziekenhuizen als suggestie behalve het SFG (n) Dan maar Kleiweg 500. Ik wil vanaf mijn huis met een bus of een van de twee trams naar het Weena en daar overstappen. Krijg ik alleen maar opties met een tram waarvoor ik ver moet lopen of met de bus (waarvan 9292 beweert dat ie zo vroeg om de tien minuten rijdt, ik betwijfel dat) waarbij ik 8 minuten op het weena moet wachten terwijl als ik met de tram ga ik én later van huis kan én ik een minder lange overstap heb. Ik snap er nu echt helemaal niets meer van.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: geen OV meer op 9292!

Bericht door webguy »

Waarschijnlijk staat de overstap te lang ingesteld of zit er een buffer in die ze er niet uit halen. Er is bijvoorbeeld een veld "verwachte vertraging" in de formaat voor dienstregelingen. Als je dat er bij optelt om altijd veilig te zitten, dan krijg je dat soort dingen :)

Opentripplanner.nl begint ergens te komen - we hebben nu alle dienstregelingen van de Lijn binnen en ook nu heel Arriva in Brabant geloof ik. Hopelijk vanavond live :) (dit wil overigens niet zeggen dat wij perfect zijn en dat er niet bugs in zitten, dat pretenderen we dan ook niet)
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: geen OV meer op 9292!

Bericht door Edwin »

Het nadeel van 9292 is dat ze zelf jouw overstap-/looptijd bepalen, terwijl dit soms korter is dan ze zeggen, waardoor je volgens 9292 bepaalde overstapmogelijkheden niet kan "halen" terwijl het in praktijk wel zo is. Ideaal zou kunnen zijn als je zelf kan bepalen hoeveel overstaptijd je nodig hebt. De één loopt sneller als de ander en de één wilt wel een sprintje trekken en de ander niet.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten