Weer vertraging supersnelle HSL-trein

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Plaats reactie
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Weer vertraging supersnelle HSL-trein

Bericht door Ennes »

Weer vertraging supersnelle trein
Maar liefst vijf jaar wacht de NS op supersnelle Italiaanse treinen voor op de hogesnelheidslijn. Tot op de dag van vandaag zijn ze nog niet eens uit de testfase. De deadline 'eerste helft van 2012' wordt niet gehaald, bevestigen bronnen aan RTL Nieuws. De Tweede Kamer eist nu keiharde garanties van de minister en de NS dat de trein snel gaat rijden.


meer

Bron RTL nieuws
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Michael
Berichten: 11759
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Weer vertraging supersnelle trein

Bericht door Michael »

Ze zijn in ieder geval druk bezig met testrijden. Dinsdag en donderdagavond heb ik de 4804 op Breda gezien. En vanochtend zag ik de 4805 op station Breda
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Weer vertraging supersnelle trein

Bericht door Ennes »

Michael schreef:Ze zijn in ieder geval druk bezig met testrijden. Dinsdag en donderdagavond heb ik de 4804 op Breda gezien. En vanochtend zag ik de 4805 op station Breda
Ze zijn inderdaad deze week flink bezig met testritten, maar pas na deze testritten kunnen de opleidingen van start gaan, dus voor het echt zover is zijn we nog even verder.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Michael
Berichten: 11759
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Weer vertraging supersnelle trein

Bericht door Michael »

In Maart gaan ze beginnen met het opleiden van machinisten aldus Bredavandaag.nl

http://www.bredavandaag.nl/nieuws/algem ... -fyratrein
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Weer vertraging supersnelle trein

Bericht door Michael 1988 »

Ik vraag me eigenlijk af waarom NS niet gewoon dezelfde fabrikant als die van de Thalys of ICE had benadert. Want 5 jaar is wel erg lang. Ik begrijp nu meer en meer waarom de HSL gewoon verliesgevend is.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Weer vertraging supersnelle trein

Bericht door webguy »

Je moet het wel enigzins binnen (historische) context plaatsen - Siemens had en heeft met de ICE een gevuld orderboek. Wil je nu een nieuwe ICE-achtige trein, dan ben je nog steeds veel tijd en/of geld kwijt (eerder = kost meer)
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Weer vertraging supersnelle trein

Bericht door Fles »

De Tweede Kamer eist nu keiharde garanties van de minister en de NS dat de trein snel gaat rijden.
Keiharde garanties :') En dan? :D
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Weer vertraging supersnelle trein

Bericht door Michael 1988 »

webguy schreef:Je moet het wel enigzins binnen (historische) context plaatsen - Siemens had en heeft met de ICE een gevuld orderboek. Wil je nu een nieuwe ICE-achtige trein, dan ben je nog steeds veel tijd en/of geld kwijt (eerder = kost meer)
Uhm..... ik heb het eens nagekeken en het bedrijf wat nu de V250 levert heeft een heel erg slechte ervaring met betijds en dan vooral goed leveren van materieel. Ik doelde vooral op waarom NS niet een (ietwat betrouwbaarder) bedrijf benaderde die (veel meer) ervaring heeft met hogesnelheidstreinen. Niet lullig bedoelt voor het bedrijf, maar de reputatie wordt steeds slechter.
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: Weer vertraging supersnelle trein

Bericht door Gekko123 »

De NS moest wel met de falende treinenbouwer uit Italië in zee gaan, doordat zij de openbare aanbesteding hadden gewonnen. Dan heb je geen keuze meer als bedrijf, waardoor we nu met de gebakken peren zitten :|
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50890
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Weer vertraging supersnelle trein

Bericht door Suus »

Michael 1988 schreef:Ik vraag me eigenlijk af waarom NS niet gewoon dezelfde fabrikant als die van de Thalys of ICE had benadert. Want 5 jaar is wel erg lang. Ik begrijp nu meer en meer waarom de HSL gewoon verliesgevend is.
Duurder, Ansaldo was goedkoper en dat was de belangrijkste eis bij de aanbesteding. Dat Ansaldo al een decennia geen deugelijk materiaal kan afleveren* speelde geen enkele rol.

* Ansaldo probeert nog steeds IC4 af te leveren in Denemarken. Sinds mei 2011 zijn er geen nieuwe stellen meer afgeleverd, sinds november 2011 zijn alle stellen buiten dienst.De steden Birmingham en Oslo zijn niet te tevreden over de trams van deze fabrikant en gaan ze versneld vervangen en de trams die Ansaldo levert aan Göteborg hebben een flinke defectenstand en allerhande vage klachten. De trackrecord is slecht zeg maar :?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5818
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Weer vertraging supersnelle trein

Bericht door isadora »

Helemaal off-topic, sorry.
Maar ik blijf het, sterker, ik vind het steeds meer een lelijk gedrocht die trein.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Weer vertraging supersnelle trein

Bericht door Ennes »

isadora schreef:Helemaal off-topic, sorry.
Maar ik blijf het, sterker, ik vind het steeds meer een lelijk gedrocht die trein.
Hij straalt ook totaal niet iets snels uit. Ik vind het meer lijken op een mislukte poging om een moderne versie van de hondekop te ontwikkelen. (hij heeft dan ook het uiterlijk van een teckel)
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Citaro
Berichten: 206
Lid geworden op: di 01 nov 2011, 13:21
Locatie: Breda

Re: Weer vertraging supersnelle trein

Bericht door Citaro »

Zou de V250 graag eens willen spotten op station Breda, is er een planning o.i.d. voor de proef-, instructie- en wegleerritten met de V250?
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: Weer vertraging supersnelle HSL-trein

Bericht door R-Flow »

Doe effe normaal zeg, die dingen hadden in 2007 moeten rijden...
Michael
Berichten: 11759
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Weer vertraging supersnelle trein

Bericht door Michael »

Citaro schreef:Zou de V250 graag eens willen spotten op station Breda, is er een planning o.i.d. voor de proef-, instructie- en wegleerritten met de V250?
Ik kan alleen maar zeggen dat ze met de V250 test gaan rijden op de rustige momenten ('s avonds). Althans dat heb ik begrepen
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Weer vertraging supersnelle HSL-trein

Bericht door Michael 1988 »

Tja waarschijnlijk zal de NS deze vertraging ook aangekondigt hebben om hun bonussen niet aan te tasten ;).
TLP
Berichten: 1558
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: Weer vertraging supersnelle trein

Bericht door TLP »

Michael schreef:
Citaro schreef:Zou de V250 graag eens willen spotten op station Breda, is er een planning o.i.d. voor de proef-, instructie- en wegleerritten met de V250?
Ik kan alleen maar zeggen dat ze met de V250 test gaan rijden op de rustige momenten ('s avonds). Althans dat heb ik begrepen
Vanochtend kwam er nota bene om 07.50 (dus midden in de drukke spits) eentje langsrazen bij Sloterdijk! Dus ze rijden niet meer alleen in de avond en rond Breda...
Ennes schreef:Hij straalt ook totaal niet iets snels uit. Ik vind het meer lijken op een mislukte poging om een moderne versie van de hondekop te ontwikkelen.
Nu je het zegt... de kop lijkt er inderdaad sprekend op... :roll:
Bram
Berichten: 149
Lid geworden op: za 23 jan 2010, 23:08

Re: Weer vertraging supersnelle HSL-trein

Bericht door Bram »

Ik vind het uiterlijk van de trein zo slecht nog niet (hence mijn avatar), het idee van een 'moderne snelle hondenkop' vind ik juist wel passen bij de NS. Ik begrijp alleen onbegripvol over de keuze van NS voor ansaldo. Aanbedesting winnen of niet, volgens mij was het al langer duidelijk dat ze van het bouwen van treinen daar geen kaas hebben gegeten.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 53 gasten