Kinderen in de kou door fout ov-chipkaart

Alles over het Openbaar Vervoer in Groningen, Friesland en Drenthe.
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Kinderen in de kou door fout ov-chipkaart

Bericht door hauptbahnhof »

Wat ik me altijd afvraag: als zo'n grijsrijder weer incheckt, zien ze dat dan wel of is het echt: Ingecheckt? JA? Mooi! Volgende kaart... :roll:
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Kinderen in de kou door fout ov-chipkaart

Bericht door Michael »

Dat kunnen ze zien. Ze zien bij welke halte je ingecheckt heb. Althans bij Veolia wel
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Kinderen in de kou door fout ov-chipkaart

Bericht door hauptbahnhof »

Ja dat weet ik ook wel. Maar de vraag is of ze er echt naar kijken (en of het direct en duidelijk zichtbaar is op hun schermpje) of dat ze daar een extra handeling voor moeten doen.

De reden dat ik het vraag:
een collega van me (conducteur) had iemadn met een 1-uurskaartje. De passagier heeft in het vorige voertuig niet uitgecheckt dus in het volgende voertuig was het ongeldig. Maar de passagier mocht dus gaan zitten van mijn collega. Toen controle kwam was zijn kaart gewoon goed (nog binnen het uur én ingecheckt)... :|
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Kinderen in de kou door fout ov-chipkaart

Bericht door Suus »

Bij de RET kijken ze er naar, daar werd iemand in de metro op de bon geslingerd omdat deze bij Beurs was ingecheckt en nu in een metro zat onderweg van Meijersplein naar Blijdorp.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Tristan
Berichten: 589
Lid geworden op: ma 01 aug 2011, 19:03

Re: Kinderen in de kou door fout ov-chipkaart

Bericht door Tristan »

Michael schreef: Ze controleren regelmatig bij Veolia in Brabant dus de pakkans is vrij groot
Dan ga je gewoon halverwege zitten. Komt er controle, dan check je nog ff gauw in om vervolgens weer uit te checken zodra de controle uit het zicht is verdwenen.
De ov-chipkaart: it's one SMALL CARD for man, one GIANT FAIL for mankind

Bekijk hier een lijst van maar liefst 50 #ovchipkaart #fails. Een product met zoveel #fails vraagt erom om AFGESCHAFT te worden!
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Kinderen in de kou door fout ov-chipkaart

Bericht door hauptbahnhof »

Lees je wel de bovenstaande posts? :roll:
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Kinderen in de kou door fout ov-chipkaart

Bericht door Fles »

Bee schreef:Dat is geen fout van de ov-chipkaart maar van een chauffeur. Het is wel heel makkelijk dan meteen weer de ov-chipkaart de schuld te geven van alle problemen.
Net alsof het dan WEL acceptabel is :')
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Kinderen in de kou door fout ov-chipkaart

Bericht door Vinny »

een collega van me (conducteur) had iemadn met een 1-uurskaartje. De passagier heeft in het vorige voertuig niet uitgecheckt dus in het volgende voertuig was het ongeldig. Maar de passagier mocht dus gaan zitten van mijn collega. Toen controle kwam was zijn kaart gewoon goed (nog binnen het uur én ingecheckt)... :|
Het is heel flauw, maar volgens mij heeft zo iemand dan gewoon reisrecht. Je kunt dan wel een bekeuring gaan uitdelen van 35 euro, maar het hoeft niet. Een beetje klantvriendelijkheid mag ook wel, toch?
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Kinderen in de kou door fout ov-chipkaart

Bericht door marvinkok »

Tristan schreef:
Michael schreef: Ze controleren regelmatig bij Veolia in Brabant dus de pakkans is vrij groot
Dan ga je gewoon halverwege zitten. Komt er controle, dan check je nog ff gauw in om vervolgens weer uit te checken zodra de controle uit het zicht is verdwenen.
Zogauw het controleteam in zicht is gaan ook de kaartlezers uit ;)
InfoXX heeft daar iig een mooi knopje voor...
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Kinderen in de kou door fout ov-chipkaart

Bericht door Michael »

Ook Veolia heeft de mogelijkheid om de kaartlezers uit te zetten. Alleen word ie nooit gebruikt. vanochtend om 6.15 zaten de toezichthouders met z'n vijven in de kantine klaar om te gaan controleren hoorde ik van een chauffeur. En om 9.10 zag ik ze rijden in hun busje
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Kinderen in de kou door fout ov-chipkaart

Bericht door Klaasje »

marvinkok schreef:Zogauw het controleteam in zicht is gaan ook de kaartlezers uit ;)
InfoXX heeft daar iig een mooi knopje voor...
Als je een beetje oplet heb je dat al snel eerder door dan de buschauffeur. Dat kan behoorlijk oplopen.
Roelof88
Berichten: 408
Lid geworden op: wo 24 dec 2008, 14:05

Re: Kinderen in de kou door fout ov-chipkaart

Bericht door Roelof88 »

In bussen met een gesloten instapregime was het beter geweest als de kaartlezers achterin alleen konden uitchecken. Dit is technisch mogelijk, Denemarken heeft kaartlezers op treinstations die alleen kunnen inchecken of alleen kunnen uitchecken (Rejsekort). Voor de voorste lezer is het wel handig dat deze zowel kan in- als uitchecken. Dit moet dan wel instelbaar zijn, bijvoorbeeld als de kaartlezer voorin onverhoopt kapot is dat de chauffeur alsnog (tijdelijk) de incheckmogelijkheid voor de achterste lezers kan activeren.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Kinderen in de kou door fout ov-chipkaart

Bericht door Vinny »

Ik weet niet wat je hier mee opschiet. In bussen met een gesloten instapregime, dient de reiziger in te stappen bij de chauffeur. Deze vergewist zich dat er wordt ingecheckt. Dit gaat makkelijker dan mensen die even snel een strippenkaart of zichtabonnement laten zien (maar niet hoeven te stempelen). Ik heb zelf meegemaakt dat de buschauffeur zijn bus stil zette en een vrouw aansprak die niet was ingecheckt.

Overigens de hausse aan zichtbaar zwartrijden is nu in de regio Amsterdam-Amstelland toch wel een beetje over. Of de notoire zwartrijders hebben minder opvallende trucs ontdekt, of er is toch wel redelijk sprake van een corrigerend mechanisme in de samenleving. Mensen die proberen om vlak achter onbekenden nog een poortje door te glippen zijn niet de meest populaire gasten op een metrostation...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Kinderen in de kou door fout ov-chipkaart

Bericht door hauptbahnhof »

En het gebeurt nog steeds vaak genoeg.
Ik nodig je uit om onder het genoet van een kopje chocomel met marshmellow bij bijv Strandvliet te kijken hoeveel mensen er zwartrijden *O*
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Kinderen in de kou door fout ov-chipkaart

Bericht door Suus »

Het gebeurt op elk station en is aan de orde van de dag. Zwartrijden is nooit voor 100% te elemineren tenzij je iedereen een persoonlijke controleur geeft. Er is wel een forse daling door de opgeworpen hindernissen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten