VVD wil radicale versimpeling spoor

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: VVD wil radicale versimpeling spoor

Bericht door MdJ »

Nog mooier:
Er reed eerst (2006) een 7200 Asdz-Ut, 1x per uur. In het andere half uur reed er een 17200 Asd-Ut. Beide series reden door naar Rhn als 5900. Dat kwam omdat zowel in Breukelen als in Amsterdam Zuid de keervoorziening er nog niet was of de viersporigheid nog niet geheel in gebruik was genomen. Tussen Ut-Vndc reed een 15900 in de spits

In April kwam de viersporigheid geheel in dienst en de 7200/5900 ging 2x per uur Asdz-Rhn rijden als 7400. De 17400 ging toen overdag Bkl-Ut rijden en in de spits door naar Vndc.

Vervolgens kwam de keervoorziening te Bkl gereed, 7400 ging 2x per uur Bkl-Rhn en 2x per uur een 17400Bkl-Ut. In de spits door naar Asd en Vndc. Op de Utrechtboog reed er alleen de 3500 en een 13500 in de spits. Deze laatste reed alleen Shl-Ut.

Vervolgens ging de 2000 ingekort worden tot Gvc-Ut, en de 3100 ging rijden op Shl-Ah-Nm.
Bij twijfel: gebruik beton.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: VVD wil radicale versimpeling spoor

Bericht door Chauf21 »

Leuk en aardig die keersporen, maar gezien de beperkte ruimte tussen en rondom de huidige infrastructuur lijkt het me vrij onmogelijk om geschikte keersporen in de nabijheid van de grote stations te maken. Je hebt immers over langere afstand meerdere keersporen nodig en ik vraag me af waar je die ruimte vandaan haalt, rekening houdend met een acceptabele rijtijd vanaf de stations.

Ik denk dat de hoeveelheid sporen op de stations nog niet eens het probleem hoeft te zijn. Het is alleen zaak deze sporen zo veel mogelijk vrij te houden. Dat kan door het overtollige materieel tijdig weg te rangeren naar de nabijgelegen osptelsporen of door aankomend materieel te koppelen met gereedstaand materieel waardoor gelijk voldoende capaciteit geboden kan worden. Maar tot zover de buitenstaander vanaf de wal ;)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: VVD wil radicale versimpeling spoor

Bericht door Suus »

Vanavond komt Charlie Aptroot zijn verhaal uit de doeken doen bij Pauw en Witteman.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: VVD wil radicale versimpeling spoor

Bericht door deadlock »

De beste man had het over de staatsbedrijven NS en ProRail. Heb ik iets gemist?
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: VVD wil radicale versimpeling spoor

Bericht door Suus »

Eigenlijk verpestte hij alles door op het eind te beweren dat hij toch wel overal kon komen met zijn auto. Hij vind het allemaal verschrikkelijk waarmee de reiziger lastig gevallen wordt maar stiekem heeft hij er helemaal geen last van.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5813
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: VVD wil radicale versimpeling spoor

Bericht door isadora »

Blijft natuurlijk een autofiel.
Hij is per slot van rekening "mister 130".
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: VVD wil radicale versimpeling spoor

Bericht door tsov »

Iemand kan dus niet autofiel zijn én begaan met het lot van de treinreiziger?
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5813
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: VVD wil radicale versimpeling spoor

Bericht door isadora »

tsov schreef:Iemand kan dus niet autofiel zijn én begaan met het lot van de treinreiziger?
Dat heb je mij niet horen beweren. :)
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 gasten