Schultz twijfelt over investeren 'winterhard' spoor

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Plaats reactie
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Schultz twijfelt over investeren 'winterhard' spoor

Bericht door Fles »

Schultz twijfelt over investeren 'winterhard' spoor

Minister Schultz (Infrastructuur) twijfelt aan het nut van extra investeringen in de infrastructuur om problemen aan het spoor in de toekomst te voorkomen.
Dat zei ze dinsdag tijdens het debat in de Tweede Kamer over de recente problemen door winterweer op het spoor. Ze wil een kosten/baten-analyse maken om te kijken of de kosten wel opwegen tegen de op te lossen problemen.
Bron en meer

:')

Laat de problemen gewoon groot genoeg worden en zeg dan schouderophalend "Tsja, overmacht" :') Kansloos wijf. Weg ermee.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Schultz twijfelt over investeren 'winterhard' spoor

Bericht door Jef400 »

Het ligt dus echt aan haar haarkleur
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Schultz twijfelt over investeren 'winterhard' spoor

Bericht door Jef400 »

Kennen jullie het spreekwoord niet.
Vrouwen achter het stuur bloed aan de muur,

Nu is het alleen geen bloed maar zijn het duizenden gestrande rijzigers
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
huibf
Donateur
Berichten: 4110
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Schultz twijfelt over investeren 'winterhard' spoor

Bericht door huibf »

En ik vindt deze opmerking nu juist wel goed.

Laten we wel wezen... waarom miljarden betalen voor die 2x per jaar dat het plat ligt.
hetzelfde voor de snelwegen...

De kosten zullen ergens vandaan gehaald moeten worden.
Dat zou dus betekenen duurdere kaartjes en per direct alle snelwegproblematieken (=meer asfalt) niet meer uitvoeren. Meer belasting, hogere benzineaccijns...

haar opmerking van 1 week geleden die was juist debiel: "Laten we de Zwitsers er een naar kijken"
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Schultz twijfelt over investeren 'winterhard' spoor

Bericht door Fles »

huibf schreef:En ik vindt deze opmerking nu juist wel goed.
Laten we wel wezen... waarom miljarden betalen voor die 2x per jaar dat het plat ligt.
Ja inderdaad, kunnen de feiten niet naar de norm, dan moet de norm maar naar de feiten :pos:

Kom, we legaliseren alle drugs, verkrachtingen mogen ook gewoon, okee voor een kindermoord krijg je dan nog 24 uur schoffeldienst. Kan al het vrijkomende personeel ingezet worden om de mobiliteitsbehoefte te faciliteren :pos: Ik zeg: DOEN!
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Schultz twijfelt over investeren 'winterhard' spoor

Bericht door Jef400 »

We kunnen natuurlijk er ook voor zorgen dat iedereen vrij krijgt tijdens de winter. Heb je dit helemaal niet..............
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
huibf
Donateur
Berichten: 4110
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Schultz twijfelt over investeren 'winterhard' spoor

Bericht door huibf »

Fles schreef:
huibf schreef:En ik vindt deze opmerking nu juist wel goed.
Laten we wel wezen... waarom miljarden betalen voor die 2x per jaar dat het plat ligt.
Ja inderdaad, kunnen de feiten niet naar de norm, dan moet de norm maar naar de feiten :pos:

Kom, we legaliseren alle drugs, verkrachtingen mogen ook gewoon, okee voor een kindermoord krijg je dan nog 24 uur schoffeldienst. Kan al het vrijkomende personeel ingezet worden om de mobiliteitsbehoefte te faciliteren :pos: Ik zeg: DOEN!
Vergelijking slaat kan noch wal.

OK jouw zijn:
Laten we dan direct de brandstof naar 4 euro zetten, treinkaartjes verhogen met 200%. Inkomstenbelasting ophogen met 15%, Leasebakken afschaffen, km vergoeding voor de auto per direct naar 0 cent en alle geld voor de wegen naar het spoor brengen.....
huibf
Donateur
Berichten: 4110
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Schultz twijfelt over investeren 'winterhard' spoor

Bericht door huibf »

JeffreyMeijer schreef:We kunnen natuurlijk er ook voor zorgen dat iedereen vrij krijgt tijdens de winter. Heb je dit helemaal niet..............
Als ik weet dat het zon slecht weer wordt dan ga ik of eerder weg of ik ga niet...
Idem met de auto....

Je dood laten rijden staat nl niet in je contract....
en ik weet wel dat niet iedereen dat zomaar kan.... maar het gros wel.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Schultz twijfelt over investeren 'winterhard' spoor

Bericht door Vinny »

Wat mij betreft zijn beide visies nogal extreem. Wat mij betreft hoeft er niet heel veel geld geinvesteerd te worden in winterhard spoor. Op dagen dat er sneeuw verwacht wordt, moet de NS al van te voren de dienstregeling aanpassen: in ieder geval moeten de personeelsdiensten gedecompliceerd worden. Dat kost naar mijn mening geen geld. Ook zou er goed gekeken moeten worden naar de positionering van onderhouds- en storingsmonteurs: op kritieke emplacementen kun je een bouwkeet neerzetten met wat stevige ventjes uitgerust met schop en bezem. :Y
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
VIRM
Berichten: 7602
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Schultz twijfelt over investeren 'winterhard' spoor

Bericht door VIRM »

Maar wat is het probleem nu precies? Ik hoor van allerlei kanten van alles en nogwat.

1. Blokken ijs vallen van treinen. Maar dan ontwerp je die treinen toch zo dat er geen ijsvorming aan de onderkant otnstaat? Vliegtuigen hebben ook een ijswerend systeem, dus dat moet toch best wel met een trein kunnen?
2. Kapotte bovenleidingen. Dan bestel je volgende keer toch gewoon wat betere draadjes?
3. Personeel zit aan de andere kant van het land. Dan voer je gewoon als er een vlokje dreigt te vallen het Rondje om de Kerk in. Ik kan mij best voorstellen dat dat niet leuk is voor het personeel, maar als dat (grotere) chaos voorkomt...
4. Bijsturing. Wat is hier dan precies het probleem mee? Ik hoorde iemand op dit forum zeggen dat ze 'niet genoeg middelen' hebben.
5. Communicatie. Dat is altijd al een heel zwak punt geweest...
Beul van de blindegeleidelijn
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: Schultz twijfelt over investeren 'winterhard' spoor

Bericht door iljitsch »

Wat mij betreft is het probleem niet zozeer de uitval als het weer echt extreem is, maar het feit dat de informatievoorziening dan ook op z'n gat gaat terwijl die juist dan zo belangrijk is, en dat de NS zo ontzettend slecht is in het inspelen op de problemen. Als we die twee dingen aanpakken dan valt met wat uitval bij echt extreem weer wel te leven.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Schultz twijfelt over investeren 'winterhard' spoor

Bericht door Vinny »

4. Bijsturing. Wat is hier dan precies het probleem mee? Ik hoorde iemand op dit forum zeggen dat ze 'niet genoeg middelen' hebben.
Outsourcen naar India. Dan kun je een heleboel mensen aannemen die 363 dagen per jaar OV haltes in de prijzentabel inkloppen voor de OV chipkaart en twee dagen per jaar de bijsturingstaken overnemen. 8-)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Schultz twijfelt over investeren 'winterhard' spoor

Bericht door Klaasje »

:lol:
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Schultz twijfelt over investeren 'winterhard' spoor

Bericht door Ennes »

Tja het blijft een keuze natuurlijk, je kan hier bijvoorbeeld ook overal elektrisch verwarmde wissels gaan aanleggen zoals in Zwitserland, waar ze elk jaar over een langere periode hun nut bewijzen, tegenover hier een paar dagen per jaar, maar goed, daar hangt een prijskaartje aan, maar willen we dat ervoor betalen.

En wat betreft de aangepaste dienstregeling, het model waarmee toen op een schitterende oktoberdag is getest of we winterklaar waren heb ik niet gezien, er waren hoofdzakelijk een paar series geschrapt en de noord-oost was geknipt.
En je zal het personeel ook echt niet horen als ze in uitzonderlijke situaties een dagje moeten gaan pendelen, zoals ook op die snertdag in oktober.

Daarnaast zou ik zeggen, breng bijsturing/infomatievoorziening onder in of in de onmiddellijke omgeving van de kantoren, en lijdt een gedeelte van het kantoor personeel op om daar bij te kunnen springen in geval van grote verstoringen, een groot gedeelte van de werkzaamheden daar kunnen best een dagje wachten(beter als de reiziger een dag laten wachten). Ik denk dat de investering in aanpassing/uitbreiding van de middelen om dat in/uit te voeren goedkoper is als alle compensatie maatregelen die nu gelden.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50900
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Schultz twijfelt over investeren 'winterhard' spoor

Bericht door Suus »

Die nepwinterdag is tot nu toe misschien wel de grootste faal in dit nu al jaren voortslepende dossier. Eerst werden een dag lang alle reizigers geterroriseerd met een dienstregeling waar helemaal niemand mee uit de voeten kon en vervolgens is er nog op geen enkel moment waarop het nodig was om die dienstregeling te rijden gebruik van gemaakt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Schultz twijfelt over investeren 'winterhard' spoor

Bericht door Klaasje »

Iedere keer dat er geen nooddienst wordt gereden zijn er veel infrastoringen en wanneer die nooddienst wel gereden wordt dan zijn er geen of nauwelijks infrastoringen. Conclusie: We moeten het hele jaar een nooddienst rijden.
Zoiets dus:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=BvC8Fs0oKCQ[/youtube]
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Schultz twijfelt over investeren 'winterhard' spoor

Bericht door Ennes »

Bee schreef:Die nepwinterdag is tot nu toe misschien wel de grootste faal in dit nu al jaren voortslepende dossier. Eerst werden een dag lang alle reizigers geterroriseerd met een dienstregeling waar helemaal niemand mee uit de voeten kon en vervolgens is er nog op geen enkel moment waarop het nodig was om die dienstregeling te rijden gebruik van gemaakt.
Tja dat snap ik dus ook niet, de aangepaste dienstregeling die er afgelopen week gereden is, zorgt nog steeds voor olievlekken, omdat er treinseries over langere trajecten en meerdere baanvakken blijven rijden, terwijl je met die dienstregeling van die testdag, echt baanvakken isoleert van de rest van het spoor.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Schultz twijfelt over investeren 'winterhard' spoor

Bericht door deadlock »

Fles schreef:
huibf schreef:En ik vindt deze opmerking nu juist wel goed.
Laten we wel wezen... waarom miljarden betalen voor die 2x per jaar dat het plat ligt.
Ja inderdaad, kunnen de feiten niet naar de norm, dan moet de norm maar naar de feiten :pos:
Nou jah, zo kort door de bocht is het niet. Er mag best geschokt worden om het spoor winterharder te maken maar er zit natuurlijk wel een grens aan. Er miljarden tegenaan smijten om twee dagen in het jaar ook te kunnen rijden lijkt mij niet de bedoeling. Steek dat maar in het onderwijs ofzo.
Kom, we legaliseren alle drugs
Slechter voorbeeld had je niet kunnen nemen. Dat zal uiteindelijk leiden tot minder verslaafden en een spectaculaire daling van de criminaliteit dus waarom niet.
, verkrachtingen mogen ook gewoon, okee voor een kindermoord krijg je dan nog 24 uur schoffeldienst. Kan al het vrijkomende personeel ingezet worden om de mobiliteitsbehoefte te faciliteren :pos: Ik zeg: DOEN!
Je vergelijkingen zijn nou niet echt bepaald vergelijkingen ;)
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Stéphane
Berichten: 790
Lid geworden op: do 22 dec 2011, 10:25
Locatie: België

Re: Schultz twijfelt over investeren 'winterhard' spoor

Bericht door Stéphane »

Ik begrijp het verbazingwekkend vinden -en kijk enigszins geamuseerd toe van hieronder- dat in het land waar alles misloopt (België) een trein in de winter rijdt en in het (naar eigen zeggen) o zo keurige Nederland dat maar niet wil lukken.
Een winterse dag:
De trein in België: Het enige dat niet gekker doet dan anders.
De trein in Nederland: Het enige dat echt gekker doet dan anders.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Schultz twijfelt over investeren 'winterhard' spoor

Bericht door deadlock »

Stéphane schreef:Ik begrijp het verbazingwekkend vinden -en kijk enigszins geamuseerd toe van hieronder- dat in het land waar alles misloopt (België) een trein in de winter rijdt en in het (naar eigen zeggen) o zo keurige Nederland dat maar niet wil lukken.
Nederland is dan ook helemaal niet zo keurig.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 120 gasten