Nog mooier:
Er reed eerst (2006) een 7200 Asdz-Ut, 1x per uur. In het andere half uur reed er een 17200 Asd-Ut. Beide series reden door naar Rhn als 5900. Dat kwam omdat zowel in Breukelen als in Amsterdam Zuid de keervoorziening er nog niet was of de viersporigheid nog niet geheel in gebruik was genomen. Tussen Ut-Vndc reed een 15900 in de spits
In April kwam de viersporigheid geheel in dienst en de 7200/5900 ging 2x per uur Asdz-Rhn rijden als 7400. De 17400 ging toen overdag Bkl-Ut rijden en in de spits door naar Vndc.
Vervolgens kwam de keervoorziening te Bkl gereed, 7400 ging 2x per uur Bkl-Rhn en 2x per uur een 17400Bkl-Ut. In de spits door naar Asd en Vndc. Op de Utrechtboog reed er alleen de 3500 en een 13500 in de spits. Deze laatste reed alleen Shl-Ut.
Vervolgens ging de 2000 ingekort worden tot Gvc-Ut, en de 3100 ging rijden op Shl-Ah-Nm.
VVD wil radicale versimpeling spoor
Re: VVD wil radicale versimpeling spoor
Bij twijfel: gebruik beton.
Re: VVD wil radicale versimpeling spoor
Leuk en aardig die keersporen, maar gezien de beperkte ruimte tussen en rondom de huidige infrastructuur lijkt het me vrij onmogelijk om geschikte keersporen in de nabijheid van de grote stations te maken. Je hebt immers over langere afstand meerdere keersporen nodig en ik vraag me af waar je die ruimte vandaan haalt, rekening houdend met een acceptabele rijtijd vanaf de stations.
Ik denk dat de hoeveelheid sporen op de stations nog niet eens het probleem hoeft te zijn. Het is alleen zaak deze sporen zo veel mogelijk vrij te houden. Dat kan door het overtollige materieel tijdig weg te rangeren naar de nabijgelegen osptelsporen of door aankomend materieel te koppelen met gereedstaand materieel waardoor gelijk voldoende capaciteit geboden kan worden. Maar tot zover de buitenstaander vanaf de wal ;)
Ik denk dat de hoeveelheid sporen op de stations nog niet eens het probleem hoeft te zijn. Het is alleen zaak deze sporen zo veel mogelijk vrij te houden. Dat kan door het overtollige materieel tijdig weg te rangeren naar de nabijgelegen osptelsporen of door aankomend materieel te koppelen met gereedstaand materieel waardoor gelijk voldoende capaciteit geboden kan worden. Maar tot zover de buitenstaander vanaf de wal ;)
Re: VVD wil radicale versimpeling spoor
Vanavond komt Charlie Aptroot zijn verhaal uit de doeken doen bij Pauw en Witteman.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: VVD wil radicale versimpeling spoor
De beste man had het over de staatsbedrijven NS en ProRail. Heb ik iets gemist?
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: VVD wil radicale versimpeling spoor
Eigenlijk verpestte hij alles door op het eind te beweren dat hij toch wel overal kon komen met zijn auto. Hij vind het allemaal verschrikkelijk waarmee de reiziger lastig gevallen wordt maar stiekem heeft hij er helemaal geen last van.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: VVD wil radicale versimpeling spoor
Blijft natuurlijk een autofiel.
Hij is per slot van rekening "mister 130".
Hij is per slot van rekening "mister 130".
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Re: VVD wil radicale versimpeling spoor
Iemand kan dus niet autofiel zijn én begaan met het lot van de treinreiziger?
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Re: VVD wil radicale versimpeling spoor
Dat heb je mij niet horen beweren. :)tsov schreef:Iemand kan dus niet autofiel zijn én begaan met het lot van de treinreiziger?
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 196 gasten