GVU en Connexxion blijven rijden tot december 2013

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50854
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

GVU en Connexxion blijven rijden tot december 2013

Bericht door Suus »

Contract GVU en Connexxion t/m 2013 verlengd
Bestuur Regio Utrecht (BRU) heeft met vervoerders GVU en Connexxion afspraken gemaakt over verlenging van de huidige concessies van het openbaar vervoer in de regio. Beide vervoerders blijven het openbaar vervoer in de stad en regio verzorgen tot en met 7 december 2013. Verlenging is nodig omdat de vorige aanbestedingsprocedure niet tot definitieve gunning heeft geleid. BRU start daarom medio 2012 een nieuwe aanbesteding voor het OV in de Utrechtse regio. De nieuwe concessie moet ingaan op 8 december 2013.

Kwaliteit gegarandeerd
Tijdens de verlengingsperiode blijven alle geldende concessievoorwaarden onverminderd van toepassing. Ook de huidige bijdragen met betrekking tot de kiosk, sociale veiligheid en marketing blijven onder dezelfde voorwaarden en werkwijze in stand als voor de verlenging. Dit om de kwaliteit van het openbaar vervoer te garanderen en de succesvolle aanpak van de sociale veiligheid te continueren. Omdat de bussen langer mee moeten, draagt BRU wel bij aan de kosten voor extra onderhoud zodat de bussen blijven voldoen aan de wettelijke eisen en bestek. Ook staat BRU het vervoerder Connexxion toe om, waar nodig, de GVU-bussen (de blauw-met-witte bussen in het stadsvervoer) aan te vullen met bussen in de eigen huisstijl (groene bussen).
Bron: Regioutrecht.nl
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Zonnig
Berichten: 538
Lid geworden op: do 16 jun 2011, 14:09

Re: GVU en Connexxion blijven rijden tot december 2013

Bericht door Zonnig »

Dus straks toch groene XX-bussen op stadslijnen. XX heeft het weer voor elkaar.
En .... waarom krijgen ze extra geld voor het onderhoud van de bussen? Worden ze nog beloond voor hun gedrag!

Bij XX zitten mensen die veel / zo niet alles aanvechten om de nieuwe concessienemer te frustreren.
Dit kunnen ze doen door het kapitaal dat nog in gebouwen zit daarvoor aan te wenden, hoezo concurrentievervalsing.
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: GVU en Connexxion blijven rijden tot december 2013

Bericht door MdJ »

Onderhoud heeft geen evenredig verband met de tijd, maar exponentieel. Hoe ouder de wagens, hoe vaker je per tijdseenheid onderhoud moet geven.

Dat kost geld...

Zo gaan binnen nu en een tijdje de geel/witte amba's en volvo's van Syntus in ZHO eruit en vervangen worden door nieuwe bussen uit Heerenveen-Valkenswaard.
Bij twijfel: gebruik beton.
WSM
Berichten: 1403
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: GVU en Connexxion blijven rijden tot december 2013

Bericht door WSM »

Wow mag die oude meuk van GVU nog langer rondtoeren daar!
Bij deze is Utrecht genomineerd om de busmuseum-trofee over te nemen, deze stond sinds dat de Randstadrail naar behoren rijdt stof te trekken in Zoetermeer ;).
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: GVU en Connexxion blijven rijden tot december 2013

Bericht door Daniel »

Utrecht zal als gevolg hiervan wel het landelijke afvoerputje van Connexxion gaan worden...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: GVU en Connexxion blijven rijden tot december 2013

Bericht door R-Flow »

Is het al sinds het begin van de concessie...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: GVU en Connexxion blijven rijden tot december 2013

Bericht door Daniel »

Valt op zich wel mee, zo heel veel ex-Connexxion wagens heeft het GVU nu ook weer niet rondrijden. En het omstickeren naar GVU-kleuren verhinderde natuurlijk al het snel even met bussen schuiven.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: GVU en Connexxion blijven rijden tot december 2013

Bericht door R-Flow »

Daniel schreef:Valt op zich wel mee, zo heel veel ex-Connexxion wagens heeft het GVU nu ook weer niet rondrijden.
Nou... Zie er anders altijd genoeg op Utrecht Centraal of vanuit de trein. Die groene en rode randen zijn makkelijk te spotten.
010jongen
Berichten: 717
Lid geworden op: ma 25 apr 2011, 19:56

Re: GVU en Connexxion blijven rijden tot december 2013

Bericht door 010jongen »

Op de site van bru staan onder algemeen bestuur al de plannen voor 2013, veel wijzigingen en andere routes. word toch flink bezuinigd terwijl het er toch niet echt op achter uit gaat. Stadsnet was sowieso altijd al erg uitgebreid.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: GVU en Connexxion blijven rijden tot december 2013

Bericht door Michael 1988 »

Ik hoop nu dat er dan toch nog andere kandidaten mee gaan doen en dat (ook al worden er weer fouten gemaakt) gewoon gezegd wordt: "Dit is de vervoerder en we blijven bij onze beslissing". Het liefst zie ik nu alleen Syntus, Arriva en misschien nog een andere (buitenlandse) vervoerder i.p.v. Connexxion en Qbuzz. Niet lullig bedoelt, maar Qbuzz, Connexxion en BRU hadden er een flink rotzooitje van gemaakt en ik denk niet dat sommige mensen weer zin hebben in heel die mikmak en problemen van de afgelopen jaren tussen Qbuzz, Connexxion/GVU en de BRU. Wel leuk dat GVU nog iets langer blijft bestaan, maar ze hadden gewoon bij hun eerste keus moeten blijven en Connexxion (na de tweede bezwaar) gewoon sancties moeten geven voor hun gezeur. Ik weet dat iedere partij fouten had gemaakt, maar heel dat theater loopt nu al 3 jaar en dit is onderhand al de 2e verlenging :S.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: GVU en Connexxion blijven rijden tot december 2013

Bericht door JWM »

WSM schreef:Bij deze is Utrecht genomineerd om de busmuseum-trofee over te nemen, deze stond sinds dat de Randstadrail naar behoren rijdt stof te trekken in Zoetermeer ;).
Ook hier grijpt het GVB dus weer naast de prijzen :X
KelvinVos
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 25 apr 2010, 16:22

Re: GVU en Connexxion blijven rijden tot december 2013

Bericht door KelvinVos »

Als ik de provincie Utrecht zou zijn zou ik gewoon tegen de regels in zelf het vervoer gaan verzorgen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: GVU en Connexxion blijven rijden tot december 2013

Bericht door Daniel »

010jongen schreef:Op de site van bru staan onder algemeen bestuur al de plannen voor 2013, veel wijzigingen en andere routes. word toch flink bezuinigd terwijl het er toch niet echt op achter uit gaat. Stadsnet was sowieso altijd al erg uitgebreid.
Inderdaad best een interessant rapportje om te lezen. Vooral goed te zien dat men niet met de botte bijl wil gaan hakken maar dat er echt serieus is nagedacht over manieren om het netwerk zo te optimaliseren dat er besparingen mogelijk zijn zonder dat grote groepen mensen hier last van hebben :pos:

Voor Vianen trouwens wel redelijk forse wijzigingen met een servicelijn gereden door kleiner materieel voor het grootste deel van de bediening. Maargoed, zeker in het weekend was er wel sprake van een vrij zware bediening daar met zowel lijn 74 als 63 die deels overlappen.
Een Arriva-lijn voor de bediening van de Monnikenhof is op zich ook best logisch: de lijn die nu 81 heet heeft daar in het verleden ook al de bediening verzorgt. Al is de frequentie dan wellicht wat karig, want die rijdt slechts een uurdienst.

Opvallendste vond ik nog wel het stukje over de snelwegbus: voor die nieuwe verbinding Breda - De Uithof blijkt men in eerste instantie namelijk een verbinding met overstap op Vianen Lekbrug in gedachten te hebben. De huidige spitslijn 287 zou daartoe uitgebouwd worden tot een volwaardige lijn die ook in het dagdal rijdt. Betwijfel of dit de verbinding daadwerkelijk aantrekkelijk gaat maken, want Vianen Lekbrug is nou niet bepaald een erg comfortabel overstappunt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Etienne
Donateur
Berichten: 7911
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: GVU en Connexxion blijven rijden tot december 2013

Bericht door Etienne »

Waar zijn die plannen te lezen dan? Ik zie ze niet staan op de website (of ik mag wel heel blind zijn!)
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: GVU en Connexxion blijven rijden tot december 2013

Bericht door Daniel »

Verstopt tussen de vergaderstukken, helemaal onderaan deze pagina: http://www.regioutrecht.nl/Bestuur_en_O ... derstukken
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
010jongen
Berichten: 717
Lid geworden op: ma 25 apr 2011, 19:56

Re: GVU en Connexxion blijven rijden tot december 2013

Bericht door 010jongen »

desondanks zijn er toch ook nog uitbreidingen zoals lijn 10/30 die waarschijnlijk 6x per uur gaan rijden tussen overvecht en de uithof. wat ik wel erg jammer vind is de inkorting van de sneltram en de overstap tussen bepaalde lijnen die van oost naar west gaan.. flinke loopafstanden zullen hierdoor ontstaan. maar het is helaas niet anders.

Vind het idee van de buslijnen in Nieuwegein Zuid top. opsplitsen die handel en Fryskers in gaan zetten daar. voor vianen betwijfel ik of kleiner materieel genoeg is. met 2x p.u. wordt het wel heel kaal daar. zeker als lijn 63 ook nog eens alleen tijdens de spitsuren gaat rijden.

Het idee om te kijken naar de lijnen 24 en 29 vind ik een beetje achterhaald. eigenlijk kan je die 2 lijnen dan in zijn geheel opheffen en mensen met 180 en 195 laten rijden. vind het wel zonde dan dat hier een speciale busbaan voor is aangelegd. jaren geleden was er het plan om lijn 29 met dubbel gelede bussen te laten rijden naar de meern. vind dat al die streeklijnen ingekort moeten worden tot westraven. daar moet dan wel en versnelling en frequentieverhoging van de bestaande sneltram tegenover staan.

Wat ook opvalt is dat er geen verbindende lijn via de A'damsestraatweg is gepland? volgens mij is lijn 3 daar nu één van de drukste lijnen van utrecht.

Verder heb ik nog wel wat ideeen.
* Lijn 10
Deze lijn alle dagen van de week laten rijden, met goede overstappen op trein etc. valt er misschien nog wel wat van te maken. denk alleen wel dat bij een frequentie van 2x per uur de verbinding niet echt populair zal gaan worden

* Lijn 14
Kwam ook ter sprake in het document, snap niet dat deze lijn er meteen uit is gegaan. rijdt grotendeels leeg rond.

* Lijn 66
Gedeelte waar deze lijn apart rijdt is zeer slecht bezet. alleen enkele ritten tijdens de spits met scholieren tussen stadscentrum en het oosterlicht college... Lijn 48 is een goed alternatief. wel versterking nodig van lijn 65. aan de andere kant zal dit misschien wel niet veel schelen omdat 66 misschien gekoppeld is aan een andere lijn op stadscentrum.

* Lijn 77
Route omleggen via Papendorp en Kanaleneiland... scheelt een extra lijn en vult de bussen in beide richtingen op. zeker de eerst komende 5 jaar vraag ik me af of er behoefte is aan een verbinding naar Leidsche Rijn Centrum (geplande lijn 33?). rijdt deze lijn door naar Lage Weide dan wordt het een ander verhaal.
matje82
Berichten: 133
Lid geworden op: zo 12 sep 2010, 13:30

Re: GVU en Connexxion blijven rijden tot december 2013

Bericht door matje82 »

het belangrijkste stuk is nu iets makkelijker te vinden, via http://www.regioutrecht.nl/nieuws/uitga ... n-en-rocov en dan de link onderaan.

Op zich interessante ideeen, er verdwijnen dan wel veel lijnen. Lijn 4/14, 5 en 6 en lijn 12 in het weekend. Dat laatste is vervelend voor het zwembad en theehuis. Vraag me ook af of er nu veel mensen uit de richting Bunnik/Odijk bij Galgenwaard overstappen op lijn 12 richting de Uithof. Daarover staat niets.

Een lijn 8A en 8B lijkt me verwarrend.

Als lijn 3 gecombineerd wordt met lijn 4 en dan 8 tot 10 keer per uur gaat rijden is dat ook fijn voor het gedeelte van lijn 3 richting Zuilen.

Ik woon zelf in Zeist en de kleine besparingen op lijn 52, 53 en 74 in de woonwijken van Zeist lijken me wel haalbaar.
010jongen
Berichten: 717
Lid geworden op: ma 25 apr 2011, 19:56

Re: GVU en Connexxion blijven rijden tot december 2013

Bericht door 010jongen »

Lijn 3 gaat gesplitst worden. Want er zijn ideeën voor een koppeling met 28, valt ook te lezen
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: GVU en Connexxion blijven rijden tot december 2013

Bericht door Daniel »

Er zit trouwens ook een grappige tegenstrijdigheid in het rapport... men heeft het over een versnelling van lijn 6 door die via de Adama van Scheltemabaan te laten rijden i.p.v. via de Catharijnesingel. Maar een paar pagina's verder komt als beste optie juist weer naar voren het opheffen van het zuidelijke deel van lijn 6 wat dan vervangen wordt door lijn 1 naar Hoograven i.p.v. Lunetten te laten rijden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: GVU en Connexxion blijven rijden tot december 2013

Bericht door Michael »

Michael 1988 schreef:Ik hoop nu dat er dan toch nog andere kandidaten mee gaan doen en dat (ook al worden er weer fouten gemaakt) gewoon gezegd wordt: "Dit is de vervoerder en we blijven bij onze beslissing". Het liefst zie ik nu alleen Syntus, Arriva en misschien nog een andere (buitenlandse) vervoerder i.p.v. Connexxion en Qbuzz. Niet lullig bedoelt, maar Qbuzz, Connexxion en BRU hadden er een flink rotzooitje van gemaakt en ik denk niet dat sommige mensen weer zin hebben in heel die mikmak en problemen van de afgelopen jaren tussen Qbuzz, Connexxion/GVU en de BRU. Wel leuk dat GVU nog iets langer blijft bestaan, maar ze hadden gewoon bij hun eerste keus moeten blijven en Connexxion (na de tweede bezwaar) gewoon sancties moeten geven voor hun gezeur. Ik weet dat iedere partij fouten had gemaakt, maar heel dat theater loopt nu al 3 jaar en dit is onderhand al de 2e verlenging :S.
http://www.sktb.nl/multimedia/documents ... d_2011.pdf

In dat PDF bestand staat dat Veolia ook ingeschreven had
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 74 gasten