Laatste busrit / Abbo-hoesjes

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Plaats reactie
Xanland
Berichten: 302
Lid geworden op: zo 30 jan 2011, 22:35
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Laatste busrit / Abbo-hoesjes

Bericht door Xanland »

Dag mede-OVers,

Op dit moment spoken er even twee vragen door mijn hoofd wegens wat mij is en gaat overkomen. Als eerste ga ik binnenkort uit en ga ik met het OV (wordt het niet laat, maar het leuk hebben is belangrijker) vanaf Apd naar Zwolle. Dit betekent ook geheid dat ik de laatste rit naar huis (ri Apeldoorn) ga pakken. Daarop is mijn eerste vraag dan ook op gebaseerd:
  • Hoe zeker kan ik zijn dat de laatste busrit rijdt (Syntus in dit geval) en wat als hij toch uitvalt?
Maar helaas heb ik ook net weer mijn OV-chipkaart terug aangezien ik onlangs bestolen was. Tot mijn blijdschap was het wel nog een OCW-SOV-Chipkaart (aangezien je tegenwoordig POV moet kopen d8 ik). Om beschadiging en verbuiging van mijn OVC te voorkomen had ik daarvoor een abonnementshoesje voor "misbruikt" met de originele abbohouderkaart erin. Zoals we uiteraard allemaal weten worden die dingen niet meer verkocht bij het postkantoor en zullen ze vast wel zijn weggegooid of iets dergelijks. Daarop komt dus mijn tweede vraag:
  • Is er nog een manier om aan abonnementshoesjes eventueel te komen? Of anders van die hoesjes die je ook uit moet klappen (boekjesvorm dus)?
Het zou zeer prettig zijn als één of meerdere deze vragen voor mij kan beantwoorden. Dan ben ik in ieder geval weer wat verzekerd, letterlijk en figuurlijk! ;)
Was dagelijkse reiziger Veluwelijn 201 (vroeger 294) Apeldoorn - Zwolle, nu werkzaam in Deventer mbv de duivel van het OV: de auto. Daarnaast ook Veluwe-concessiekenner.
Vragen daarover staat ofcourse vrij en mag altijd. :P
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Laatste busrit / Abbo-hoesjes

Bericht door Chauf21 »

Xanland schreef:Hoe zeker kan ik zijn dat de laatste busrit rijdt (Syntus in dit geval) en wat als hij toch uitvalt?
In principe kan je er wel van uitgaan dat de laatste rit rijdt. Het is wel verstandig om ruim van tevoren bij de halte te staan.
Er kan natuurlijk altijd wat gebeuren met of tijdens de rit. Houd eventuele alternatieven in je achterhoofd. Rijden er meer bussen in de buurt en vind je dat je wel erg lang staat te wachten? Vraag dan eventueel de chauffeur van een andere bus om informatie/hulp. Als je echt zeker wilt zijn dat je thuis komt, neem dan voldoende geld mee voor een taxi (of houd iemand met een auto achter de hand) en vraag de kosten via de klantenservice terug. Alternatief: ga terug naar de kroeg en verzin daar een andere manier om thuis te komen ;)

Ik reis wel vaker met een laatste rit (bij verschillende vervoerders) en het gebeurt echt zelden dat die uitvalt.
Xanland schreef:Is er nog een manier om aan abonnementshoesjes eventueel te komen? Of anders van die hoesjes die je ook uit moet klappen (boekjesvorm dus)?
Google eens op hoesje ov-chipkaart (of iets dergelijks), dan vind je wel al wat. Bij sommige loketten van sommige vervoerders hebben ze soms (vager kan ik het niet maken) ook nog wel eens hoesjes liggen. Je zou er ook voor kunnen kiezen om bij bijvoorbeeld je bank om een pashoudertje voor je PIN-pas te vragen. Die kan je ook gebruiken voor je OV-chipkaart.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Laatste busrit / Abbo-hoesjes

Bericht door find_your_spot »

Waarom zou je je chipkaart niet gewoon in je portemonnee doen?

Daar zit die bij mij al sinds 2005 naar alle tevredenheid.
For Your Railroad Adventures
zone5324bericht...
Berichten: 883
Lid geworden op: do 19 jan 2012, 21:57

Re: Laatste busrit / Abbo-hoesjes

Bericht door zone5324bericht... »

of neem een plastic hoesje van een bankpas.
nog steviger en de chipkaart hoeft er voor het in-/uitchecken niet uitgehaald te worden.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Laatste busrit / Abbo-hoesjes

Bericht door Stefan »

find_your_spot schreef:Waarom zou je je chipkaart niet gewoon in je portemonnee doen?

Daar zit die bij mij al sinds 2005 naar alle tevredenheid.
Omdat we het hier over Syntus lezers hebben, dat gaat 'm dus niet worden. :P Overigens.. Ik gebruik al een tijdje een hoesje van een Oystercard die ik toentertijd in Londen heb gekocht.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Laatste busrit / Abbo-hoesjes

Bericht door Michael »

@Stefan,

Mijn chipkaart zit ook in mijn portemonnee. En bij Veolia, Syntus en Arriva hoef ik mijn chipkaart niet uit mijn portemonnee te pakken. En ze hebben allemaal dezelfde kaartlezers
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Laatste busrit / Abbo-hoesjes

Bericht door webguy »

Syntus lezers gaat vooral om dat je de kaart stil en bij de lezer houdt...
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Laatste busrit / Abbo-hoesjes

Bericht door fogeltje »

Ik heb vroeger bij de Arriva lezers (zelfde als Syntus) juist problemen gehad. Maar het kan zijn omdat het kwam dat er ook een ID kaart inzat die ook een zo een chip had en dat het apparaat gewoon in de war raakte en derhalve maar niks pakte (ook als ik de portemonnee muisstil hield). Bij Connexxion ging het wel goed.

Sinds ik moet twee chipkaarten moet reizen heb ik mijn oude OV-info abonnementhoesje weer tevoorschijn gehaald. Ze zitten alleen vast in het onderste ding omdat ik er elke keer een kaart uit moet halen. Het geheel zit in mijn portemonnee, maar zodra ik aanloop om richting bus te lopen doe ik het hoesje met pasjes los in mijn zak omdat het anders zo een gehannes wordt (zit namelijk goed verstopt in mijn portemonnee omdat andere vakjes niet geschikt zijn.
"Een touringcar is geen bus"
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Laatste busrit / Abbo-hoesjes

Bericht door deadlock »

Chauf21 schreef:In principe kan je er wel van uitgaan dat de laatste rit rijdt. Het is wel verstandig om ruim van tevoren bij de halte te staan.
RUIM van tevoren bij de halte inderdaad. Beste is Zl Streekbusstation opstappen want bij de Eekwal heeft hij al -2 ;)
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Laatste busrit / Abbo-hoesjes

Bericht door Vinny »

Een laatste rit die te vroeg van de halte vertrekt zou eigenlijk een behoorlijk strenge straf voor de vervoerder moeten opleveren. Ik snap de chauffeurs graag naar bed toe willen, maar ik vind het onacceptabel dat dat inhoudt dat reizigers die gewoon op tijd bij de halte zijn, het dan kunnen vergeten. En dat je ergens aan het eind van de route te vroeg bent... maar je hebt buschauffeurs die rustig twee minuten te vroeg wegrijden vanaf het beginpunt of een belangrijke overstaphalte. :evil:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Laatste busrit / Abbo-hoesjes

Bericht door Fles »

webguy schreef:Syntus lezers gaat vooral om dat je de kaart stil en bij de lezer houdt...
Bij Syntus doen die kutlezers gewoon NIKS als ik niet eerst die kaart uit mn portemonnee haal :x

En geluid maken ze ook niet. Blinden en slechtzienden zijn niet welkom bij Syntus :N
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Laatste busrit / Abbo-hoesjes

Bericht door fogeltje »

Fles schreef:
webguy schreef:Syntus lezers gaat vooral om dat je de kaart stil en bij de lezer houdt...
Bij Syntus doen die kutlezers gewoon NIKS als ik niet eerst die kaart uit mn portemonnee haal :x

En geluid maken ze ook niet. Blinden en slechtzienden zijn niet welkom bij Syntus :N
Mensen met Parkinson of andere motorische problemen ook niet, aangezien die lezers bij Syntus/Veolia/Arriva niet reageren tenzij je de kaart er muisstil voor houdt.
"Een touringcar is geen bus"
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Laatste busrit / Abbo-hoesjes

Bericht door webguy »

Het gaat overigens om de besparing van 3 euro aan koper voor een grotere antenne van 25 euro in dat kastje...
Vervolgens moet de software beter werken, en dat kost 10000x meer...
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 79 gasten