Mag ik even kwijt #105

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Mag ik even kwijt #105

Bericht door Stefan »

Nee, nog niet. Jammer, want het model is best mooi zo. :)
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #104

Bericht door Michael »

Vanaf vandaag mag ik 5 dagen achter elkaar werken met allemaal vrij lange diensten op morgen na. En carnaval vieren zit er voor mij niet in. Hooguit alleen dinsdag.

Mag vandaag werken van 16.00 tot 2.30
Morgen een lekker kort dagje van 16.00 tot 20.15
Zaterdag van 19.00 tot 4.30
Zondag van 18.00 tot 4.00
Maandag van 17.00 tot 4.00

Ik denk dat ik na maandag helemaal gebroken ben. pfff
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #104

Bericht door Fles »

Stefan schreef:Nee, nog niet. Jammer, want het model is best mooi zo. :)

Hitsig kleurtje ook ja :')
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #104

Bericht door deadlock »

Collega: "Kan je even het wachtwoord uitlezen van leerling x? Die wordt verdacht van examenfraude."
Ik: jawel, met een opsporingsbevel van de politie getekend door de officier van justitie of na schriftelijke toestemming van de leerling
Collega: "Neenee, het moet nu"
Hoppa, mailtje naar de baas. Collega woedend. Made my day 8-)
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #104

Bericht door Fles »

Maar KAN je dan het wachtwoord uitlezen? Wordt dat niet encrypted opgeslagen? :?
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #104

Bericht door deadlock »

Uiteraard kan dat, anders is het niet compatibel met AD :lol:

Oh en het is zeker wel encrypted maar reversible. Alleen aangewezen administrators en servers kunnen het reversen. Anders zou password zelf-hulp ook onmogelijk zijn trouwens, dat is in iedere solide implementatie waarbij je geen toegang hebt tot je mail hier van afhankelijk.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #104

Bericht door webguy »

Hashen de boel, en snel een beetje...
Password zelf-hulp? Gewoon even resetten.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Mag ik even kwijt #104

Bericht door Jef400 »

Dat ik morgen voor het eerst sinds 7 oktober naar een stadion ga........
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50900
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #104

Bericht door Suus »

webguy schreef:Hashen de boel, en snel een beetje...
Password zelf-hulp? Gewoon even resetten.
Het verhaal klinkt vreemd inderdaad. Als je bij mijn op het werk je wachtwoord vergeten bent moet je je fysiek naar de klantenservice vergeven en op vertoon van een identiteitskaart en een medewerkerspas/collegekaart wordt dan je wachtwoord aangepast naar 1234, waarna je op de servicecomputer zelf een nieuw wachtwoord moet instellen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #104

Bericht door webguy »

1234 is ook wel best slecht eigenlijk...
Mja, ik moet ook eens de boel wat moeilijker maken allemaal...
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #104

Bericht door Fles »

deadlock schreef:Uiteraard kan dat, anders is het niet compatibel met AD :lol:

Oh en het is zeker wel encrypted maar reversible. Alleen aangewezen administrators en servers kunnen het reversen.
Daar kun je dus voor kiezen. Of niet :P
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #104

Bericht door webguy »

Vooral dat niet. Weet niet hoeveel mensen er admin rechten hebben, maar er hoeft er maar een een makkelijk wachtwoord te hebben en je kan iedereen een nieuw wachtwoord uitdelen bij het minste of geringste. Veiligst blijft een salted hash als SHA1 of bcrypt (zullen vast geen opties zijn met AD)
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #104

Bericht door Caspar »

Misschien met Dexter volgende week een bliksembezoek aan Boekarest voor 2 nachtjes om even poolshoogte te nemen van de extreme winterse omstandigheden aldaar :D

Afbeelding
Dit is een foto van gisteren; in het bijbehorende nieuwsbericht stond dat er gisteren 6treinen waren opgeheven in Roemenië ivm de sneeuwval, maar dat het leger is ingezet om de sporen vrij te maken.

Afbeelding
Dit plaatje hoort ook bij dat bericht, machtig mooi zo'n rijtuig...

Ik heb er zin in! :pos: :D
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Mag ik even kwijt #104

Bericht door Chauf21 »

Op het RTLnieuws hadden ze er ook een reportage over. Gigantische sneeuwduinen van soms wel meer dan twee meter hoog :o Het lijkt me overigens wel gaaf om er een keer naar toe te gaan, maar onder deze omstandigheden lijkt me dat wat minder :|
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50900
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #104

Bericht door Suus »

Ik vraag mij af of dat echt een goed idee is. Er ligt 3,5 meter sneeuw en aangezien het volgende week licht gaat dooien lijkt mij dat behoorlijk gevaarlijke situaties op te leveren (wateroverlast, gladheid, kans op instortingen van grote stapels opgehoopte sneeuw...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #104

Bericht door Caspar »

Afbeelding
Ja dit is wel erg extreem. Maar Boekarest is nog wel goed te doen, en op beelden van webcams zie je zelfs nog bussen en trams rijden ondanks dat de sneeuw ook daar wel een meter hoog ligt.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50900
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #104

Bericht door Suus »

Dat er trams en bussen rijden is niet zo interessant. Het punt is denk ik meer dat een stad het ommeland nodig heeft voor o.a. voedingsproducten. Als een land door zo'n pak sneeuw op zijn gat ligt (want een behoorlijk deel van het land is echt zwaar ingesneeuwd) dat er problemen kunnen zijn in de aanlevering van die dagelijkse voorzieningen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50900
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #104

Bericht door Suus »

De afgelopen twee weken liepen er af en toe mensen rond in de bibliotheek die wat rare handelingen aan het verrichten waren, zoals de ruimtes opmeten en tekeningtjes met indelingen aan het maken. We hadden geen idee wat er aan de hand was en we werden een beetje weggekeken door die mensen.

Nu blijkt dat onze locatie in juli definitief gaat sluiten en dat de collectie gaat verhuizen. Alleen past dat niet op de nieuwe collectie dus hebben we het verzoek gekregen bijna de helft van de collectie weg te doen :shock:

Behoorlijke klus, we hebben 10.000 titels aan boeken (dus nog veel meer exemplaren) en 3500 titels aan DVD's (dus ook daar meer exemplaren) :?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Mag ik even kwijt #104

Bericht door Klaasje »

Gaan de boeken niet naar een andere vestiging dan?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50900
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #104

Bericht door Suus »

Sommige boeken gaan mee, maar we trekken bij een ander filiaal in en daar staan de kasten al propvol. Dus zij moeten een deel wegdoen (extra pijnlijk daar ze afgelopen zomer zijn verhuisd en toen al twee keer een flinke opruimbeurt hebben moeten houden) en wij moeten een deel wegdoen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #104

Bericht door Fles »

Ik lach me dood als jij daar net zit en het vliegveld wordt gesloten Caspar :P
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #104

Bericht door Caspar »

Ach zoals het er nu naar uitziet zal het niet echt lukken om betaalbaar een weekendje weg te gaan die kant op.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #104

Bericht door Caspar »

Over toeval gesproken; ik ging vanmiddag een verjaardagscadeau voor mijn vader uitzoeken. Het werd een mooi boek over lawines. Kom je paar uur later thuis hoor je op de tv ineens niets anders dan lawine-horror.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #104

Bericht door Fles »

Caspar schreef:Ach zoals het er nu naar uitziet zal het niet echt lukken om betaalbaar een weekendje weg te gaan die kant op.
Tuurlijk wel. Anders moeten die gipsvluchten LEEG terug. Kunnen ze net zo goed nog ff een paar tientjes van jullie aanpakken 8-)
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Mag ik even kwijt #104

Bericht door Jef400 »

Kom uit het stadion aan de Dijk vandaan ( 1-2 ) verlies......natuurlijk. De laatste 20 minuten waren grimmig. Eigenlijk niet gewend van FC Volendam. Over 2 weken maar een andere tegenstander zien winnen denk ik.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 118 gasten