OVer je reiservaringen in februari 2012

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: OVer je reiservaringen in februari 2012

Bericht door iljitsch »

In de trein (6 bakken koploper als ik me niet vergis) van Groningen naar Den Haag stoppen we niet ver na Hooghalen. Als ik de machinist goed begrijp had iemand aan de noodrem getrokken. Maar we rijden bijna direct weer door. De remming was trouwens niet echt sterker dan bij een normale stop, behalve helemaal op het eind waar we met een soort knars tot stilstand kwamen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39165
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2012

Bericht door Daniel »

Op het nippertje een post in het blundertopic voorkomen vanmiddag... ik stapte bij aankomst van m'n trein in Amersfoort over de tas van iemand die naast me zat heen, net op het moment dat de trein een bochtje maakte. Ging net goed, anders had ik aan de andere kant van het gangpad bij iemand op schoot gelegen :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50887
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2012

Bericht door Suus »

Vandaag was ik aan het fietsen vanaf mijn werk naar huis en ik passeerde daarbij het tunneltje onder de spoor- en metrobaan ten zuiden van het Amstelstation in Amsterdam. Net daarvoor zag ik een metro passeren waar de mensen tegen de deur aangeplakt zaten en die zo'n beetje op zijn wielen leek te dansen.

Waarschijnlijk zal dat een metro van lijn 54 zijn geweest op weg naar de ArenA.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je reiservaringen in februari 2012

Bericht door Caspar »

Ik zag vandaag dat de s4500 van 18.15u in Hoorn naar Enkhuizen werd gereden met een DDM-1. Blijkbaar is er in Amsterdam een mat-wisseling geweest. Of rijdt ie al langer vandaag in de s4500 rond?

Zelf reed ik met de bus vanaf Amsterdam naar Hoorn. De chauffeur reed wat ruig; we hebben 2 rood/witte afzet markeringen van wegwerkzaamheden bij het kruispunt bij (de bouwput bij) Buikslotermeerplein omver gereden, 2x een stoeprand in een bocht meegepakt en een paar keer een stevige bonk gevoeld bij een drempel.
De chipkaart apparatuur deed het niet in de bus, en ik kreeg een stempel op mijn verchipte dagkaart.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39165
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2012

Bericht door Daniel »

Sinds gisteren rijden er planmatig twee omlopen DDM-1 in de s4500, maar wel alleen doordeweeks.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Etienne
Donateur
Berichten: 7940
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2012

Bericht door Etienne »

Vandaag op Marconiplein wilde een mevrouw van buitenlandse komaf met kinderwagen tegen de uitstaprichting in, instappen in tram 23. Met als gevolg dat er een uitstappend persoon over die kinderwagen struikelde. Gevloek en gescheld dat het meteen was.

:roll:
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: OVer je reiservaringen in februari 2012

Bericht door Jef400 »

Zelf reed ik met de bus vanaf Amsterdam naar Hoorn. De chauffeur reed wat ruig; we hebben 2 rood/witte afzet markeringen van wegwerkzaamheden bij het kruispunt bij (de bouwput bij) Buikslotermeerplein omver gereden, 2x een stoeprand in een bocht meegepakt en een paar keer een stevige bonk gevoeld bij een drempel.
De chipkaart apparatuur deed het niet in de bus, en ik kreeg een stempel op mijn verchipte dagkaart.
[/quote]

Zeker dezelfde chauffeur als Britt Dekker.........
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: OVer je reiservaringen in februari 2012

Bericht door Karl »

Zojuist in de 61 (Sassenheim - Schiphol vv) gezeten, eerst is de chauffeur drie minuten te laat in de bus, rijdt daarna als een volstrekte idioot op kruisingen af; moet vol op de rem bij de haltes 'niet gezien'; pakt her en der stoepjes mee en ziet de rammelstrook bij de rotondes als een hindernisparcour. Zorg dan dat je op tijd in de bus bent; dat doen andere chauffeurs, kan je ook warm in de bus wachten. :pos:

En de NS mag wel eens wat langere Sprinter inzetten tussen Leiden en Schiphol (door naar Oostvaarders), zes bakken SLT is echt niet genoeg. Net of men eerst voor zoiets een T'tje zou inzetten.
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39165
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2012

Bericht door Daniel »

Vanmorgen in de t2818 een trein die keurig een minuut of 2-3 voor vertrektijd binnenkwam, vervolgens maar bleef wachten en wachten, de niet bestaande aansluiting van de t5618 weereens overnam en uiteindelijk vlak voor de stoptrein uit alsnog vertrok.
Een trein zal er niet in de weg gezeten hebben, de enige conflicterende beweging kan het goederenpad ervoor zijn maar dat was aannemelijk leeg gezien de vertraging er op Utrecht Centraal ruimschoots uit gereden was. Desondanks zal de 5618 hierdoor net een kleine vertraging hebben opgelopen (wij hoefden voor Den Dolder niet te wachten, dus in dat gaatje van 2 minuten moest ook de s5500 er nog tussendoor), wat weer de t12518 vertraagd die vervolgens weer van invloed is op de t518 met al een vrij korte kering in Utrecht...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVer je reiservaringen in februari 2012

Bericht door JWM »

Feitelijk gezien had je gewoon een vlekkeloos verlopen reis vanmorgen :D
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39165
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2012

Bericht door Daniel »

Hehe, voor de statistieken wel ja :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: OVer je reiservaringen in februari 2012

Bericht door M57 »

Misschien deed de trein het even niet, moest er eerst een aanwijzing worden afgegeven, was de hc iemand aan het helpen, moest er iemand met rolstoel in de trein geholpen worden, keek de hc naar het verkeerde vertreklicht, kwam er een wissel heel even niet in de controle, stond er verderop een trein even stil op een wissel dat jullie ook nodig hadden, ...
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21333
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in februari 2012

Bericht door Meltrain »

Daarnet in lijn 25 werd, net nadat we van de halte vertrokken waren, door de conducteur gezegd dat iedereen moest uitchecken, omdat er een storing in het OVC-systeem van de tram zat waardoor de verkeerde haltes werden aangegeven. Net nadat iedereen was uitgecheckt, werd het systeem daarom maar uitgezet. Bij elke halte zei de conducteur daarom maar dat inchecken niet mogelijk was.

En, alsof het zo moest zijn, was er bij de halte Paasweide controle. :lol: Tja, die controleurs konden na een korte uitleg van bestuurster en conducteur dus vrij snel weer de tram uit. :wink:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50887
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2012

Bericht door Suus »

Vanmiddag rond kwart over vijf stonden er twee trams stroomloos bij het Amstelstation in Amsterdam. Een stond richting het station onder de viaducten van de trein en metro, de ander werd door een soort pick-uptruck weggesleept van de halte voor het personeelhok.

Vanavond zat ik in een sprinter, en bij Hoofddorp stapten een aantal meisjes in. Na vertrek begonnen de conducteurs met een controlerondje en een van de meisjes gaf een OV-Chipkaart die
a. ) Niet van haar was
b. ) Niet geschikt was voor reizen met de trein
c. ) Niet was ingecheckt.
Met haar vriendin was ook iets en zo werden twee van de drie vriendinnen op de bon geslingerd. Dat verhinderde ze echter niet om er een grote puinhoop van te maken, bij aankomst in Leiden lag de vloer bezaaid met popcorn en lege blikjes :N

In Leiden vonden een aantal mensen het ook erg moeilijk om de borden Niet instappen te begrijpen, de trein stroomde bijna weer net zo snel vol als deze leeg was geraakt :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in februari 2012

Bericht door Fles »

Waarom worden die kutten niet gewoon doodgeschoten? BOA's hebben toch geweldsbevoegdheid?
VIRM
Berichten: 7595
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in februari 2012

Bericht door VIRM »

Het was gisteravond lekker gezellig in de t2180 tussen Leiden en Amsterdam Sloterdijk.
Iets verderop in de coupé zat een groepje (waarschijnlijk niet nuchtere) jongemannen te praten. Vrouwelijke piercings en wie welke waar had kwamen aan bod, evenals wie het met wie had gedaan op welk feestje. Ook kwam voetbal en alle foute prins Friso-grappen die je maar kon bedenken langs.
Maar, geloof het of niet, ze gingen het ook nog hebben over het gedrag van asociale Feyenoord-supporters in de trein. :mrgreen:

Overigens een heel ander vraagje: is de schoonmakersstaking al voorbij? De afgelopen tijd ben ik al diverse malen geconfronteerd met prullenbakken in de trein die vol of overvol zitten. Uit principe gooi ik afval altijd netjes weg in een prullenbak, maar de laatste tijd is het echt een kwestie van proppen (en als ze te vol zijn, schieten de prullenbakjes van de VIRM weer open... -o-). Zijn de schoonmakers nog aan het staken, of is het een kwestie dat de prullenbakken niet bij ieder eindstation worden geleegd?
Beul van de blindegeleidelijn
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in februari 2012

Bericht door Thom91 »

Ze staken nog steeds, maar er zijn klachten dat de NS de staking tegenhoudt door stations schoon te houden. Maar dit is meer in het belang van de samenleving. Bijvoorbeeld de gezondheid van mensen op stations
Komt wel goed schatje.
hauptbahnhof
Berichten: 3920
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: OVer je reiservaringen in februari 2012

Bericht door hauptbahnhof »

Bijna fatale ongeluk metro met man moeten zien net toen ik van de Ikea kwam. Mutsje waait het spoor op en meneertje springt er direct achteraan... Blijkt het perron toch iets te hoog te zijn om direct weer op te klimmen voordat de metro stilstaat... Die man heeft geluk dat mensen die er dichtbij stonden hem te hulp schoten. Anders was het weer en stremming op de Geinlijn/Ringlijn.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39165
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2012

Bericht door Daniel »

Bij tramhalte P+R Westraven in Utrecht heeft men het hekwerk bijpassend bij het materieel geschilderd, oftewel grijs met geel. Voor met name het geel lijkt men echter wel Beun de Haas BV ingeschakeld te hebben... kon notabene vanuit de tram de strepen en druipers nog in het verfwerk zien zitten :roll:

Edit: en owja... men kan wel snel maatregelen nemen bij NS. Vanmiddag was er een aanrijding met persoon tussen Den Dolder en Amersfoort. Amper had men in Utrecht nog maar omgeroepen dat de IC naar Enschede van 14.51 uur niet meer ging rijden (kennelijk was het toen dus nog maar net gebeurd) of er was al een alternatieve reismogelijkheid middels de s2800 van een kwartier later die werd omgeleid :pos:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8659
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2012

Bericht door Milco »

Vandaag zijn er spoorwerkzaamheden tussen Beverwijk en Haarlem, dus rijden er op dit traject geen treinen, maar bussen.
Maatregelen zijn:
* IC s3400 rijdt Hoorn - Beverwijk (stopt op ieder station, slaat alleen Heemskerk over).
* SP s4800 rijdt Uitgeest - Heemskerk - Beverwijk.

Was het geen beter idee om de 3400 ook op Heemskerk te stoppen, dan hoeft er ook geen 4800-pendel tussen Uitgeest en Beverwijk te rijden.

Of denk ik nu te simpel?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50887
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2012

Bericht door Suus »

find_your_spot schreef:
TLP schreef:Vanochtend op de Amstelveenseweg bij het inchecken: <FOUTMELDING> PROBEER OPNIEUW, <FOUTMELDING> PROBEER OPNIEUW, <FOUTMELDING> PROBEER OPNIEUW. En dit nog zes keer.
Poortje heeft geen verbinding met de server. Meld dit bij een SOS zuil zodat het gerepareerd kan worden.
Zou het geen oplossing zijn als gebruikers problemen door konden SMS-en? Net zoals in Oslo:

Afbeelding

Er staat: Defect ontdekt in de apparatuur? Stuur a.u.b. een SMS naar 2050 met als bericht "EBS <Station en Fout>"

Dat zou de drempel om zoiets te melden al flink verlagen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: OVer je reiservaringen in februari 2012

Bericht door find_your_spot »

Wat een onzin. Zelf vind ik een SMS sturen meer werk dan even naar de SOS zuil lopen en op knopje drukken.

Overigens is er vaak geen hond die het doet... Mensen lezen immers niet.
For Your Railroad Adventures
Thomas
Berichten: 223
Lid geworden op: do 26 jun 2008, 16:52
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2012

Bericht door Thomas »

Bee schreef:Vanmiddag rond kwart over vijf stonden er twee trams stroomloos bij het Amstelstation in Amsterdam. Een stond richting het station onder de viaducten van de trein en metro, de ander werd door een soort pick-uptruck weggesleept van de halte voor het personeelhok.
Beetje late reactie, maar goed. Toen ik vrijdag om kwart over zes bij het Amstelstation was, stond er een GVB-busje met een rode lichtkrant met de tekst "Pas op, bovenleidingsbreuk". Er stond ook een GVB'er om tramreizigers naar de bus te verwijzen. Heel netjes, heb ik ook wel eens anders gezien :pos:.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39165
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2012

Bericht door Daniel »

De officiële lezing voor het nog niet open zijn van station Boven-Hardinxveld was dat de betonplaten voor het perron de verkeerde maat hadden en opnieuw gemaakt moesten worden. Maar toen ik er vanmiddag langs kwam ontbrak er nergens een stuk perron, maar slechts één plaat t.h.v. het overpad. Je zou toch zeggen leg daar even een steigerplank neer om het gat te vullen en je had het station gewoon kunnen openen...

En ik ga met de dag Arriva minder snappen trouwens... begin van de middag reisde ik weereens van Amersfoort naar Dordrecht. Met de NoordOost naar Rotterdam dit keer, waar je dan dus net de IC mist en vervolgens een Sprinter hebt die tegelijk met de volgende IC in Dordrecht aankomt.
Nou zou het gevolg van die knulligheid nog mee kunnen vallen als je vervolgens nog snel een stadsbus hebt naar de uiteindelijke bestemming. Maar nee, Arriva verlengt de reistijd in zondagsdienst dan nog even met een extra halfuur. Het was dat er net een aflossing was dat ik het haalde, want de overstaptijd is iets van 2 minuten ofzo, dat haalt een wat minder snelle reiziger dus nooit :roll: En dat terwijl het volstaat om simpelweg alle stadsbussen in Dordrecht 7 minuten later te laten rijden. Dan blijven alle aansluitingen tussen die lijnen onderling behouden, maar krijg je wel in beide richtingen een aansluiting op de trein. De andere richting is het namelijk net zo'n groot drama... En dat terwijl het zo makkelijk zou moeten zijn: de sprinters en ICs komen nu vrijwel tegelijk uit Rotterdam aan en vertrekken ook vrijwel tegelijk weer terug naar Rotterdam...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in februari 2012

Bericht door Fles »

Gisteren de carnavalstrein naar Maastricht en Heerlen :')

Op elk station werd omgeroepen dat de trein heel erg vol was en dat mensen in de gangen moesten gaan staan en niet op het balkon vanwege veiligheid bla bla. In Roermond werden mensen gewoon de trein uitgestuurd "wacht maar op de volgende". Kort voor Sittard besloot men alsnog de hele trein naar Maastricht te sturen :') In het "deel voor Heerlen" was nog plek zat geweest. Denk daar dan even bij na zou je zeggen :') Maar dat was weer te veel gevraagd blijkbaar :')

Oh, als je toch naar Heerlen moest kon je kiezen: In Sittard eruit en met de stoptrein, of vanuit Maastricht met Veolia. "Het scheelt maar een paar minuten!" Ja, ten opzichte van elkaar ja. Ten opzichte van het oorspronkelijke plan dus bijna drie kwartier :')
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten