(BTM) OVer je reiservaringen in september 2008

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21340
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2008

Bericht door Meltrain »

Zette ze zo'n mooie bus in op zo'n *piep* lijn. :x Laat hem dan tenminste op 90, 91 of 92 rijden. :P
@Tsov: van mij mag jij alle Wrights uit DAV wel hebben hoor, als je er zo blij mee bent. :lol:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2008

Bericht door tsov »

Zo blij ben ik er niet mee hoor :P Het is alleen 'weer eens wat anders', maar doe mij maar gewoon een Scania 8-)
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21340
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2008

Bericht door Meltrain »

Jammer, ik zou die Scania's ook best in DAV willen hoor. 8-)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2008

Bericht door Frank »

Vanochtend vond een chauffeur van de Nijmeegse lijn 3 richting Wijchen het nodig om zo'n 30 wachtende reizigers richting Heyendaal te laten staan, terwijl er nog genoeg staanplaatsen waren. Elders stonden nog zo'n 200 mensen te wachten op de eerstvolgende Heyendaalshuttle, dus ik wens de gedupeerde reizigers veel succes toe :) .
Stephan
Berichten: 197
Lid geworden op: ma 24 mar 2008, 21:35
Locatie: Utrecht

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2008

Bericht door Stephan »

En voor wie het interesseert. Het GVU zet haar geleende bussen ook weer in. De twee Amba's zitten op de streeklijn 127 (Utrecht CS - Kockengen), verder een lage vloers Alliance 2252 op het pakket 126/127/145. Daarnaast worden de gelede Citaro's op 37/38 ingezet. En het schijnt tot slot ook dat de Integro weer rijdt op lijn 32.
In een rijdende trein is het smerigste eten nog een feestmaal.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2008

Bericht door Wubbo »

En wat ze op lijn 211/212 in Utrecht inzetten wisselt ook met de dag volgens mij: vanochtend zag ik dubbelgelede 4902 op lijn 211, vanmiddag standaardbusje 4066. Hoezo capaciteitsverschil ;-)
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2008

Bericht door Daantje »

Vandaag zat ik voor het eerst sinds lang weer eens in een Citadis in Rotterdam en viel me op dat de halte-omroep veranderd is. Het is nu 'we naderen halte x, u kunt alvast uitchecken' Voor een keertje is het leuk maar om dat bij elke halte te horen tussen het Sint Fransiscus Gasthuis en Leuvehaven, dan ben je het een beetje schijtzat. Vooral het feit dat de klemtoon soms een beetje raar ligt en het volgens mij ook twee verschillende mensen zijn die het ingesproken hebben. Ik kon het nou niet echt een verbetering noemen al zou ik niet weten hoe je het anders kan oplossen want op zich vind ik het wel goed dat ze het melden.

Verder viel me op dat bij de tramhalte op de Lijnbaan (Rotterdam) in de richting van het Centraal Station op de abri een bord hangt met 'Hogenbanweg' ipv 'Lijnbaan', beetje verdwaald :p Op lijn 38 richting Crooswijk kwam ik zo'n oude wit/groene vierkantige bus (geen Citaro) tegen zoals je wel eens in Zuid tegenkomt, die zie je niet veel op die lijn.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2008

Bericht door Karl »

Op een nummerloze lijn van Connexxion, die sinds deze week rijdt (?) in Krimpen aan den IJssel rijden bussen die volgens mij ooit als Fryskers door moesten gaan. Deze lijn heeft een frequentie van 2x/h en verbindt lijn 97 met lijn 98. Iemand enig idee wat het nut van deze lijn is?
Het is een spectrum.
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2008

Bericht door mb90 »

Hmm, klinkt interessant. Ik heb er niks van gehoord, dus ik zou niet weten wat voor lijn het is. Weet je misschien toevallig waar deze lijn ongeveer komt in Krimpen? Ik ben namelijk wel nieuwsgierig geworden.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2008

Bericht door Karl »

mb90 schreef:Hmm, klinkt interessant. Ik heb er niks van gehoord, dus ik zou niet weten wat voor lijn het is. Weet je misschien toevallig waar deze lijn ongeveer komt in Krimpen? Ik ben namelijk wel nieuwsgierig geworden.
Krimpen aan den IJssel busstation - Lansingh Zuid.
Op het busstation is een haltebord waar op Pendelbus staat, verder hangt er een a4tje (met plastic erover geplakt), bewerkt met markeerstiften, aan een lantaarnpaal. Overigens is net het hele busstation verbouwd, zogenaamd vanwege de toegankelijkheid, en nu stopt de 'Pendelbus' aan een halteperron zonder 'goed' halteperron.

Op de CXX-site kan ik er zo snel niet iets over vinden.
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2008

Bericht door Daantje »

Misschien vast om te testen voor een toekomste Qbuzz lijn of er animo voor is oid?
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2008

Bericht door Karl »

Daantje schreef:Misschien vast om te testen voor een toekomste Qbuzz lijn of er animo voor is oid?
Dat lijkt me sterk, er verandert, qua lijnennet - voor zo ver bekend - helemaal niets als Qbuzz komt, SRR regelt alles. Het lijkt mij nogal een onzinnige lijn en je kan 'm ook niet vinden op de CXX-website.
Het is een spectrum.
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2008

Bericht door JeePee »

Daantje schreef:Misschien vast om te testen voor een toekomste Qbuzz lijn of er animo voor is oid?
Nope. Ik heb geen idee wat het wel zou moeten zijn. Maar wij zijn daar niet bezig.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39170
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2008

Bericht door Daniel »

Vanmorgen zag ik in Tilburg een buschauffeuse met Veolia-hoofddoekje, kennelijk mag dat tijdelijk ook in een dergelijke functie (meen me uit het verleden te herinneren dat ze dat toch liever niet hadden). In ieder geval wel een mooie oplossing om het nog een beetje bij het uniform te laten passen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2008

Bericht door Ruben »

Volgens een bestuurder van tram 5 kan je op de VU overstappen voor de metro 51 naar de Bovenkerkerlaan.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2008

Bericht door Aking »

en wat is daar raar aan?
(voor de niet am*dammers)
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2008

Bericht door Vinny »

^^ Dat het de Bovenkerkerweg is, en dat het niet de officiele benaming is van het oude eindstation: Poortwachter :roll: :wink:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2008

Bericht door Raymond »

Het blijft altijd weer leuk, een rit bij de aardigste chauffeuse die bij Hermes Eindhoven rond rijdt..
Ze weet toch mensen zo ver te krijgen om een beetje vriendelijk te zijn, wat zelfs in een vrijdagmiddagspits mogelijk blijkt. Ze doet namelijk altijd als er iemand uit wil nog gedag zeggen: voor de oudere mensen "tot ziens" en voor de wat jongere mensen "houdoe". Bij de eerste haltes kwam er nog amper een reactie terug van reizigers, maar naar mate de rit vorderde kregen de reizigers blijkbaar toch in de gaten dat het wel beleefd is om even wat terug te antwoorden. Waardoor er ook steeds vaker een reactie terug kwam.
Zo stap je toch net iets vrolijker de bus uit, de regen in..
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39170
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2008

Bericht door Daniel »

Wat minder was het dan weer wat ik toen m'n bus de wijk in reed hoorde met wat meeluisteren met het bakkie... een chauffeuse probeerde wanhopig een toezichthouder te bereiken nadat een reiziger eerst een poging deed haar voor de gek te houden over een ongeldig vervoerbewijs en vervolgens zou ze verrot gescholden zijn. De reiziger bleef echter in de bus zitten ondanks het verzoek die te verlaten.
Je hoorde gewoon de angst in d'r stem, maar gelukkig stond de bus in het centrum: vlak voor ik uitstapte kwam er nog een oproep of collega's die in de buurt waren wilden assisteren.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15341
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2008

Bericht door ODRAIL »

Vandaag stapte ik op een overvolle bus van lijn 8 in Utrecht, werd er door de chauffeusse omgeroepen of er een zit plaats vrijgemaakt kon worden voor een lichamelijk gehandicapte. Kon ik nog kiezen uit twee zitplaatsen. Dit is nog eens Service :) .
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21340
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2008

Bericht door Meltrain »

Daantje schreef:Vandaag zat ik voor het eerst sinds lang weer eens in een Citadis in Rotterdam en viel me op dat de halte-omroep veranderd is. Het is nu 'we naderen halte x, u kunt alvast uitchecken' Voor een keertje is het leuk maar om dat bij elke halte te horen tussen het Sint Fransiscus Gasthuis en Leuvehaven, dan ben je het een beetje schijtzat.
Dat is er al een tijdje hoor: zo'n twee à drie maanden. Maar ik geef toe dat het hoogst irritant is. :roll:
Daantje schreef: Op lijn 38 richting Crooswijk kwam ik zo'n oude wit/groene vierkantige bus (geen Citaro) tegen zoals je wel eens in Zuid tegenkomt, die zie je niet veel op die lijn.
Valt wel mee hoor. Doordeweeks kun je echt alles (behalve de 750-serie en (meestal) de 900-serie) aantreffen op die lijn. Ik zou juist willen zeggen dat doordeweeks een Citaro op lijn 38 een zeldzaamheid is. :wink:
De 600-serie doet vaak genoeg dienst op die lijn, al blijft de 800-serie het grootste bustype op lijn 38.

Vandaag reed wegens de Wereldhavendagen een extra tramstel op de historische lijn 10. Het leuke was dat dit stel bestond uit motorwagen 192 (uit 1921) en tramrijtuig 327 (paardentramrijtuig uit 1881, verbouwd tot tramrijtuig in 1905/1907). 8-) :D
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Stephan
Berichten: 197
Lid geworden op: ma 24 mar 2008, 21:35
Locatie: Utrecht

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2008

Bericht door Stephan »

En vanuit de busfoto groep kan ik melden dat de Amba's voor Utrecht streek aankomende weken beginnen met instromen, te beginnen in Oudewater. Een stalling die overigens gaat sluiten.. Vanaf december rijden Oudewater en Woerden allebei vanuit Woerden. De Amba's gaan na het instromen te Oudewater ook beginnen in Wageningen, Wijk bij Duurstede, Amersfoort (stad) en tot slot het SVN gebied.

Hoe snel die dingen beginnen met rijden heb ik geen idee van. Er zal eerst ook nog wel instructie op komen enzo. Bussen die als eerste waarschijnlijk weg gaan zijn de Hermes Amba's. Die hebben nog wat aanpassingen nodig voor de nieuwe concessie waarin ze gaan rijden. Maar liefhebbers van de Alliances adviseer ik toch maar Utrecht binnenkort te bezoeken!

De nieuwe Amba's worden overigens genummerd in de 41-reeks.
In een rijdende trein is het smerigste eten nog een feestmaal.
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2008

Bericht door Raymond »

Stephan schreef: Bussen die als eerste waarschijnlijk weg gaan zijn de Hermes Amba's. Die hebben nog wat aanpassingen nodig voor de nieuwe concessie waarin ze gaan rijden.
Waar gaan ze heen dan en wat voor aanpassingen zouden dat moeten zijn dan? Richting Eindhoven (aangezien Hermes een nieuwe concessie heeft daar vanaf december)?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39170
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2008

Bericht door Daniel »

Als ik me niet vergis gingen de Hermes-amba's naar Friesland en de ex-SVN-amba's gaan richting Noord-Holland Noord.

Het SRE krijgt nieuwe bussen (ook Amba's) :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2008

Bericht door mb90 »

Op sommige Alliance's uit de 900-serie van de RET is sinds kort dit wel bekende lijnnummer te zien bij sommige ritten van en naar de remise :P :
Afbeelding

Verder zijn er op een aantal plaatsen in Rotterdam goude haltepalen te zien voor de campagne "Technici zijn goud waard voor de RET", zoals hier bij het Zuidplein met overigens een bus die aan een zijn laatste ererondes bezig is:
Afbeelding
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten