OVer Missers in de Reisinformatie #19
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #19
De borden in Almere zijn zelfs een paar dagen uitgeweest. Inmiddels werkt het weer sinds een paar dagen.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39115
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #19
Kan wel kloppen ja... Deze week wat vaker gezien dat het DRIS meer dan 0 minuten aangaf met de bus ernaast staand.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #19
Dat komt bij Connexxion wel wat vaker voor, heb al een paar keer gezien dat het nog 2 minuten zou duren aldus een DRIS met de bus bij de halte.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39115
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #19
Met onmiddelijke ingang zijn in Dordrecht de MAT-ritten na de extra scholierenritten van lijn 7 tussen Station - Ziekenhuis Dordwijk (ochtendspits) en Leerpark - Station ('s middags) omgezet in dienstritten. Alleen communiceren waar ze rijden blijkt lastig: in de middagspits rijden de extra ritten volgens het nieuwsbericht tussen station en Ziekenhuis, maar volgens de dienstregeling tussen station en Leerpark
Ik vermoed trouwens dat de dienstregeling hier de fout bevat. Op het Leerpark kan een bus namelijk niet keren, bij het ziekenhuis wel (toen het nog éénrichtingsritten waren kon dat met een andere route wel, maar dan zou je nu een halte missen). Onhandigheidje in de ochtendspitsritten is trouwens dat ze 3 minuten achter de reguliere bus (in 10-minutendienst) aan zitten, maar bij het ziekenhuis van de streekbushalte vertrekken. En daar zit een zodanige afstand tussen dat als je net de reguliere bus mist je als een gek moet rennen om de extra bus überhaupt te kunnen halen
Ik vermoed trouwens dat de dienstregeling hier de fout bevat. Op het Leerpark kan een bus namelijk niet keren, bij het ziekenhuis wel (toen het nog éénrichtingsritten waren kon dat met een andere route wel, maar dan zou je nu een halte missen). Onhandigheidje in de ochtendspitsritten is trouwens dat ze 3 minuten achter de reguliere bus (in 10-minutendienst) aan zitten, maar bij het ziekenhuis van de streekbushalte vertrekken. En daar zit een zodanige afstand tussen dat als je net de reguliere bus mist je als een gek moet rennen om de extra bus überhaupt te kunnen halen
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #19
In dit geval zou je alleen statische info zien, dus zodra vertrektijd geweest is, verdwijnt de regel van het scherm.Gekko123 schreef:Dat komt bij Connexxion wel wat vaker voor, heb al een paar keer gezien dat het nog 2 minuten zou duren aldus een DRIS met de bus bij de halte.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #19
Alleen jammer dat het in deze gevallen een situatie betrof dat die tijd wel degelijk actueel was (daarvoor zag je namelijk dat de bus een kleine vertraging had).
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #19
Opvallende "halte" heeft deze lijn (evenals lijn 13, 14, 19 en 20) tussen de haltes Leeuwarden, Busstation en Leeuwarden, Klanderij :
(Sorry, het is niet heel goed leesbaar, maar er staat "Meetpunt Punc. Stationsweg lijnen 13,13,19,20,320". )
(Sorry, het is niet heel goed leesbaar, maar er staat "Meetpunt Punc. Stationsweg lijnen 13,13,19,20,320". )
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #19
Dat is dus niet dit probleem...Gekko123 schreef:Alleen jammer dat het in deze gevallen een situatie betrof dat die tijd wel degelijk actueel was (daarvoor zag je namelijk dat de bus een kleine vertraging had).
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39115
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #19
Op station Amsterdam Amstel trof ik vanmiddag de Connexxion 5721 met op de film slechts "327 Ams", waarbij "Ams" voorbij scrolde. Toch wel een redelijk bizar uitziende storing
Van het GVB zag ik er nog een Citea langsrijden waarbij het lijnnummer op de achterfilm te hoog was. Ook apart...
Van het GVB zag ik er nog een Citea langsrijden waarbij het lijnnummer op de achterfilm te hoog was. Ook apart...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 3050
- Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #19
Kwestie van collega's die moeite hebben met cijfers intypen. Komt geen falende techniek of wat aan te pas. DDaniel schreef: Van het GVB zag ik er nog een Citea langsrijden waarbij het lijnnummer op de achterfilm te hoog was. Ook apart...
For Your Railroad Adventures
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #19
Ze kunnen er wel keren. Net na de halte leerpark, richting de afrit van de N3 kan er naast de flat gekeerd worden, ding is denk ik net een week operationeel... En dan heb ik het over een keerkom, beetje vergelijkbaar daar bij het WKZ in Utrecht voor o.a. lijn 11.Daniel schreef:Ik vermoed trouwens dat de dienstregeling hier de fout bevat. Op het Leerpark kan een bus namelijk niet keren, bij het ziekenhuis wel (toen het nog éénrichtingsritten waren kon dat met een andere route wel, maar dan zou je nu een halte missen). Onhandigheidje in de ochtendspitsritten is trouwens dat ze 3 minuten achter de reguliere bus (in 10-minutendienst) aan zitten, maar bij het ziekenhuis van de streekbushalte vertrekken. En daar zit een zodanige afstand tussen dat als je net de reguliere bus mist je als een gek moet rennen om de extra bus überhaupt te kunnen halen
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Ach, zak er toch allemaal in
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39115
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #19
Keej dan... Lang daar niet meer geweest.
Volgens de ARGOS-borden is er nu een storing Zwd - Rlb, maar volgens de omroep is het op Ddr - Zwd. Moeilijk hoor, consequente reisinfo geven. Nu maar van de gelegenheid gebruikmaken om nieuwe MLL stations te kijken
Volgens de ARGOS-borden is er nu een storing Zwd - Rlb, maar volgens de omroep is het op Ddr - Zwd. Moeilijk hoor, consequente reisinfo geven. Nu maar van de gelegenheid gebruikmaken om nieuwe MLL stations te kijken
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #19
Had vrijdag vanaf Bijlmer Arena naar Almere een 155 met op de film 155 Geen Dienst. De vorige rit toonde wel 155 Station Parkwijk maar zijn tweede rit weigerde het eindpunt aan te geven.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #19
De 5703 heeft er ook last van.Daniel schreef:Op station Amsterdam Amstel trof ik vanmiddag de Connexxion 5721 met op de film slechts "327 Ams", waarbij "Ams" voorbij scrolde. Toch wel een redelijk bizar uitziende storing
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #19
De 173 van 16.45u vanuit Rotterdam had ook een zeer duidelijke bestemming.. Gewoon blanco, alleen 173 werd gefilmd door de Albatros..
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #19
Toen ik vandaag van Ddzd naar de sportschool liep, zag ik Arriva Lijn 5 richting Ddr rijden, met op de achterkant van de bus "Stads" i.p.v. het lijnnummer "5".
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Ach, zak er toch allemaal in
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #19
Vanochtend stonden de TBP's op Zaandam op +5 voor de t3335. De redenatie van de HC":
Ik: Het bord overdrijft wel een beetje heh, met +5?
HC: Hoeveel is de vertraging dan?
Ik: +2
HC: Ja. Dat is om alle reizigers blij te maken. Als hij op +5 staat en het is daadwerkelijk +2, dan is iedereen blij.
Ik: Ah, het is dus iets psychologisch!
We liepen met die t3335 overigens wat vertraging op op de Hemboog. Op een gegeven ogenblik hoorde ik driemaal een harde *ding dong* bel afgaan. Iemand enig idee wat het is?
Nog iets anders opvallends: de t6334 stond vanmiddag op Leiden aangegeven met +10 op spoor 5b. Op 4b moest nog een s3700 naar Lelystad vertrekken, waardoor de t6334 even moest wachten in verband met de kruising. Was het niet praktischer geweest om die twee te spoorwijzigen zodat hij niet op de s3700 hoefde te wachten? In ieder geval riep Tuffie niks om over een vertraging.
Ik moest de t2138 hebben, die door de vertraagde t6334 voor ons ook nog eens +6 opliep. Tussen Leiden en Haarlem moest er op een gegeven ogenblik hierdoor langzaam worden gereden. De oorzaak hiervan werd dus helemaal niet omgeroepen.
Ik: Het bord overdrijft wel een beetje heh, met +5?
HC: Hoeveel is de vertraging dan?
Ik: +2
HC: Ja. Dat is om alle reizigers blij te maken. Als hij op +5 staat en het is daadwerkelijk +2, dan is iedereen blij.
Ik: Ah, het is dus iets psychologisch!
We liepen met die t3335 overigens wat vertraging op op de Hemboog. Op een gegeven ogenblik hoorde ik driemaal een harde *ding dong* bel afgaan. Iemand enig idee wat het is?
Nog iets anders opvallends: de t6334 stond vanmiddag op Leiden aangegeven met +10 op spoor 5b. Op 4b moest nog een s3700 naar Lelystad vertrekken, waardoor de t6334 even moest wachten in verband met de kruising. Was het niet praktischer geweest om die twee te spoorwijzigen zodat hij niet op de s3700 hoefde te wachten? In ieder geval riep Tuffie niks om over een vertraging.
Ik moest de t2138 hebben, die door de vertraagde t6334 voor ons ook nog eens +6 opliep. Tussen Leiden en Haarlem moest er op een gegeven ogenblik hierdoor langzaam worden gereden. De oorzaak hiervan werd dus helemaal niet omgeroepen.
Beul van de blindegeleidelijn
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #19
Ik zag vanuit de trein op station Apeldoorn een Syntus Lion's City (je weet wel, zo'n gewone die je ook wel eens elders in het land ziet) met op de film alleen maar Ede, netjes in het midden. Geen nummer, niet waar in Ede. Lekker makkelijk
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39115
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #19
Dat zal een van de twee MAN's van Besseling zijn, die hebben zover ik tot nu toe heb gemerkt een beperkte set bestemmingen erin zitten. Gelukkig gaat er trouwens maar één lijn van Apeldoorn naar Ede
Zag een van die Lions City's ook al een keer in Amersfoort op "102 Snelbus"
Zag een van die Lions City's ook al een keer in Amersfoort op "102 Snelbus"
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #19
Spitslijn, Spitsbus, Snelbus zitten er ook in iig :)
Bessling rijdt de rit van 18:26 vertrek vanaf het Apeldoorn Busstation. Daarvoor reed hij de 104 Harderwijk-Apeldoorn :D
Bessling rijdt de rit van 18:26 vertrek vanaf het Apeldoorn Busstation. Daarvoor reed hij de 104 Harderwijk-Apeldoorn :D
Bij twijfel: gebruik beton.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #19
Een paar dagen geleden mocht ik weer de s1900 van Gvc naar Vl rijden, altijd een waar genoegen en vooral in deze tijd.
Ik was net vertrokken uit Gvc, toen de hc met een onvervalst zuidelijk accent de reizigers via de omroep welkom heette in de Intercity naar:
Ik was net vertrokken uit Gvc, toen de hc met een onvervalst zuidelijk accent de reizigers via de omroep welkom heette in de Intercity naar:
- Kabbelgat,
- Dwalmdam,
- Ooi- en Ramsgat,
- Kielegat,
- Kruikenstad,
- Lampegat,
- Kattegat,
- Peelstrekelrijk,
- Dreumelrijk,
- Wortelepinneriek en de eindbestemming:
- Jocus Riek. [/i]
Vallend blad maakt rails glad.
-
- Berichten: 766
- Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
- Locatie: Zwijndrecht
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #19
De TB7 op Zwd lijkt wel een TB7 met vooruitzicht van 15 tot 30 minuten te zijn geworden, en niet meer de eerste 7 treinen in de komende 60 minuten -o-
Al een aantal keren dat er maar één, hooguit twee treintjes op stonden.
Verder vandaag, toen ik even op Zwd stond voor een paar cargo's, werd er aardig aangekloot zeg maar.
- Vertraagde Blerick-shuttle 50071 hield bij vertrek Blerick al +90 op de klop, dat was uitgelopen naar circa +140. Hij liep voor het rode sein 1338... Creativiteit bij de TRDL: Blerick-shuttle mocht via spoor 1, en de IC van 14:36 uit Dordrecht ri Rotterdam ev mocht via spoor 2. Volgens mij planmatig, maar werkt wel. De Stoptrein van 14:41 naar Rotterdam kreeg volgens de TBP +10, maar kwam netjes op tijd aanrijden op spoor 3, waar de Stoptrein van 15:02 naar Breda aangekondigd stond. De HC vond het wel prima, en de mensen zaten verbijsterd te kijken waar de trein heen ging. De Mcn bood uitkomst, hij gilde even over het perron dat het de Stoptrein naar Rotterdam was. Mocht met +4 vertrekken. De 50071 vertrok na 7 minuten naar de Kijfhoek met seinbeeld Geel-6 (zoals het hoort).
- UnitCargo 61801 uit Sittard naar Kijfhoek kwam netjes op tijd aanrollen, maar werd voor het rode gegooid bij seintje 1338. Ook hier was weer creativiteit bij de TRDL aanwezig: Stoptreintje van 14:56 naar spoor 3, Benelux via spoor 2, maar de TBP op spoor 3 gaf opnieuw aan dat de trein naar Breda ging. Deze HC was iets beter met zijn communicatie, en alle reizigers voor richting Rotterdam werden meegenomen. Hier stond hij voor het rode sein, en met +7 vertrok hij dan toch. Pas om 15:01 kwam de 61801 in beweging te komen, na 11 minuten stilstand. IC-Venlo haalde deze cargo weer in via spoor 2, en toen keerde de rust weer toe.
Om 15:00 stond de Sprinter van 14:41 naar Rotterdam/Den Haag nog aangekondigd met +5 op spoortje 2 ...
Edit: De SPR van 15:02 naar Breda te Zwd stond van 15:00 tot 15:05 voor seintje 1358 te wachten, gezien spoor 3 bezet was. Spoor 4 was ook geen uitwijkmogelijkheid, omdat daar 2 IC's langs kwamen razen.
Al een aantal keren dat er maar één, hooguit twee treintjes op stonden.
Verder vandaag, toen ik even op Zwd stond voor een paar cargo's, werd er aardig aangekloot zeg maar.
- Vertraagde Blerick-shuttle 50071 hield bij vertrek Blerick al +90 op de klop, dat was uitgelopen naar circa +140. Hij liep voor het rode sein 1338... Creativiteit bij de TRDL: Blerick-shuttle mocht via spoor 1, en de IC van 14:36 uit Dordrecht ri Rotterdam ev mocht via spoor 2. Volgens mij planmatig, maar werkt wel. De Stoptrein van 14:41 naar Rotterdam kreeg volgens de TBP +10, maar kwam netjes op tijd aanrijden op spoor 3, waar de Stoptrein van 15:02 naar Breda aangekondigd stond. De HC vond het wel prima, en de mensen zaten verbijsterd te kijken waar de trein heen ging. De Mcn bood uitkomst, hij gilde even over het perron dat het de Stoptrein naar Rotterdam was. Mocht met +4 vertrekken. De 50071 vertrok na 7 minuten naar de Kijfhoek met seinbeeld Geel-6 (zoals het hoort).
- UnitCargo 61801 uit Sittard naar Kijfhoek kwam netjes op tijd aanrollen, maar werd voor het rode gegooid bij seintje 1338. Ook hier was weer creativiteit bij de TRDL aanwezig: Stoptreintje van 14:56 naar spoor 3, Benelux via spoor 2, maar de TBP op spoor 3 gaf opnieuw aan dat de trein naar Breda ging. Deze HC was iets beter met zijn communicatie, en alle reizigers voor richting Rotterdam werden meegenomen. Hier stond hij voor het rode sein, en met +7 vertrok hij dan toch. Pas om 15:01 kwam de 61801 in beweging te komen, na 11 minuten stilstand. IC-Venlo haalde deze cargo weer in via spoor 2, en toen keerde de rust weer toe.
Om 15:00 stond de Sprinter van 14:41 naar Rotterdam/Den Haag nog aangekondigd met +5 op spoortje 2 ...
Edit: De SPR van 15:02 naar Breda te Zwd stond van 15:00 tot 15:05 voor seintje 1358 te wachten, gezien spoor 3 bezet was. Spoor 4 was ook geen uitwijkmogelijkheid, omdat daar 2 IC's langs kwamen razen.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #19
Theoretisch klopt er iets niet op de vertrekstaat van Maastricht: op woensdag tussen 10:00 en 15:30 vertrekt de Intercity naar Alkmaar en Schagen in theorie van spoor 4b. Deze trein komt om :04 en :34 binnen en vertrekt weer om :26 en 56. Tussendoor zou van hetzelfde spoor de sprinter naar Roermond (a :07/:37; v :10/40) en de sprinter naar Maastricht Randwyck (a :20/:50; v :23/52) vertrekken...
In de praktijk vertrek de Intercity altijd van spoor 1.
In de praktijk vertrek de Intercity altijd van spoor 1.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #19
Op station Delft staat t1940 aangekondigd als op tijd, maar in werkelijkheid rijdt ie met minimaal +11. Ook de vertraagde t2140 staat aangekondigd zonder vertraging (in werkelijkheid +14, niet verder tijdens dan Haarlem aldus de AV op internet)
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten