OVer Missers in de Reisinformatie #19

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #19

Bericht door Klaasje »

De borden in Almere zijn zelfs een paar dagen uitgeweest. Inmiddels werkt het weer sinds een paar dagen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #19

Bericht door Daniel »

Kan wel kloppen ja... Deze week wat vaker gezien dat het DRIS meer dan 0 minuten aangaf met de bus ernaast staand.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #19

Bericht door Gekko123 »

Dat komt bij Connexxion wel wat vaker voor, heb al een paar keer gezien dat het nog 2 minuten zou duren aldus een DRIS met de bus bij de halte.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #19

Bericht door Daniel »

Met onmiddelijke ingang zijn in Dordrecht de MAT-ritten na de extra scholierenritten van lijn 7 tussen Station - Ziekenhuis Dordwijk (ochtendspits) en Leerpark - Station ('s middags) omgezet in dienstritten. Alleen communiceren waar ze rijden blijkt lastig: in de middagspits rijden de extra ritten volgens het nieuwsbericht tussen station en Ziekenhuis, maar volgens de dienstregeling tussen station en Leerpark :P

Ik vermoed trouwens dat de dienstregeling hier de fout bevat. Op het Leerpark kan een bus namelijk niet keren, bij het ziekenhuis wel (toen het nog éénrichtingsritten waren kon dat met een andere route wel, maar dan zou je nu een halte missen). Onhandigheidje in de ochtendspitsritten is trouwens dat ze 3 minuten achter de reguliere bus (in 10-minutendienst) aan zitten, maar bij het ziekenhuis van de streekbushalte vertrekken. En daar zit een zodanige afstand tussen dat als je net de reguliere bus mist je als een gek moet rennen om de extra bus überhaupt te kunnen halen :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #19

Bericht door webguy »

Gekko123 schreef:Dat komt bij Connexxion wel wat vaker voor, heb al een paar keer gezien dat het nog 2 minuten zou duren aldus een DRIS met de bus bij de halte.
In dit geval zou je alleen statische info zien, dus zodra vertrektijd geweest is, verdwijnt de regel van het scherm.
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #19

Bericht door Gekko123 »

Alleen jammer dat het in deze gevallen een situatie betrof dat die tijd wel degelijk actueel was (daarvoor zag je namelijk dat de bus een kleine vertraging had).
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #19

Bericht door Meltrain »

Opvallende "halte" heeft deze lijn (evenals lijn 13, 14, 19 en 20) tussen de haltes Leeuwarden, Busstation en Leeuwarden, Klanderij :P :
Afbeelding
(Sorry, het is niet heel goed leesbaar, maar er staat "Meetpunt Punc. Stationsweg lijnen 13,13,19,20,320". )
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #19

Bericht door webguy »

Gekko123 schreef:Alleen jammer dat het in deze gevallen een situatie betrof dat die tijd wel degelijk actueel was (daarvoor zag je namelijk dat de bus een kleine vertraging had).
Dat is dus niet dit probleem...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #19

Bericht door Daniel »

Op station Amsterdam Amstel trof ik vanmiddag de Connexxion 5721 met op de film slechts "327 Ams", waarbij "Ams" voorbij scrolde. Toch wel een redelijk bizar uitziende storing :P
Van het GVB zag ik er nog een Citea langsrijden waarbij het lijnnummer op de achterfilm te hoog was. Ook apart...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #19

Bericht door find_your_spot »

Daniel schreef: Van het GVB zag ik er nog een Citea langsrijden waarbij het lijnnummer op de achterfilm te hoog was. Ook apart...
Kwestie van collega's die moeite hebben met cijfers intypen. Komt geen falende techniek of wat aan te pas. D
For Your Railroad Adventures
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #19

Bericht door Justin »

Daniel schreef:Ik vermoed trouwens dat de dienstregeling hier de fout bevat. Op het Leerpark kan een bus namelijk niet keren, bij het ziekenhuis wel (toen het nog éénrichtingsritten waren kon dat met een andere route wel, maar dan zou je nu een halte missen). Onhandigheidje in de ochtendspitsritten is trouwens dat ze 3 minuten achter de reguliere bus (in 10-minutendienst) aan zitten, maar bij het ziekenhuis van de streekbushalte vertrekken. En daar zit een zodanige afstand tussen dat als je net de reguliere bus mist je als een gek moet rennen om de extra bus überhaupt te kunnen halen :P
Ze kunnen er wel keren. Net na de halte leerpark, richting de afrit van de N3 kan er naast de flat gekeerd worden, ding is denk ik net een week operationeel... En dan heb ik het over een keerkom, beetje vergelijkbaar daar bij het WKZ in Utrecht voor o.a. lijn 11.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #19

Bericht door Daniel »

Keej dan... Lang daar niet meer geweest.

Volgens de ARGOS-borden is er nu een storing Zwd - Rlb, maar volgens de omroep is het op Ddr - Zwd. Moeilijk hoor, consequente reisinfo geven. Nu maar van de gelegenheid gebruikmaken om nieuwe MLL stations te kijken :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #19

Bericht door Edwin »

Had vrijdag vanaf Bijlmer Arena naar Almere een 155 met op de film 155 Geen Dienst. De vorige rit toonde wel 155 Station Parkwijk maar zijn tweede rit weigerde het eindpunt aan te geven.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #19

Bericht door Suus »

Daniel schreef:Op station Amsterdam Amstel trof ik vanmiddag de Connexxion 5721 met op de film slechts "327 Ams", waarbij "Ams" voorbij scrolde. Toch wel een redelijk bizar uitziende storing :P
De 5703 heeft er ook last van.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #19

Bericht door Stefan »

De 173 van 16.45u vanuit Rotterdam had ook een zeer duidelijke bestemming.. Gewoon blanco, alleen 173 werd gefilmd door de Albatros..
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #19

Bericht door Justin »

Toen ik vandaag van Ddzd naar de sportschool liep, zag ik Arriva Lijn 5 richting Ddr rijden, met op de achterkant van de bus "Stads" i.p.v. het lijnnummer "5".
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #19

Bericht door VIRM »

Vanochtend stonden de TBP's op Zaandam op +5 voor de t3335. De redenatie van de HC":
Ik: Het bord overdrijft wel een beetje heh, met +5?
HC: Hoeveel is de vertraging dan?
Ik: +2
HC: Ja. Dat is om alle reizigers blij te maken. Als hij op +5 staat en het is daadwerkelijk +2, dan is iedereen blij.
Ik: Ah, het is dus iets psychologisch! :mrgreen:

We liepen met die t3335 overigens wat vertraging op op de Hemboog. Op een gegeven ogenblik hoorde ik driemaal een harde *ding dong* bel afgaan. Iemand enig idee wat het is?

Nog iets anders opvallends: de t6334 stond vanmiddag op Leiden aangegeven met +10 op spoor 5b. Op 4b moest nog een s3700 naar Lelystad vertrekken, waardoor de t6334 even moest wachten in verband met de kruising. Was het niet praktischer geweest om die twee te spoorwijzigen zodat hij niet op de s3700 hoefde te wachten? In ieder geval riep Tuffie niks om over een vertraging.
Ik moest de t2138 hebben, die door de vertraagde t6334 voor ons ook nog eens +6 opliep. Tussen Leiden en Haarlem moest er op een gegeven ogenblik hierdoor langzaam worden gereden. De oorzaak hiervan werd dus helemaal niet omgeroepen.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #19

Bericht door Suus »

Ik zag vanuit de trein op station Apeldoorn een Syntus Lion's City (je weet wel, zo'n gewone die je ook wel eens elders in het land ziet) met op de film alleen maar Ede, netjes in het midden. Geen nummer, niet waar in Ede. Lekker makkelijk :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #19

Bericht door Daniel »

Dat zal een van de twee MAN's van Besseling zijn, die hebben zover ik tot nu toe heb gemerkt een beperkte set bestemmingen erin zitten. Gelukkig gaat er trouwens maar één lijn van Apeldoorn naar Ede :wink:

Zag een van die Lions City's ook al een keer in Amersfoort op "102 Snelbus"
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #19

Bericht door MdJ »

Spitslijn, Spitsbus, Snelbus zitten er ook in iig :)

Bessling rijdt de rit van 18:26 vertrek vanaf het Apeldoorn Busstation. Daarvoor reed hij de 104 Harderwijk-Apeldoorn :D
Bij twijfel: gebruik beton.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #19

Bericht door Dexter »

Een paar dagen geleden mocht ik weer de s1900 van Gvc naar Vl rijden, altijd een waar genoegen en vooral in deze tijd. :mrgreen:

Ik was net vertrokken uit Gvc, toen de hc met een onvervalst zuidelijk accent de reizigers via de omroep welkom heette in de Intercity naar:
  • Kabbelgat,
  • Dwalmdam,
  • Ooi- en Ramsgat,
  • Kielegat,
  • Kruikenstad,
  • Lampegat,
  • Kattegat,
  • Peelstrekelrijk,
  • Dreumelrijk,
  • Wortelepinneriek
  • en de eindbestemming:
  • Jocus Riek.
  • [/i]
Ik dacht toch even dat ik op de verkeerde trein zat, maar het bleken de Carnavalsnamen van de steden langs de route van de s1900 te zijn. :shock:
Vallend blad maakt rails glad.
TheKnitter
Berichten: 766
Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
Locatie: Zwijndrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #19

Bericht door TheKnitter »

De TB7 op Zwd lijkt wel een TB7 met vooruitzicht van 15 tot 30 minuten te zijn geworden, en niet meer de eerste 7 treinen in de komende 60 minuten -o-
Al een aantal keren dat er maar één, hooguit twee treintjes op stonden.

Verder vandaag, toen ik even op Zwd stond voor een paar cargo's, werd er aardig aangekloot zeg maar.
- Vertraagde Blerick-shuttle 50071 hield bij vertrek Blerick al +90 op de klop, dat was uitgelopen naar circa +140. Hij liep voor het rode sein 1338... Creativiteit bij de TRDL: Blerick-shuttle mocht via spoor 1, en de IC van 14:36 uit Dordrecht ri Rotterdam ev mocht via spoor 2. Volgens mij planmatig, maar werkt wel. De Stoptrein van 14:41 naar Rotterdam kreeg volgens de TBP +10, maar kwam netjes op tijd aanrijden op spoor 3, waar de Stoptrein van 15:02 naar Breda aangekondigd stond. De HC vond het wel prima, en de mensen zaten verbijsterd te kijken waar de trein heen ging. De Mcn bood uitkomst, hij gilde even over het perron dat het de Stoptrein naar Rotterdam was. Mocht met +4 vertrekken. De 50071 vertrok na 7 minuten naar de Kijfhoek met seinbeeld Geel-6 (zoals het hoort).
- UnitCargo 61801 uit Sittard naar Kijfhoek kwam netjes op tijd aanrollen, maar werd voor het rode gegooid bij seintje 1338. Ook hier was weer creativiteit bij de TRDL aanwezig: Stoptreintje van 14:56 naar spoor 3, Benelux via spoor 2, maar de TBP op spoor 3 gaf opnieuw aan dat de trein naar Breda ging. Deze HC was iets beter met zijn communicatie, en alle reizigers voor richting Rotterdam werden meegenomen. Hier stond hij voor het rode sein, en met +7 vertrok hij dan toch. Pas om 15:01 kwam de 61801 in beweging te komen, na 11 minuten stilstand. IC-Venlo haalde deze cargo weer in via spoor 2, en toen keerde de rust weer toe.
Om 15:00 stond de Sprinter van 14:41 naar Rotterdam/Den Haag nog aangekondigd met +5 op spoortje 2 ...

Edit: De SPR van 15:02 naar Breda te Zwd stond van 15:00 tot 15:05 voor seintje 1358 te wachten, gezien spoor 3 bezet was. Spoor 4 was ook geen uitwijkmogelijkheid, omdat daar 2 IC's langs kwamen razen.
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #19

Bericht door Marc »

Theoretisch klopt er iets niet op de vertrekstaat van Maastricht: op woensdag tussen 10:00 en 15:30 vertrekt de Intercity naar Alkmaar en Schagen in theorie van spoor 4b. Deze trein komt om :04 en :34 binnen en vertrekt weer om :26 en 56. Tussendoor zou van hetzelfde spoor de sprinter naar Roermond (a :07/:37; v :10/40) en de sprinter naar Maastricht Randwyck (a :20/:50; v :23/52) vertrekken...

In de praktijk vertrek de Intercity altijd van spoor 1.
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #19

Bericht door Gekko123 »

Op station Delft staat t1940 aangekondigd als op tijd, maar in werkelijkheid rijdt ie met minimaal +11. Ook de vertraagde t2140 staat aangekondigd zonder vertraging (in werkelijkheid +14, niet verder tijdens dan Haarlem aldus de AV op internet)
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #19

Bericht door Marc »

En Veolia laat ook weer een steekje vallen op de site:
Afbeelding

Er zijn morgen toch echt werkzaamheden, waardoor er geen treinen rijden tussen Maastricht Randwyck en Valkenburg. Wederom een prima dienstverlening Veolia :neg: :neg:...
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten