OVer je OV-Chipkaart #3

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: OVer je OV-Chipkaart #2

Bericht door Freek »

Ook bij Arnhem-Velperpoort-Elst vv en straks bij Wierden-Enschede vv en wat te denken van een route als Arnhem-enschede die zowel via Dv kan als via Syntus.
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1128
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: OVer je OV-Chipkaart #2

Bericht door Tochjo »

Inmiddels een ruime maand geleden schreef ik:
Tochjo schreef:De reis van Doesburg naar Arnhem, die ik gisteren met lijn 27 maakte, kostte mij 21 cent meer dan 9292.nl aangaf. Ik vermoed doordat die rit door Arriva gereden werd, en de kilometerprijs van de concessie Achterhoek/Rivierenland wat hoger ligt dan die van de concessie Arnhem/Nijmegen.
Ik zocht vervolgens contact met Arriva en gaf aan dat de prijs die ik betaald heb, niet overeenkwam met de prijs op 9292.nl. Daarop kreeg ik een standaard reactie van Arriva, met uitleg over de procedure voor restitutie. Procedure gevolgd, en ik ontving vandaag bericht dat men 21 cent op mijn rekening zal storten.

Nog altijd vraag ik me af of het verschil in prijzen niet wordt veroorzaakt door de verschillende kilometertarieven in de twee betreffende concessiegebieden, maar nu het verschil in prijs wordt gerestitueerd, ben ik weer even tevreden.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je OV-Chipkaart #2

Bericht door Fles »

Ik heb vanmiddag een rondje gemaakt.

Ingecheckt in Dv, "WEEKEND VRIJ, GRATIS"

kom terug, uitgecheckt in Dv, "RITPRIJS € 10,00"

Men heeft de boel weer eens niet voor elkaar :x Ik zal maandag de klantenservice wel weer eens bellen a 10 cent per minuut :?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #2

Bericht door Daniel »

Dit klopt gewoon hoor... niet binnen het halfuur uitchecken op je startstation, dan wordt basistarief gerekend. Je mag niet richting je incheckstation reizen en had dus ergens op je rondje moeten uit- en weer inchecken.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je OV-Chipkaart #2

Bericht door Fles »

Daniel schreef:Dit klopt gewoon hoor... niet binnen het halfuur uitchecken op je startstation, dan wordt basistarief gerekend. Je mag niet richting je incheckstation reizen en had dus ergens op je rondje moeten uit- en weer inchecken.
Welk deel van "Onbeperkt vrij reizen in het weekend" is te moeilijk voor je?

Trouwens 2 weken geleden ging het gewoon WEL goed. En dat was niet binnen het half uur.

Code: Selecteer alles

04-02-2012 	Check-uit 15:20 Deventer bij NS
Check-in Deventer bij NS
Product: Weekend Vrij
Ritprijs € 0,00 (instaptarief € 10,00 - niet verreisd € 10,00) 	10,00 	
04-02-2012 	Check-in 14:21 Deventer bij NS 	-10,00 
Los van dat het natuurlijk sowieso al bezopen is dat je überhaupt moet inchecken in het weekend, maar goed.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #2

Bericht door Daniel »

Uit de voorwaarden van de nieuwe abonnementen... Vorige reisje van je ging dus goed omdat het 59 minuten duurde :wink:
Als op hetzelfde station binnen 60 minuten wordt ingecheckt en uitgecheckt,
wordt ervan uitgegaan dat u geen reis heeft gemaakt en zal het volledige
Instaptarief worden teruggestort op de OV-chipkaart. Bij inchecken en
uitchecken op hetzelfde station na 60 minuten zal het instaptarief niet worden
teruggestort op de OV-chipkaart.
en...
Er is onder meer in de volgende gevallen sprake van misbruik of fraude: Wanneer u bij herhaling in de richting van uw vertrekstation reist, zonder dat dit onderdeel is van de Reisroute.
Definitie reisroute:
Reisroute: het NS-treintraject waarlangs de bestemming in reistijd het eerst wordt
bereikt of met de kortste route (in tariefeenheden) wordt bereikt of met de minste
overstappen wordt bereikt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je OV-Chipkaart #2

Bericht door Fles »

Allemaal leuk en aardig, maar "Gratis" is gewoon iets anders dan "Ritprijs 10 euro".

Leg me anders maar eens uit welke legitieme reden ze hebben om toch die 10 euro achter te houden.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #2

Bericht door Daniel »

Weekendvrij kent ook een "borg" die wordt afgeboekt (gezien je er ook mee buiten het weekend kunt reizen). En die wordt alleen teruggestort als je binnen 60 minuten uitcheckt op het station waarop je had ingecheckt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je OV-Chipkaart #2

Bericht door Fles »

Daniel schreef:Weekendvrij kent ook een "borg" die wordt afgeboekt (gezien je er ook mee buiten het weekend kunt reizen). En die wordt alleen teruggestort als je binnen 60 minuten uitcheckt op het station waarop je had ingecheckt.
Ja, DAT dat gebeurt is me inmiddels duidelijk.

WAAROM alleen niet. Anders dan dat ze gewoon willen weten waar je heen geweest bent en dat gaat ze strikt genomen geen fuck aan.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je OV-Chipkaart #2

Bericht door Fles »

Ik heb een Contactformulier ingestuurd. We gaan het wel zien. :pos:
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #2

Bericht door deadlock »

Daniel schreef:Weekendvrij kent ook een "borg" die wordt afgeboekt (gezien je er ook mee buiten het weekend kunt reizen). En die wordt alleen teruggestort als je binnen 60 minuten uitcheckt op het station waarop je had ingecheckt.
Nee dat is niet waar.

Het wordt afgeboekt omdat je tussentijds had moeten uitchecken en inchecken. Je had bijvoorbeeld niet van Dv naar Hgl via Zp mogen gaan zonder in Zp uit en weer in te checken. Vervolgens moet je in Hgl dat truukje herhalen. Je mag nooit richting je incheck reizen, ook al heb je Altijd Vrij. Het is te bezopen voor woorden maar het zijn wel de voorwaarden.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je OV-Chipkaart #2

Bericht door Vinny »

Fles schreef:
Daniel schreef:Weekendvrij kent ook een "borg" die wordt afgeboekt (gezien je er ook mee buiten het weekend kunt reizen). En die wordt alleen teruggestort als je binnen 60 minuten uitcheckt op het station waarop je had ingecheckt.
Ja, DAT dat gebeurt is me inmiddels duidelijk.

WAAROM alleen niet. Anders dan dat ze gewoon willen weten waar je heen geweest bent en dat gaat ze strikt genomen geen fuck aan.
Je weet toch na een aantal jaar op dit forum te hebben doorgebracht, dat de systemen van de OV chipkaart zo zijn ingeregeld dat naar de letter van de voorwaarden het zo geregeld is dat de vervoerder maximaal profiteert en de reiziger het nakijken heeft?


Lees dus de kleine letters goed. En ja de gewone reiziger doet dat ook niet, dus dat zijn gemakkelijk verdiende euro's voor de vervoerder...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je OV-Chipkaart #2

Bericht door Fles »

deadlock schreef: Je mag nooit richting je incheck reizen, ook al heb je Altijd Vrij. Het is te bezopen voor woorden maar het zijn wel de voorwaarden.
Nou ik bliep me de volgende keer wel helemaal kleurenblind if that's what it takes. Voor nu is dit de eerste keer dat ik te maken krijg met deze aan geen zinnig mens uit te leggen situatie en reken ik op beginperiode-coulantie.
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: OVer je OV-Chipkaart #2

Bericht door Edwin »

Ik heb laatst automatisch opwaarderen stopgezet, in de hoop dat dit direct kon. Niet dus, helaas. Ik kreeg daarom laatst en brief dat ik nog langs een balie moest en dat het dan werd het gestopt. Bij nader inziens wil ik het automatisch opwaarderen toch behouden. Moet ik nog iets doen of kan ik het gewoon zo laten en de brief verscheuren?
Remember to check-out with your ov-chipcard.
VIRM
Berichten: 7571
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je OV-Chipkaart #2

Bericht door VIRM »

Even een vraagje; weet iemand waar de CiCo's op station Schiphol staan? Ik stap er regelmatig over, maar moet er donderdag en zondag daadwerkelijk gaan in/uitchecken. Langs de geleidelijn richting trap staan ze in ieder geval niet bij de juiste markeringen aangegeven, dus dat is een uberfaal.
Anders gewoon donderdag 'zwartrijden' met mijn SOV en voor zondag alvast kaartje kopen bij het loket?
Beul van de blindegeleidelijn
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #2

Bericht door tsov »

Ze staan op Schiphol op de perrons, onderaan de trappen! Heb daar ook al eens lopen zoeken ;)
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: OVer je OV-Chipkaart #2

Bericht door Stefan »

De eerste keer liep ik ze inderdaad boven bij de trappen te zoeken ja. :')
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je OV-Chipkaart #2

Bericht door Fles »

Mail van de klantensmurvice, ik krijg gewoon mijn tientje terug :)
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: OVer je OV-Chipkaart #2

Bericht door hauptbahnhof »

De CiCo's op Schiphol staan in ieder geval naast de liften.
Tristan
Berichten: 589
Lid geworden op: ma 01 aug 2011, 19:03

Re: OVer je OV-Chipkaart #2

Bericht door Tristan »

Toch een zeer klein pluspuntje van de chipkaart: in de bus waarin ik vanmiddag zat, deden de cico's het niet, dus gratis vervoer voor iedereen *O* Wel sneu voor die paar mensen die hebben gerend om deze bus te halen, maar hem toch hebben gemist en de volgende bus -waarschijnlijk met werkende cico's- dienden te pakken en de rit volledig dienden te betalen. Zo 'eerlijk' is de ov-chipkaart dus ook weer niet ;)

Daarnaast zat ik vanmiddag in de tram van Utrecht CS richting IJsselstein en zag ik dat er op een stempelautomaat (die bij de bestuurderscabine) een sticker was geplakt met de mededeling: 'Strippenkaart welkom' :D Deze stempelautomaat was ook volledig operationeel. De andere stempelautomaten in de tram waren wel buiten werking :|
De ov-chipkaart: it's one SMALL CARD for man, one GIANT FAIL for mankind

Bekijk hier een lijst van maar liefst 50 #ovchipkaart #fails. Een product met zoveel #fails vraagt erom om AFGESCHAFT te worden!
VIRM
Berichten: 7571
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je OV-Chipkaart #2

Bericht door VIRM »

Nouja, als je gaat vragen wordt je vast eerst even glazig aangekeken door 10 toeristen als je naar de CiCo vraagt. :mrgreen:
Beul van de blindegeleidelijn
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #2

Bericht door deadlock »

Tristan die lijst van jou eah; Ik zie zo al negen punten die niets met de OV-chipkaart te maken hebben of foutief zijn en de rest schreeuwt om een bron. Punt twee bijvoorbeeld: Waarom zou iets waarvoor je moet betalen niet openbaar zijn? Snap je wel wat de definitie van openbaar is? Dat betekent dat iedereen er onder voorwaarden gebruik van mag maken. Die voorwaarden kunnen zijn dat je je niet mag misdragen maar ook dat je die 7,50 moet betalen voor een lege kaart. Dat doet niets af aan de karakter van het vervoer zelf.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: OVer je OV-Chipkaart #2

Bericht door find_your_spot »

Om met je auto op de "openbare weg" te mogen rijden moet je ook in het bezit zijn van een rijbewijs a 46,85 euro.
For Your Railroad Adventures
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #2

Bericht door Daniel »

De volhouder wint... zoals ik al eerder schreef had ik laatst een probleempje met Connexxion dat overduidelijk een aantal claims van mij niet goed gelezen had en daardoor had afgewezen. Daarop later nog een reactie per mail teruggestuurd en jawel... vandaag bericht dat ze overgaan tot restitutie :D
En tja, reizen met Connexxion is dan trouwens ook wel erg voordelig als het misgaat... hoewel ik slechts 40 cent per reis claimde restitueren ze zoals gewoonlijk weer de complete ritprijs.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
huibf
Donateur
Berichten: 4101
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: OVer je OV-Chipkaart #2

Bericht door huibf »

Ineens krijg ik mijn instaptarief niet meer terug van bus op bus.
Van Hermes naar Veolia Limburg (op beide staat een kortingsproduct) ik krijg ook in beide gevallen WEL DALkorting.
Alleen van Hermes NAAR Veolia moet ik instaptarief opnieuw betalen (wel met korting, dat dan weer wel).

Kennelijk kent Veolia deze bovenstaande 'werking' nog niet, ze lullen maar een hoop in onderstaande reaktie....

U hebt bij ons een restitutieverzoek ingediend omdat er naar uw mening een onjuiste transactie op uw OV-chipkaart heeft plaatsgevonden.

Uit controle van uw kaartgegevens is gebleken dat wij helaas niet kunnen overgaan tot vergoeding omdat bij een overstap van een andere vervoerder naar Veolia de dalkorting niet geldt.

Zoals in de productvoorwaarden op http://www.ov-chipkaart.nl/algemeen/productvoorwaarden/
vermeld staat, kan het product bij verschillende vervoerbedrijven een andere werking hebben in het geval van een overstap binnen 35 minuten. Standaard wordt het instaptarief van € 0,83 niet opnieuw berekend wanneer er binnen 35 minuten wordt overgestapt. Hierdoor werkt het recht op korting helaas niet.

U kunt alleen op onderstaande manieren gebruik maken van Dalkorting Veolia Limburg:

• uw reis vangt na 9.00 uur bij Veolia aan
• u houdt een wachttijd aan van minimaal 35 minuten bij het overstappen. Hierdoor kunt u de rest van uw reis
bij Veolia met korting reizen. U betaalt echter wel opnieuw het instaptarief van € 0,83
• u koopt een tweede OV-chipkaart en laat op die kaart het kortingsproduct van Veolia plaatsen. Wanneer u
uw reis bij een andere vervoerder dan Veolia aanvangt, checkt u in en uit met de OV-chipkaart waarop niet het product Dalkorting van Veolia staat. Zodra u overstapt op Veolia checkt u in met de OV-chipkaart waarop u het product Dalkorting Limburg gezet hebt. U betaalt dan wederom het instaptarief van € 0,83 en ontvangt op de rest van het traject korting.

Helaas kunnen wij niet overgaan tot compensatie van het niet werken van de Dalkorting wanneer uw reis niet aan bovenstaande voorwaarden voldoet.

Mocht u nog vragen hebben, dan kunt u op maandag tot en met vrijdag tussen 08.00 uur en 17.00 uur telefonisch contact opnemen met onze klantenservice onder telefoonnummer:
088-0761111.
Per e-mail is onze klantenservice te bereiken op e-mailadres:
klantenservice@veolia-transport.nl.


Ik heb toch maar gevraagd spoedig terug te storten als restitutieproduct of op rekening (al 20x op rekening gedaan) of ik check 67 cent eerder uit bij alle volgende overstappen
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten