Dienstregeling Brabant 2012

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Dienstregeling Brabant 2012

Bericht door Michael 1988 »

fogeltje schreef:Ik heb in oostelijk Brabant Arriva en BBA nooit met geleed materieel zien rijden. Voor Arriva reed Diamond vroeger in de ochtend een rit van Oss naar Eindhoven en dan als 121 naar Uden, dat was het enige gelede wat ik voorbij zag komen. Meestal was dat een ex-GVU bus, die ze ook nog altijd hebben. Chauffeuse vertelde dat er regelmatig busfanaten opbellen voor een afspraak om foto's te maken van die bussen. Helaas rijden ze daar geen OV ritten meer mee.

Het enige gelede materieel wat vroeger wel eens in oost-Brabant zag was die aftandse Connexxion toelie op lijn 99 voordat het onder de naam Breng verder ging. En natuurlijk de geledes van Hermes op de 121, maar niets van BBA of later Arriva.
Op lijn 157 zag ik in 2005/2006 regelmatig een gelede bus (standaard streekbus) op lijn 157. Op busfoto.net staat de 880 in Eindhoven met lijnnummer 157 Eindhoven op de foto, om maar een voorbeeld te noemen ;). Ook kreeg ik ooit van een chauffeur te horen dat die vroeger regelmatig met een gelede bus moeite had bij de Dungense Brug om de draai te kunnen maken. En dat was een Arriva chauffeur.

Voor de 148, zie hier: http://www.busfoto.nl/foto/displayimage ... =53&pos=26. Dit is Den Bosch, want ik herken de Armada op de achtergrond.
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Dienstregeling Brabant 2012

Bericht door Michael »

Michael 1988 schreef:En dat was een Arriva chauffeur.
Die chauffeur heeft waarschijnlijk ook bij de BBA gereden. Is uiteraard overgegaan naar Arriva aangezien er een overnameplicht is bij het wisselen van concessie
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Dienstregeling Brabant 2012

Bericht door Michael 1988 »

Ja maar toen ik dat te horen kreeg, was het een chauffeur van Arriva en niet meer van BBA ;)
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Dienstregeling Brabant 2012

Bericht door Michael »

ja, maar hij had het over vroeger in jouw bericht. Dus ik ga ervanuit dat hij de BBA tijd bedoelde
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregeling Brabant 2012

Bericht door fogeltje »

Ik bedoelde de tijd voordat lijn 121 overging naar Hermes, dus dat is t/m 2008. Die standaardstreekbus zal dan wel vanuit de Kempen gekomen zijn en gekoppeld zijn geweest aan een rit richting de Meierij/Oost-Brabant denk ik, want de lijnen uit Reusel werden in BBA tijden inderdaad wel eens met geleed materieel gereden. Maar in Uden heb ik in al die tijd nooit gelede bussen gezien buiten de Hermes bussen en de Diamond versterkingsritten.

Hoelang heeft die gelede bij Arriva gereden?
"Een touringcar is geen bus"
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Dienstregeling Brabant 2012

Bericht door MdJ »

Tot 2008, daarna naar Womy, volgens het commentaar onder de foto.
Michael 1988 schreef: Voor de 148, zie hier: http://www.busfoto.nl/foto/displayimage ... =53&pos=26. Dit is Den Bosch, want ik herken de Armada op de achtergrond.
Ga es met je muis naar de foto. Zo kan ik het ook...!!! :pos: :@
Bij twijfel: gebruik beton.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Dienstregeling Brabant 2012

Bericht door Michael 1988 »

Ja maar het klopt niet altijd ;). Soms dan staat er een andere plaatsnaam in dan dat het daadwerkelijk is.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Dienstregeling Brabant 2012

Bericht door Michael 1988 »

Ik zag gisteren trouwens op de versterkingsbus van lijn 160 vertrekkende om 17:10 vanuit 's-Hertogenbosch een inhuurchauffeur rijden. Ik had het hem niet gevraagd, maar hij had geen Arriva uniform. Hij wel de groene jas/vest van Dortmans uit Schijndel/Heeschwijk die de versterkingsrit ook reed, voor de kerst.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregeling Brabant 2012

Bericht door fogeltje »

Michael 1988 schreef:Ik zag gisteren trouwens op de versterkingsbus van lijn 160 vertrekkende om 17:10 vanuit 's-Hertogenbosch een inhuurchauffeur rijden. Ik had het hem niet gevraagd, maar hij had geen Arriva uniform. Hij wel de groene jas/vest van Dortmans uit Schijndel/Heeschwijk die de versterkingsrit ook reed, voor de kerst.
Dat schijnt dus inderdaad nog regelmatig te gebeuren. Een van de vaste chauffeurs van Diamond rijdt ook vaker voor Arriva. Bij Hermes zie ik heel soms ook een inhuurchauffeur.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21346
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Dienstregeling Brabant 2012

Bericht door Meltrain »

Is inmiddels al bekend welke bussen er op zondag op lijn 25 rijden?
Daar was eerder in dit topic namelijk nog een discussie over.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregeling Brabant 2012

Bericht door fogeltje »

Ik heb ze op zondag nog steeds niet gezien. Aanstaande zondag zal er ook niet in zitten.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregeling Brabant 2012

Bericht door fogeltje »

Ik zit nu in een reguliere arriva bus (doordat Hermes onbetrouwbaar is overigens)
"Een touringcar is geen bus"
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Dienstregeling Brabant 2012

Bericht door Michael 1988 »

Ik weet het niet zeker, maar volgens mij verhuurt Arriva zijn bussen aan Dortmans. De afgelopen 2x dat ik in een versterkingsbus zat was steeds de 8014. Kan misschien ook toeval zijn, maar viel mij vandaag op. Overigens zag ik bij Veolia een heel erg bijzondere bus in 's-Hertogenbosch verschijnen. Namelijk de 255, ex-BBA stadsbus Roosendaal. Die was wel heel erg ver van huis :D. Maar ja de 256 is ook al een keer gespot in Delft. Jammer genoeg zag ik de bus te laat, anders had ik er nog een foto van kunnen maken :(.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregeling Brabant 2012

Bericht door fogeltje »

Michael 1988 schreef:Ik weet het niet zeker, maar volgens mij verhuurt Arriva zijn bussen aan Dortmans. De afgelopen 2x dat ik in een versterkingsbus zat was steeds de 8014. Kan misschien ook toeval zijn, maar viel mij vandaag op. Overigens zag ik bij Veolia een heel erg bijzondere bus in 's-Hertogenbosch verschijnen. Namelijk de 255, ex-BBA stadsbus Roosendaal. Die was wel heel erg ver van huis :D. Maar ja de 256 is ook al een keer gespot in Delft. Jammer genoeg zag ik de bus te laat, anders had ik er nog een foto van kunnen maken :(.
Op zich hoef dat niets te betekenen. Ik heb ook wel eens dezelfde bus op twee opeenvolgende dagen op dezelfde rit gehad. Heel weinig, maar het komt voor. Van de vrouw van Diamond heb ik begrepen dat ze wel eens vaker voor Arriva rijdt, maar dan moet ze gewoon naar Veghel om een bus in de stalling op te halen. Dus ik denk niet dat Arriva haar bussen verhuurt.

Van Driel rijdt overigens in de middag nog wel steeds minstens twee spitsritten met touringcarren. Namelijk nog steeds de 99 van 16:11 uit Nijmegen, aankomst 17:07 in Uden en op die tijd komt ook een andere bus binnen. Ik heb nooit op het nummer gekeken maar ik vermoed de 160. Van Dijk en Diamond rijden verder ook nog steeds op de 99 in de ochtend terwijl alle andere touringcarren ook in de ochtend verbannen lijken te zijn. Zag eerst nog wel eens Dortmans in de ochtend op lijnen naar Eindhoven.
"Een touringcar is geen bus"
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Dienstregeling Brabant 2012

Bericht door Michael »

Michael 1988 schreef:. Overigens zag ik bij Veolia een heel erg bijzondere bus in 's-Hertogenbosch verschijnen. Namelijk de 255, ex-BBA stadsbus Roosendaal. Die was wel heel erg ver van huis :D. Maar ja de 256 is ook al een keer gespot in Delft. Jammer genoeg zag ik de bus te laat, anders had ik er nog een foto van kunnen maken :(.
De 255 bus heeft ook nog in Delft en in Apeldoorn rondgereden. Heeft daarna een tijdlang op de stadsdienst van Breda rondgereden en zit nu sinds kort in Tilburg
huibf
Donateur
Berichten: 4109
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregeling Brabant 2012

Bericht door huibf »

fogeltje schreef:Ik zit nu in een reguliere arriva bus (doordat Hermes onbetrouwbaar is overigens)
want ?
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Dienstregeling Brabant 2012

Bericht door Michael 1988 »

Michael schreef:
Michael 1988 schreef:. Overigens zag ik bij Veolia een heel erg bijzondere bus in 's-Hertogenbosch verschijnen. Namelijk de 255, ex-BBA stadsbus Roosendaal. Die was wel heel erg ver van huis :D. Maar ja de 256 is ook al een keer gespot in Delft. Jammer genoeg zag ik de bus te laat, anders had ik er nog een foto van kunnen maken :(.
De 255 bus heeft ook nog in Delft en in Apeldoorn rondgereden. Heeft daarna een tijdlang op de stadsdienst van Breda rondgereden en zit nu sinds kort in Tilburg
Dit is de eerste keer dat ik hem ooit was tegengekomen en hij viel gewoon op. Maar ja ik heb de Wright van Arriva ook maar een paar keer gezien, dus vond het gewoon opvallend dat die daar reed. Niet raar, maar wel opvallend, want ik zie wel vaker een Volvo 7700 (een 12 m stadsbus dan wel he, want anders zei ik gelede Volvo 7700 of Volvo 7700A) op lijn 140 rijden.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregeling Brabant 2012

Bericht door fogeltje »

huibf schreef:
fogeltje schreef:Ik zit nu in een reguliere arriva bus (doordat Hermes onbetrouwbaar is overigens)
want ?
Als de eerste rit (lijn 122 richting Eindhoven) op zondag zeker vier minuten te vroeg is of niet geweest is, dan vind ik dat schandalig, vooral omdat de halte Brug Donk een tijdhalte is (en ik een halte verder moet opstappen). Met of 1 of 2 minuten te vroeg wil ik nog wel rekening houden, vier minuten vind ik echt schandalig. InfoTin gaf overigens niet aan dat hij al geweest was toen ik kwam aanzetten bij de halte, ook de 9292 app en Connexxion site gaven aan dat hij nog moest komen en bijna altijd geven die aan als een bus al weg is. Zou me niks verbazen als de chauffeur Beek en Donk vergeten was :') Want 's avonds had ik wel een 122 en die chauffeur zou ook vergeten zijn het dorp in te draaien als ik het niet gezegd had, toen ik doorhad dat hij recht door wilde rijden.

Is overigens niet de eerste keer dat de eerste 122 dusdanig te vroeg is, heb ik al een keer eerder gehad (de enige andere keer dat ik die rit wilde hebben). En als je dan een klacht indient hoor je nooit iets :') Net zoals mijn restitutieverzoeken door Connexxion voortaan gewoon genegeerd worden. Schijtbedrijf :') Je gaat al bijna zwartrijden overwegen.

Nee, ik ben helemaal klaar met OV. Toch maar een rijbewijs halen en gewoon de auto in.
"Een touringcar is geen bus"
huibf
Donateur
Berichten: 4109
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregeling Brabant 2012

Bericht door huibf »

Fogeltje. Wellicht staat de restitutie al te wachten. Ik krijg ook geen reaktie meer..... Ff de zuil checken.
Laatst gewijzigd door huibf op do 01 mar 2012, 12:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregeling Brabant 2012

Bericht door fogeltje »

Bedankt voor de tip huib, ik zal eens kijken. Als dat zo is neem ik mijn harde woorden over Connexxion wat betreft de restitutie terug.

Is CXX restitutie alleen op te halen bij "gewone automaten" ook bij NS automaten?
"Een touringcar is geen bus"
huibf
Donateur
Berichten: 4109
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregeling Brabant 2012

Bericht door huibf »

fogeltje schreef:
Is CXX restitutie alleen op te halen bij "gewone automaten" ook bij NS automaten?
Ook NS
fogeltje schreef:Nee, ik ben helemaal klaar met OV. Toch maar een rijbewijs halen en gewoon de auto in.
Jammer. Ik heb ook een rijbewijs... afhankelijk waar ik heen moet (en met de vriendin) maak ik mijn keuze. Gelukkig kan ik die keuze maken.
Maar of het nu cxx is of wie dan ook. Ik denk dat er niet een duidelijk verschil is. Veolia is wat mij betreft nog erger dan cxx. Zeker wat betreft informatievoorzieningen.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregeling Brabant 2012

Bericht door fogeltje »

Dat wil ik best geloven, maar mijn recente ervaringen zijn allemaal met de Connexxion klantenservice over diverse zaken, maar krijg dus al lange tijd geen reactie meer. Dit gaat op voor restitutie, stiptheid klachten en zelfs kapotte infotins die ik braaf meldt. Het enige wat te lijkt zijn opgepikt was een missende vertrekstaat in Uden op het busstation maar die hing er wel zo snel na versturen van mijn klacht (binnen twee of drie werkdagen geloof ik) dat ik denk dat dit al op de agenda stond en niet door mijn melding is gekomen (de kapotte InfoTin heb ik tegelijk gemeld en die doet het 2,5 maand na dato nog steeds niet).

Even iets anders: ik dacht dat je ooit zei dat de vervoerder binnen de concessie verantwoordelijk is voor vertrekstaten, ook al worden de lijnen door andere maatschappijen gereden. Maar er hangen nu bij lijn 25 overal Arriva vertrekstaten, vorig jaar waren het nog Hermes vertrekstaten. Niet dat het verder uitmaakt, ik vind ze allebei wel duidelijk, maar het viel me wel op. Komt dit omdat Hermes nu helemaal niks meer met die lijn doet? Of omdat Arriva dit jaar pas later "om ging"?
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregeling Brabant 2012

Bericht door fogeltje »

Nogmaals bedankt Huib. Ik ben vandaag op station Nijmegen even naar de gele automaat bij de AH gewandeld en kreeg inderdaad "Compensatie". Ik heb daarna even in een NS automaat de transactiegeschiedenis bekeken, netjes de 6 en 81 cent die ik teruggevraagd heb.
"Een touringcar is geen bus"
huibf
Donateur
Berichten: 4109
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregeling Brabant 2012

Bericht door huibf »

fogeltje schreef: Het enige wat te lijkt zijn opgepikt was een missende vertrekstaat in Uden op het busstation maar die hing er wel zo snel na versturen van mijn klacht (binnen twee of drie werkdagen geloof ik) dat ik denk dat dit al op de agenda stond en niet door mijn melding is gekomen (de kapotte InfoTin heb ik tegelijk gemeld en die doet het 2,5 maand na dato nog steeds niet).
Dat gevoel heb ik ook (mijn lijntje naar Hermes is anders overigens).... lijn 25 prijkte tot eergisteren foutief op de Hermeswebsite.... Inmiddels is deze eraf. Ook is de lijnenkaart nu wel uptodate....

overigens blijken de Drissen zeer actueel te kunnen worden bedient. Woensdagmorgen was er een groot ongeval waardoor 21 en 22 niet over de M.G.Laan en Europalaan konden en dus moesten uitwijken ovder de A270. Dit is op de drissen vermeld in Eindhoven.
Jammer alleen dat ze deze vergeten zijn ook af te melden. Vanochtend (donderdag) was de tekst nog steeds aanwezig...

fogeltje schreef: Even iets anders: ik dacht dat je ooit zei dat de vervoerder binnen de concessie verantwoordelijk is voor vertrekstaten, ook al worden de lijnen door andere maatschappijen gereden. Maar er hangen nu bij lijn 25 overal Arriva vertrekstaten, vorig jaar waren het nog Hermes vertrekstaten. Niet dat het verder uitmaakt, ik vind ze allebei wel duidelijk, maar het viel me wel op. Komt dit omdat Hermes nu helemaal niks meer met die lijn doet? Of omdat Arriva dit jaar pas later "om ging"?
De vertrekstaten zijn van de vervoerder in principe. Maar als een halte wordt gedeeld kan het zomaar zijn dat de vervoerder de staten aanlevert aan de vervoerder in het betreffende gebied. (voorbeeld zijn de halten rachelsmolen)
De borden zijn in principe van de vervoerder in de concessie. de vreemde vervoerder moet zijn nummertje erbij plakken, of doorgeven, zodat er een nieuw bord gedrukt kan worden.
Voor lijn 25 verwacht ik dus dat Arriva de haltenstaten allemaal vervangt door Arrivavertrekstaten. Ik mag aannemen dat Arriva de bebording wel laat hangen en niet vervangt door de blauwe Brabantse (dat zou zonde zijn van het geld)
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregeling Brabant 2012

Bericht door fogeltje »

Wellicht een leuk nieuwtje voor busspotters:

De chauffeuse van Diamond vertelde mij vanmorgen dat "binnenkort" de huidige gelede, die op lijn 99 vast rijdt, voor vier weekjes uit dienst gaat (revisie dacht ik) en dat in die tijd een van hun voormalige GVU B88 Volvo's de dienst gaat overnemen. Tijden zijn misschien wat ongunstig, want Diamond rijdt op maandag t/m vrijdag buiten de schoolvakanties maar 1 rit, vertrek 7:22 Uden Busstation, aankomst 8:16 (meestal iets later) Nijmegen Station. Ik kan de datum wel posten als ik weet wanneer dat gaat zijn, ze zei vanmorgen alleen binnenkort.
"Een touringcar is geen bus"
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 gasten