OVer je treinreiservaringen in september 2008
Re: OVer je treinreiservaringen in september 2008
Vandaag maar weer eens het oude vertrouwde s3700 avondspitsleed. De trein van 17.12 uit Arnhem had volgens de aankondiging enige minuten vertragen, wat een +5 was. In Zutphen was het ondertussen +10, overstappers zijn dus weer wat rijker via de GTBV. Overigens nog steeds geen nieuwe VIRM kunnen spotten, rijden ze uberhaupt nog in de s3700
Re: OVer je treinreiservaringen in september 2008
Hoe kun je van +5 in Arnhem +10 in Zutphen krijgen? En weet je ook wat de oorzaak was, een 3600 of 2000 die vertraagd was?
En de afgelopen 5 a 6 dagen (of zoiets) is er geen nieuwe VIRM-IV gepland in de 3700 (zie Somda), dus het is niet zo gek dat je het niet tegenkomt.
En de afgelopen 5 a 6 dagen (of zoiets) is er geen nieuwe VIRM-IV gepland in de 3700 (zie Somda), dus het is niet zo gek dat je het niet tegenkomt.
Re: OVer je treinreiservaringen in september 2008
Somda bezoek ik vrijwel nooit, dus dat weet ik niet Over de oorzaak van de vertraagde s3700 weet ik niets, ik stapte in Ah op. Hoe de vertraging heeft kunnen oplopen mag Joost weten, er werd gewoon niet doorgereden, terwijl voor mijn gevoel er geen storingen waren en ook de stopper waarschijnlijk niet vertraagd was.
Re: OVer je treinreiservaringen in september 2008
1900 van 13h09 vanaf Breda richting Den Haag C, gisteren en vandaag overigens door ICRm gereden, reed vandaag zoals gebruikelijk voor de Willemspoortunnel over de wissels naar het 'stoptreinspoor', iets daarvoor ging men in de ankers om langzaam te rijden. Later bleek, de voorliggende stoptrein was vertraagd, maar er reed niets over het 'intercityspoor'. Als er dan iemand bij ProRail even de knop omzet. In theorie ligt er een cargopad, maar als dat niet gebruikt wordt zou men toch 'creatief' (lees: één wissel omzetten) moeten kunnen zijn?
In ieder geval wel m'n aansluiting op Rotterdam C gemist.
In ieder geval wel m'n aansluiting op Rotterdam C gemist.
Het is een spectrum.
Re: OVer je treinreiservaringen in september 2008
Kan wel merken dat de vakantie weer is afgelopen; zat maandag met 6 personen in de laatste bak (onderin) van de IC van 7.34 uit Heiloo naar Amsterdam. Een maandje terug zat ik, dus ook tijdens de spits, soms in mijn eentje in een hele Virm coupe tussen Heiloo en Amsterdam.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39165
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in september 2008
Er zit geen stoptrein voor de s1900, wel een sneltrein Je hebt dus alleen de stop op Blaak waar je last van hebt en als je 'm er voorbij laat hangt'ie bij Schiedam weer achter diezelfde s2200...Karl schreef:Later bleek, de voorliggende stoptrein was vertraagd, maar er reed niets over het 'intercityspoor'. Als er dan iemand bij ProRail even de knop omzet. In theorie ligt er een cargopad, maar als dat niet gebruikt wordt zou men toch 'creatief' (lees: één wissel omzetten) moeten kunnen zijn?
Maargoed, je weet toch ondertussen wel dat ze op de post in Rotterdam een allergie voor wisselbediening hebben
Mijn opvallendheden van vandaag...
- een IRM-IV i.p.v. het gebruikelijke Mat'64 in de t2123
- wederom SGMm in de spitspendels op de Hoekse Lijn, dit keer de 2943 die ik o.a. in de t14158 tegen kwam
- om 17.25 uur stonden drie GTW'tjes (10.503 + 10.502 + 10.407) in Rotterdam Centraal op weg naar Leidschendam
- t2258 met IRM-VI i.p.v. DDM-1
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je treinreiservaringen in september 2008
Planmatig gaat de s1900 altijd over het 2e spoor vanaf Rotterdam Stadion (niets Intercity en stoptreinspoor) omdat, zoals Karl al zegt daar in theorie een cargopad ligt. Natuurlijk kan je als Trdl wel beslissen om hem om te leggen over het 1e spoor, maar wat win je ermee? De s1900 verzuipt op het stuk Dordrecht -Rotterdam in zijn rijtijden, en zolang er geen vertraging ontstaat hoef je hem niet om te leggen. Nu doe je dan 1 a 2 minuten langer over dat stukje, scheeld je weer 2 minuten van je haltering die al erg ruim is.Reiziger Ddrs schreef:Er zit geen stoptrein voor de s1900, wel een sneltrein Je hebt dus alleen de stop op Blaak waar je last van hebt en als je 'm er voorbij laat hangt'ie bij Schiedam weer achter diezelfde s2200...
Hoor ik daar een vrijwilliger om het 'even' te gaan regelen aldaar?Reiziger Ddrs schreef:Maargoed, je weet toch ondertussen wel dat ze op de post in Rotterdam een allergie voor wisselbediening hebben
Laatst gewijzigd door Chauf21 op vr 05 sep 2008, 13:52, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: 's' bij treinserie
Reden: 's' bij treinserie
Most things are designed to be user friendly...
But nothing is ever designed to be idiot proof!
But nothing is ever designed to be idiot proof!
Re: OVer je treinreiservaringen in september 2008
Gezien het feit dat Karl zijn aansluiting heeft gemist is er kennelijk wel vertraging ontstaan door die 1900 niet te spoorwijzigen. Dan kan ie nog zo zwemmen in zijn rijtijd: het was hier niet genoeg.
Re: OVer je treinreiservaringen in september 2008
Dat ligt eraan welke aansluiting het betrof, niet elke aansluiting in Rotterdam is een officiele. Kijk bijvoorbeeld maar naar de aansluiting van de serie 5100 op de Noord/Oost. De overstap is te doen in 2 minuten met wat vliegwerk, maar de overstap is niet officieel.
Most things are designed to be user friendly...
But nothing is ever designed to be idiot proof!
But nothing is ever designed to be idiot proof!
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39165
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in september 2008
Enige aansluiting die je rond die tijd in Rotterdam kunt missen is s1900 -> s2800 en da's er toch echt een officiële Verder heb je nog s1900 -> s5000 maar dat zal zelden een probleem zijn aangezien de s5000 vanaf Lombardijen achter de s1900 hoort te zitten.
En ja, de s1900 mag dan verzuipen in z'n rijtijd naar Rotterdam maar dat heb je wel nodig ook. Als er immers in Brabant een goederentrein voor gezeten heeft (wat nogal regelmatig voorkomt) dan kan je die pas na Dordrecht passeren en eventueel wat vertraging inlopen. De andere kant op zwemt'ie helemaal in z'n tijd sinds die langer geworden is... kennelijk had daar iemand het idee dat 'ie door te krappe rijtijden steeds vertraagd uit Dordt weg was. Maar dat is niet zo, er moet gewoon een hoop uit en in in de spits wat nu dus nogsteeds niet opgelost is (als je te vroeg bent kan je immers nog niet binnenkomen, want dan staat de s5100 er nog) omdat de haltering door de rijtijdverlenging korter is geworden.
Het eigenlijke probleem is gewoon dat de s2200, nu die een minder lange stop in Rotterdam heeft, wat krap voor de s1900 zit (zeker als die op tijd in Dordt was en dus ietwat vroeger bij Rotterdam is). Bij Schiedam hebben die twee ook al weer last van elkaar, maarja, het heeft geen zin de s2200 eerder te laten rijden want dan hangt die vervolgens weer achter de stoptrein.
De enige echte oplossing, en daar schijnen al plannen voor te zijn meen ik me te herinneren, is het in 10-minutendienst laten rijden van de IC's op Dordrecht - Rotterdam. Dan zitten die elkaar in ieder geval al niet meer in de weg.
En ja, de s1900 mag dan verzuipen in z'n rijtijd naar Rotterdam maar dat heb je wel nodig ook. Als er immers in Brabant een goederentrein voor gezeten heeft (wat nogal regelmatig voorkomt) dan kan je die pas na Dordrecht passeren en eventueel wat vertraging inlopen. De andere kant op zwemt'ie helemaal in z'n tijd sinds die langer geworden is... kennelijk had daar iemand het idee dat 'ie door te krappe rijtijden steeds vertraagd uit Dordt weg was. Maar dat is niet zo, er moet gewoon een hoop uit en in in de spits wat nu dus nogsteeds niet opgelost is (als je te vroeg bent kan je immers nog niet binnenkomen, want dan staat de s5100 er nog) omdat de haltering door de rijtijdverlenging korter is geworden.
Het eigenlijke probleem is gewoon dat de s2200, nu die een minder lange stop in Rotterdam heeft, wat krap voor de s1900 zit (zeker als die op tijd in Dordt was en dus ietwat vroeger bij Rotterdam is). Bij Schiedam hebben die twee ook al weer last van elkaar, maarja, het heeft geen zin de s2200 eerder te laten rijden want dan hangt die vervolgens weer achter de stoptrein.
De enige echte oplossing, en daar schijnen al plannen voor te zijn meen ik me te herinneren, is het in 10-minutendienst laten rijden van de IC's op Dordrecht - Rotterdam. Dan zitten die elkaar in ieder geval al niet meer in de weg.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je treinreiservaringen in september 2008
Oja... weet iemand wat in godsnaam het nut is van een rookpaal op spoor 2 in Deventer, dat geen enkele overkapping heeft?
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Re: OVer je treinreiservaringen in september 2008
Aparte rookzone voor de paffers. Zodat ze niet over de gehele breedte van het perron staan te kutten. Simpel.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39165
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in september 2008
- vandaag een SGMm-III in beide omlopen van de spitspendel Rotterdam C. - Vlaardingen C.
- de t5156 werd gereden door IRM-IV 9401
- nog meer exotische stoppertjes: ICMm 4019 als t5063 die door een defect met +20 in Rotterdam aankwam en daar opgeheven werd. Zorgde voor flinke vertragingen bij de achteropkomende treinen.
- de t5156 werd gereden door IRM-IV 9401
- nog meer exotische stoppertjes: ICMm 4019 als t5063 die door een defect met +20 in Rotterdam aankwam en daar opgeheven werd. Zorgde voor flinke vertragingen bij de achteropkomende treinen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je treinreiservaringen in september 2008
Aha, ik wilde juist t5063 op Rtd nemen inderdaad. Ik heb t1963 met +5 genomen, en uiteindelijk op Ddr t5158 maar teruggestoken. Lang leve de SOV wat dat betreft! En het paste ook nog maar net in die ICRm, maar dat was geloof ik dagelijkse kost voor daniël ;).
Verder nog een DD-AR in de s4000 gezien (o.a.om 17.01 op Rta richting Utg), alsmede de 9553 en 9554 op Utctw vanmiddag en vanochtend!
Verder nog een DD-AR in de s4000 gezien (o.a.om 17.01 op Rta richting Utg), alsmede de 9553 en 9554 op Utctw vanmiddag en vanochtend!
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Ach, zak er toch allemaal in
Re: OVer je treinreiservaringen in september 2008
Dan hebben wij tevergeefs op dezelfde stopper gewacht. Ik heb uiteindelijk maar 2200 naar Blaak genomen, die kwam pas binnen toen de 1900 al lang verdwenen was, maar ik was alsnog sneller dan wanneer ik met de metro had gereisd.Justin schreef:Aha, ik wilde juist t5063 op Rtd nemen inderdaad. Ik heb t1963 met +5 genomen, en uiteindelijk op Ddr t5158 maar teruggestoken. Lang leve de SOV wat dat betreft! En het paste ook nog maar net in die ICRm, maar dat was geloof ik dagelijkse kost voor daniël ;).
Verder nog een DD-AR in de s4000 gezien (o.a.om 17.01 op Rta richting Utg), alsmede de 9553 en 9554 op Utctw vanmiddag en vanochtend!
Al baalde ik er wel van, uiteindelijk had ik beter de stopper uit Dordrecht kunnen nemen, in plaats van via Rotterdam Centraal.
Het is een spectrum.
Re: OVer je treinreiservaringen in september 2008
Ik was degene die op het laatst nog de trappen op de loopbrug afstormde om naar 3/4 te gaan.... voor de rest bleef iedereen gewoon staan, dus maybe.... ;).
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Ach, zak er toch allemaal in
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39165
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in september 2008
Was ja, reis nu toch al een maandje of vier niet meer heen en weer naar Den HaagJustin schreef:En het paste ook nog maar net in die ICRm, maar dat was geloof ik dagelijkse kost voor daniël ;).
Zowel jij als Karl heeft mij dus net gemist... zag de vertraagde t1963 nog staan toen ik met de t4263 binnen kwam en als ik niet even een klein boodschapje had hoeven halen bij de AH to Go zou ik waarschijnlijk wel de t2265 gehad hebben (werd nu dus de officiëel aansluitende trein: de t2165 met +10, net als alles wat daar weer achter zat).
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je treinreiservaringen in september 2008
Tja, die t1963 is er gewoon bij ingeburgerd. Mijn vaste treinen zijn t5124-t2835 meestal ;).
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Ach, zak er toch allemaal in
-
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 1472
- Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
- Locatie: Leeuwarden
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in september 2008
t1526 miste de loc achterop vandaag. Dat gaat nog leuk worden in Asd. Niet het meest ideale station om loc om te lopen lijkt me :)
Re: OVer je treinreiservaringen in september 2008
Andere loc klaarzetten op de oostelijke opstelsporen en het is zo gepiept.
Re: OVer je treinreiservaringen in september 2008
Met een keertijd van bijna een half uur moet dat toch te doen zijn...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: OVer je treinreiservaringen in september 2008
Dat zou je denken ja
Verder is het assortiment warme snacks van de C'est du Pain nu wel erg mager geworden :? Bijna alles is sowieso in prijs verhoogd en daarnaast vervangen, veranderd of verdwenen.
Interessante noot: tussen 15.00-18.00 uur schijnt het bij de CdP Happy hour te zijn: alle warme snacks voor €1,50. Het staat nergens, maar je moet bij je bestelling roepen dat je gebruik wilt maken van die actie
Verder is het assortiment warme snacks van de C'est du Pain nu wel erg mager geworden :? Bijna alles is sowieso in prijs verhoogd en daarnaast vervangen, veranderd of verdwenen.
Interessante noot: tussen 15.00-18.00 uur schijnt het bij de CdP Happy hour te zijn: alle warme snacks voor €1,50. Het staat nergens, maar je moet bij je bestelling roepen dat je gebruik wilt maken van die actie
Re: OVer je treinreiservaringen in september 2008
Dat staat nergens? Ik heb een aantal kortingsbonnen liggen voor die actie
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39165
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in september 2008
De rijtuigen achter de Traxx van de t9233 hingen vandaag bijna in de juiste volgorde... bijna ja, er zat één rijtuig achterstevoren tussen
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je treinreiservaringen in september 2008
Vanmorgen wou een vrouw naast me zitten om te paffen, terwijl ik net bezig was met m'n lunch (ik zat in Sittard op een bank in een halfdicht hokje, ongeveer 100 m van de rookpaal). Toen ze vroeg of ze daar mocht roken, kon ik het natuurlijk niet laten om te zeggen dat ze of bij de paal of in de buitenlucht moest roken. Opgeruimd staat netjes!
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten