OVer je OV-Chipkaart #3

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je OV-Chipkaart #2

Bericht door Fles »

Geen idee hoe Syntus telt tegenwoordig, maar inmiddels wordt mijn kortingsrecht van WeekendVrij ook door Syntus herkend, denk ik.

Alleen betaal ik voor een rit in de spits € 2,80 en voor diezelfde rit in de daluren € 1,18. Dat is dus ermm 57,1 % korting :lol: okee best :')
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer je OV-Chipkaart #2

Bericht door fogeltje »

Connexxion reageert bij mij gewoon niet, heb inmiddels twee claims openstaan van zes en vier weken terug. Over die eerste claim heb ik al een klachtenformulier gestuurd omdat ik na vier weken nog geen reactie had. Dat vind ik gewoon te lang.

Mijn ouders waren laatst ook boos. Ze checkten braaf en en tien anderen wilden een kaartje kopen, maar de chauffeur had geen kaartjes meer dus die mochten gratis mee. Dat hadden zij ook wel graag gewild.

Ik ken overigens chauffeurs die in dat geval mensen ook niet laten inchecken omdat ze het oneerlijk vinden (als die mensen vragen om een kaartje te kopen dan had het immers wel gemogen).
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer je OV-Chipkaart #2

Bericht door fogeltje »

Fles schreef:Geen idee hoe Syntus telt tegenwoordig, maar inmiddels wordt mijn kortingsrecht van WeekendVrij ook door Syntus herkend, denk ik.

Alleen betaal ik voor een rit in de spits € 2,80 en voor diezelfde rit in de daluren € 1,18. Dat is dus ermm 57,1 % korting :lol: okee best :')
Hanteert Syntus misschien sowieso al een spits- en daltarief? Dan betaal je in de daluren sowieso minder, ongeacht of je nog korting krijgt of niet.
"Een touringcar is geen bus"
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je OV-Chipkaart #2

Bericht door Fles »

Tsja, weet ik niet. Is een listig verhaal. Ik kan het ook nog niet nazoeken omdat Syntus nogal retarded is met het doorgeven van transacties aan TLS.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer je OV-Chipkaart #2

Bericht door fogeltje »

Fles schreef:Tsja, weet ik niet. Is een listig verhaal. Ik kan het ook nog niet nazoeken omdat Syntus nogal retarded is met het doorgeven van transacties aan TLS.
De kilometertarieven zelf zouden wel ergens te vinden moeten zijn. Veolia Limburg hanteert in ieder geval een spits- en een daltarief. Daarop is het nog mogelijk om in de daluren 20% dalkorting te krijgen.
"Een touringcar is geen bus"
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je OV-Chipkaart #2

Bericht door Fles »

Feit is iig wel dat er in de afgelopen maand iets veranderd is.

23 januari betaalde ik nog 2,80 voor die rit, afgelopen maandag 1,18. Op dezelfde tijd.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer je OV-Chipkaart #2

Bericht door fogeltje »

http://www.nu.nl/binnenland/2747268/tls ... chop-.html

Het nieuwe bedrijf moet zich vooral richten op de distributie van kaarten en daarmee samenhangende diensten. NS, GVB, RET en HTM willen het geld dat zij al hebben geïnvesteerd in TLS echter wel terug.

:') :') :') :') :') :') :') Zelf die kutkaart kostte wat het kost willen, de klant bedriegen om miljoenenbedragen en dan ook nog het gore lef hebben om investeringen terug te eisen :') Laat ze nu eerst maar eens zorgen dat alle aan hen kant goed werkt.
"Een touringcar is geen bus"
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: OVer je OV-Chipkaart #2

Bericht door Chauf21 »

Fles schreef:Feit is iig wel dat er in de afgelopen maand iets veranderd is.

23 januari betaalde ik nog 2,80 voor die rit, afgelopen maandag 1,18. Op dezelfde tijd.
Er speelt waarschijnlijk wat anders, want €2,80 of €1,18, dat is een verschil van iets van twintig tot dertig haltes (in landelijke omgevingen wat minder). Dat kan niet zomaar een prijscorrectie zijn.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je OV-Chipkaart #2

Bericht door Fles »

Chauf21 schreef:
Fles schreef:Feit is iig wel dat er in de afgelopen maand iets veranderd is.

23 januari betaalde ik nog 2,80 voor die rit, afgelopen maandag 1,18. Op dezelfde tijd.
Er speelt waarschijnlijk wat anders, want €2,80 of €1,18, dat is een verschil van iets van twintig haltes (in landelijke omgevingen wat minder). Dat kan niet zomaar een prijscorrectie zijn.
Ja, een wel of niet herkend kortingsproduct, denk ik dus. Maar het verschil is ook beduidend meer dan 40 %, dus er moet dan idd NOG wat spelen. Overigens heb ik vandaag dezelfde rit retour gemaakt, heen in de daluren, opnieuw 1,18, terug in de spitsuren, opnieuw 2,80. Het is dus reproduceerbaar, dus een foutje lijkt me niet. Een grote fout zou kunnen.

Overigens: Haltes? Syntus TREIN gaat het over :Y
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #2

Bericht door Daniel »

fogeltje schreef:Connexxion reageert bij mij gewoon niet, heb inmiddels twee claims openstaan van zes en vier weken terug. Over die eerste claim heb ik al een klachtenformulier gestuurd omdat ik na vier weken nog geen reactie had. Dat vind ik gewoon te lang.
Gewoon een mail terugsturen naar het mailadres waar je het eerste bericht vandaan ontvangen hebt (Klantenservice.cxxc@connexxion.nl) Bij mij liet het alsnog toekennen van een eerder afgewezen claim slechts een weekje op zich wachten, de afwijzing had ik trouwens ook in minder dan een week binnen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
huibf
Donateur
Berichten: 4109
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: OVer je OV-Chipkaart #2

Bericht door huibf »

fogeltje schreef:Connexxion reageert bij mij gewoon niet, heb inmiddels twee claims openstaan van zes en vier weken terug. Over die eerste claim heb ik al een klachtenformulier gestuurd omdat ik na vier weken nog geen reactie had. Dat vind ik gewoon te lang.

Mijn ouders waren laatst ook boos. Ze checkten braaf en en tien anderen wilden een kaartje kopen, maar de chauffeur had geen kaartjes meer dus die mochten gratis mee
Andersom kan ook. Cico werkt niet, dus kan je gratis mee.... Andere zonder chipkaart betalen wel.

Overigens reageert XX niet altijd en zetten gewoon een product klaar... Is me al 2x gebeurt, dus Ff langs de afhaalautomaat, automaat in bus of op het station.
Tristan
Berichten: 589
Lid geworden op: ma 01 aug 2011, 19:03

Re: OVer je OV-Chipkaart #2

Bericht door Tristan »

deadlock schreef:Tristan die lijst van jou eah; Ik zie zo al negen punten die niets met de OV-chipkaart te maken hebben of foutief zijn en de rest schreeuwt om een bron. Punt twee bijvoorbeeld: Waarom zou iets waarvoor je moet betalen niet openbaar zijn? Snap je wel wat de definitie van openbaar is? Dat betekent dat iedereen er onder voorwaarden gebruik van mag maken. Die voorwaarden kunnen zijn dat je je niet mag misdragen maar ook dat je die 7,50 moet betalen voor een lege kaart. Dat doet niets af aan de karakter van het vervoer zelf.
Ik zie die € 7,50 als een soort 'contributie' dat je ook bij verenigingen (zoals de ANWB) betaalt. Ben je lid (lees: je hebt een ov-chipkaart), dan betaal je de normale prijs voor het product of de dienst, ben je geen lid (lees: je hebt geen ov-chipkaart), betaal je een opslag.
De definitie van 'openbaar' = voor eenieder onder gelijke voorwaarden zichtbaar of toegankelijk.
Bij bus, metro en tram gelden voor chipkaarthouders andere voorwaarden (zoals dus een lagere ritprijs) dan voor niet-chipkaarthouders. De trein valt, zolang er ook nog papieren kaartjes beschikbaar zijn, nog wel onder de noemer 'openbaar'

Je zegt dat je het met negen punten oneens bent. Wat zijn dan die andere acht? Namen en rugnummers graag
De ov-chipkaart: it's one SMALL CARD for man, one GIANT FAIL for mankind

Bekijk hier een lijst van maar liefst 50 #ovchipkaart #fails. Een product met zoveel #fails vraagt erom om AFGESCHAFT te worden!
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je OV-Chipkaart #3

Bericht door Fles »

Je vraagt er wel een beetje om he :')

Deadlock, geef het hem _O-
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer je OV-Chipkaart #2

Bericht door fogeltje »

Daniel schreef:
fogeltje schreef:Connexxion reageert bij mij gewoon niet, heb inmiddels twee claims openstaan van zes en vier weken terug. Over die eerste claim heb ik al een klachtenformulier gestuurd omdat ik na vier weken nog geen reactie had. Dat vind ik gewoon te lang.
Gewoon een mail terugsturen naar het mailadres waar je het eerste bericht vandaan ontvangen hebt (Klantenservice.cxxc@connexxion.nl) Bij mij liet het alsnog toekennen van een eerder afgewezen claim slechts een weekje op zich wachten, de afwijzing had ik trouwens ook in minder dan een week binnen.
Klopt, als ik binnen een week bericht heb, dan is het niet goed ;) Maar het duurt normaal uiterlijk drie weken. Een mailtje heb ik al naar dat adres gestuurd over de eerste claim. Ik denk dat ik volgende week gewoon ga bellen met de klantenservice. Want volgens mij hebben ze gewoon een spamfilter bij Connexxion wat betreft klachten en restitutieverzoeken. IF sender = fogeltje THEN delete.

Want ik heb ook defecte infotins gemeld de laatste tijd, daar hoor ik ook niks van. Vroeger kreeg ik op zijn minst een antwoord dat ze mijn reactie ontvangen hebben en zich daarvoor bedanken.

EDIT: correctie, ik heb nogmaals een klachtenformulier ingevuld (regulier klachtenformulier, geen restititieformulier). Directe e-mail ging mijn volgende stap zijn, maar die sla ik denk ik over. Voor de infotins heb ik wel rechtstreeks gemaild (maar dan naar Hermes).
"Een touringcar is geen bus"
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: OVer je OV-Chipkaart #3

Bericht door Freek »

@Fles en anderen:
Syntus hanteert geen spits en of daltarief. Er is een tarief, waarop natuurlijk wel korting berekend kan worden.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #2

Bericht door deadlock »

Tristan schreef:Ik zie die € 7,50 als een soort 'contributie' dat je ook bij verenigingen (zoals de ANWB) betaalt. Ben je lid (lees: je hebt een ov-chipkaart), dan betaal je de normale prijs voor het product of de dienst, ben je geen lid (lees: je hebt geen ov-chipkaart), betaal je een opslag.
De definitie van 'openbaar' = voor eenieder onder gelijke voorwaarden zichtbaar of toegankelijk.
Bij bus, metro en tram gelden voor chipkaarthouders andere voorwaarden (zoals dus een lagere ritprijs) dan voor niet-chipkaarthouders. De trein valt, zolang er ook nog papieren kaartjes beschikbaar zijn, nog wel onder de noemer 'openbaar'
Grote nonsens:
open·baar bn, bw 1 algemeen bekend: ~ maken 2 voor ieder toegankelijk; publiek: de -bare school gesticht, onderhouden en beheerd door de overheid; ~ vervoer trein, bus, tram, metro, veerdiensten enz. 3 algemene aangelegenheden betreffend

Dat zou bijvoorbeeld ook betekenen dat een railrunner bij wet verboden is. Tevens mogen kinderen die niet onder begeleiding reizen met korting reizen terwijl ze een grotere inspanning vereisen van de conducteur. Dat is nog even afgezien van het feit dat je altijd wel ergens gratis een kaart kan scoren. En als toefje op de slagroom; de kaart vervoert jou niet, het is het betaalmiddel voor het vervoer. Het is geen openbare kaart en zo kan je het ook niet definiëren. Dat is hetzelfde als zeggen dat je je geld weggegooid hebt omdat je niet gecontroleerd bent door de conducteur.
Je zegt dat je het met negen punten oneens bent. Wat zijn dan die andere acht? Namen en rugnummers graag
Hier kom ik op terug als ik niet vijf minuten voor vertrek in de woonkamer zit. Ik zal straks je lijst overnemen en punt voor punt commentaar geven.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: OVer je OV-Chipkaart #2

Bericht door Edwin »

fogeltje schreef:
Daniel schreef:
fogeltje schreef:Connexxion reageert bij mij gewoon niet, heb inmiddels twee claims openstaan van zes en vier weken terug. Over die eerste claim heb ik al een klachtenformulier gestuurd omdat ik na vier weken nog geen reactie had. Dat vind ik gewoon te lang.
Gewoon een mail terugsturen naar het mailadres waar je het eerste bericht vandaan ontvangen hebt (Klantenservice.cxxc@connexxion.nl) Bij mij liet het alsnog toekennen van een eerder afgewezen claim slechts een weekje op zich wachten, de afwijzing had ik trouwens ook in minder dan een week binnen.
Klopt, als ik binnen een week bericht heb, dan is het niet goed ;) Maar het duurt normaal uiterlijk drie weken. Een mailtje heb ik al naar dat adres gestuurd over de eerste claim. Ik denk dat ik volgende week gewoon ga bellen met de klantenservice. Want volgens mij hebben ze gewoon een spamfilter bij Connexxion wat betreft klachten en restitutieverzoeken. IF sender = fogeltje THEN delete.

Want ik heb ook defecte infotins gemeld de laatste tijd, daar hoor ik ook niks van. Vroeger kreeg ik op zijn minst een antwoord dat ze mijn reactie ontvangen hebben en zich daarvoor bedanken.

EDIT: correctie, ik heb nogmaals een klachtenformulier ingevuld (regulier klachtenformulier, geen restititieformulier). Directe e-mail ging mijn volgende stap zijn, maar die sla ik denk ik over. Voor de infotins heb ik wel rechtstreeks gemaild (maar dan naar Hermes).
Bij mij doet Connexxion er maanden over voordat ze eindelijk reageren op klachten. Kreeg vorige week een brief met reacties op 4 klachten uit oktober en november 2011. En daarnaast zeggen ze keihard dat de bussen (Almere streek) op 8 november met enkele minuten vertraging reden, terwijl ik toch meer dan een half uur later aankwam. Ze liegen waar je bijstaat.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #2

Bericht door deadlock »

Tristan schreef:Je zegt dat je het met negen punten oneens bent. Wat zijn dan die andere acht? Namen en rugnummers graag
Gedeeltelijk oneens maar het grootste gedeelte is feitelijke nonsens:

1. Ja de jure wel maar de facto worden ze regelmatig gratis aangeboden.
2. Al eerder gedebunked.
3. Dat klopt.
4. Anonimiteit bestaat dan ook compleet niet.
5. Dat het bij een ander product wel mogelijk is is geen reden om het dan maar overal te laten gelden. Sowieso is het niet vreemd dat er een minimumbedrag opgeladen moet worden en daarnaast is het minimumbedrag laag genoeg.
6. Dat is dan ook niet meer dan logisch aangezien over 5 jaar de huidige kaart eenvoudig te kraken zal zijn.
7. Waarom zijn 3 maanden onnodig lang?
8. Dat klopt alleen voor tram en busritten. Aan de andere kant is het reizen in bijvoorbeeld Rotterdam 11% goedkoper geworden sinds de invoering van de OV-chipkaart. Dit zijn cijfers van kassa uit 2010. Daarnaast is het nog maar de vraag of die prijsverhoging niet sowieso had moeten gebeuren aangezien het OV in Nederland zichzelf veel meer moet gaan renderen.
9. Bron? Volgens mij valt dit namelijk alleszins mee, ik reis al twee jaar alleen maar op saldo en de twee jaar daarvoor in de grote steden en het is bij mij nog geen enkele keer fout gegaan. Een persoonlijke ervaring geldt niet als autoriteit
10. Zelfde als bij vraag 9.
11. Dat klopt.
12. Dat klopt niet, dit is al sinds de zomer afgeschaft.
13. Dit klopt uiteraard niet. Ten tweede: Hoe moeilijk is het om gewoon zuinig met je spullen om te gaan. Voor je bankpas geldt namelijk hetzelfde.
14. Dit is al sinds oktober 2010 niet meer zo.
15. €6,- voor abonnementhouders en €16,- voor niet abonnementhouders. Trouwens ook logisch aangezien het anders wel heel goedkoop wordt om zwart te reizen (find_your_spot naamzoek).
16. Euh jah. Dan haal je een overgangsbewijs.
17. Bij een papieren kaartje en automatisme is hetzelfde aan de hand: Heb ik wel afgestempeld. Je vergelijking klopt niet en zou moeten gaan over abonnementen.
18. Dat klopt.
19. En op welke manier is dat anders dan in de oude situatie?
20. Bron? Persoonlijke ervaring zeker.
21. DISCRIMINASIE! :roll: Alsjeblieft zeg.
22. ??? Leeftijdskorting zal je vroeger ook je paspoort voor hebben moeten tonen.
23. Dat klopt als je niet vantevoren op ns.nl of 9292.nl kijkt ja.
24. Voor wat betreft de spoorwegen zijn ze wel realtime. Verder is het natuurlijk niet zo'n probleem om een dag te moeten wachten tot de gegevens geactualiseerd zijn.
25. ??? Dit mag je uitleggen.
26. Dat was met het zonesysteem ook niet mogelijk tenzij je heel precies de ins en outs kende van de prijs per strip en in je hoofd een berekening maakt. Voor de normale reiziger is dit dus geen issue.
27. Maar van jou mochten ze niet iedere vijf jaar vervangen worden toch?
28. Men werd vroeger gedwongen met de strippenkaart te reizen en anders een veel duurder kaartje in de bus te kopen (soms tot vier keer duurder dan een normale ritprijs). Er is dus geen verschil met vroeger. Null & void dus.
29. Toch wordt er volgens de officiële cijfers veel minder zwartgereden.
30. Zie nummer 25.
31. Simpelweg onwaar. Als je een grensoverschrijdende reis koopt van bijvoorbeeld Utrecht naar Antwerpen dan hoef je niet meer in te checken.

Dat zijn er dus nog meer dan mijn eerder gestelde 9.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je OV-Chipkaart #3

Bericht door Fles »

Freek schreef:@Fles en anderen:
Syntus hanteert geen spits en of daltarief. Er is een tarief, waarop natuurlijk wel korting berekend kan worden.
Oh okee :) En als er korting gegeven wordt, hoeveel procent zou dat dan moeten zijn?
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je OV-Chipkaart #2

Bericht door Fles »

Chauf21 schreef:
Fles schreef:Feit is iig wel dat er in de afgelopen maand iets veranderd is.

23 januari betaalde ik nog 2,80 voor die rit, afgelopen maandag 1,18. Op dezelfde tijd.
Er speelt waarschijnlijk wat anders, want €2,80 of €1,18, dat is een verschil van iets van twintig haltes (in landelijke omgevingen wat minder). Dat kan niet zomaar een prijscorrectie zijn.
Kijk, hier kan je het goed zien:

Code: Selecteer alles

23-01-2012 	Check-uit 19:15 Vorden, Station bij Syntus
Check-in Zutphen, Station bij Syntus
Ritprijs € 2,80 (instaptarief € 10,00 - niet verreisd € 7,20) 	7,20
En vier weken en een minuut later:

Code: Selecteer alles

20-02-2012 	help Check-uit 19:16 Vorden, Station bij Syntus
Check-in Zutphen, Station bij Syntus
Product: Vraag uw OV-bedrijf
Ritprijs € 1,18 (instaptarief € 10,00 - niet verreisd € 8,82) 	8,82 
Inmiddels blijkt de vervoerder (Syntus) zich dus bewust te zijn dat er met een "product" gereisd wordt. Welk product, dat vertellen ze nog even niet aan TLS, maar dat is dus een WeekendVrij. Nou biedt dat natuurlijk interessante mogelijkheden. Want betekent dat, dat je ook bij Syntus gratis kunt reizen in het weekend? Het zou moeten :Y
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je OV-Chipkaart #3

Bericht door Fles »

Wel typisch. Op Syntus.nl is alleen maar sprake van AltijdVrij, KidsVrij en het VDU. Maar het VDU is juist door NS beëindigd toen ik over ging naar WeekendVrij.

Dus van drieën één:

OF 1. Het VDU wordt ten onrechte nog door Syntus herkend (zeer onwaarschijnlijk)

OF 2. Alleen het korting-gedeelte van het WeekendVrij wordt herkend en het vrij reizen in het weekend niet (Twijfelachtig of dit sowieso technisch mogelijk is)

OF 3. WeekendVrij wordt inmiddels geaccepteerd bij Syntus (maar waarom staat daar dan niets over op de site?)

Rrrrraadsels en mysteries! 8-)
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: OVer je OV-Chipkaart #3

Bericht door Freek »

Voor zover ik weet accepteert Syntus met de Chipkaart het oude-VDU, AltijdVrij en KidsVrij en altijdKorting gekocht voor 11-12-11. Korting zou in dat geval 100% of 40% moeten zijn. Verder geldt nog dalkorting Oost a 20%. Daarnaast geldt voor de Syntustrein (anders dan bij bus) dat de prijs voor A->B gelijk is aan de prijs van B->A.
De juiste prijs voor Vorden-Zutphen (vv) per OV-Chipkaart moet inderdaad 2,80 zijn.
Het is me nog wel gelukt om het bedrag van 1,18 te verklaren. Haal je van de volle ritprijs het instaptarief namelijk weg (0,83) dan blijft er 1,97 over. Instaptarief wordt niet betaald indien er binnen 35 minuten een overstap is vanuit een bus en/of regiotrein. Kan het niet zo zijn dat je weer binnen 35 minuten na de uitcheck voor de heenreis bent ingecheckt voor je terugreis? Wanneer er 40% van 1,97 afgehaald wordt blijft er 1,18 over.

Zo al een stapje verder in de puzzel, Fles?
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je OV-Chipkaart #3

Bericht door Fles »

Interessant, maar nee, dat is niet het geval. Ik ben wel overgestapt vanuit een NS-trein, maar dat zal Syntus verder een biet wezen lijkt me :lol:

Overigens zou in dat scenario het instaptarief bij de voltarief-reis ook afgetrokken moeten worden toch? Ik heb gewoon twee keer exact dezelfde reis gemaakt :)
Laatst gewijzigd door Fles op do 23 feb 2012, 12:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Storing treft systeem ov-chipkaart

Bericht door Fles »

Overigens ligt men opnieuw op zijn reet: http://www.nu.nl/binnenland/2747878/sto ... kaart.html

:')
hauptbahnhof
Berichten: 3921
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: OVer je OV-Chipkaart #3

Bericht door hauptbahnhof »

In-/uitchecken houdt ook op als er niet opgeladen kan worden... :roll:
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten