CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
IC3
Berichten: 361
Lid geworden op: vr 21 mar 2008, 21:44

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2

Bericht door IC3 »

De CTA uit Bützow klopt overigens wel. :wink: Lang niet alle IC's stoppen in dat fijne gehucht.
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2

Bericht door Marc »

Vanmiddag kwam ik deze tegen in Amsterdam C:
Afbeelding
Geen probleem om via Alkmaar naar Enkhuizen te rijden, alleen slaat hij aan die kant ook wat stations over :wink:...
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2

Bericht door mb90 »

- Vanmorgen rond 11:35 uur kwam VIRM 8642 leeg over spoor 5 door Schiphol. Opzich niks geks aan, maar op de display's stond Chevremont. :P

- VIRM 9480 reed de IC t3539 met al +23 vanaf Schiphol, maar ook met Heerlen op de display's.

- Volgens deze vertrekstaat bij spoor 1 in Delft gaan de s5100 -en van 7:17 en 8:17 uur niet naar Den Haag Centraal, maar naar Leiden Centraal. :? Ze zijn te zien bij de rode pijlen:
Afbeelding

- De stations in Purmerend voor de s4500 worden op de CTA van spoor 3 op Amsterdam Sloterdijk niet al te uitgebreid aangegeven:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2

Bericht door Vinny »

De stations in Purmerend voor de s4500 worden op de CTA van spoor 3 op Amsterdam Sloterdijk niet al te uitgebreid aangegeven:
Creatief omgaan met ruimtegebrek. Men wilde kennelijk op zijn 'ons ben zunig' manier, maar één flapje aanpassen aan de opening van het nieuwe Purmerendse station. Wat mij betreft zou er komen te staan: Purmerend Wijdev., -Centr., -Overw.; dat past net denk ik. Alleen omdat Purmerend 'gewoon' niet 'Centrum' of 'Centraal' heet, kan dat niet worden toegepast.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2

Bericht door Wubbo »

mb90 schreef:- Volgens deze vertrekstaat bij spoor 1 in Delft gaan de s5100 -en van 7:17 en 8:17 uur niet naar Den Haag Centraal, maar naar Leiden Centraal. :? Ze zijn te zien bij de rode pijlen:
Afbeelding
Wat is de logica dat de 5000 van .04 wel doorgaat naar Schiphol volgens die vertrekstaat, en die van .34 niet? :?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2

Bericht door Daniel »

Het zijn zelfs alleen die van 7.04 en 8.04 waar Schiphol bij staat :roll: Wat een zooitje die vertrekstaat.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2

Bericht door ODRAIL »

Thalys t9350 ging vandaag volgens de ene zijde van de CTA (op Rotterdam Centraal vertrek om 16:26) via Antwerpen, Brussel, Weert, Roermond, Sittard en Geleen Oost naar Parijs, en volgens de Andere Zijde via Antwerpen, Brussel Stopt verder op alle naar Parijs en volgens een Andere CTA vertrok hij om 13:26. Wat een Zootje.

Groet, R :shock: nald
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2

Bericht door Justin »

Ohjee, daar gaat ie dan weer... Het is dus blijkbaar lange tijd goed gegaan wat betreft die CTA op spoor 4a, nu dus niet meer :p.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2

Bericht door ODRAIL »

Op heel spoor 4 was het een zootje, want op 4b stond de vertrektijd niet helemaal goed.

Groet, R :shock: nald
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2

Bericht door Daniel »

Vanaf Utrecht Centraal vertrok vanavond een ICE die twee keer in Düsseldorf zou stoppen, volgens de CTA dan...
Afbeelding

Het ding vertrok volgens de omroep trouwens van 12b, dus wat de aankondiging dan eigenlijk op de CTA's van 12a doet :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2

Bericht door Meltrain »

Wubbo schreef:
mb90 schreef:- Volgens deze vertrekstaat bij spoor 1 in Delft gaan de s5100 -en van 7:17 en 8:17 uur niet naar Den Haag Centraal, maar naar Leiden Centraal. :? Ze zijn te zien bij de rode pijlen:
Afbeelding
Wat is de logica dat de 5000 van .04 wel doorgaat naar Schiphol volgens die vertrekstaat, en die van .34 niet? :?
In de praktijk gaan ze allemaal door naar Schiphol. :P
Maar ik geef toe dat het er wel een beetje vreemd op staat.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2

Bericht door Geert »

Trein t5790 vertrok volgens de voorste CTA om 00.39 vanaf Utrecht Centraal, volgens de achterste om 00.40 (wat de juiste tijd is)...
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2

Bericht door Marc »

Afgelopen zaterdag kwam ik deze CTA tegen in Amsterdam. De achterkant van het zesje maakt even een ommetje via Rotterdam...
Afbeelding
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2

Bericht door Vinny »

^^ Dat is de oude boottrein. Er is wat blijven hangen zo te zien...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2

Bericht door Daniel »

Nouja, een deel van de oude boottrein... want dat was destijds het achterste deel van een 2400 en niet van een s2600 :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2

Bericht door Mark »

De CTA van spoor 2 in Dv werkte zaterdagochtend om 7:00 uur niet helemaal naar behoren:
Afbeelding
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2

Bericht door Marc »

De CTA van spoor 1a in Sittard had tussen 11:30 en 13:30 kuren. Twee variaties die ik gezien heb:

Code: Selecteer alles

Vertrek       40  



Amsterdam Bijlmer          Landgraaf
Duivendrecht
Op de plaats van de treinsoort was een half flapje van de IC+ te zien.

Code: Selecteer alles

Vertrek       17     Vertraging ongeveer 50 minuten
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2

Bericht door ODRAIL »

KM46 schreef:
Marc schreef:In Maastricht had Prorail weer een nieuwe tekst bedacht voor op de borden: "Wij heten u van harte welkom op dit station. Prorail, NS en Veolia."
Dit stond ook op Rotterdam Alexander en Utrecht Centraal vandaag, maar dan ook zonder Veolia uiteraard.
Vandaag op Rotterdam Alexander en Utrecht Centraal weer de oude tekst.
Dubbele P
Berichten: 767
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:36
Locatie: Vlodrop [Vdp]

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2

Bericht door Dubbele P »

Marc schreef:De CTA van spoor 1a in Sittard had tussen 11:30 en 13:30 kuren. Twee variaties die ik gezien heb:

Code: Selecteer alles

Vertrek       40  



Amsterdam Bijlmer          Landgraaf
Duivendrecht
Op de plaats van de treinsoort was een half flapje van de IC+ te zien.
Dat is ook alweer jaren geleden dat de intercity's via Duivendrecht reden. Ik kan me het flapje 'Voor Schiphol overstappen in Duivendrecht' wel nog goed herinneren.
En ja, Landgraaf zul je op de CTA's in Sittard ook nooit meer zien staan. Een rechtstreekse verbinding tussen Sittard en Kerkrade Centrum is er al sinds eind 2006 niet meer. Alhoewel, met de nieuwe intercityverbinding naar Aachen... ;)
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2

Bericht door Marc »

Dat was ik nog vergeten, maar in Maastricht staat sinds het begin van de week ook weer "Welkom op station Maastricht" op het bord. De nieuwe tekst beviel zeker niet :wink:.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2

Bericht door Aking »

Afbeelding
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2

Bericht door Raymond »

Vorige week was de CTA op spoor 5 zuidzijde in Eindhoven al doorgedraaid: het flapje met de treinsoorten wou niet meer stoppen. Daarna deed ie het weer, maar nu is ie weer kapot: het onderste flapje was op Alkmaar blijven staan, rest was leeg. Op de overige CTA's stond netjes de trein naar Schiphol aangekondigd.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2

Bericht door Wubbo »

De stoptrein van 22.24 uur uit Elst naar Arnhem stopte volgens de CTA van Elst niet in Tilburg Reeshof.
In 's-Hertogenbosch ben ik maar in de trein naar Niet Instappen gestapt, die gelukkig naar Utrecht en Amsterdam bleek te gaan.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2

Bericht door Daantje »

In Bilthoven mist station Den Dolder op het flapje van de stoptrein naar Zwolle, het eerstvolgende station wat wordt aangegeven is Amersfoort.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2

Bericht door Ruben »

Normaal gaat het ding van spoor 1 (Asdz), maar als het dan toch eens van spoor 2 vertrekt komen gelijk fouten aan de oppervlakte:

Afbeelding
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten